Şimdi Ara

İlginç bir hararet sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba arkadaşlar

    Aracim BMW F30 3.16i


    Su eksiltme sorunu vardı meğer radyatorde küçük bir delik varmış damlatmasa da ufak akıntı yapıyormuş.


    Radyatorden sorun düşünülmediği icin ilk başta devirdaim mekanizması ve termostat değişti. Termostat fan açmasını engelliyordu su buharlaşarak çıkıyor diye düşünüyorduk ama meğer radyatörden de kaçıyormuş.


    Neyse radyatör de değişti Castrol Radiocool mavi antifriz konuldu. Ardından yaklaşık 2000 km yol yaptim.


    Su eksiltme uyarısı vermedi ve su da hep benzer seviyelerdeydi.


    Evvelsi gün yola çıktım kısa bir süre içerisinde motor cok sıcak lütfen durdurun dedi. Ben de durdurdum.


    Kaputu açtım genleşme kabında buhar ve fokurdama yok. Anormal bir isi da yok. Su da eksilmemiş.


    Biraz su renginin maviden koyu olduğunu gördüm suyun havasını alıp açtım kapağı cok az su ekledim.


    Tekrar açtım ve araba durduğu yerde su sıcaklığı 105 gösteriyordu kapattım ve kapatmama rağmen sıcaklık 4 5 derece arttı. Sonra Kontagi kapadım biraz bekledim ve devam ettim yola. 85 95 arası sıcaklıklarla 10 km civarı yol gittim servise döndüm.


    servis baktı görünürde bir sey yok dedi detaylı bakmak lazım sabahtan getirin dediler. 2 3 gündür bir daha hararet de yapmadı. Ama şimdi de yol yapmaya tirsiyorum.


    acikcasi artık hangi parçayı neden değiştiriyoruz güvenim de kalmadı. Bir uyarı hata da vermiyor su da eksik degil.


    yani ya yine termostat bozuldu ama yanı 2 3 kere termostat değiştirilir mi yanı.


    hararet musuru bozuk mu dedim yok o da normal dediler.


    acaba sistemde hava vardı hava hararet mi yaptırdı.


    tecrubeli arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Gerçekten Parca değiştirip sorun yasamaktan sıkıldım.


    Arabayi satsam da kullansam da sorunsuz bir şekilde yapmak istiyorum ama herkes farklı sey diyor. Artık parayı da doğru harcamak istiyorum. Teşekkürler




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgacem -- 19 Eylül 2021; 14:46:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Devirdaim ya da fan problemi gibi gozukuyor, elektrikli/mekanik devirdaim sıkıntısı vardı son zamanlarda piyasada elektrikli az bulunduğu icin mekanik koyuyorlarmıs boyle bir olay var mı dogru parca takıldıgından emin misiniz bir de fanın devreye girip girmediğini kontrol ettiniz mi


    gittiğiniz servis özel mi yoksa yetkili mi, bence ustanızın goremedigi bir nokta olabilir. Bmw uzerine yogunlasmıs yerleri tercih etmenizde fayda var belki de bilmediğimiz bir kronik problemdir nokta atısı arızalı kısmı bulabilirler


    Bir de hararet yükselince klimayı sıcağa alıp 3 ya da 4. Kademede calıstırın hararet iniyor mu gozlemleyin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 19 Eylül 2021; 15:5:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Devirdaim mekanizmasını orjinal aldım n13 PSA motoru olduğu icin elektrikli mekanizma bu.


    Daha sonra Mahle termostat takıldı fan açmaya başladı. Ama yine eksiltiyordu su. Sonra radyatör değişti 2000 km sorun yoktu. Kısa mesafede hararet var dedi sonra bir daha uyarmadı.


    su kapağını her açtığımda hava olduğunu görüyorum. Yanı sistem hava yapıyor bir şekilde.


    contalik bir durum mu var diyorum ama suya yag yağa su karismamis. Duman atmıyor. Rölantide de bir sey yok.


    en son mavi servise götürmüştüm özel BMW servisi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Devirdaim pompasına baktılar sızdırma ve çalışmama yoktu değiştirmediler. Değişmeyen genleşme kabı ve devirdaim pompası kaldı gerisi değişti.


    termostat hatta 2 kere değişti.


    fan biraz yavaş dönüyor ama ona da 3 kademeli diyorlar belki de fan kafayı yedi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    radyatördeki kaçırma probleminin sebebi sistemdeki pas mıydı yoksa dış etken kaynaklı bir delik vs. mi vardı? kendi kendine eksiltmesi ilginç.

    Kalorifer peteğini kontrol ettirdiniz mi peki?

    Bir de sisteme basınç uyguladılar mı genleşme kabından?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi facepunchS -- 19 Eylül 2021; 15:25:17 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • facepunchS F kullanıcısına yanıt

    Basınç testi yapıldı görünen bir kaçak yoktu. Sonra hava filtresini sokup radyatore baktılar.


