Şimdi Ara

Superonline'ın Ayıplı Hizmet İçin Cayma Bedeli Talep Etmesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
2.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Kısaca benim olayımda şu şekilde:
    Turkcell Superonline Fiber hizmeti alıyorum. Adres değişikliği yaptım, yeni adresimde Turkcell Superonline'ın Fiber hizmeti yok, sadece ADSL hizmeti verebiliyorlar. Ben de bu durumdan dolayı aboneliğimi iptal etmek istediğimi belirttim. Fakat bana 510 TL cayma cezası ödeyeceğimi söylediler.
    Forumda bu durumu araştırdım, benim gibi durumda olanlarda var fakat kimseden sonuca ulaştığına dair bir bilgi bulamadım maalesef.
    Superonline ile konuştuğumda, sadece hiçbir şekilde internet hizmeti veremediğimiz durumlarda cayma bedeli ödersiniz deniliyor!

    ALO 175 tüketici haklarına sordum. Bu durum ayıplı hizmete girer, ayıplı hizmet durumunda cezasız cayma hakkınız olur. Sözleşmenizle birlikte ilçe tüketici hakem heyetine başvurun denildi.

    Olay gerçekten çok saçma, ben 25MB 75GB AKK hizmeti vermeleri karşılığı için taahhütname yapıyorum. Yani kısaca siz bana bu hizmeti sağlayın, bende sizden 24 ay boyunca bu hizmeti alayım diyorum ve karşılıklı olarak anlaşıp sözleşme yapıyoruz. Fakat, Superonline gelip ben artık bu hizmeti veremiyorum, buyur sana verebileceğim hizmet bu deyip taahhüt verilen hizmete aykırı davranıyor.

    Eğer böyle bir hakka sahip iseler, bir tane internet paketi çıkarsınlar 100MB 250GB AKK paketi daha sonra da sizin bulunduğunuz bölgede bu hizmeti veremiyoruz size 8MB 50GB AKK hizmeti verebiliyoruz desin. Belki, rakip firma bulunduğum bölgede 25MB 75GB AKK'lı hizmet veriyordu ve ben sizin 100MB hizmet sözünüze kandığım için rakip firmayı seçmedim!

    Aranızda hukukcu olan varsa, olaya hukuki yorum getirip açıklıyacaksa memnun olurum ama ben bu cayma bedelini ödememek için elimden geleni yapacağım.







  • tuketici.btk.gov.tr

    ye yazın. Forumda hat iptalini hiç bir ücret ödemeden iptal ettiren arkadaşlar var diyorlardı.
  • Hizmet veremeseler cezasız iptal ederlerdi ancak adsl olarakta olsa XX mbit e kadar hizmet verebildikleri için işin zor gibi?
    Taşındığın yerde superonline fiber varmı yokmu baksaydın keşke (eğer internet önemliyse)
  • Bende 3 ay önce taşındım, bulunduğum yerde superonline hizmeti yok dedi, sözleşmeyi şartsız feshettik.
    Fakat daha sonra farkettik ki müşteri hizmetlerindeki kız adresi bulamadığından yok demiş.
    Senin durum farklı, hakem heyetine kadar gider.
  • Durum biraz karisik hocam, adam sizin tasinacaginiz yerde altyapi oldugunu garanti etmiyor, siz suan bu hizi ve kotayi alabilirsiniz, 24 ay ben size bu fiyattan bu hizmeti verecegim diyor. Fakat siz tasininca adamlarin mumkun olan en iyi hizda hizmetine devam etmesi gerekiyor. Tasindiginiz yerde altyapi hic olmasaydi iptal edebilirdiniz fakat suan emin olamadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende emin olamadım, benim gibi durumda olup bu cayma bedelini ödemeyen varsa bilgilendirilse çok iyi olur. Bende bir yadan uğraşacağım. Bir çözüm elde edersem buradan paylaşırım. Turkcell'e yazdığım şikayetten bir şey çıkmadı. Şimdi btk'ya şikayet yazıyorum oradan da bir şey çıkmazsa, tüketici hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum.
    Bu konuda bilgisi olan var mı? Tüketici davası açıldı, kaybettim dava masrafları falan ödüyor muyum?

