Arkadaşlar merhaba. 2014 model 1.6T 170 lik insigniam var otomatik. Bahsedeceğim problem radyatör fanı ile ilgili. 2023 Eylül ayında araca yakıt alıp sonrasında çalıştırdığımda (Sıcak motor) birdenbire fan açtı, peşinden 1 km yol yaptım ve aracı parkettim. Normalde kontak kapatıldığı zaman fan duruyor yalnız bu sefer durmadı. Herhalde çok ısındı deyip eve çıktım, 15 dk sonra geldiğimde fan hala çalışıyordu. Bir gariplik olduğunu farkettim, araca bindiğimde hararetin normalde olması gerekenden aşağıda durduğunu gördüm, fanın kapanmış olması gerekiyordu ancak kapanmamıştı. (Normalde kontak kapandığında fan da kapanıyor) Sigortasının yerini buldum, sigortayı çıkartıp geri taktım, fan durdu. Bugün aracı yaklaşık 15 dakika biraz zorlayarak sürdüm. Ardından durduğumda fanın çalıştığını farkettim, durması için bekledim durmadı. Aracı kapattığımda fan çalışmaya devam etti. Sigortayı çektim durdu, yalnız bu sefer geri taktığımda fan tekrardan son kademe çalışmaya devam etti. Sanayide 2 ustaya sorduğumda termostat ve sigorta kutusu dediler. Sorunun termostattan kaynaklandığını düşündüm (En azından termostat müşürü veya fan müşürü gibi bir şey olabilir dedim ). Aracın kaloriferini sıcağa alıp en son seviyeye getirip aracın içine vererek biraz sürdüm, ( FAN SİGORTASINI TAKMADIM ) çok uzun süre yokuş aşşağı gittiğimde kaloriferin de etkisiyle hararetin bayağı düştüğünü gördüm ( 70 derece civarına ). Sonra düzlüğe geldiğimde hareret tekrardan normal seviyesine geldi. Aracı birazcık zorladığımda hararetin sabit kaldığını gördüm, bu da bana termostatın çalıştığını düşündürdü. Evin önüne geldim, kaputu açtım sigortayı taktım. Fan olması gerektiği gibi araba kapalıyken ÇALIŞMADI. Bu aracın derdi nedir ? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 5 Mart 2024; 20:18:38 > |
İnsigniamın benimle dalga geçmesi
-
-
termostat takılı kalmış gibi geldi bana
-
Hocam takılı kalsa hararetin normal düz yolda bile düşmesi gerekmiyor mu ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
OBD cihazınız varsa hararete bir de ordan bakmak lazım belki göstergede bir sıkıntı vardır. Aracın aküsü sağlıklı mı bazen aküden dolayı araçlar saçmalayabiliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cricet -- 6 Mart 2024; 20:17:44 > -
Bir düzeltme yapayım, bu araçta kontak kapandığında motorun soğuması gerekiyorsa fan kapanmaz. Ancak tabi ki 15 dk boyunca çalışıp soğutmasına rağmen kapanmaması normal değil. Genelde bizim araçlarda böyle abuk hatalar olunca akü kutup başını sök - 10 dk bekle - tak yaparız, siz de bir deneyin derim.
-
Fanlarda kademe ayarlaması için genelde 2 adet röle bulunur en güzel senaryo röleler açık kalıyordur fanlar kapanmıyordur maliyeti en düşük ihtimal.
ECT Sensöru hatalı ölçüm yapıp ecu'ya yanlış bilgi aktarıyor olabilir.
Isı sensörü ect ile farklıdır, bazı araçlarda bloğa temas edecek şekilde üzerinde olur aracınızda var mıdır bilmiyorum yine buda aynı şekilde sıkıntı veriyor olabilir.
Elektrik tesisatında kısa devreye sebebiyet veren bir durum söz konusu olabilir.
Bu tarz araçlarda maalesef ki her şey ecu tarafından kontrol ediliyor ecu'dan kaynaklı bir sıkıntıda çıkabilir.
-
benzeri 1.4T astra j de başıma geldi fan son kademe çalışıyordu saçmalıyordu aküyü değiştik araba düzeldi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
@cricet hocam odb hararet falan hiçbir şey göstermedi arıza kodu bile vermedi
@MaSaFeL hocam takılı kaldı fan geçen sefer. Araç normalden fazla soğumuştu ama fanlar durmadı.
@fbilker1907 1-2 kişi termostat açık kalıyor dedi ama araç kapandıktan sonra termostat açık kalsa ne fayda fanın durması gerekmiyor mu ?
-
Arkadaşlar galiba sorunu çözdüm.
Aracın radyatör fan rezistansı problemliydi, yaptığım araştırmalar sonucunda böyle olduğuna kanaat getirdim. İnternetten sipariş ettim yalnız tam olarak aynı parça gelmiyor. Biraz farklı bir parça geliyor astra j ve cruze uyumlu bir fan rezistansı geliyor. Fanın bağlı olduğu parça komple aracın dışına çıkmadan rezistansa erişim yok. Ardından eski olanın sökülüp yeni olanın lehimlenmesi gerekiyor. Sanayide biraz uzun vakit harcadım ama aracı düzelttim.
Ve ilginç olarak şunu farkettim, benim aracımda "galiba" önceden fanın 1. ve 2. kademeleri çalışmıyordu. Sadece 3. kademeden başlıyordu. Bugün aracı bayağı zorladım fan açılmadı (hava soğuk diye olabilir ) , ardından düz bir yerde boşta biraz gaz verdim ve fan açıldı ancak daha önce olmadığı kadar sessiz ve yavaş çalıştı, direkt en son kademeden başlamadı. Burdan ben aracın fanının 1. ve 2. kademesinin önceden çalışmıyor olduğu sonucuna varıyorum.
Araç şu anlık düzelmiş görünüyor. Fan açılıp kapanıyor.
Benzer içerikler
- türkiye şartlarında en iyi lastik
- volkswagen navigasyon nasıl yüklenir
- falken lastik yorum
- egzoz emisyon muayeneden kaç gün önce yapılır
- egzozdan çiğ benzin kokusu nedenleri
- peugeot 2008 özellikleri
- volkswagen fiyat listesi 2024
- yeni picanto
- opel mokka elektrikli yorumlar
- agrotech araba
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X