Ah keşke dediğin kadar basit olsa, kur artınca zam yaparım olmuyor :) Ben bir distribütör firmada çalışıyorum. Her zaman 2-3 ay sonrası düşünülerek fiyatlama yapılır. Mesela bizim sattığımız tüm ürünler kur 21 alınarak fiyatlandı. Bankadan forecast (tahmin) kur alırsın. Ve bankadan şimdiki kurla döviz borç alırsın. O borcu 3 ay sonra öderken seni aradaki farkı tolere edebilmen için ürünleri daha yüksek kurdan hesaplaman gerekir. Bunun haricinde Vatan, Mediamarkt gibi mal verdiğimiz, bizim retail dediğimiz yerler sadece ayda 1 kere fiyat değişikliği yapar ve bunu da 1 ay önceden haber vermen gerekir. Yarın kur 22 olsa, hadi fiyatları artırın diyemezsin. Şimdi fiyatları artırın desen Kasım’da artırırlar. Hep önündeki 2 ayı düşünmek zorundasın. Daha bunun gibi pek çok parite var. Her şey uzaktan göründüğü kadar kolay değil. Ve Apple aylarca 16-18 kurla ürün sattı, hiçbir şirketin yapamayacağı bir şeydi bu. Apple’ın fiyatlaması önündeki 3 ayı düşündüğünde yine düşük. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NomadCRY -- 8 Eylül 2022; 0:49:37 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim