Canlı Yayın
Samsung Galaxy S25 ailesi tanıtılıyor! - Galaxy Unpacked 2025 Türkçe Canlı Yayın
Şimdi Ara

İlk çalıştırmada yoğun benzin kokusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
7.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabanın gidişinde bir sıkıntı yok. Ama eskiden rolantide çıt çıkarmayan araba hafif motor sesi yapmaya başladı.

    İlk çalıştırmada biraz motor sesi oluyor.

    Esas sıkıntı leş gibi benzin kokutması. Açık havada bile cam açıksa kokuyu alıyorum. Garajda çalıştırırsam ise inanılmaz bir koku geliyor.

    Neden olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Soğuk çalıştırmada bir miktar çiğ benzin kokusu normal diye biliyorum.
  • Buji olabilir. Yakit tuketiminde de artis var ise, buji ateslemeyi kaciriyorsa vuruntulu calisma ve cig benzin kokutabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt tüketiminde belirgin bir artış yok. 40.000 kmye yaklaştı. Sanırım bujiler hiç değişmedi ondan olabilir mi yani?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anne terliği A kullanıcısına yanıt
    quote:

    Motorda ateşleme bujisinin önemi

    Silindirlerin yanma odalarında oluşan patlamanın tetikçisi olan bujiler, motorun performansını ve yakıt tüketimini olumsuz etkileyebilir. Yani ömrünü tamamlayan ve zamanında değiştirilmeyen bu küçük parça motorun ritmini bozar.



    Mekanik

    Perşembe 16:44 | 30 Temmuz 2009

    Otomobiliniz son zamanlarda daha fazla yakıt tüketmeye başladıysa, motorun sarsıntısı ve gürültüsü arttıysa bir de performansındaki azalmayı hissedebiliyorsanız sorun olarak akla gelen parçalardan biri de bujidir. Motorun diğer tüm parçaları yenilenmiş dahi olsa periyodik olarak değiştirilmesi gereken bujiler, ihmal edildiği zaman motorun çalışma ritmi bozulur. Yakıt tüketiminin katlanarak artmasından şüphelenen araç sahibi bujileri değiştirmek zorunda kalır. Ama bu parçanın zamanında değiştirilmesi diğer parçalarında gereksiz yere deforme olması önlenir.



    Günümüz otomobillerinde, eskilere oranla bujilerin de değişme süresi uzadı. Eskiden 10.000 km'de bir değiştirilmesi gereken bu parça günümüzde 20.000 km'yi de geçebiliyor. Hatta performanslı otomobillerin motorlarında kullanılan özel bujiler 100.000 km'ye bile ulaşabiliyor. Tüm bu kullanım sürelerine karşı buji, küçük, ucuz ve değişimi kolay bir parçadır. Ancak değiştirilmediği zaman ateşleme zamanında sıkıştırılmış hava yakıt karışımının üzerine yeteri kadar akım gönderemez. Bu tetikleme, distribütörden gelen 18.000 Volt ile 22.000 Volt arasındaki gerilim bujinin tırnakları arasından sıçrayamadığı için silindirlere daha fazla hava karışımı girer.



    Yakıt tüketimi artarken diğer tarafta performansta da ciddi azalmalar meydana gelir. Bujinin çalışması sırasında içinde bulunan elektrotu zamanla eriyerek bitirmesi elektrik akımının geçişini engeller. Tüm bu sebepler motorun yakıt tüketiminin artmasının ve veriminin azalmasının yanında zararlı emisyonların oranının artmasına da neden olur.





    Yetkili servislerde periyodik bakımları yapılan otomobillerde bujiler düzenli olarak değişir. Ancak araç bakımlarını kendisi yapan sürücüler, aracının bujilerini kendisi değiştirebilir. Bu deşimin maliyetiyse 20 TL ya da 25 TL'yi geçmez. Ancak her motorda farklı boyut ve özelliklere sahip bujiler kullanıldığı için bu parçayı almadan önce kesinlikle otomobil üreticisinin önerdiği kodlarda seçilmeli. Farklı bir parça motorun çalışmasını olumsuz etkiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • araba arıza ışığını yaktı. oksijen sensörü diyor arabanın kendisi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.