    Kosede borunun girdiği yerde 2 tane küçük delikten akıntı vardı. Bana orayı gösterdiler burası tamir olmaz dediler iyi değişsin dedim.


    Kalorifer petegini kontrol ettirmedim. Benim bakıp anlayabileceğim bir sey mi peki?


    mevcut durumda su eksilme olmadan 2000 km civarı gittim. Sadece suyun rengi biraz koyu mavi olmus herhalde antifriz sistemdeki pisliği tortuyu temizledi.


    Ben ya yine termostat bozuldu diyorum ya da sensörler hatalı. Tabii fan direkt termostattan dolayı açmıyor da olabilir kendi de bozulmuş olabilir. Suyu 108 dereceye getirince açması lazım fani ona bakıp bir kendim analiz yapayım.


    Mesela hararet uyarısı vermeden 5 gün önce yag sıcaklığı 1 saat araba kullandım hiç artmadı. Normalde ortada olması gerekiyordu. Yanı bu tarz bazı anlık tutarsızlıklar olabiliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon arabasında benzer sorunu yaşadım hem de 1 yıl. Tıkalı radyatör değişti ama göstergedeki hararet ibresi zıplıyordu.
    Nihayetinde sorunun silindir bloğu üzerindeki müşürün orjinal olmamasından kaynaklandığı anlaşılınca orjinali takıldı.
    Sorun çözülmüştü.

    İlk fırsatta arabayı sattım ve zarad etmedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    garip bir klima arızası.
    4 ay önce açıldı
    Çok Garip Bir Klima Sorunu
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kaç model hocam

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2013


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akrabamda 2011 3.20 var onda su eksilme sorunu vardı radyotör suyunun konulduğu kabın altından kaçırdığı anlaşıldı onlarda bu sorun kronikmiş değiştirdiler düzeldi.


    Radyatör su kabının artık adı her neyse kapağındaki contadan da basınçla buhar dolayısıyla su kaçırma/eksiltme sorunu olabilen bir şey.


    Son olarak başka model bir araçta hararet sorunu başımıza geldi o da hiç tahmin edilemeyecek bir şeyden çıktı. Fan çalışıyor ancak dönmesi gereken devirde dönmüyormuş bu çok zor fark edilmişti değişince düzeldi.

  • Özel servisler can sikti artık yetkili servise verdim.


    su pompası ve genleşme kabı, V ve alternator kayısı ve devirdaim kasnağı değişti. Turbo oringleri ve arkadaki motor flanslarindan su kaçakları varmış giderildi. Su genleşme kabı takim boruları da değişti. Bir de yakıt pompası rolesi değişti.


    Su eksilme ve hararet kalmadı ama galiba termostat da değişecek. Çünkü motor ısınmıyor açık kaldı galiba termostat.


    Su devirdaim sisteminde hem kaçak olmamalı hem de her parça çalışıyor olmalı. Çoğu parça da bilgisayarda hata vermiyor herhalde. Yani komple girişmeden cozum olmuyor ve verdiğiniz para gereksiz olmuş oluyor.


    yani devirdaim sorunu olduğu söyle anlaşılıyor. Motordaki su sıcak ama genleşme kabındaki o kadar sıcak değil. Demek araba fan da açsa devirdaim belli bir dönem yapsa da anlık yapmadığında hararet yukseliyordu. Tuhaf bir durum ama nihayet çözüldü.


    bu tarz sorunlar yaşayanlar sanayide hemen motora bakılacak vs vs motor yapılacak gibi tuhaf yemlemelerine İnanmayın. Çoğuna kalsa arabaların motoru bitik. Radyatör delik arabaya sandık motor taksan yine hararet yapabilir. Bu adamlardan uzak durmak lazım sorun varsa cahil tipler yerine servis daha mantıklı.


    Evet biraz abarttılar değişen şeylerin hepsi direkt değişmesi gerekmiyor ama adamlar sonuçta 2 yıl parçaya garanti veriyor sanayide bu da yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    yapılacak en mantıklı hareketi yapmışsınız, üst segment arabaları kesinlikle doğru düzgün yapamıyorlar. Bir sorun çıktığında şudur budur diye şansa tamirat yapıyorlar ve servis gibi sökerken kırdıklarını düzeltme dertleri olmuyor siz fark etmezseniz. Bmw arabasında su eksiltme normaldir diye yolluyorlardı beni su ekleyip basit bir hortum ve devirdaim değişimi ile bütün sorun ortadan kalktı ustaya bıraksak normal diye su ekleyip kullanacaktık,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    En iyisini yapmışsınız ayriyetten insanlar şu Mavi Servisten ne buluyor anlamıyorum 2 reklam yapıyor borusan kosifler havasına giriyor gereksiz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Vallahi öyle mavi servis bildiğin normal özel servislerden bir tik kurumsal his veriyor ama müdahalede o his yok. Gereksiz. Bu tip yerlerdense parcacidan parça alıp ustaya gitmek daha mantıklı. Zaten bu tip özel servisler daha pahalı Borusan’la aynı mantıga geliyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.