Şimdi Ara

İkinci Elden Nefret Ettim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
2
Favori
5.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2-3 ay önce kendi aracımı otomatik bir araç alıp eşimin kullanabilmesi için sattım ve araç aramaya başladım acelem olmadığı için ilan gördükçe değerlendirmeye karşılaştırmaya başladım.2 gün önce bir corsa ilanına rastladım kardeşime yakın bir yerde olduğu için sahibi ile konuştum, biraderden tatil gününde gidip bakmasını ekspertize sokup sorun yoksa alıp gelmesini istedim. Birader sabah çıkıp aracı görmeye gitti araçta ilanda fotoğraflar net olmadığı ve açılı çekildiği için belli olmayan sıkıntılar vardı bunları çekip attı.Neyse araçtan çok beklentim olmadığı ve eşim yeni öğreneceği için çizikleri, kornadaki deliği (15tl), koltuktaki iki deliği dert etmedim ama satmaya getirilen araçta da evcil hayvanın tüyleri ve kokusunun duruyor olması soru işareti yarattı kafamda. Başladım hesap yapmaya 15 tl korna düğmesi+250 tl koltuk yıkatma derken araç ekspertizden çıktı; alt takımdaki sorunları saydılar muhtelif yerlerde de yağ kaçakları vardı kardeşim hep gittimiz ustayı aradı ekspertizdeki elemana söylettirdi eksikleri ustam aracı görüp malzemeye göre fiyat çıkartmam lazım ama tahmini olarak olarak 1500-2000 tl yi gözden çıkar dedi bu arada lastikler kabak aracın muayenesi de gelmiş(muayeneden geçer ama baktırılması lazım dediği şeyler de var ama onları umursamadım) bunlar da iyice gözüme batmaya başladı. Araç sahibine şöyle bir teklifte bulundum ya alt takım ve yağ kaçaklarını yaptırın öyle alayım ya da fiyattan düşelim (bu arada pazarlıktan hiç anlamam 35 yazmış son kaç olur dediğimde 34 diyince tamam demiş insanım.) fakat eleman o kadar yol gelmişler para verip ekspertize sokmuşlar diye hiç düşünmedi hemen olmaz dedi. Ben de almadan dön dedim biradere olan boş yere verilmiş ekspertiz parasına ve biraderin tatiline oldu.
    Fakat anlamadığım nokta bir malın kusurlu çıkar ise ya yaptırırsın ya da fiyatından düşmen gerekmez mi? Belki de sorun benim karakterimde kendi aracımda (astra h) kronik sorun olan soğutma suyu sensörü arızası vardı gittim ilana koymadan önce orjinal gm parça(sensör ve yedek su haznesi) alıp taktırdım bakımlarını yaptırdım öyle ilana koydum araç alacakken de insan böyle bekliyor ama karşına da eşeğe binilmiş gibi binilen araçlar gelince ve sahipleri burunlarından kıl aldırmayınca insan sinirleniyor. Fiyat artışına falan bakmayıp gidip sıfır alasım geliyor bunları gördükçe.(Bu arada aracımı satarken görmeye gelen eleman ekspertize bile sokmadan aldın aracı görünce.) Giden kız gibi aracıma mı üzüleyim araç bulamamaya bilemiyorum. Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkürler.







  • Aslında durum şöyle en azından benim için. Eğer aracın kaportasında dediğim dışında birşey çıkarsa expertiz parasını ben öderim. ( Ki yaşadım bunu kapı boyalı çıktı dedim ben expertiz parasını ödeyim kusura bakmayın onlarda insaniyetli adamlarmış önemli değil bi kapıdan dediler yinede 250 lira daha fiyattan düşüp satmıştım aracımı)

    Ancak aracın mekaniksel bir problemi varsa, örneğin yağ kaçakları mesela. Benim bu işlerden anlama zorunluluğum yok. Yağ kaçağı varmış yokmuş ben satarken bunları tek tek kontrol edemem. Expertizde çıkar amortisör ömrünü tamamlamış olabilir burçlarda gevşeme falan olmuş olabilir. Bunlar alıcı-satıcı arasında konuşulacak şeylerdir. Ancak böyle sebeplerden çıkan anlaşmazlıklarda alıcı tarafın expertiz masrafını ödemesi gerekiyor.

