Şimdi Ara

İkinci elde otomatik araç tehlikesi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
0
Favori
5.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ali GÜLER kullanıcısına yanıt
    Daha geçen bi arkadaşın paylaşmasıyla bi vw Instagram hesabında adamın sıfır Aldığı golfü 50 km gitmeden çekiciye yükleyip geri bayiye götürdüğünü araç alan üye paylaşmıştı. Bu aracı da önce kullanan kötü kullanmış olmalı.
    Otomatik kullanmayı bilmeyen yazılım yapmışlar arabaya. Crack lı yazılım mı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 12 Temmuz 2019; 20:25:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vallahi ben eskiden hep VAG karşıtları sayesinde normal arıza sayısı çok gibi gösteriliyor diyordum ama o kadar çok şikayet geliyor ki arada kalıyorum. Riske değmez bence.

    Ha DSG almayınca ne alınır hiçbir fikrim yok. CVT desen performans sıkıntı, tam otomatikler ZF hariç içler acısı. Önerisi olan varsa bizde bilelim, ona göre bakalım. 20.000 lira tamir parası çok üzer herkesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Cvt daha tehlikeli bence, micra ve qhashai lerde bolca problem çıkartıyor ve 30-40 bin TL gibi rakamlar telafuz ediliyor.
    https://www.sikayetvar.com/nissan/micra/sanziman-arizasi

    Dsg'nin kullanımla doğal olarak biten kavramasını insanlarımız arıza zannediyor ama değil, mekatronik(beyin) arızası vardı eskiden 2015 ve yukarısında oda yok.

    Alıntıları Göster
    çoğu dsg kullanıcısı garanti bitmeden satarım derdinde şanzıman kötü bir şanzıman değil ama dayanıklılık ve uzun ömür yok iyi niyet adı altında yaparlarsa yaparlar yapmazlarsada vayyy yabancı ülkelerde 10 yıl şanzıman garantisi var bizde neden az neye güvenemiyorlar bizim insanımıza neden değer vermiyorlar 10 yıl bizimde hakkımız değilmi benim vitesim varsın biraz geç değişsin ama uzun ömürlü kafam rahat olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    EVET nissan firmasında cvt sıkıntılı oluyor, çok duyuluyor onlarda sorun. honda - subaru gibi markalarda cvt en sorunruz viteslerden biri oluyor ama nedense nissanda tam tersi.

    peki dsg nin doğal olarak biten kavraması ne kadar oluyor hocam ? 15-25 bin liralar istenen şey o mudur yoksa arıza mıdır ?
    Hocam benim aracımda hiç bir sıkıntım olmadığı halde servis danışmanı abi 98bine geldi, istersen iyi niyet ile değiştirelim dediler. Kavrama değişti, ilave motor yazılım kalibrasyon ayarları ve motor temizliği yapılarak verdiler 1200tl ödedim. Renault clio için arkadaşımdan 8bin tl istedi kavrama değişimine.

    Kavrama dediğimiz manuel araçlardaki debriyaj balatası dediğimiz şey ile aynı.
  • Eski tam otomatik almak çok tehlikeli arıza yaptığı zaman dsg den beter masraf çıkarır, tam otomatik zf gibi iyi bir şanzıman değilse , cvt tercih etmelisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_kucukaksoy

    çoğu dsg kullanıcısı garanti bitmeden satarım derdinde şanzıman kötü bir şanzıman değil ama dayanıklılık ve uzun ömür yok iyi niyet adı altında yaparlarsa yaparlar yapmazlarsada vayyy yabancı ülkelerde 10 yıl şanzıman garantisi var bizde neden az neye güvenemiyorlar bizim insanımıza neden değer vermiyorlar 10 yıl bizimde hakkımız değilmi benim vitesim varsın biraz geç değişsin ama uzun ömürlü kafam rahat olsun

    Alıntıları Göster
    Hocam bizde de 7 yıl diye biliyorum, danışman öyle demişti ama eskilerde mekatronik sıkıntısı vardı 2015 ikinci yarısından sonra vw bu mekatronikleri tamamen sorunsuz hale getirdi, yüksek model bir araç alırsanız 10 yıl değil 20 yılda kullanırsınız sorunsuz diye düşünüyorum. Kavramada rutin kullanıma bağlı olarak biten debriyaj seti zaten.




