Şimdi Ara

İnternetten alınan Tv'lerin 14 günlük cayma hakkı (bulutlanma sorunu, 1 ay sonra param iade edildi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, LG servisinin bulutlanma problemini sorun olarak kabul etmediği için iade edemediğim Lg 50um7450 hakkında başıma gelenleri yazmak istiyorum.

    Yaklaşık bir ay önce Gittigidiyor'dan 3600 liraya 50um7450 model tv almıştım. Kargo elime ulaştıktan bir gün sonra Lg servisi tarafından kuruldu. Tüm teslim kurulum evraklarını imzaladım. Aynı günün akşamında siyah renklerde bulutlanma probleminin olduğunu farkettim. Aldığım satıcı değişim veya iade için servisten rapor almam gerektiğini söyledi.
    Bulutlanma ss'i:https://store.donanimhaber.com/ea/f7/49/eaf7493a967cd68f9921bc90a5e4df43.jpg
    İnternetten alınan Tv'lerin 14 günlük cayma hakkı (bulutlanma sorunu, 1 ay sonra param iade edildi)

    Bir sonraki gün servisi arayıp tv'de bulutlanma probleminin olduğunu anlattım. Karşıdaki hanımefendi bunun sorun olmadığını, gördüğümün yerel karartma olduğuna ikna etmeye çalıştı. Ben yine de servisin gelip bakmasını söyledim. 1 saat sonra servis yetkilisi ile görüşüp tv'nin fotoğraflarını attım. Servis çalışanı bu durumun normal ve hatta kendi evindeki televizyonda da aynısının olduğunu, değişim raporu yazmayacaklarını ama istersem aldığım yere 14 gün içerisinde cayma hakkımı kullanıp iade edebileceğimi söyledi.

    Ertesi gün Gittigidiyor üzerinde cayma hakkımı kullanıp iadeyi başlattım ve sipariş numarası ile kargoladım. Satıcı değişim raporu olmadığı için kargoyu almayacağını, cayma hakkımın kutu açıldığı ve servis tarafından kurulumu yapıldığı için yandığını söyledi. Oysa Mesafeli Satışlara Dair Yönetmelik’te madde 8/2 şöyle diyor:

    quote:

    MADDE 8 - (2) Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalar değer azalması sayılmaz.

    *Mutat kullanım: malın usulüne uygun kullanımı.
    Yani müşteri, ürünün normal bir şekilde kullanılmasından doğan değişmeden sorumlu değil. Tv'nin jelatinlerinin sökülmesi, kutusunun açılması cayma hakkımızı engellemiyor.

    Satıcı kargoyu kabul etmedi, tv geri bana geldi (65 lira kargo parası ödedim). Bu süreç içerisinde Gittigidiyor iki tarafa da yardımcı olmayıp dışarıdan izledi. Ne ben ne de satıcı onay vermediği için 10 gün boyunca iade tamamlanmadı, para gittigidiyor havuzunda kaldı. Daha sonra satıcı müşteri hizmetlerinden onay uyarısı göndertmiş. 24 saat sonra otomatik onaylayıp para satıcıya aktarıldı. Şikayetvar'a ve tüketici hakem heyetine başvurumu yaptım.

    Aradan 2 hafta sonra Gittigidiyor beni arayıp haklı olduğumu tv'yi satıcıya göndermemi istedi (bu arada thh satıcıdan savunma istemiş). Satıcı ile görüştüğümde thh'ye savunma vermediğini, yine de iyilik yapıp tv'yi alacaklarını fakat kargo ücretini ödememi söyledi (burada sanki iade hakkım değilmiş de hayrına iade alıyormuş gibi anlatmalarına ayar oldum). Gittigidiyor mh'ne bağlanıp kanunen kargo ücretini satıcının ödemesinin gerektiğini söyledim ve tv'yi kutusuna yerleştirip alıcı ödemeli olarak kargoladım. Satıcı kargoyu teslim aldı ve beni arayarak iban adresine 100 lira kargo parası attığım zaman iade işlemlerini başlatacaklarını söyledi. Ben de hemen gg mh'ne bağlanıp durumu anlattım. Müşteri hizmetleri, satıcı hakkında gerekli aksiyonların alınacağını bu aşamadan sonra site üzerinden satış yapamayacak konuma gelebileceğini söyledi ve satıcıya uyarı mesajı gönderdi.

