Selam dostlar.. çok uzun zaman sonra 10 yıllık donanımhaber hesabımdan soluğu aldım… Hem yaşadığım sorunu size aktaracağım hem de neden bu firmalardan asla mal/hizmet alınmaması gerektiğini yoksa nelerle uğraşmak zorunda bırakılacağınızı sizinle paylaşacağım.. gereksiz detaylara girmeden sade bir şekilde mağduriyetimi anlatmaya çalıştım. 13 aralık 2019'da incehesap.com'dan razer blackwidow green switch rgb mekanik gaming klavye almak gibi bir hata yaptım. toplam tutar: 479tl görsel ürün bir süre sonra garanti kapsamındayken tuhaf sorunlar vermeye başladı. ışıklarında sorunlar çıktı. daha sonra anlamadığım şekilde klavye arada geç tepkiler veriyordu. bazen harfler tutukluluk yapıyordu. incehesap.com'u aradığımda ürünü yollamamı ve garanti kapsamında işlem yapacaklarını söylediler. 7 aralık 2021 tarihinde yolladım ve 15 aralık 2021'de ürünün tamirinin mümkün olmadığını ve 479tl para iadesi yapılacağı söylendi. görsel günümüzde bu tutarın çok komik bir rakam olduğunu ve klavyenin güncel değerinin 1800-1900tl civarında olduğunu söyledim fakat kesinlikle para iadesi istemedim. kendi klavyemi istiyordum sadece. onlarsa telefonda bana bu ürünün stoklarında olmadığını fakat siz stoklarımızda olan klavyelerden beğenin biz ona göre gönderim sağlayalım dedi. (aynı ürün stokların da yok fakat piyasada aktif olarak satışı mevcut. piyasadan da temini çok rahat sağlanabilir fakat yine de aynı ürünü vermeyi kabul etmediler. yine de sorun etmedim) ben de bu konunun çok uzamasını istemediğimden hem iki tarafın da gönlü olsun hem de sorun çözülsün diye kendi klavyemin çok çok altında olan stoklarında mevcut bir klavye istedim. 1198tl fiyatı vardı. sorunum çözülsün istiyordum fakat 2021'de 479tl alacak kadar enayi yerine koyulmak da istemiyordum. bunu bile kabul etmeyen firma 479tl vermek için diretti. bu artniyetli davranışlarını tüketici hakem heyetine taşıdım. tüketicinin korunması hakkında kanuna göre seçimlik haklarımdan olan ayıpsız misli ile değişim hakkını talep ettim. kanuna göre haklı olmama rağmen yaptıkları savunmada orantısız güçlükleri beraberinde getireceklerini söyleyen incehesap.com, üstelik para iadesini kabul etmediğim için kötü niyetli olduğumu yazmış. kendi klavyemden çok daha alt ve yarı fiyatında bir ürünü kabul ettiğim halde nasıl kötü niyetli oldum ve nasıl orantısız güçlükleri beraberinde getiriyor bunu ayrıca anlamadım. bugün öğrendiğime göre tüketici hakem heyeti karşıyı haklı bulmuş... bu ithal bir ürün ve ülkemize dolarla geliyor. benden zamanında 85 dolar alırken sorun yoktu ama... belki de klavyem gayet de onarılabiliyordu ve onarıldı. 2000tl tutarında çalışan klavyemi aldılar ve bana da 479tl iadeyi düşündüler. bu tarz olayların önüne geçmek için yok mu kanunlar? muadilini vermek zorunda kanuna göre aslında. düşünün ki bir firma garanti kapsamında ürününüzü tamir edemiyor, değiştiremiyor, muadilini veremiyor. sadece seneler önceki tutarı iade etmek için diretiyor. bir müşteri olarak şimdi hayatımda hiç yapmadığım avukat tutma, tüketici mahkemesine başvurma, bunlar için cebimden bir ton para verme mecburiyetinde bırakıldım. tüketiciyi aptal yerine koyan köylü kurnazı incehesap.com'dan herkesin uzak durmasını tavsiye ediyorum. olur da laptop vs. alırsanız bir arızası çıkarsa ne tamir edebilecekler ne değişim yapacaklar. amazon gibi yerler varken incehesap.com'a falan düşmesin kimse. allah düşürmesin. |
Bildirim