Şimdi Ara

Hararet meselesi ilginç

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
6.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2005 hundai accentimle 3 km 1.viteste sıkışık trafikte yol gittim.Hararet kırmızıya çıktı,durup düşmesini bekleyemedim sıkışık yolda mecburen 2 km daha o şekilde kırmızıda gitmek zorunda kaldım.
    Şaşırdım nasıl olurda bu arabalar bu kadar çabuk hararet yapar,bunun çaresi varmıdır,acaba arabam bir zarar görmüşmüdür?Cevap yazanlara şimdiden teşekkürler



  • arada 2'ye taksaydın 1. viteste ilk hızı verdikten sonra 2'ye atmanda yarar var. valla sorun olabilirde olmayabilirde. fanın hiç dönmedi filan mı yoksa?
    eğer aşırı yakıt tüketimi, yağ yakma veya çekiş düşüklüğü oluşursa rektefiye yaptırmak zorunda kalabilirsin.
  • _opeth arkadaşım teşekkür ederim yazdıkların için fan sürekli çalışıyordu.Herhangi bir sorun olup olmadığını ilk etapta (eğer aşırı yakıt tüketimi, yağ yakma veya çekiş düşüklüğü)dışında anlamam zor herhalde.
  • açtırıp silindirlere baktırabilirsin ama 100-200 lirayı gözden çıkarman gerek
  • Yakın zamanda radyatörün suyunu değişti iseniz,değişen arkadaş havasını almamıştır,sıkıntı ondan olabilir.Araç soğukken radyatör kapağını açıp su seviyesini kontrol edin,düşükse kapak seviyesine kadar saf,kireçsiz su ile tamamlayınız.En önemlisi bu olay bir daha başınıza gelirse hemen durup aracı soğutmaya çalışın,trafiğin bir süre aksaması sizin maddi zarara uğramanızdan önemli değil bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Yakın zamanda radyatörün suyunu değişti iseniz,değişen arkadaş havasını almamıştır,sıkıntı ondan olabilir.Araç soğukken radyatör kapağını açıp su seviyesini kontrol edin,düşükse kapak seviyesine kadar saf,kireçsiz su ile tamamlayınız.En önemlisi bu olay bir daha başınıza gelirse hemen durup aracı soğutmaya çalışın,trafiğin bir süre aksaması sizin maddi zarara uğramanızdan önemli değil bence.



    valla arkadaşım ilk defa bir hyundai heleki accentin hararet yaptığını senden duyuyorum ki benim aracımda 2005 model accent ben 2004 10uncu ayda sıfır olarak aldım ve halen hiç su eklemeden değiştirmeden kullanıyorum 2.5 saat dur kalk yolda kaldım hiç böyle birşey olmadı hyundai bu işte gerçekten çok iyi ibre ortadan kesinlile yükselmiyor




  • ottoman24 ve final fantasy arkadaşlarım yorumlarınız için teşekkür ederim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çok Garip Bir Klima Sorunu
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Benim araç 2005 1.6 Accent Admire. ilk aldığımda kontrol için servise götürdüm. Radyatörün 1,5 litre su aldığını söylediler.radyatörde bu kadar eksik su ile bin km yol yaptım ama hiç hararet yapmadı.
  • bu nasıl bir yaklaşım?
    binlerce insanın rahatını belki bir hastanın hastaneye yetişmesini etkilemek. trafiği keyfe keder aksatmak da nedemek?
    aracınızı trafiği aksatacak şekilde bekletme hakkını nerden buluyorsunuz?
    çok bencil düşünüyorsunuz bence...
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Yakın zamanda radyatörün suyunu değişti iseniz,değişen arkadaş havasını almamıştır,sıkıntı ondan olabilir.Araç soğukken radyatör kapağını açıp su seviyesini kontrol edin,düşükse kapak seviyesine kadar saf,kireçsiz su ile tamamlayınız.En önemlisi bu olay bir daha başınıza gelirse hemen durup aracı soğutmaya çalışın,trafiğin bir süre aksaması sizin maddi zarara uğramanızdan önemli değil bence.
  • dostum ben de hyunadı de hararet sorununu ılk kez duyuyorum...ama şunu söliim hararet kırmızıda büyük bi sorun sıkışık trafıkte ne biliimm yana çekseydın falan..motoru durdurmadan ama kaputu açıp bekleyeceksın..motru durdurma yok ama rölantıde kalacak...motoru bıle yakabilirsin yanı...hareret çok öenmlıdır
  • Çoğu arkadaşımız bir şeyler yazmış. Ancak arkadaşın sorusu açık;

    "bu arabalar bu kadar çabuk hararet yaparmı?
    bunun çaresi varmıdır,?
    acaba arabam bir zarar görmüşmüdür?"

    1. Uzakdoğu araçlarında hararet problemi pek görülen bir olay değildir. Çok özel durumlarda dışında,

    2 Özel durumlar:
    Radyatör suyu eksiktir, radyatör paslıdır, radyatör peteği tıkalıdır, Fan arızalıdır.( müşür arıaza yaptığında fan doğrudan çaışmaya başlar. vantilatörlü araç sistemine döner)

    Motor yağı eksik, uzun zamandan beri değişmediğinden kimyasal yapısı bolzulmuş ve kaydırma özelliği kaybolmuştur.