    Şimdi devamına satıcı ile whatsapp konuşmalarımızdan bakalım:https://store.donanimhaber.com/1e/61/57/1e6157a5e110690eca4f0ab501d7c63f.jpg
    İnternetten alınan Tv'lerin 14 günlük cayma hakkı (bulutlanma sorunu, 1 ay sonra param iade edildi)

    Sonuç olarak 100 lirayı ödemedim ve tv'nin parası 1 ay sonra tarafıma iade edildi. Ayrıca dinsizin hakkından imansız gelir misali kargonun gidip gelmesi yüzünden ödediğim 65 liranın tarafıma tahsili için de tüketici hakem heyetine başvuru yapacağım.
    Ve bu süreç içerisinde bana yardımcı ve destek olduğu için de Burak bey'e çok teşekkür ederim.@brknil06



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UcanTospa -- 26 Kasım 2019; 2:0:22 >







  • Rica ederim hocam işiniz çözüldü sonuç olarak. 🇹🇷

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok benzer bir problemim var.Aynı şekilde yanlış yönlendirme ile Teknosa.com'dan Grundig marka tv aldım sadece netflix izleyebilmek için akıllı televizyon aldım.Ama netflix yüklenmiyormuş ve işimi görmüyor.İade etmek istedim almıyorlar sadece üst model ile değişimi yaparız diyorlar.Şimdi hakem heyetine mi başvurayım yoksa şansızlığımı kabul mu edeyim?Benim bildiğim 14 gün içinde hijyenik ürünler hariç iade hakkım var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elenthari kullanıcısına yanıt
    Grundig hangi modeli almıştınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beatles33 B kullanıcısına yanıt
    Grundig 32VLE6830 32'' 81 Ekran FHD Smart TV.
  • elenthari kullanıcısına yanıt
    Hocam mağazadan değil de internet sitesinden aldıysanız her türlü iade hakkınız var. Zaten sadece üst model ile değişim yaparız demeleri de enteresan, üst modelle değiştirseler de sonuçta elinizdeki tv'yi iade almış olacaklar.

    Öncelikle teknosa'ya yazın, mesafeli satışlar sözleşmesinin 8/2.maddesini hatırlatın. Tv'yi kabul etmezlerse hakem heyetine başvuracağınızı söyleyin. İadeyi hala kabul etmezlerse t.h.h. başvurun ve şikayetvar'a yazın. T.h.h.'den savunma tebliği gelince hemen iadenizi kabul ediyorlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UcanTospa

    Hocam mağazadan değil de internet sitesinden aldıysanız her türlü iade hakkınız var. Zaten sadece üst model ile değişim yaparız demeleri de enteresan, üst modelle değiştirseler de sonuçta elinizdeki tv'yi iade almış olacaklar.

    Öncelikle teknosa'ya yazın, mesafeli satışlar sözleşmesinin 8/2.maddesini hatırlatın. Tv'yi kabul etmezlerse hakem heyetine başvuracağınızı söyleyin. İadeyi hala kabul etmezlerse t.h.h. başvurun ve şikayetvar'a yazın. T.h.h.'den savunma tebliği gelince hemen iadenizi kabul ediyorlar.
    Geçmiş olsun hocam ,sizi uğraştırmışlar ama sonunda paranızı almışsınız sevindim sizin adınıza.
    Aslında internetten alışverişlerde özellikle elektronkk eşya alırken hepsiburada yada n11 gibi siteler yerine bence teknosa,vatan gibi kurumsal firmalardan almak daha güvenilir .En azından ürün iadesi konusunda bu kadar uğraştırmazlar sanırım. Fiyat konusunda da hemen hemen yakın fiyatlardan satılıyor üstelik gece indiriminde denk getirilirse (özellikle vatanda) daha uyguna bile bulunabiliyor.
    Bende internet üzerinden 409sm8600 modelini aldım ama özellikle bulutlanma ve ışık sızması gibi problemler LG tv lerde çok sık görülüyor.Sırf bu yüzden daha tv gelmeden acaba lg almakla hata mı ettim diye düşünmeye başladım. İnş aynı sıkıntılarla karşılaşmam.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende şu an aynı sorunu ankarada mysonyshop bayisiyle yaşıyorum n11 üzerinden aldım 2 ölü piksel çıktı servis raporlamaya gelmiyor kullan bişey olmaz dedi satıcı rapor olmadan değişim yada para iadesi yapamayacagını belirtti tutar 5600 üzeri olduğu için beyoğlu ticaret odasına evraklarımı ve savunmamı verdim bakalım çıkan karar ne olcak beklemedeyim ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _TUTANKHAMUN_ -- 5 Aralık 2019; 15:14:51 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • _TUTANKHAMUN_ kullanıcısına yanıt
    Hocam ankara mysonyshop mu yoksa aldığınız bayi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • UcanTospa kullanıcısına yanıt
    Aynen abicim o bayii..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _TUTANKHAMUN_

