Şimdi Ara

İnce Taban Kalın Taban Lastik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
15.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sırt Genişliği

    Kış lastiklerinde sırt genişliği, standart lastiklere göre daha dar olmalıdır. Böylece yol yüzeyine daha yüksek basınç uygulanarak daha iyi yol tutuşu sağlanır.


    Bu yazı bridestonun sitesinde görüldü. Acaba bu yazlık lastikler içinde geçerlimidir ?

    Aracım 205 55 R16 var ve savrulmalardan şikayetçiyim yeni lastik alma arefesindeyken 215 yada 225 çıkarmayı planlıyordum daha iyi yol tutuş sağlasın diye.

    Acaba yanlışmı yapıyorum ?

    Kısacası sorularım

    1. 205 ten 215 yada 225 e çıksam yol tutuşum artarmı ?

    2. 55 i in 60 a yada 50 ye düşmesi ne ifade eder ? Yol tutuşuma hangisi artı sağlar 215 yada 225 te

    3. cüsü hem kışlık hem yazlık lastik almam gerek fakat YENİ yazlık lastikler yani 10 güne alacağım lastikler varken kışlık lastiğe ihtiyaç duyarmıyım İSTANBUL için ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemalnalga30 -- 6 Kasım 2012; 13:02:57 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    İnce Tabanlı ve Kalın Tabanlı Lastikler: Kış Sürüşü için En İyi Seçim Hangisi?

    Kış sürüş koşulları söz konusu olduğunda, aracının lastik seçimleri son derece önemlidir. İnce tabanlı ve kalın tabanlı lastiklerin her biri, benzersiz avantajlar ve dezavantajlar sunar. İşte bilmeniz gerekenler:

    İnce Tabanlı Lastikler:

    • Artıları:
      • Kuru ve ıslak zeminde daha iyi yol tutuşu
      • Daha düşük yuvarlanma direnci ve daha iyi yakıt verimliliği
    • Eksileri:
      • Karda ve buzda daha az çekiş gücü
      • Daha yüksek hidroplanlama riski

    Kalın Tabanlı Lastikler:

    • Artıları:
      • Karda ve buzda daha iyi çekiş gücü
      • Çukurlara ve diğer yol kusurlarına karşı daha iyi koruma
    • Eksileri:
      • Kuru ve ıslak zeminde daha az yol tutuşu
      • Daha yüksek yuvarlanma direnci ve daha düşük yakıt verimliliği

    Kış Lastiği Taban Genişliği:

    Kış lastiğinin taban genişliği, çekiş gücü ve yol tutuşu üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Daha geniş tabanlı lastikler, karda ve buzda daha iyi çekiş sağlar çünkü daha fazla yüzey alanı ile zemine temas ederler. Ancak daha dar tabanlı lastikler, kuru ve ıslak zeminde daha iyi yol tutuşu sunar.

    Kış Lastikleri: Geniş mi Dar mı?

    İdeal kış lastiği taban genişliği, sürüş koşullarına bağlıdır:

    • Çoğunlukla karlı ve buzlu koşullarda sürüş yapıyorsanız: Kalın tabanlı, geniş lastikler en iyi seçim olacaktır.
    • Kar ve buz karışımı ile karşılaştığınız orta koşullarda sürüş yapıyorsanız: Orta taban genişliğine sahip lastikler uygun olabilir.
    • Çoğunlukla kuru ve ıslak koşullarda sürüş yapıyorsanız: İnce tabanlı, dar lastikler daha iyi yol tutuşu sağlayacaktır.

    Sonuç:

    Lastik seçiminiz, kış sürüş güvenliğiniz ve performansınız için hayati önem taşır. Sürüş koşullarınızı ve ihtiyaçlarınızı dikkatlice değerlendirerek, aracın için en uygun taban genişliğine sahip kış lastiklerini seçebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    Sırt Genişliği

    Kış lastiklerinde sırt genişliği, standart lastiklere göre daha dar olmalıdır. Böylece yol yüzeyine daha yüksek basınç uygulanarak daha iyi yol tutuşu sağlanır.


    Bu yazı bridestonun sitesinde görüldü. Acaba bu yazlık lastikler içinde geçerlimidir ?

    Aracım 205 55 R16 var ve savrulmalardan şikayetçiyim yeni lastik alma arefesindeyken 215 yada 225 çıkarmayı planlıyordum daha iyi yol tutuş sağlasın diye.

