|
Bildirim
|
Aslında durum şöyle en azından benim için. Eğer aracın kaportasında dediğim dışında birşey çıkarsa expertiz parasını ben öderim. ( Ki yaşadım bunu kapı boyalı çıktı dedim ben expertiz parasını ödeyim kusura bakmayın onlarda insaniyetli adamlarmış önemli değil bi kapıdan dediler yinede 250 lira daha fiyattan düşüp satmıştım aracımı)
Ancak aracın mekaniksel bir problemi varsa, örneğin yağ kaçakları mesela. Benim bu işlerden anlama zorunluluğum yok. Yağ kaçağı varmış yokmuş ben satarken bunları tek tek kontrol edemem. Expertizde çıkar amortisör ömrünü tamamlamış olabilir burçlarda gevşeme falan olmuş olabilir. Bunlar alıcı-satıcı arasında konuşulacak şeylerdir. Ancak böyle sebeplerden çıkan anlaşmazlıklarda alıcı tarafın expertiz masrafını ödemesi gerekiyor. Özetle Kaportada Satıcı, Mekanikte alıcı sorumludur bana göre. |
Yasaya göre km sıfırlama haricinde satıcıyı hiçbirşey bağlamaz. Alıcı alacağa araca baktırmak, varsa sorunlarını bulmak ve buna göre almak zorundadır. Satıcıyı bağlayan bir durum yok bunda. Siz aracı alıp ertesi gün DSG niz patlasa mesela istediğiniz kadar olayı yargıya taşıyın kuruş alamazssınız. Yargının size diyeceği aracın kaporta ve mekaniğine baktırmaktan siz mesulsunuz olacaktır. Tek davayı expertize açabilirsiniz onlarında raporları aynı günü kapsıyor özetle ordanda birşey çıkmaz.
Ben bu doğrudur ya da yanlış demiyorum. Ancak ülkedeki sistem bu. |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 3 Ekim 2018; 17:05:28 > |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 3 Ekim 2018; 20:47:43 > |
|
|
|