    Aynen abicim o bayii..
    Hocam o mağazanın müdürü bizim forumdan (brknil06-bu konuya ilk mesaj atan kişi). Hatta benim iade sürecimde de kendisi çok yardımcı oldu. Rica etsem ona durumu yazabilir misiniz?
    Burak beyin konusu:https://forum.donanimhaber.com/lg-tv-tavsiye-2019-modeller--139217274-230

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgileri var kardeşim onlarda servis raporu olmadan değişim yada iade alamayız diyorlar durum bu sonucu bilirkişi raporu belirliycek ..şikayet varada açtım konuyu bakalım beklemedeyim..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elenthari

    Çok benzer bir problemim var.Aynı şekilde yanlış yönlendirme ile Teknosa.com'dan Grundig marka tv aldım sadece netflix izleyebilmek için akıllı televizyon aldım.Ama netflix yüklenmiyormuş ve işimi görmüyor.İade etmek istedim almıyorlar sadece üst model ile değişimi yaparız diyorlar.Şimdi hakem heyetine mi başvurayım yoksa şansızlığımı kabul mu edeyim?Benim bildiğim 14 gün içinde hijyenik ürünler hariç iade hakkım var.
    Teknosa, cayma hakkı kanunu kafasına göre değiştirmiş. Kurulumu yapılmış olan her türlü cihazı kapsamdan çıkarmış. Halbuki ben 2 sene önce kurulu yapılan tvyi gerekçe göstermeden iade etmiştim. Aslında gerekçem de vardı. Banding vardı. Ama servis raporu vs ile uğraşmak istememiştim.
    Teknosa şu an kulaklıkları da hijyenik ürün sınıfına sokup cayma hakkıyla iade almıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahsnr

    Teknosa, cayma hakkı kanunu kafasına göre değiştirmiş. Kurulumu yapılmış olan her türlü cihazı kapsamdan çıkarmış. Halbuki ben 2 sene önce kurulu yapılan tvyi gerekçe göstermeden iade etmiştim. Aslında gerekçem de vardı. Banding vardı. Ama servis raporu vs ile uğraşmak istememiştim.
    Teknosa şu an kulaklıkları da hijyenik ürün sınıfına sokup cayma hakkıyla iade almıyor.

    Alıntıları Göster
    Değil teknosa feriştahı gelse geri iade kannunu değiştiremez
    Bu gibi sitelerin sizleri korkutmasına izin vermeyin.

    Tüketici bir ürünü alınca, o kutunun/ambalajın içinden panel veya bir hıyar çıkacağını
    müneccimlik gibi bir yetisi olmadığına göre nereden bilecek!
    hadi açtı diyelim, kurulum yapmadan görüntüsünü izlemeden ne aldığını nerden bilecek
    yinemi müneccim olamalı
    Bu yüzden birilerinin totosundan uydurduğu şeylere takılıp kalmayın
    Sİte üzerinde geri iadeyi başlatın, geri iade kargo numarası ile yeniden kolisine koyduğunuz ürünü
    geri gönderin.
    olaki sırf ürün açılmış diye geri iade kabul edilmedi gibi bir iletimi geldi
    doğru hakem heyetine,
    hakem heyeti üründe tüketici hatası fiziksel bir kusur olmadığı müddetçe tüketiciden yana taraf olur
    ve ürünü satan kişiye ya seve seve yada seve seve geri alacaksın sana şu kadar süre der
    totosu yiyen kabul etmez devlete karşı çıkar...




  • güncelleme:Şikayetvar'a yazdım bana ups kargo kodu gönderdiler kargoya verdim bekliyorum
  • elenthari kullanıcısına yanıt
    Sonuç bende para iadesi oldu
  • arkadaşlar bende aynı durumdayım evo panel diye aldım evo panel değilmiş ürün satıcı servis kurdu diye iade almıyor 2 gün oldu kuralı servis nasıl bir yol izlemem gerek detaylı olarak söylemişsiniz trendyol dan k elma satıcısınsqn aldım trendyol servise tutanak tuturun diyor nasıl yol izlemem gerek lütfen bilgilendirimisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dosttttt D kullanıcısına yanıt
    Hocam aldığınız firma ile alakalı bir durum bu olay siz direk yapacağınız işlem trendyol müşteri hizmetleri ile görüşme yapın detaylı bilgi versin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.