    Teşekkürler
  • Söyledikleri tamamen palavra. Abonelik sözleşmeleri yönetmeliği madde 16-2 diyor ki aynı hizmeti aynı şekilde yeni yerleşim yerinde veremıyorsa cayma bedeli alamaz. Fiber yoksa para da yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Bende aynı şekilde düşünüyorum ama şu şekilde deniliyor.
    ADSL, VDSL ve Fiber hepsi İNTERNET niteliğini taşıyor. Bundan dolayı o madde bu durum için geçerli olmuyormuş.

    ilgili madde şu şekilde

    quote:


    (2) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin yerleşim yerinin değişmesi ve taahhüt konusu hizmetin tüketiciye yeni yerleşim yerinde aynı nitelikte sunulmasının fiilen imkansız olması durumunda, tüketici birinci fıkrada belirtilen tutarları veya herhangi bir bedeli ödemeksizin taahhütlü aboneliğini feshedebilir.



    Bu arada btk'ya şikayet yazdım. Muhtemelen oradan da bir şey çıkmayacak. Çünkü onlar şikayeti Superonline'a iletiyorlarmış. Kendileri cevap yazmıyor.
  • Panturk kullanıcısına yanıt
    Hepsi internetmıs cevaba bak. İnternet yerine sms verince mi madde geçerli oluyormuş? Fiber ile dsl aynı nitelikte değil dolayısıyla ilgili madde geçerli. Milleti aptal yerine koyuyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 31 Ekim 2016; 12:30:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Aynendostum, haklısın. Bakalım şimdiye kadar bir sonuç çıkmadı. Her hal tüketici heyetine başvurmak gerekecek. Bilerek yokuşa sürüyorlar işte. 1000 kişiden 995'i uğraşmak istemese elde ettikleri para onlara fazlası ile yeter.
    Bu konuda bilgisi olan, başından geçen varsa yardımcı olsa çok iyi olacak.

    Teşekkürler.
  • http://www.superonline.net/internet/fiber/nerede
    adresi kontrol et belki farklı gözükür bazen yok dedikleri yerde varken var dedikleri yerde olmuyordu...
  • tutankenshta kullanıcısına yanıt
    Yok maalasef. Zaten binada Turk Telekom'un reklamı var, bu binanın fiber alt yapısı TTNet tarafından sağlanmaktadır diye. Bir yerde ikisi birden olmuyor zaten.
  • Hocam yaptıkları saçmalık,

    Aynı durum bana da oldu ve fiber altyapısı olmadığı için iptal ettiler. Turkcell TV paketim de vardı benim. Fiber olmayınca Turkcell TV'de olmuyor. Hizmet veremedikleri için iptal ediyorlar. Açıkcası müşteri hizmetleri bunu bana direk söyledi. Fiber yoksa adsl'den devam edersiniz ya da cayma bedeli alınmaz hizmet iptal olur diye. Şimdi hangi mantıkla sana bu şekilde zorluk çıkartıyorlar ki?

    Bende işleyen süreç şu şekilde idi;

    Müşteri hizmetlerini aradım ve durumu anlattım. Adresten kontrol ettiler ve fiber yok dediler. Ben de adsl istemiyorum o zaman hizmeti iptal ediyorum dedim. SMS ile bilgilendirme mesajı geldi, tek sorunları adıma kayıtlı bir fatura görmek istemeleri idi. O yüzden hizmeti dondurdum, fatura geldi, hizmeti açtırdım ve müşteri hizmetlerini arayıp iptal ettirdim. Faturayı tarayıp müşteri hizmetlerine yolladım. Olay tamamen bu.
  • Blitzkrieger B kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler Hocam,

    sikayetvar.com'da şikayet yapmıştım. Superonline'dan aradılar; sizi mağdur etmeyelim, üzerinize kayıtlı bir fatura ile birlikte dilekçe gönderin dediler. Gönderdim bakalım ne olacak. Gelişmeleri yazarım buraya herkesin bilgisi olsun.
    Yani müşteri hizmetlerinin bu olayı diretmesi çok saçma,ben de Turkcell TV kullanıyorum belki bu sebebten dolayı sizinle Fiber üzerinden taahhüt yaptım. Kaldı ki taahhüt karşılıklı olarak yapılan bir anlaşma. Sen bana Fiber internet hizmeti verme sözü veriyorusun ben de senden Fiber inter hizmeti alma sözü veriyorum. Ben kafama göre gidip ben artık senden Fiber internet hizmeti almaktan vazgeçtim artık sms hizmeti alacam diyemem. Aynı şekilde superonline'da Fiber hizmeti veremediği durum olursa yararlanabileceğim diğer hizmetleri sunar uygun ise devam ederim değil ise sözleşme son bulur. Yani olay bu kadar basit iken neden işi yokuşa sürüyorlar.
    Zaten müşteri hizmetlerinin çoğuda bilgisiz, adamlar bana taahhütünüzün bitmesine 1 yıl 9 ay var 1 yıl 9 aylık ceza ödüyorsunuz diyor. Ben adamlara tüketicinin lehine olan taraf seçilir 3 aylık ceza ödüyorum diyorum, kadın ısrarla aksini iddaa ediyor.




