Şimdi Ara

İkinci elin bukadar yükselmesine çözüm (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
4.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pardus28

    O zaman kimse gıda ürünlerine gelen zamlara ağlamasın. Serbest piyasada herkes istediği gibi at koştursun.
    Fiyatları düşüremediler ki zaten. Hangi gıdanın fiyatı düştü? Tanzim vardı seçim bitti o da yalan oldu. Devlet sadece tekel oluşmasını engeller gerisi kendiliğinden çözülür. Çok müdahale edersen ürün bulamazsın üretici üretmez,ithal eden etmez.

    Örneğin burada ikinci el otomobil fiyatları niye arttı,sıfır araç fiyatları hem arttı hem satışlar çok azaldı. İkinci ele çok fazla müdahale edemezsin çünkü çok fazla satıcı alıcı var bir de çoğunluğu halk bunların. O zaman sıfır araç satışlarını canlandırman lazım. Bu da fiyatların düşürülmesi yani vergi yükünün ve ekonomik kredi teşviği ile olur. CB sadece kredi teşviği yapıyor bu da yetersiz ki satışlar istenilen düzeyde artmıyor. Satışlar artmadığı müddetçe de ikinci el fiyatları düşmez.

    Hemen arkadaşın dediği üzere yasaklar akla geliyor zaten ülkenin başına ne gelirse yasaklardan veya yasaklara sebep olan vergilerden geliyor.




  • Sorunu tepeden çözmek varken hala alt detaylara odaklanıyorsunuz.

    Sıfır araç fiyatlarında, vergilerinde bir düzenleme gelirse sıfır araca olan talep artar.

    Dolayısıyla ne olur?

    İkinci ele olan talep azalır?

    Yani ne demek istiyorum?

    İkinci ele olan talep azalacağından dolayı satılmayan aracın fiyatını ister istemez düşürecekler ve piyasa tekrar belirlenecek.

    Yani sonuç olarak, konu sahibi arkadaş gibi düşünen arkadaşlara sesleniyorum odaklanmanız gereken nokta alsatçılar değil.

    Çünkü yukarıda bir arkadaşın dediği gibi ikinci eldeki fiyatlara müdahale edemezler çünkü çok fazla araç satan var ve çoğunluğu halk. Sadece Firma bazlı olsa belki müdahale edilebilirdi ama söz konusu şartlarda mümkün değil.

    O yüzden asıl odaklanmanız gereken yere odaklanın boşuna da kafanızı başka şeylere yormayın, çünkü bu şekilde bir sonuca varamazsınız...

    Çok yanlış yerlerde arıyorsunuz sorunu...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EneSerhat

    Bir öneride benden
    Araç km 100.000 üstü ise Araç kasko değerinin %75inden
    Araç km 200.000 üstü ise araç kasko değerinin %60ından fazlaya satılamasın
    Benim de hep savunduğum şey budur. Kasko değerlerine göre satış yapılması alıcıyı koruyacaktır. Daha önce başka konulara ben de yazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan..

    bu kadar kolay mı hocam helalinden kazanmak yoksa ali cengiz oyunu mu karıstırmak gerek

    Alıntıları Göster
    Kolay değil hocam tabiki.Ekonomi ve sektöre hakim olup fizibilteyi iyi yapmanız lazım.Doğru zamanda,doğru fiyata,doğru ürünü alırsanız kar edersiniz

    Edit:Şöyle örnek vereyim hocam.ABD nin tarife kararı ve Çin'in karşılık vermesi insanların altına yükleneceğinin belirtisiydi.Ufak bir evim vardı.Hemen değerinin altına da olsa sattım ve bütün paramı altına yatırdım.Cuma günü bozdum.Mesela şuanda aynı yerden aynı evi alabiliyorum ekstradan da ufak bir araba alabilecek kadar para kazandım.Dahada artacaktır illaki ama nakit para daha iyidir.Çevirebilirsin.
    Yani söyleyeceğim şey bazı insanların kafası böyle şeylere yatkındır hocam.Benim kafamdan uyurken bile değişik değişik şeyler geçer.
    23 yaşındayım,öğrenciyim.Çok şükür daha bu yaşımda ufak da olsa bir eve, cabrio bir arabaya sahibim(Tamamen kendi emeğim).Çünkü deniyorum.Denemekten vazgeçemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 5 Ocak 2020; 13:5:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1. Sahibindendeki keyfe keder satıcılar.
    2. Alıcılar, pazarlık yapmaktan çekiniyor millet.
    3. Sıfır fiyatları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Kolay değil hocam tabiki.Ekonomi ve sektöre hakim olup fizibilteyi iyi yapmanız lazım.Doğru zamanda,doğru fiyata,doğru ürünü alırsanız kar edersiniz

    Edit:Şöyle örnek vereyim hocam.ABD nin tarife kararı ve Çin'in karşılık vermesi insanların altına yükleneceğinin belirtisiydi.Ufak bir evim vardı.Hemen değerinin altına da olsa sattım ve bütün paramı altına yatırdım.Cuma günü bozdum.Mesela şuanda aynı yerden aynı evi alabiliyorum ekstradan da ufak bir araba alabilecek kadar para kazandım.Dahada artacaktır illaki ama nakit para daha iyidir.Çevirebilirsin.
    Yani söyleyeceğim şey bazı insanların kafası böyle şeylere yatkındır hocam.Benim kafamdan uyurken bile değişik değişik şeyler geçer.
    23 yaşındayım,öğrenciyim.Çok şükür daha bu yaşımda ufak da olsa bir eve, cabrio bir arabaya sahibim(Tamamen kendi emeğim).Çünkü deniyorum.Denemekten vazgeçemiyorum.

