Şimdi Ara

İnternet hızım 10Mbit'e sabitleniyor, modemi kapatıp açınca düzeliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
11.693
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Yakın zamanda Türk Telekom VDSL 35 mbit paketine geçtim. AKN aştığım zaman 16 mbit'e düşmesi gerekiyor. AKN aştığım zaman 16 mbit'ten 10 mbit'e, aşmadığım zaman 35 mbit'ten 10 mbit'e düşüyor internet hızım. Her iki şekildede gerçek hızımı kullanamıyorum. Hız testi yaptığımda 10 mbit görüyorum, modemi kapatıp açıyorum 35 mbit'e tekrar yükseliyor. Fakat aradan biraz zaman geçince tekrar kontrol ediyorum 10mbit olmuş hızım. Tekrar modemi kapatıp açtığımda 35 mbit'e çıkıyor. TTNET ile görüştüğümde saçmalıyorlar. Modeminiz arızalı, bilgisayarınızda hata olabilir diyorlar. Sırf bunu dedikleri için 2 defa modem değiştirdim, tivibu arızalı diye arıza kaydı açtım modemi ücretsiz değiştirdiler. 2 defa modem değişmesine rağmen sorun aynı. Sizce neyden kaynaklı olabilir?



  • Adsl hatlarda port otomatik olarak kendi hızını kendisi belirleyecek şekildede ayarlanabiliyordu. Hattaki sinyal-gürültü kalitesine göre port hızı otomatik olarak yükseliyor veya düşüyor bu sistemde. Belki sizin vdsl porttada aynı durum oluşmuş olabilir. Bunu modem arayüzüne girerek 10Mbps olduğu zaman port hızıdamı 10Mbps oluyor oradan takip ediniz.
  • Aynı problemi şu an yaşıyorum. 50mbit paketim var. Internetim bugün kopup geldi, hiz testinde 9.5mbit görüyorum.
    Eğer kota aşımı söz konusuysa 16'ya düşmesi gerekmiyor mu ?
    Ayrıca AKN olmayan saatlerde orjinal hızında kullanılabiliyor diye biliyorum.
    TTnet'i aradım tabi ki gecenin bu saatinde açan yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TTnetlover

    Aynı problemi şu an yaşıyorum. 50mbit paketim var. Internetim bugün kopup geldi, hiz testinde 9.5mbit görüyorum.
    Eğer kota aşımı söz konusuysa 16'ya düşmesi gerekmiyor mu ?
    Ayrıca AKN olmayan saatlerde orjinal hızında kullanılabiliyor diye biliyorum.
    TTnet'i aradım tabi ki gecenin bu saatinde açan yok.



    Bilerek düşürüyorlar hocam benim anladığım bu. modemi kapatıp açınca düzeliyor. Modemden kaynaklıda değil 2 defa modem değiştirdim. başka bir açıklaması olamaz.
  • Evet, dün modemi kapatıp açtım ve hemen düzeldi. Tekrar hız testi 48'lere çıktı. Oradan bir ayar çektiler belli.
  • Yazılanları okuyunca yalnız olmadığım ortaya çıktı.

    İnternet 50 mbit 200gb kota . KOta bitmediğinde dahi ara ara hız testi yaptığımda bi bakıyorum hız 5 mbit olmuş. Modem aç kapa hız yükseliyor. Bir ardaşım telekom dışında başka firmadan alıyor interneti onda da aynı sıkıntı var . Zaten sonuçta alt yapıların hepsi telekomun.

    Bende aynı yöntemleri denedim telekomu aradım hattımda bir problem olmadığı söylendi. Israr etmedim biliyorum ki ısrar edersem modem değiştirtip dururlar ve bi bakarsınız tüm modemlerde sıkıntı devam ediyor. Bu güne kadar ne dedilerse yaptım hep hata kendilerinde çıkıyor. Hiç şaşmadı.