  • Merhaba Arkadaşlar,

    Son gelişmelerden haber ediyorum.
    Sonunda Ceza Bedeli ödemeden aboneliğimi iptal ettirdim. Şikayetvar.com'a yazdığım şikayet işe yaradı sanırım. Çünkü Müşteri Hizmetleri ile bu sorunu çözmek çok zor. Olayı kurumsal boyuta taşımak gerekiyor, müşteri hizmetleri işi yokuşa sürmek için elinden geleni yapıyor ve çoğuda bilgisiz.

    Özet ile durumu mu anlatıyorum;

    Turkcel Superonline Fiber internet ve kampanya dahilinde Turkcell TV kullanıyordum. Adres değişikliği yaptım, yeni adresimde Turkcell Superonline'ın Fiber hizmeti yoktu sadece ADSL olarak hizmet veriyorlardı. Aboneliğimi iptal ettirmem durumunda 510 TL Ceza Bedeli ödeyeceğimi söyleseler de uğraşlar sonucu ceza bedeli ödemeden aboneliğimi iptal ettirdim. Bilginiz olsun, benim ile aynı durumda olanınız var ise üstüne gidin uğraşın. Taahhütname karşılıklı olarak verilen sözdür! Onlar bana Fiber Hizmeti vermeyi söz veriolar ben de onlarda bu hizmet karşılığı 24 Ay kullanacam sözünü veriyorum. Fiber yok, ADSL verebiliyoruz olayları çok saçma. O zaman ADSL de yoksa SMS hizmeti versinler o da yoksa Radyo hizmeti versinler şeklinde uzayıp gider bu mevzu...

    Aynı durum TurkTelekom içinde geçerlidir.

    Size söylenilen hizmetin verilememe durumu Ayıplı Hizmet durumuna girer ve tüketici olarak bu durum sizin lehinize işler.




  • Aynı durumdayım, BTK ve Superonline'a yazdım.
    Sonucu bekliyorum.
    Madde 16 , fıkra 2'ye güveniyorum.

    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/01/20150124-2.htm

    Taahhütlü aboneliğin süresinden önce feshi

    MADDE 16 – (1) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin süresinden önce taahhütlü aboneliğini sonlandırması halinde, satıcı veya sağlayıcının talep edeceği bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak zorundadır. Ancak, tüketiciden taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının, bu tutardan düşük olması halinde sınır değeri olarak tüketici lehine olan tutarın esas alınması zorunludur.

    (2) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin yerleşim yerinin değişmesi ve taahhüt konusu hizmetin tüketiciye yeni yerleşim yerinde aynı nitelikte sunulmasının fiilen imkansız olması durumunda, tüketici birinci fıkrada belirtilen tutarları veya herhangi bir bedeli ödemeksizin taahhütlü aboneliğini feshedebilir.




  • sfenxx S kullanıcısına yanıt
    Aynen, peşini bırakma. Benim ceza bedelsiz iptal edeceklerini söylediler ama supriz sonda beklemiyor değilim önümüzdeki ay fatura çıkartırsa şaşırtmaz beni.

    Bu adamlar sanki ADSL'i kullanmak zorundaymışız gibi anlatıyor. Öyle bir şey yok!

    Madde 16 , fıkra 2 açıkca söylemiş neyin peşindeler anlamadım. Fiber Internet yok ise sana kullanmak istersen devam etmek istersen diye ADSL hizmeti sunarlar. Devam etmek istersen devam edersin istemezsen etmezsin. Hergün et iskender sipariş ettiğin restaurant artık tavuk iskender çıkaracaz sende bunu yemek zorundasın diyemez.

    Sana taşınır hizmet sunulduğu için, senin adres değiştirdiğin yerde hizmet verememeleri onların sorunu. Her bölgede altyapılarının olmaması benim sorunum değil, taahhüt verirken onları düşünecekler! O zaman bende önce aylık 70TL internet için taahhüt vereyim sonra ekonomik altyapım yetersiz artık size 50 TL ödeyebileceğim diyemeyeceğim gibi ve benim ekonomik durumumun yetersiz olması onları ilgilendirmeyeceği için ben taahhütnameye aykırı davranamam.

    Hiçbir açıdan onları haklı çıkaracak bir yan yok, uğraşın mutlaka. Gerekirse tüketici mahkemesine gidin. Ama kaybedeceklerini bildikleri için bu duruma getirmezler diye düşünüyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.