    Özetle Kaportada Satıcı, Mekanikte alıcı sorumludur bana göre.
    Yasaya göre km sıfırlama haricinde satıcıyı hiçbirşey bağlamaz. Alıcı alacağa araca baktırmak, varsa sorunlarını bulmak ve buna göre almak zorundadır. Satıcıyı bağlayan bir durum yok bunda. Siz aracı alıp ertesi gün DSG niz patlasa mesela istediğiniz kadar olayı yargıya taşıyın kuruş alamazssınız. Yargının size diyeceği aracın kaporta ve mekaniğine baktırmaktan siz mesulsunuz olacaktır. Tek davayı expertize açabilirsiniz onlarında raporları aynı günü kapsıyor özetle ordanda birşey çıkmaz.

    Ben bu doğrudur ya da yanlış demiyorum. Ancak ülkedeki sistem bu.
  • Aslında durum şöyle en azından benim için. Eğer aracın kaportasında dediğim dışında birşey çıkarsa expertiz parasını ben öderim. ( Ki yaşadım bunu kapı boyalı çıktı dedim ben expertiz parasını ödeyim kusura bakmayın onlarda insaniyetli adamlarmış önemli değil bi kapıdan dediler yinede 250 lira daha fiyattan düşüp satmıştım aracımı)

    Ancak aracın mekaniksel bir problemi varsa, örneğin yağ kaçakları mesela. Benim bu işlerden anlama zorunluluğum yok. Yağ kaçağı varmış yokmuş ben satarken bunları tek tek kontrol edemem. Expertizde çıkar amortisör ömrünü tamamlamış olabilir burçlarda gevşeme falan olmuş olabilir. Bunlar alıcı-satıcı arasında konuşulacak şeylerdir. Ancak böyle sebeplerden çıkan anlaşmazlıklarda alıcı tarafın expertiz masrafını ödemesi gerekiyor.

    Özetle Kaportada Satıcı, Mekanikte alıcı sorumludur bana göre.
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun ekspertiz parası değil ki sorun bana o arızalarla aracın verilmek istenmesi mekanik sorunları kimse kolay kolay anlamaz ama sorun da varsa ortada ve bu iki bin tl ye yaklaşıyorsa satıcının bir geri adım atması en azından tamir ettirmesi lazım. O fiyatı belirlerken aracı sağlam olarak düşünüp koyuyorsun fiyatını, ha sorunu bilip söylemiyorsan o ayrı bişey zaten. Benim içinde boya sorun değil ekspertize sokma amacım ağır kaza, mekanik arıza var mı, motor ve şanzıman durumunu öğrenmek.
  • civilengineer23 C kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi aracı bilmiyorum şuanda. Belkide adam zaten piyasasından 2 bin aşağı veriyordur. bide 2 binlik masraf yaptırıp piyasadan 4 bin aşağı vermek istemiyor olabilir. Araca bağlı. Şahsen aracını satacak adamda 2 bin lira masraf asla yaptırtmaz. Satmalık bi şekilde 200-300 neyse günü kurtarmalık yaptırır yağ kaçaklarını falan temizlettirir. Lastikler benim problemim değil çekilir kenara.

    Hani bunda ne karşıyı suçlayabiliriz ne de sizi. İfade edemedim demek istediklerimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Dediğim gibi aracı bilmiyorum şuanda. Belkide adam zaten piyasasından 2 bin aşağı veriyordur. bide 2 binlik masraf yaptırıp piyasadan 4 bin aşağı vermek istemiyor olabilir. Araca bağlı. Şahsen aracını satacak adamda 2 bin lira masraf asla yaptırtmaz. Satmalık bi şekilde 200-300 neyse günü kurtarmalık yaptırır yağ kaçaklarını falan temizlettirir. Lastikler benim problemim değil çekilir kenara.

    Hani bunda ne karşıyı suçlayabiliriz ne de sizi. İfade edemedim demek istediklerimi
    Sorun bende o zaman hocam ben yaptırırım demiyorum yaptırıp öyle verdim, yaklaşık 1000tl masraf yaptım satmadan önce ama satarken alnım açık kafam rahattı ilk bakan da aldı zaten. Alacak adam da iki bin lira masraflı aracı almak istemez bulursa bir keriz verir aracı geçer. Zaten forumda da belli aracında sorun olan çoğu kişi sattım kurtuldum diyor.