    Zaten telekomda görüşeceğimiz müşteri temsilcilerininde anlattığımızı anlayacak teknik yeterliliğe sahip olmadığını ve o sebeple de onlara izin verilen ölçüde testlerini yaparak hızda bir problem olmayacağını söylemeleri ile cümle son bulacak ve bizde sinirlenip kalacağız.

    Ben eğer bu bölüme bu tarz sıkıntının devam ettiğini söyleyen arkadaşlar çoğalırsa başka bir çözüm bulmak lazım.

    Belki bimere art arda şikayet bu sıkıntının çözümü için en doğru adres olabilir şu an için.Buraya yazan arkadaşların sayısı ile pek önemsenmeyiz diye düşünüyorum.

    Biraz daha bekleyeceğim eğer bu sıkıntı yeni ayda da olursa bimere şikayette bulanacağım.

    umarım bu saçma sıkıntıyı çözerler diğer türlü modem aç kapa geçmez bu hayat




  • Aynı problemi Turknet VDSL'de yaşıyorum destek'e eriştim.
    Turknette akk kota falan da yok ama hız bazen durup 10 mbit'e sabitleniyor veya 35'e sabitleniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tweenietomatoes -- 1 Ağustos 2018; 18:50:46 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İlk defa bu yıl olmaya başladı. Bende yaklaşık 3 aydır aynı sorunu yaşıyorum. Çok sıklıkla telekomu arıyorum. Modemden kaynaklı diyor hemen. Modem çok yeni vdsl modem. Modeme çamur atamayınca hattınızın değerleri düşüş var güncelleme yaptım diyor gönderiyor. Son 10 aramamda ısararla sordum bunun sebebi ney diye lafı eveleyip geveleyip kapatıyor telefonu. Dün yine aradım modeminiz 18 gündür açıkmış modemin 2 günde bir kapatılıp açılması lazım ki bazı güncellemeleri alabilsin dedi ona da peki dedik. Günde 1 sabah 1 akşam ilaç alır gibi 2 kere aç yapıyorum.
  • Konuyu hortlatmış oluyorum kusura bakmayın.
    Ben de Turknet kullanıcısıyım. Bu problemlerinize herhangi bir çözüm bulabildiniz mi? Hızlarımızın düşmemesi için sürekli kapa aç mı yapmamız gerekiyor?
  • Bunun çözümü yok. Bende sınırsız 35 Mbps Vdsl kullanıyorum. Aynı sıkıntıyı alıyorum ama anlık oluyor. Genelde 35 Mbps. En Az 5 mbps.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet konuyu birde ben hortlatayım çünkü aynı problemi sık sık yaşamaya başladım. Özellikle akşamları hız müthiş düşüyor. Modemi kapatıp açınca belli bir süre düzeliyor sonra tekrar düşüyor. İnsanin aklına çeşitli sorular geliyor : bu modemle alakalı olabilir mi ? Yoksa ttnet bunu bilerek mi yapıyor ? Yoksa akşamları yoğunluktan dolayımı oluyor ? Bu sorunu hala yaşayanlar var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turbetfurzey

    Evet konuyu birde ben hortlatayım çünkü aynı problemi sık sık yaşamaya başladım. Özellikle akşamları hız müthiş düşüyor. Modemi kapatıp açınca belli bir süre düzeliyor sonra tekrar düşüyor. İnsanin aklına çeşitli sorular geliyor : bu modemle alakalı olabilir mi ? Yoksa ttnet bunu bilerek mi yapıyor ? Yoksa akşamları yoğunluktan dolayımı oluyor ? Bu sorunu hala yaşayanlar var mı?

    hat değerlerinizi atın bi bakalım hocam, bölgenizde yoğunluk varsa ondan da olabilir belki

  • AÇILIN-BEN-MÜHENDİSİM kullanıcısına yanıt
    Hocam modem arayüzünde nerde bu değerler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turbetfurzey

    Hocam modem arayüzünde nerde bu değerler?