    Aracını 2.El almış isen araç daha önceden hararet yapmıştır bu durumda yarım motor yapılmış ancak blok üstü(Silindir kapak contasının bulunduğu zeminde torna edilmediği için tekrar kapak contası yanmış ve yağa su karışmış tır.
    Bu durumda su eksilir yağ fazlalaşır sonuç hararet yapar dikkat edilmediği durumda daha büyük sorunlar oluşur.
    3- Araca zarara gelmişmidir.? Bunu basit kontroller ile yapabilrisin.
    a) yağ çubuğu kontrolü yag fazla yada eksik hararet yapar. Motor yağ koyma tapası motor sıcak içek açılıp bakılır. köpürme var ise yağa su karışmıştır. Acilen motor açılması gerekir.
    b) Teknik arıza yok Sadece su eksik , motor yağı da normal. ** ilk 500 km yağı her sabah kontrol et. belli edecek şekilde eksilme yapıyorsa segmanlarsa kırılma,sıkışma,bozulma olmuş olabilir.
    Idare edilebilir, Yarım yada tam motora girilebilir. Karar mercii Servis yada motor ustasıdır.




  • ogunmas kardeşim gerçekten önemli açıklamalar yapmışsınız,size teşekkür ediyorum.Selamlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    bu nasıl bir yaklaşım?
    binlerce insanın rahatını belki bir hastanın hastaneye yetişmesini etkilemek. trafiği keyfe keder aksatmak da nedemek?
    aracınızı trafiği aksatacak şekilde bekletme hakkını nerden buluyorsunuz?
    çok bencil düşünüyorsunuz bence...
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Yakın zamanda radyatörün suyunu değişti iseniz,değişen arkadaş havasını almamıştır,sıkıntı ondan olabilir.Araç soğukken radyatör kapağını açıp su seviyesini kontrol edin,düşükse kapak seviyesine kadar saf,kireçsiz su ile tamamlayınız.En önemlisi bu olay bir daha başınıza gelirse hemen durup aracı soğutmaya çalışın,trafiğin bir süre aksaması sizin maddi zarara uğramanızdan önemli değil bence.





    Burada bahsedilen olay keyfekeder bir olay değil arkadaşım,bahsedilen yolda tek şeritli bir arayol değil,bahsettiğiniz konuda haklısınız ancak yazdıklarımı yanlış anladığınız kanaatindeyim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ogunmas

    Çoğu arkadaşımız bir şeyler yazmış. Ancak arkadaşın sorusu açık;

    "bu arabalar bu kadar çabuk hararet yaparmı?
    bunun çaresi varmıdır,?
    acaba arabam bir zarar görmüşmüdür?"

    1. Uzakdoğu araçlarında hararet problemi pek görülen bir olay değildir. Çok özel durumlarda dışında,

    2 Özel durumlar:
    Radyatör suyu eksiktir, radyatör paslıdır, radyatör peteği tıkalıdır, Fan arızalıdır.( müşür arıaza yaptığında fan doğrudan çaışmaya başlar. vantilatörlü araç sistemine döner)

    Motor yağı eksik, uzun zamandan beri değişmediğinden kimyasal yapısı bolzulmuş ve kaydırma özelliği kaybolmuştur.

    Aracını 2.El almış isen araç daha önceden hararet yapmıştır bu durumda yarım motor yapılmış ancak blok üstü(Silindir kapak contasının bulunduğu zeminde torna edilmediği için tekrar kapak contası yanmış ve yağa su karışmış tır.
    Bu durumda su eksilir yağ fazlalaşır sonuç hararet yapar dikkat edilmediği durumda daha büyük sorunlar oluşur.
    3- Araca zarara gelmişmidir.? Bunu basit kontroller ile yapabilrisin.
    a) yağ çubuğu kontrolü yag fazla yada eksik hararet yapar. Motor yağ koyma tapası motor sıcak içek açılıp bakılır. köpürme var ise yağa su karışmıştır. Acilen motor açılması gerekir.
    b) Teknik arıza yok Sadece su eksik , motor yağı da normal. ** ilk 500 km yağı her sabah kontrol et. belli edecek şekilde eksilme yapıyorsa segmanlarsa kırılma,sıkışma,bozulma olmuş olabilir.
    Idare edilebilir, Yarım yada tam motora girilebilir. Karar mercii Servis yada motor ustasıdır.





    Kalın yaptığım bölüme katılmıyorum.Çünkü köpük olayını aracımın sağlam ve sorunsuz motorunda görüyorum.Köpük başka bişey arıza anlamında değil benim bildiğim.




  • ...3- Araca zarara gelmişmidir.? Bunu basit kontroller ile yapabilrisin.
    a) yağ çubuğu kontrolü yag fazla yada eksik hararet yapar. Motor yağ koyma tapası motor sıcak içek açılıp bakılır. köpürme var ise yağa su karışmıştır. Acilen motor açılması gerekir.
    ...

    .ototube.
    Kalın yaptığım bölüme katılmıyorum.Çünkü köpük olayını aracımın sağlam ve sorunsuz motorunda görüyorum.Köpük başka bişey arıza anlamında değil benim bildiğim.

    Düzeltme!..
    ...Motor yağ koyma tapası motor sıcak iken açılıp bakılır, köpürme var ise silindir kapak contası zarar görmüş olabilir, yağa su geçmiş olabilir. Yağ çubuğu kontrolü ile yağın kayganlık seviyesini kontrol ediniz. Elinize pütürleme geliyorsa vakit kaybetmeden servis yada motor ustasına baktırınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.