  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Ne alaka ya araba kaportadan mi ibaret sanzimani motoru problemli araci cikar sat 50 tane kaporta sorunundan daha fazla sikintisi var bundan satici mesul degil mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Ne alaka ya araba kaportadan mi ibaret sanzimani motoru problemli araci cikar sat 50 tane kaporta sorunundan daha fazla sikintisi var bundan satici mesul degil mi
    aynı fikirdeyim. araç sahibinin mekanik problemlerden haberi vardır ama uyanıklık yapıyor aklınca. yağ kaçakları varsa araç yağ eksiltir. bunu bilmemesi mümkün değil. şanzımanda olan sorunu hissetmemesi de mümkün değil. bunları söylememesi aldatmacadır. ilana bunu yazanı bulmak zordur ama dürüst satıcı olmak bunu gerektirir. ha yazmazsan eğer fiyattan düş teklifini absürt bulmayacaksın.
  • İkinci el otomobil alırken, şöyle bir filtre kullanmayı tercih ediyorum.

    - Araçları listeliyorum.
    - Sahibinden olan araçları seçiyorum.
    - En düşük fiyat olanları eliyorum.
    - "Aracımız" şeklinde çoğul konuşanları eliyorum.
    - Aracın satışa çıkarıldığı şehir ile araç plakasının aynı olmadığı ilanları eliyorum.
    - Sigorta tarafından şişirilmiş hasar bilgisine sahip olduğu iddia edilen araçları eliyorum.
    - "Yer uçağı", "yakıt cimrisi", "kırmızı kelebek", "at ..." gibi tanımlamalar kullanılan araçları eliyorum.
    - İlanda meslek belirtenleri eliyorum.
    - "Acil satılık" olan araçları eliyorum.
    - "Yüzeysel boyalı" olan araçları eliyorum.

    Türkiye'de o kadar çok al-sat yapan var ki, temiz ve ucuz araç arayıp bulmanın hiçbir yolu yok. Adamlar sabahtan akşama kadar mesai yapıp, uygun gördükleri tüm araçlar için, yiyecekleri küfürleri göze alıp çingene pazarlığı yapıyorlar ve fiyatını öldürebildikleri araçları satın alıyorlar. Bizim gibilere de ancak diğerleri kalıyor.




  • webbie kullanıcısına yanıt
    Kredi oranları bu kadar yüksek olmasa ikinci el eski arabaya 35 verip üstüne masraf yapacağıma gidip 85'e sandero alacağım en azından arabada sorun çıkarsa şirketle uğraşırım.
  • Ben 2016 Ekim'de ikinci el alırken 13000 dolar ödedim,, şimdi 8000 dolara satarsam yerini hiçbir şekilde 2. el olarak dolduramayacagim

    Zarar 5000 amerikan doları,, ben bu yönetimin futbol dahil herşeyi feda Edip bizi mutsuz ettiğine şahit oldum,, mezarda sorgu melekleri gelirse aynen böyle söylemeli,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 3 Ekim 2018; 17:05:28 >
  • hard_hacker kullanıcısına yanıt
    Yasaya göre km sıfırlama haricinde satıcıyı hiçbirşey bağlamaz. Alıcı alacağa araca baktırmak, varsa sorunlarını bulmak ve buna göre almak zorundadır. Satıcıyı bağlayan bir durum yok bunda. Siz aracı alıp ertesi gün DSG niz patlasa mesela istediğiniz kadar olayı yargıya taşıyın kuruş alamazssınız. Yargının size diyeceği aracın kaporta ve mekaniğine baktırmaktan siz mesulsunuz olacaktır. Tek davayı expertize açabilirsiniz onlarında raporları aynı günü kapsıyor özetle ordanda birşey çıkmaz.

    Ben bu doğrudur ya da yanlış demiyorum. Ancak ülkedeki sistem bu.
  • Araçta masraf çıkarsa fiyattan düşeriz kısmını anlamadım.
  • Yanlış anladınız galiba, ekspertizde çıkan sorunları yaptırın öyle alayım dedim sonra insanlık hali para durumu olmayabilir diye düşünüp bir ustaya götürüp net fiyat alıp onu aracın fiyatından düşelim diye ikinci bir seçenek sundum.
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Hangi yasalar onlar?

    Aracin kusurunu gizlemek suctur kardesim kafanizdan yasa uydurmayin
  • Bir tanıdığımın aracını satmak için verdiği ve "takas yok" dediği ilana gelen mesaj. Yeni araç alımından dolayı eskisini satmak için 80.000 TL fiyatla ilan verilmiş, altı üstü bir araba yahu, kim ne yapsın senin ceviz bahçelerini, dairelerini.