    markaya göre değişiyor. google da aratırsanız çıkar heralde

  • AÇILIN-BEN-MÜHENDİSİM kullanıcısına yanıt
    İnternet hızım 10Mbit'e sabitleniyor, modemi kapatıp açınca düzeliyor

    Yardımcı olursanız sevinirim hocam. 50mb fiber kullanıcısıyım. Acaba modemdemi sorun var hattami var yoksa akşam saatlerindeki yogunluktanmi oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turbetfurzey



    Yardımcı olursanız sevinirim hocam. 50mb fiber kullanıcısıyım. Acaba modemdemi sorun var hattami var yoksa akşam saatlerindeki yogunluktanmi oluyor

    saha dolabına uzaklığınız biraz fazla hocam. snr değerinizde düşük sayılır, yoğunluk olunca da dediğiniz sorun oluyordur. bende 50mbps kullanıyorum. normalde snr değeri 15.5 larda oluyorken yoğun saatlerde 12lere kadar düşüyor mesela, modemi kapayıp açınca sorun olmuyor bende.

    bu tip durumlarda hız düşürmeyi öneriyorlar, modem arayüzünden snr ayarlarıyla oynayanlarda var. bence konu açın, konuya hakim olanlar yardımcı olurlar belki





  • AÇILIN-BEN-MÜHENDİSİM kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler hocam
  • Benim de başımda bela on günü geçkindir uğraşıyorum. Bir hatadır DSMART’tan hizmet alındı. 40gb Kotalı Fiber tarifede, limit aşımı 1.0mb hıza düşürülüyordu.


    24mbps limitsiz fiber tarifeye geçiş için neredeyse on gün, bir ordu çalışanla konuştum. güncellemeydi, sorundu, bugün-yarın derken zar zor geçiş talebim alındı ve 5 gün sonra geçişim yapıldı.


    sonra birkaç saat normal hızda kullanım sağladım fakat sonra sistem yine kota aşımında olduğu gibi hızımı 1.00mbps ile sınırlamaya başladı.


    modemi kapatıp açıyorum 25mb, bir dakika sonra yine 1.00mb .


    görüşmediğim kimse kalmadı. çalışanlar teknik olarak yetersiz ve yetkisiz. derdimi anlatacak kimseye ulaşamıyorum. bu süreçte arıza kaydı da verdim 19 ocakta. ne arayan var ne soran.


    kendim koşturayım dedim sonra telekomda bu işe ve bölgeme bakan kişinin arkadaşım olduğunu öğrendim. ne gerekiyorsa yaparım geleyim modem değiştireyim sinyal yenileteyim filan ilgileniyor sürekli fakat onların sisteminde dsmarttan gönderilmiş bir arıza talebi bile düşmediği için yardımları kısıtlı.


    rehin alınmış gibi enayi gibi durmuş çaresiz bekliyorum.

    sinir hastası oldum. cinnet geçiricem artık.





  • sorunlar aynı alt yapı türktelekom oldugu sürece ve hiç bir yenilik yapılmadıgı sürece yıl 2030 da olsa bir şey degişmez ben 3 aydır caba verdim vodafone net kullanıcısıyım 50 mb hız dediler 2 ay güzel sonra 2,3 mb ye kadar indi bazen 0,30 kb bu ne ya hata sorun dedile yeniledim modem dediler aldım keenetic dns ac 1200 sorun aynı bir filim bile izlemek haram oldu Gürültü seviyesi ni 11 ve ya 13 yapınca idare ediyor deyecegim şu bizim ülkemizden bir cacık olmaz nereye şıkayet ederseniz edin tüketici mehkemesine edin bizim yaptırım gibi bir lüskümüz yok diyorlar firmanın insafına kalmış diyorlar ben bıktım kimi kime şikayet edeceğime

  • 10mbite düşmesinin sebebi ethernet kablonuz yüzünden. normalde cat5 kablolar 100mbit çalışır ama kalitesiz kablolarda bu hız sağlanamadığında bağlantı 10mbit ethernete düşer.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.