  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt
    çift kavramalarda sorun her zaman fazla makyajlı kasa fluence benzin 1.6 otomatik (cvt) kullacısı olarak dizel edc li araçların sorunları ile ilgili yazıları çok okudum şanzımanın alırken şanzımanın açıklık oranı ölcüle biliyormuş az bucuk kavramanın durumunu öğrenilebiliyor dayanıklık istiyorsanız tork konvektörlü alacaksınız kafanız rahat bineceksiniz ford çift kavrama şanzımanı bıraktı
    araç sanayide ahbap edindiriyorsa arkadaş cevreni değiştiriyorsa isterse çok hızlı vites değiştirsin almam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atm den para çekemeyen tipler sanırım bu dsgleri bozuyor yani çalışma sistemini bilmediği için ? Başka anlam veremiyorum tamam narin olabilir eyvallah ama bu vitesle yaylalara mı çıkıyor bu millet, yahut hızlı vites değiştiriyor diye sürekli performanslımı kullanıyor manuel gibi vutututu hesabı sonuçta bu vitesin arkasında mühendislik yatıyor gaza bastım normal gidiyordum bozuldu gibi birşey olucağını sanmıyorum bu arıza sebeplerinin millet 1 tane araç var diye her yere onunla gidiyor sanırım dağa bayıra heryere
  • DSG bozulması için şunları yapmak lazım
    1- sürekli sıkışık terafiğe girmek , dur-kalk yapmak
    2- şehir içinde aniden hızlanıp yavaşlayarak performanslı kullanmak
    3- park ederken aracın yükünü şanzımana bindirmek
    Ben bu maddeleri yapmadığım için ve trafiği yoğun bir yerde olmadığım için 4 yıldır kavrama bitmedi
    İkinci el alırken aracın nasıl kullanıldıgını bilemediğimiz için mecburen bir riske giriyorsunuz, bence kavrama değişimi yapılmış bir DSG almak daha doğru olur
  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt
    Bir otomatik vitesten beklentiniz nedir tam olarak hocam? Normal bir kullanıcı DSG çalışma sistemine hakim olmak zorunda mı? Ya da tam otomatik kullanan herkes tork konvertörlü şanzımanın çalışma sistemini bildiği için mi sorun yaşamıyor?

    Otomatik vites alanlar genelde D konumuna alır, bir daha düşünmez. Sonuçta “Otomatik” olmasının amacı vites değiştirmekle uğraşmamanız. Ya da siz Paddle-Shift kullanarak manuel bir şekilde aracı zorlarsanız, buna engel olması. Şöyle örnek vereyim: 5. Viteste giderken manuele aldınız, araç 1. Vitese geçer mi? Geçmez. DSG’nin ben kesiciye girdiğini zannetmiyorum, giriyorsa VW’nin hatasıdır.

    Tüm otomatik viteslerde dikkat etmeniz gereken standart şeyler vardır bu doğru ve bu özellikle D,R,P,N gibi fonksiyonlar arasında seçim yaparken geçerlidir. (ki artık araçlar buna da izin vermiyor)

    Ama siz diyorsunuz ki, “DSG çalışma sistemini bilin, ona göre vites değiştirin.” Hangi sebeple ben şanzımanın hangi açığını kapatmak için bunu yapmak zorundayım? Dediğiniz doğru olsa bile ben şanzımanın hatasını kapatmış olurum dediğiniz şekilde. Üretici hatalı şanzıman yapacak, ben de ısınmasın diye trafikte ona çözüm arayacağım, bulmazsam da kenara çek şanzıman ısındı diyecek. Haydaaaa!