    "HAYIRLI GÜNLER-------.aracınızı- SİLİVRİ GÜMÜŞYAKA da " 570164902-- veya --580942547 " ilan no lu deniz tarafında E5 yanı hem yazlık hem kışlık olarak kullanabileceğiniz 2+1 daire sıfır daire ile veya VEYA K.ÇEKMECE SEFAKÖY DE 570457562 ilan no'lu inşaatımdan sıfır dairem ile-VEYA SAKARYA GEYVE de 564626697 ilan no lu CEVİZ BAHÇEM veya----,TEKİRDAĞ ŞARKÖY' DE 519611011 ilan nolu geleceğinize yatırım için riski az,emeği az,kazancı bol CEVİZ BAHÇE' m ile-- .ARAMIZDAKİ FİYAT FARKINI VERMEK KAYDIYLA takaz düşünür müsünüz? HÜSEYİN KAYA 0532 432****"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 3 Ekim 2018; 20:47:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Yasaya göre km sıfırlama haricinde satıcıyı hiçbirşey bağlamaz. Alıcı alacağa araca baktırmak, varsa sorunlarını bulmak ve buna göre almak zorundadır. Satıcıyı bağlayan bir durum yok bunda. Siz aracı alıp ertesi gün DSG niz patlasa mesela istediğiniz kadar olayı yargıya taşıyın kuruş alamazssınız. Yargının size diyeceği aracın kaporta ve mekaniğine baktırmaktan siz mesulsunuz olacaktır. Tek davayı expertize açabilirsiniz onlarında raporları aynı günü kapsıyor özetle ordanda birşey çıkmaz.

    Ben bu doğrudur ya da yanlış demiyorum. Ancak ülkedeki sistem bu.
    Uydurmayalım hocam. Öyle bir dünya da yok, yasa da yok.



    Gittin sıfır kilometre araba aldın. Airbag'lerin çalışıp çalışmadığını denemek için arabayı duvara mı vuruyorsun? Tabiki de hayır.



    Ancak kaza yaptığında airbaglerde sorun varsa ortaya çıkar. Kaza yaptın ve airbag açılmadı, bu doğrudan gizli kusura girer ve satılan mal ayıplı olur.



    Sen arabayı alırken normal bir insanın yapacaklarını yapıp aldıysan yeterli. Kanun senden didik didik bir sorun aramanı beklemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xweser

    aynı fikirdeyim. araç sahibinin mekanik problemlerden haberi vardır ama uyanıklık yapıyor aklınca. yağ kaçakları varsa araç yağ eksiltir. bunu bilmemesi mümkün değil. şanzımanda olan sorunu hissetmemesi de mümkün değil. bunları söylememesi aldatmacadır. ilana bunu yazanı bulmak zordur ama dürüst satıcı olmak bunu gerektirir. ha yazmazsan eğer fiyattan düş teklifini absürt bulmayacaksın.

    Alıntıları Göster
    Katılıyorum. Kimse kusura bakmasın ama arabasının altında ne olup bittiğinden, kaputun altında ne olduğundan sürücünün haberi yoksa ne o araba alınır ne de o arabaya yolcu olarak binilir.



    Bunlar zor birşey de değil. Her gün kaputu açıp bi motora göz gezdiriyorum, ön tampondan altına bakıyorum, dönüp birde arkadan eğilip altını kontrol ediyorum. Araba zaten bülbül gibi benim buramda sıkıntı var aga veya no sıkıntı tamam tamam diyor zaten.



    6 ayda birde lifte kaldırıp el feneriyle altını didik didik kontrol ediyorum buda 15 dakika sürüyor. Sonuç her zaman arabaya kafam rahat biniyorum.





    Ben arabadan anlamıyorum diye bahane uydurmayın. Kuş beyinli değilseniz bir sıkıntı olduğunu anlarsınız arabada. Bizde arabayı aldığımızda kontağı çevirmek dışında zerre anlamıyorduk, zamanla öğrendik. Kimse size amortisörün çalışma prensibini yada bilmem neresindeki bilmem kaç nolu contadan yağ kaçırdığını sormuyor. Tipinde bir sıkıntı varsa çekersin arabayı servise kalanını onlar halleder zaten.




  • mal bir defa satılır yok o olmaz bu olmaz satılır yazar 5 aşığı satarsın müşteri ayağına gelmiş ayıp olur ama ölücülardan Allah korusun
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.