    Acaba yanlışmı yapıyorum ?

    Kısacası sorularım

    1. 205 ten 215 yada 225 e çıksam yol tutuşum artarmı ?

    2. 55 i in 60 a yada 50 ye düşmesi ne ifade eder ? Yol tutuşuma hangisi artı sağlar 215 yada 225 te

    3. cüsü hem kışlık hem yazlık lastik almam gerek fakat YENİ yazlık lastikler yani 10 güne alacağım lastikler varken kışlık lastiğe ihtiyaç duyarmıyım İSTANBUL için ?

    Forumda hem açmış olduğum 'lastik' konusunda hem de lastik ile alakalı olan konularda ifade ettim.

    Yol tutuş açısından geniş taban yazın daha avantajlı iken kışın tam tersi durum meydana gelir.

    Bu yüzden kış lastiklerinin dar taban , yaz lastiklerinin ise geniş taban olması yol tutuşunu arttırır, fren mesafesini azaltır.

    2.

    55 ya da 60 dediğimiz sayı, yanak oranını belirtir. Jantı değiştirmedikçe, eğer ebat değişimini de %2.5 un altında yaparsanız yanak oranı taban genişliğine bağlı olarak değişir fakat yükseklik olarak değişmez.

    215/55/R16 ebatındaki bir lastiğin yanak yüksekliği = 215*(55/100) dür. 55 sayısı yüzde cinsinden yanak yüksekliğinin taban genişliğine oranını ifade eder.

    3.

    Bu tamamen sizin tercihiniz.

    Ayrıntılı bilgi için ,

    ''LASTİKLER" | Ebatlar | Konfor | Performans | Yakıt Tüketimi TEKNİK BİLGİLER




  • Sayın lion sizin önereceğiniz ölçü orjinal halindeki ölçümü yoksa diğerlerinden hangisidir acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    Sayın lion sizin önereceğiniz ölçü orjinal halindeki ölçümü yoksa diğerlerinden hangisidir acaba ?

    Orjinal ölçünüz 215/55/R16 ise

    kış lastiği için 195/60/R16 ya da orjinal ölçü

    yaz lastiği için 225/50/R16
  • Savrulmanın bir çok nedeni olabilir.Amortisörler, alt takım filan hepsi etkendir.Sadece lastiklerse sorun; sert yaylar ve geniş taban lastiklerle yol tutuşu artırabilirsiniz.....Ancak yakıt tüketimi de artabilir bu durumda.Ayrıca arcınızın yapısı geniş taban lastiğe ve büyük ölçelerde jant takmayaa uygunmu?et değerleri filan...Yani detaylı bir çalışma yapmak lazım......
  • 205 55 r 16 var öyleyse 225 50 r16 takalim takılabiliyormus
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    205 55 r 16 var öyleyse 225 50 r16 takalim takılabiliyormus

    Kış lastiği mi alacaksınız?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Düz Taban
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    205 55 r 16 var öyleyse 225 50 r16 takalim takılabiliyormus

    Kış lastiği mi alacaksınız?

    yok hocam alacaktım caydım istanbul için gerek yok bence. Yaz lastiği alıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    205 55 r 16 var öyleyse 225 50 r16 takalim takılabiliyormus

    Kış lastiği mi alacaksınız?

    yok hocam alacaktım caydım istanbul için gerek yok bence. Yaz lastiği alıcam

    O zaman tabanı genişletmenizi tavsiye etmiyorum. Kışın yaz lastiği kullanacaksanız en azından geniş taban takmayın. Yukarıda kış için ve yaz için diye bahsettiğim mevsimdi, lastik tipi değil.
  • Sizin şikeyetçi olduğunuz durum tamamen FD6 kasa civic lerin arka salıncak tipi süspansiyonlarından kaynaklı. Spor yay ve biraz geniş tabanlı lastikle bir nebze azalır sorununuz ama tamamen çözülmez.
  • The conventional wisdom, as I have understood and followed it, is that when choosing winter tires it is better to get one narrower than non-winter tires. The Norwegian publication Dinside (Google translation) recently reported, however, that, when asked "[w]hen the goal is solely the best possible traction in winter conditions - should you choose narrow or wide tires?,"

    Quote:
    All of our experts initially tried to get away with [saying] that we should choose the tire dimension listed in the vehicle registration. But when we put them under heavy pressure and forced them to choose sides, the majority ended up to select wide rather than narrow tires.