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt
    fakat atlanan bir olay var , madem ki bu şanzıman çift kavrama ( yani içerisinde bildiğimiz balata sistemi mevcut )


    nasılki manuelde ışıkta yahut yokuşta aracı yarım debriyajda kaldırarak, balataları bitiyorsak aynı mantık dsg'de mevcut nasılsa otomatik deyip yokuşta sadece gaza basarak kaldırılıyorsa yük daima genel manada balataya biniyorsa arıza vermesi çok normal...



    bu şanzımanda tek anlamadığım olay misal devamlı yokuş çıksak yahut yayla yoluna çıkıyoruz yol düzgün olsada sürekli yokuş ve virajlı.. Bu şanzıman neden ısınıyor, neden manuelde saatlerce yokuş çıkabilirken aynı mantıkta dsg de yokuş çıkamıyorum hareket halinde neden sogumuyor bu şanzıman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melikşah_38

    DSG bozulması için şunları yapmak lazım
    1- sürekli sıkışık terafiğe girmek , dur-kalk yapmak
    2- şehir içinde aniden hızlanıp yavaşlayarak performanslı kullanmak
    3- park ederken aracın yükünü şanzımana bindirmek
    Ben bu maddeleri yapmadığım için ve trafiği yoğun bir yerde olmadığım için 4 yıldır kavrama bitmedi
    İkinci el alırken aracın nasıl kullanıldıgını bilemediğimiz için mecburen bir riske giriyorsunuz, bence kavrama değişimi yapılmış bir DSG almak daha doğru olur
    Otomatik almanın mantığı vitese at bekledir.
    Ayriyeten DSG'nin en çok arıza yaptığı zaman 4-5 yıl kullanım arasında bozuluyor.
    308'e teneke olduğunu kanıtla dedim cevap bile yazmadın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt
    80 civarı 308 100 civarı 508 EAT6 şanzımanlı iyi bir araç. Geçişleri fazlasıyla tatmin edici.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    Bir otomatik vitesten beklentiniz nedir tam olarak hocam? Normal bir kullanıcı DSG çalışma sistemine hakim olmak zorunda mı? Ya da tam otomatik kullanan herkes tork konvertörlü şanzımanın çalışma sistemini bildiği için mi sorun yaşamıyor?

    Otomatik vites alanlar genelde D konumuna alır, bir daha düşünmez. Sonuçta “Otomatik” olmasının amacı vites değiştirmekle uğraşmamanız. Ya da siz Paddle-Shift kullanarak manuel bir şekilde aracı zorlarsanız, buna engel olması. Şöyle örnek vereyim: 5. Viteste giderken manuele aldınız, araç 1. Vitese geçer mi? Geçmez. DSG’nin ben kesiciye girdiğini zannetmiyorum, giriyorsa VW’nin hatasıdır.

    Tüm otomatik viteslerde dikkat etmeniz gereken standart şeyler vardır bu doğru ve bu özellikle D,R,P,N gibi fonksiyonlar arasında seçim yaparken geçerlidir. (ki artık araçlar buna da izin vermiyor)

    Ama siz diyorsunuz ki, “DSG çalışma sistemini bilin, ona göre vites değiştirin.” Hangi sebeple ben şanzımanın hangi açığını kapatmak için bunu yapmak zorundayım? Dediğiniz doğru olsa bile ben şanzımanın hatasını kapatmış olurum dediğiniz şekilde. Üretici hatalı şanzıman yapacak, ben de ısınmasın diye trafikte ona çözüm arayacağım, bulmazsam da kenara çek şanzıman ısındı diyecek. Haydaaaa!
    İşt sen bilmiyorsun sanıyorsun ki araba değinin mekanik aksamı mühendisliği kaliteli olacak. Halbuki kalite yumuşak plastik ve hızlı vites geçişidir. Kalite sürekli bozulan bozulacağı zaten bilinen parçayı bozulunca ucuza yapmaktır. Kalite ve yüksek konfor aldığın aracın bi kaç hafta serviste yatması o süreyi yaya geçirmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 13 Temmuz 2019; 0:57:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt
    Aisin'in tam otomatikleri var. Peugeot'larda volvolarda falan var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Hocam benim aracımda hiç bir sıkıntım olmadığı halde servis danışmanı abi 98bine geldi, istersen iyi niyet ile değiştirelim dediler. Kavrama değişti, ilave motor yazılım kalibrasyon ayarları ve motor temizliği yapılarak verdiler 1200tl ödedim. Renault clio için arkadaşımdan 8bin tl istedi kavrama değişimine.

