Şimdi Ara

İnternet aboneliği cayma bedelinde emsal 'iade' kararı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
4.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
45 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnternet aboneliği cayma bedelinde emsal 'iade' kararı
    İnternet hizmetlerinde yaşanan hız problemleri ve taahhütlerin yerine getirilmemesi, tüketicilerin karşılaştığı en yaygın sorunlardan biri haline gelmiş durumda. Ancak kısa bir süre önce internet aboneliği konusunda verilen emsal niteliğindeki bir karar, birçok tüketici için hak arama sürecinde yeni kapılar açabilir.



    Bu olay, 2019’un son aylarında internet aboneliği yaptıran bir tüketicinin yaşadığı sorunlarla başladı. 90 TL karşılığında aldığı internet hizmetinin vaat edilen hızda olmadığını fark eden tüketici, defalarca müşteri hizmetlerine başvurarak durumu çözmeye çalıştı. Ancak yapılan görüşmeler sonuç vermedi. Bunun üzerine, hizmetin hem yavaş olması hem de abonelik ücretinin 150 TL'ye yükselmesiyle tüketici, aboneliğini iptal ettirme kararı aldı.



    1200 TL cayma bedelini geri aldı



    Aboneliği iptal etmek isteyen tüketiciden, internet sağlayıcı firma tarafından 1200 TL cayma bedeli talep edildi. Ancak bu durum karşısında hakkını aramaktan vazgeçmeyen tüketici, avukatı aracılığıyla Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. 14 Ekim 2020 tarihinde başlatılan bu süreç, 31 Ocak 2021 tarihinde sonuçlandı ve tüketici, ödediği cayma bedelini geri almayı başardı.



    Ayrıca Bkz.938 Gbps! 5G’den 9 bin kat daha hızlı kablosuz veri iletimi sağlandı



    İade bedelinin alınması için hukuk mücadelesi başlatan Avukat Emre Akman ise alınan cayma bedelinin hukuka aykırı olduğunu belirterek internet sağlayıcılarının tüketiciye belirtilen hizmeti vermemesi durumunda cayma hakkının olduğunu söyledi ve bunun için ücret verilmemesi gerektiğini savundu.



    Akman ayrıca, Tüketici Hakem Heyeti’nin verdiği kararların, mahkeme kararı niteliğinde olduğuna ve bu nedenle vatandaşların mutlaka haklarını aramaları gerektiğine dikkat çekti.




    Kaynak:https://www.sozcu.com.tr/odedigi-cayma-bedeli-iade-edildi-tuketiciler-icin-emsal-niteliginde-bir-karar-p95932







  • Zaten firmalar davaların uzun süreceğini ve vatandaşların mahkeme ile uğraşmayacaklarını bildikleri için istedikleri gibi at koşturuyorlar. Bu sadece bu olay için değil, her şeyde böyle.


    Ama idealist, bununla uğraşacak parası ve vakti olan bir vatandaş çıkınca da hak yerini buluyor. (Geç de olsa)

  • BJK kullanıcısına yanıt
    Kararın detaylarına ve aslında bu tür iadelere hakim değilim ancak umarım bu iade kararları bugünkü değer üzerinden veriliyordur. yoksa 1500 tl verilmesi bir anlam ifade etmiyor.

  • Ocak 2021 mi? Haber yapılması için neden neredeyse 4 yıla yakın beklendi, temyiz mi oldu ayrıntı yok.

  • Kazansa ne olur paranın değeri 10 kat değersizleşti o günkü değerinde geri verilmesi lazım paranın operatör o parayı kullanıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Davacı lehinde sonuçlanan dava açılacak davaları emsal teşkil eder diye düşünüyorum.

    Birde şöyle bir durum var hizmet sağlayıcı vermesi gereken hizmeti sağlayamıyorsa zaten cayma bedeli alamaz diye biliyorum.Tabi bunu
    abone sahibi biraz uğraşması gereklidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi joven -- 19 Ekim 2024; 15:24:34 >
  • Cayma bedelinin belli bir süresi olması lazım zaten, mesela ilk 6 ay içinde cayılırsa, bir yıllık kontrat için. Sonrasında zaten iki taraf için de bir anlamı kalmıyor çünkü.

  • lterlemez L kullanıcısına yanıt
    Bir diğer can sıkıcı durum ise yan servisler; istenmediği halde yan servislerin de aboneye kitlenmesi.

  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt
    Maalesef fatura tutarını verip geçiyorlar. Zaten öyle olduğu için firmalar zarar etmiyor :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • BJK kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle. Ayrıca genellikle direkt fatura tutarından işlem yapıldığı için para da erimiş oluyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Vaad edilen hız verilemediği için cayma bedeli iadesine karar verilmiş yani yanlış anlaşılmamalı bu karar

  • Eski bir haber yeni mi veriliyor. Sene 2024 çünkü. Temyiz vs mi beklendi acaba ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hakem heyetleri ile operatörler kesinlikle anlaşmalı. Kanunda 1 yıldan fazla olmaz diyor 1 yılı doldurunca iptal ettiriyorum. Cayma bedeli alıyorlar hakem heyetine gidiyorum caymışsın diyor! Bilinçli tüketiciler değiliz biz toplum olarak o yüzden istedikleri gibi at koşturuyorlar. Herkes geçsin türknete bakın nasıl hepsi iptal ediyor taahhüt işini

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Bu kadar basit hizmet kalitesinin vaad edilenin altında kalması haklı cayma bedeli kapsamında.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Geriye dönük işliyorum 550 tl de benim var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mahkeme ve avukat masrafları daha fazladır.

  • Adalete bak be. Paranin degeri ayni kalsaydi bile bunun gibi kucuk bir is 4-5 sene suruyor, adam her halde yine zararda.

  • Bilaall34 B kullanıcısına yanıt
    3.5 ayd sonuçlanmış hocam. Normal bir süre bu. Dilekçe verdiğiniz zaman incelenip işleme koyulması için 20 iş günü, işleme alınıp firmaya bu bildirildikten sonra cevap için 20 iş günü cevap geldikten sonra karar alınıp bu kararın işleme alınması da 20 iş günü sürüyor. Yani 3 aylık bir süreç. Kasım 2020 den Ocak 2021 e kadar sürmüş. Haber kalmayınca 4 sene sonra yazılmış yazı :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • HABER YANLIŞ........ Tüketici hakem heyeti bunu yapamaz. ENNNNNNNN AMA RNNNNN GEÇ 6 AY İÇİNDE SONUÇLANIR tüketici hakem heyeti sonuçları.

    İş bir üst makam olan TÜKETİCİ MAHKEMESİNE gitmiştir. O yıllar sürebilir... Neticede heyet falan değil, ticaret bakanlığı mahkemesi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Eğer geriye dönük ise bu emsal karar
    benim de millenicom'dan 497 lira alacağım var


    ama aradan 3 yıl geçti ..
    Defalarca delillerle ispatlarımla haksızlık yaptıklarını BTK ya şikayet etmiştim: ilgilenmediler topu milleni.com'a attılar

    çok uğraştım olmadı vazgeçtim maalesef

    socar şirketi millenicom Mehmet cengiz'in de ortak olduğu şirket.
    Gerisini anlayın gayrı.

    Haliyle elimden geleni yaptım ama 497 lirayı ödemek zorunda kaldım
    Haram zıkkım olsun burunlarından fitil fitil gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vitriol -- 19 Ekim 2024; 20:57:16 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.