    For example, the technical manager at Continental Tire Norway, calling it "a complicated question," said "narrow tires are better at loose snow, slush and other loose surfaces where it is hoping to penetrate a surface that provides better grip. On hard surfaces such as ice and hard packed snow, however, the wide tires - which have a broader footprint, provide the best traction."

    The technical director of Toyota Norway reached the same conclusion: "Yes, if traction is the only criterion, I would have chosen the wide tires. For example - when we talk about a specific tire model - the pattern is the same for the narrow and the wide tire. This means that the wider tire gets a [grovere oppbygging], which contributes to the improved grip ability."

    BMW's marketing director, when pressed, also recommended wider tires. But I will say there is a limit of around 225 millimeters wide. For normal cars, I will not recommend something broader in winter conditions than this."




  • 205 55 16 dan 205 45 17 ye geçmelisiniz.
    şuanda standartlar bu şekilde. Bu ebatlar çok kullanıldığından yeni lastik alımlarınızda lastik bulma ve fiyat konularında sorun yaşamazsınız. Lastik yanağı çok az değişir ancak yok tutuş ciddi oranda artar.
  • 35mm yay da taktırın.
  • birde kışın bu ince taban lastik, kalın tabandan dan daha iyi yol tutar olayını bırakmalıyız.

    çivili lastikle 5cm buzda yapılan ralli ye katılmıyoruz. Şehir içi normal karda kalın taban kar lastiği her şekilde daha iyi yol tutar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • WRC ralli arabalarının kış lastikleri bisiklet tekeri gibi dar. Demekki işe yarıyor da dar yapıyorlar. Fakat sıcak asfalt için geçerli değil dar lastik kavramı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    WRC ralli arabalarının kış lastikleri bisiklet tekeri gibi dar. Demekki işe yarıyor da dar yapıyorlar. Fakat sıcak asfalt için geçerli değil dar lastik kavramı

    "Demekki işe yarıyor" bir şey ifade etmiyor. O bisiklet gibi dediğiniz özel çivili lastik ile standart 165 lik taban kar lastiği bir mi? o yarışların yapıldığı yol ve hava şartları ile bizim hafif karlı ş.içi yollarımız bir mi?

    özetle, bence şehir içi kış şartlarındada geniş taban lastik daha iyi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 8 Aralık 2012; 18:49:53 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    WRC ralli arabalarının kış lastikleri bisiklet tekeri gibi dar. Demekki işe yarıyor da dar yapıyorlar. Fakat sıcak asfalt için geçerli değil dar lastik kavramı

    "Demekki işe yarıyor" bir şey ifade etmiyor. O bisiklet gibi dediğiniz özel çivili lastik ile standart 165 lik taban kar lastiği bir mi? o yarışların yapıldığı yol ve hava şartları ile bizim hafif karlı ş.içi yollarımız bir mi?

    özetle, bence şehir içi kış şartlarındada geniş taban lastik daha iyi...

    Yani bu sataşanlar bu forumda moda. Hiç fizik bilginiz var mı. Yüzey alanı küçüldükçe basıncın arttığı hakkında bir bilginiz var mı? O zaman alıntı yapmayın bir daha sataşırcasına.




  • Eskiden 1500-1600 kg ağırlığında arabalarda 185-195 tabanlı lastiker vardı. Tabii yanakları da en az 70, bazen 80, hatta 82 olduğundan hacimleri de büyüktü böylece hız ve yük indeklserini de karşılıyabiliyorlardı.

    Daha geniş tabanlı lastikler gerçekten hızlı otomobillerde vardı. Sonra millet hızlı zannetsin diye lastikleri genişlettikçe genişletiler. 1300kg otomobilde 205 tabanlı lastik oldu. Kış lastiği de her zamankinden daha önemli hale geldi. Yoksa çok kolay dans etmeye de başlayabiliyorlar. Daha fenası viraj kabiliyetleri iyi olduğundan (daha doğrusu sınırlayıcı süspansiyon değil de lastik olduğundan) tutunmayı aniden, süspansiyondan bir okuma alamadan uyarısız kaybediyorlar. Kuru zeminde limitleri fena değil ama cesaret varsa yaklaşılır o limitlere. Neyse ki artık ESP gibi müdahale sistemleri var. Ama ihtiyaçları da var.

    Konuya farklı taraflardan bakmak lazım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.