    Kavrama dediğimiz manuel araçlardaki debriyaj balatası dediğimiz şey ile aynı.

    Alıntıları Göster
    Zaten dsg de otomatikleştirilmiş manuel şanzıman.kavrama dediğinden de iki tane var. 1200 e değiştiysen iyi ama tek bile o fiyata değişmez sanırım. Yani o işte de bi iş var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Hocam benim aracımda hiç bir sıkıntım olmadığı halde servis danışmanı abi 98bine geldi, istersen iyi niyet ile değiştirelim dediler. Kavrama değişti, ilave motor yazılım kalibrasyon ayarları ve motor temizliği yapılarak verdiler 1200tl ödedim. Renault clio için arkadaşımdan 8bin tl istedi kavrama değişimine.

    Kavrama dediğimiz manuel araçlardaki debriyaj balatası dediğimiz şey ile aynı.

    Alıntıları Göster
    Peki iyi niyet olmasaydı kaç lira isteyecekti? Faturada yazıyor mu fiyatı şudur diye?

    Ben onu sordum hocam. İyi niyet ile yapılan indirim herkese yapılmıyor sonuçta. Yılı dolmuştur servisi kaçırmıştır vs. Geçen biri yazmıştı forumda bakıma 4 ay geç götürdüm garanti dışı bıraktı servis aracımı diye mesela. O adam gitse kaç lira istiyorlar o işleme?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Peki iyi niyet olmasaydı kaç lira isteyecekti? Faturada yazıyor mu fiyatı şudur diye?

    Ben onu sordum hocam. İyi niyet ile yapılan indirim herkese yapılmıyor sonuçta. Yılı dolmuştur servisi kaçırmıştır vs. Geçen biri yazmıştı forumda bakıma 4 ay geç götürdüm garanti dışı bıraktı servis aracımı diye mesela. O adam gitse kaç lira istiyorlar o işleme?

    Alıntıları Göster
    8bin tl olacaktı, tüm çift kavramaların ortalama değişimi bu fiyatlarda sanırım. Servise zamanında götürmek dışında başka bir şart yok iyi niyet için, bırakın da garantiye sokmasınlar 4 ay geç götüren arkadaşın aracını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gunpower-storm

    80 civarı 308 100 civarı 508 EAT6 şanzımanlı iyi bir araç. Geçişleri fazlasıyla tatmin edici.
    Bu Aisin’in methini çok duydum, sanırım Japon markası. Sadece Peugeot ve Volvo’da mı bulabiliriz? Başka hangi araçlarda var bu şanzıman? Bu arada Peugeot son zamanlarda güzel işler yapmaya başladı, tebrik ederim Peugeot’u. Tasarımları muazzam geliyor bana, mekanik kısımda da iyiyse tercih sebebi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    Bu Aisin’in methini çok duydum, sanırım Japon markası. Sadece Peugeot ve Volvo’da mı bulabiliriz? Başka hangi araçlarda var bu şanzıman? Bu arada Peugeot son zamanlarda güzel işler yapmaya başladı, tebrik ederim Peugeot’u. Tasarımları muazzam geliyor bana, mekanik kısımda da iyiyse tercih sebebi.

    Alıntıları Göster
    Aisin japon. Pek çok marka tarafından kullanılıyor. Eski hondalarda vardı, şu anda psa ve mazda kullanıyor bildiğim başka da vardır ama bildiğim bu.
    Yeni otomatiklerin çok hızlı olduğu söyleniyor. Ben eski otomatik kullandım bi de fd6 otkmatik onlar bile yeterince iyi sarsıntısız. Aisin 8 ileri şanzımanı sadece iki gezegen dişli setinden 8 oran çıkarmış, gayet zekice bir alet. Peugeot da kullanılıyor şimdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.