    Alıntıları Göster
    Tebrik ederim genç kardesim. Akranlarin sağda solda saçma sapan işlerle ugrasirken senin finans ve emtia piyasalarina gösterdiğin bu ilgi kendine yaptığın en büyük yatırımdır ve her daim seni bir adım öne cikaracaktir. İlerleyen yaşlarda bu piyasada kazandigin gözlem gucu, muhakeme yetenegi, risk/getiri analizi ve cesaret gibi nitelikler yaşam boyu hayatın her alanında sana kazanç sağlayacak ve önünde birçok kapıyı acicaktir.

    Başarılarının devamını dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    Gereksiz silinsin.
    Hocam siz bankada (iş) memur değilmisiniz? Sanırım yaşda taze 30 suları...?
    Esas merak ettiğim bu daire alınırmı mevzusu felan değilde, bu statüde banka memuru olan birinin ortalama üç aşağı beş yukarı 5-6 hadi en babası 7 bin tl civarında olabilecek mayışla nasıl 240k tl değerinde audia4 gibi premium araçlara binip, her yıl ortalama 10k civarı yada üzeri bütçe ayırıp en az 2 kez voyage yada sueno gibi üst düzey premium tatil köylerinde tatil yapıp üzerine oturduğu kendi dairesi haricinde yatırım olsun diye 2 adet daireye 1 milyon civarı yatırım yapıp ve halen hızını alamayıp bir üçüncüsüne gözünü dikmesi (bloğun tamamını kapatsaydınız)?
    Banka memurunun mayışı bu işlerin yakını dan bile geçemez, bütün bunları krediyle yapmanızda zor, gelir belli olunca ödemede iş borç sarmalına sarar, bu değirmenin suyu avukat olan ve yine yaşı sizin civarında olan eşinizdenmi (çok büyük davalardan çok büyük paralar vurup) yada onun ailesindenmi... yada sizin ailenizdenmi gelmekte ...?
    Yok bunlar değil, bir şekilde siz yapabildiiyseniz, daire, yatırım
    mevzusunu felan boş geçin... esas bunu nasıl yapabildiniz siz bize onu anlatın :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sıfır araç satışının artması.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bayiiler yeni araclari yigsin zamlari yapsin her sey eski haline donecektir. Maslak dogus otoda showroomda 25 30 arac varken bugun 4 arac vardi. ( hepside satilmisti.. ) bence herkes bu surecte kotu avlandi. Aynı hataya dusmeyeceklerdir. Ama bu surec marti bulur. Yani 0 araclarin 2. ellerden daha dusuk olup ancak suan ulasilamiyor olmalari gercekten tam bir komedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu ülkede yükselip sonradan fiyatı inen hisse senedinden başka bisey gormedim:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Fiyatları düşüremediler ki zaten. Hangi gıdanın fiyatı düştü? Tanzim vardı seçim bitti o da yalan oldu. Devlet sadece tekel oluşmasını engeller gerisi kendiliğinden çözülür. Çok müdahale edersen ürün bulamazsın üretici üretmez,ithal eden etmez.

    Örneğin burada ikinci el otomobil fiyatları niye arttı,sıfır araç fiyatları hem arttı hem satışlar çok azaldı. İkinci ele çok fazla müdahale edemezsin çünkü çok fazla satıcı alıcı var bir de çoğunluğu halk bunların. O zaman sıfır araç satışlarını canlandırman lazım. Bu da fiyatların düşürülmesi yani vergi yükünün ve ekonomik kredi teşviği ile olur. CB sadece kredi teşviği yapıyor bu da yetersiz ki satışlar istenilen düzeyde artmıyor. Satışlar artmadığı müddetçe de ikinci el fiyatları düşmez.

    Hemen arkadaşın dediği üzere yasaklar akla geliyor zaten ülkenin başına ne gelirse yasaklardan veya yasaklara sebep olan vergilerden geliyor.

