Herkese iyi günler. 2018 yılında yeni yapılan fiber altyapı ile birlikte Türk Telekom 50 Mbts internet bağlatıp kullandım 2 sene boyunca. Bu süreçte de kablosuz internetle bile ortalama 5 MB/s nin üzerinde indirme yaptım ve hızla ilgili hiç bir sorunum olmadı. 2020 aralık ayında taahhüdümün sonuna gelinmesiyle birlikte yaptığım fiyat soruşturmalarında en başta TTNET ten 120 lira fiyat aldım (İlk 2 sene 88 TL ye kullandım). Taahhüdün bitmesine daha var diye hemen uzatmadım. Piyasa araştırması yaptığım zaman muadil şirketlerin de aynı fiyatı vermesi ile geçiş yapma riskine girmeyip ertesi gün taahhüdü uzatmak için tekrar TTNET i aradım. Bu sefer fiyata 130 TL dediler. Türknet i araştırmak için gene kabul etmedim ve ertesi gün 10 TL fark için uğraşmayayım bari diyip telekom u tekrar aradığımda söylenen fiyat 167 TL oldu. Tarih 24-25 aralık falan. Bu duruma sinirlenip Dsmart a geçiş için süreci başlattım.
Dsmart a geçiş süreci ile birlikte 28 Aralıkta TTNET in saha personeli tarafından aranıp "Dsmart a geçmek isityormuşsunuz, bu durumda sinyalinizi Türk Telekomdan Dsmart'a çevirmemiz gerekiyor, onlar kurulum yapana kadar internetiniz kesilecek kabul ediyor musunuz?" dendi. Ve ben de haliyle kabul ettim. Aradıklarında saat 15:40 falandı ve dedikleri gibi saat 18:35 gibi internetim kesildi. Onlar ilk aradıklarında ben de bari internet gitmeden oyun indireyim dedim. O iki saatlik süreçte Steam üzerinden sabit 5.5 MB civarı indirme hızıyla indirmeye devam ettim, internetim kesildikten sonra Dsmart'ın bana verdiği kullanıcı adı ve şifre ile modeme kurulum yapayım bakayım internet olacak mı dedim ve kurulumu yaptım. Kurulumdan sonra internetim geldi fakat hız testi yaptığım zaman çıkan sonuç kablolu ve kablosuz fark etmeksizin 20 Mbts oldu. Bu durumda Dsmart'ı geri aradım ve kurulum sonrası hızım çok düşük dedim. Bana dedikleri şey henüz aktivasyon tamamlanmadığı için hız düşük olabilir, aktivasyon sonrasında arıza kaydı bırakır hızınızı düzeltiriz dediler. Neyse bu süreci uzun uzun anlatmayacağım, ama çok can sıkıcı devam edince umudumu kesip Dsmart'ı iptal ederek TTNET e geri döndüm. Fakat dönmemle değişen bir şey olmadı. Hala aldığım hız sonucu aynı. 20 Mbts idi ve aradıktan sonra 30 Mbts civarına çıktı. Öncesinde dediğim gibi kablosuzla bile 5 MB/s'nin üzerinde indirme kullanıyordum ki bu da 40 Mbts üzeri bi hız demek. Defalarca arıza kaydı bıraktım ve bana sorun sizde dendin. Ben de her seferinde izah ettim "Bakın 5 dk lik bir süreçte benim sinyalimin Dsmart'a dönmesi ve hızımın 5 MB lerden 2.5 MB lere düşmesinin benle ilgisi olamaz, eğer ben o gün sinyali değiştirtmesem ve TTNET'te kalmaya devam etsem de hızım o 5 dk içinde 20 Mbts ye düşecek miydi?" dedim. Sormak istediğim şey; bunun teknik bir izahı var mı? Yoksa bu, Türk Telekom tarafından kullanıcılar diğer internet sağlayıcılarına gitmesin diye kasıtlı olarak yapılan ve yazılımsal olarak bir hız düşürme çabası mı? Ben düşündükçe bir izah bulamıyorum. Ayrıca benim iç tesisatımın sorunlu olması kablolu ve kablosuz hız testinde sadece 1 Mbts download, 0.5 Mbts Upload hız farkının olmasını açıklar mı? Çünkü eski haliyle kablolu ile 6.2 MB/s indirme hızı bile görmüştüm, kablosuz ile bu 5.2-5.6 MB/s aralığında seyrederdi. Tesisatı kötü olan bi internetin 6 Mbts Upload hızı vermesi normal mi, bunun daha düşük olması gerekmez mi? Kablosuz hız testi 29 Mbts hız verirken, kablolu hız testi 30 Mbts düz hız sonucu vermesi kablolarda sorun olmadığını göstermez mi? Çünkü ne olursa olsun 30 Mbts'nin üstünü görmemesi bi sınırlandırma var gibi gösteriyor. İnternet kesilmeden önceki ilk Türk Telekom dönemine ait indirme hızı: TTNET'e ikinci dönüşümdeki kablosuz hız sonucu: TTNET'e ikinci dönüşümdeki kablolu hız sonucu: Ekran görüntüleri ile daha açıklayıcı olmuştur belki. Şimdiden teşekkürler... |
İnternet sağlayıcısı değiştirince hız düştü
-
-
Evet arkadaşlar, bun bu yazıyı yazarken bıraktığım arıza kaydına istinaden TTNET saha ekibi beni aradı ve geleceklerini söylediler. Eve bile gelmeden dışarıdan port üzerinden sorunu çözdüklerini ve eve 51 Mbts hız geldiğini söylediler. Telefonla görüşürken yaptığım hız testinde kablosuz hız 38 Mbts civarı çıkarken kablolu ile 48 Mbts gördü. "Sorun ne?" diye sorduğum zaman "Dsmart portunuz arızalıymış, onu değiştirdik" dendi.
Aslında arıza falan yok. Olay tamamen dediğim gibi, diğer internet sağlayıcıları TTNET'ten daha ucuza size internet sağlıyor olmalarının sebebi TTNET'ten daha düşük fiyata size daha düşük internet hızı veriyor olmaları. Bu kasıtlı yapılan bir şey. Belki bu durum TTNET'in sorunu değil, aralarındaki anlaşma budur ve diğer firmalara bu şekilde portu kiralıyordur ve onlar da "zaten hız 50 Mbts'ye kadar" diyip işi hukuki sürece bağlıyorlar zaten. Bu tamamen bilinçsiz kullanıcı kitlesinin suçu. Çoğu kişi 50 Mbts internet bağlatıp 2.5-3 MB/s indirme hızı görmekten memnun kalıyor. Ne olursanız olun bu tarz konularda mutlaka ekran görüntüsü alın, ileride yaşanan bir sorunda bu size kanıt olacaktır. Ve mutlaka hakkınızı aramaktan çekinmeyin. Elimde yeterli kanıtlar olmasa bugün Elit Teknik Servise minimum 50 TL verecektim ve belki sorunum bile çözülmeyecekti.
Bu gönderi ile başka bir internet sağlayıcısına geçerken daha ucuza neden internet sağladıklarını anlamış olur belki bir çok insan.
-
Başta saha elemanı "internetiniz kesilecek kabul ediyor musunuz" dediğinde kabul etmemen gerekirdi. Muhtemelen eski portu orda değiştirdiler. Arıza kaydı bırakmasan patlak portla devam edicektin.
-
Bana sürecin o şekilde işlediğini söyledi kendisi çünkü. Hatta "kardeşimin online dersleri var şimdi kesilmek zorunda mı?" diye sorduğum zaman "onların kuruluma gelmesi için bizim önce bunu yapmamız gerekiyor, 1-3 iş günü içerisinde gelecekler" dendi. Ben de elimde hazır kullanıcı adı ve şifre var diye kurulum yapmayı bi deneyeyim dedim, sonrasında o an 5.5 MB/s olan indirme hızı düştü 2-2.5 MB/s lere. Zaten bunda ısrar edince ve kasıtlı hızı düşürdünüz diyince detaylı açıklama yazarak arıza kaydı aldılar ve 1 saat içinde arandım. Yoksa en başından kendileri de biliyordur portun sorunlu olduğunu.
-
Siz TTNETi iptal ettirdiyseniz dediği gibi olur. İptal ettirmeden geçiş başvurusu yaptıysan port değişikliğine veya kuruluma gerek olmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sedateren23 -- 13 Mart 2021; 17:29:19 > -
Hocam ben başta TTNET'i Dsmart a taşımak için başvurdum. Sonradan Dsmart'ın sıfırdan başvuru işlemi başlattığını anladım. Bundan çok sonradan haberim olduğu için 28 aralıkta internetimi kestikleri halde ocak sonuna kadar TTNET abonesi olduğum için 156 TL havadan fatura ödedim kullanamadığım halde. Yani benim TTNET'i iptal etmem sinyalimi Dsmart'a taşımalarından 1 ay sonra oldu. Zaten iptalden sonra arayıp sebebini sordular, ben de fiyat yüksek diyince daha iyi bi fiyat teklif ettiler anlaştık. Dsmart da sıkıntı yaşatacak gibi geldiği için de kabul ettim ve Dsmart'ı iptal ettim. Bu süreçte Dsmart tarafından çok fazla mağduriyet yaşadım, bunları uzun uzun anlatmak istemiyorum fakat sinyal değiştirildiği zaman ben hala Telekom abonesi idim ve tek port üzerinden hem Telekom hem de Dsmart kullanıcısı oldum Telekom iptal etmediğim için. Hatta Dsmart'ı iptal etmek istediğimde "isterseniz ikisini de aynı anda kullanabilirsiniz" bile dendi bana . Dediğinizden sonra anladığım şey, Dsmart kasıtlı yeni abonelik açtı portun değiştirilmesi için ve bu sebeple düşük hız verecek port takıldı. Belki de daha önce TTNET kullanıp sorunsuz 50 Mbts almamış olsam bu durumu ispatlayamayacak ve düşük hızla kullanmaya devam edecektim. Sömürü düzeni her yerde.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X