    Alıntıları Göster
    Bu başlıkta çok iyi yorumlar var, en çok sizinki dikkatimi çekti.
    Evet, sıfır araç satışları çok düştü, fiyatlar da tersine çok arttı, ikinci el de keza, 10 yaşında 100.000 km yapmış araca 100.000 TL isteniyor, saçma sapan bir durum. C sınıfı araçlar 200.000 TL bandını zorluyor, bu çok daha saçma bir durum, altı üstü C sınıfı araç.
    Neyse, sadede geleyim, kredi faizleri düşük olduğu için insanlar 2019 un son çeyreğinde kredilere yüklendi ve sıfır araç aldıklarından daha fazla ikinci el araç satın aldı, bunu da borçlanarak yaptı. Şimdi 2020 yılındayız, herkesin de bildiği gibi Türkiye sıfır araçlara 200.000 TL, ikinci el 10 yaşındaki araçlara 100.000 TL verecek kadar zengin değil, dolayısıyla 2020 yılında al sat çok az olacak, hem sıfır araç satışında, hem de ikinci elde.
    Bu durumda 2020 yılınin ortaları ya da son çeyreğinde fiyatlar düşer mi ya da ne olur.
    Herkese soruyorum, yorum yaparken 2020 yılında hem ikinci el, hem de sıfır araç satışlarinin bitik olacağını gözönünde bulundururak yazarsanız daha sağlıklı sonuçlara ulaşırız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • first_officer F kullanıcısına yanıt
    Özel mesaj ile cevap verildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi van_hoijdonk -- 16 Ocak 2020; 1:12:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • allah bu fırsatçılara uyuz versin tırnak vermesin.
    1 ay içerisinde 15 bin tl arttı baktığım araç.
    hani öyle lüx de bakmadım b seğmenti.
    hele araç sahibinden ilanlara bakıyorum adam neredeyse 2 yıllık aracını sıfır fiyata satacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    Özel mesaj ile cevap verildi.
    ooo beyimiz banka memuriyetindeki işine gitmek üzere; 240k tl.lk premium a4 ü güvenlikli sitesinin garajında bırakıp servise binip gitmek üzere zabahın 6 sında kalkmış bu arada iki kelam bana mesajda yazmış... neden özelden yazdınızki... kamuya açık yazamıyormusun..? yazdıklarımın hangisinde yanlışlık varki..?
    göbegi kaşıyıp el ense keyif yapmak için önce bir göbeğe ihtiyaç var değilmi...? bu kadar erken kalkıp mayışlı işe servisle gidersen o göbek öle kolaylan olmaz diyim bak :) haydi sana iyi mesailer olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi first_officer -- 16 Ocak 2020; 6:57:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkede enflasyon değil, stagflasyon var, özelikle otomobil piyasasında bu kendini çok belli ediyor.
    Stagflasyon nedir, talep azalırken fiyatlarin yükselmesi ve işsizligin artması durumudur. Ülke olarak enflasyon değil, stagflasyon durumunu yaşıyoruz maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 16 Ocak 2020; 7:10:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşündüğünüz 2. El aracın fiyatını bugün kü sıfır fiyatından kullanıldığı her yıl için 15bin tl düşerek hesaplayabilirsiniz.
    Kaza, boya, km, tamizlik gibi etkenler 3-5 bin etkiler.

    Birde bir model serisinin yeni kasası tutulmaz ise eski kasa biraz daha az değer kaybedebiliyor.

    Yani piyasayı sıfır fiyatları belirliyor diyebiliriz bu durumda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkinci elin bu kadar yükselmesine çözüm şeriatın gelmesidir. İkinci eli çok yükseltenler hırsız muamelesi görüp ikinci elleri kesilir ve sorun çözülmüş olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Başka konularda söylediğim, Fiat Regata karoserli Tofaş Kuş Serisi, Renault 9 - 11 - 12 gibi yurt dışında satışı bittiği halde bizde uzunca bir süre daha üretilip satılmış yerli araçlar ile Opel Astra Classic vb. normalden uzun süre 0 km. olarak satışta kalmış araçların piyasadan kalkması da az bir miktar fiyatları düşürür.

    Tek sebep bu değil tabii ama bu da bir etken.
  • Merhaba, ikinci elde şimdi bile 150 bin TL ve üstü araçları satmak kolay değil. 200 bin TL ve üstü ise daha da zor. İlan sitelerinde fiyatlar düşmez ama pazarlık payı çok artar artık. Yani takip ettiğiniz 200 bin TL fiyata sahip bir aracı pazarlık ile 180 bin TL gibi rakamlara alınabilir gibi. Eğer bu bütçelerde araç alacaksanız sıkı araç ve piyasa takibi gerekli. Yoksa pahalıya alırsınız.

    100 bin TL ve altı ise aşırı hareketli ve fiyatlar değil, burada aracın temizliği satışı etkiliyor. O yüzden bu tür araçların fiyatları düşmez 50 bin TL ve altı fiyatlarda olanlar ise kesin artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır araçtaki vergiler düşmeden ikinci eli düşmez.
    Maliyeci bir tanıdığım vardı, kafayı bazı dini konulara takmış.
    Maliyenin üst yönetimini kastederek
    -Mehdi gelirse ilk defedeceği maliyecilerdir demişti.
    Bekleyelim bakalım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.