Son zamanlarda yurt dışı telefon alanların başlarına gelen olaylardan biri imei kaydı yapılmasına rağmen bir müddet sonra telefonların kapanıyor olmasıdır. İmei kaydı başarılı yapılmasına rağmen kiminde 1 ay, kiminde 3 ay kiminde bir sene sonra telefonlar kapanmaktadır. Yapılan araştırmalarda ise imei kaydı yapılırken aynı zamanda İmei ile telefon numarasının eşleştirilmesi gerektiği BTK tarafından söylenmektedir. Ancak bu eşleştirmenin nasıl yapılacağı ile ilgili bir açıklama bir işlem yer almamakta, İnsanların telefonu kapandıktan sonra BTK aradığında böyle bir işlem olacağı ve bu işlemin BTK aranarak yapılacağı söylenmektedir. E-devlet üzerinden İmei kaydı ilgili harç yatırılıp yapıldığında işlem tamamlanmış olmaktadır. Telefonu adına kaydedilen kişi sim kartını taktığında başkaca bir işlem yapılmasına gerek yok diye biliyorum. Bazı sorunlar nedeniyle problem olabilir, imei kopyalanması vb. sebepler. Ancak BTK bütün yurt dışından getirilen telefonlarda imei- telefon no eşleştirmesinin yapılması gerektiğinden bahsetmektedir. Ancak bunun nasıl yapılacağı ile ilgili hiç bir açıklama işlem yoktur BTK ya göre kendilerinin telefonla aranarak bu işlemin yapılması gerektiğidir. Aşağıda bulunan video da kadının imei kaydı yapmasına rağmen bir yıl sonra telefonu kapanıyor. Neden 1 yıl sonra kapanıyor? başka örneklerde bu 1 ay 3 ay gibi zamanlarda kapananlar da var. Eğer imei kaydı gerçekleşmiyor ise telefon neden 120 günlük sürede kapanacağı yerde , çeşitli zamanlarda kapanıyor? İmei kaydı yapıldıktan sonra imei-telefon no eşleştirmesi yapılacağı neden hiç bir yerde yer almıyor. Bu konuda açıklama yok. Ve bu konu nasıl yapılır bilgisi yok. Sadece telefon kapandığında BTK öyle olması gerektiğini söylüyor. Bu konuda bilgisi olan ve başından bu tür bir olay geçenlerin yorumlarını nelerdir? https://www.instagram.com/reel/CxfamZAsSXB/?igshid=MWZjMTM2ODFkZg== < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ratsx -- 8 Ekim 2023; 17:5:10 > |
iPhone'larda IMEI-Numara Eşleştirme Sorunu
iPhone'larında IMEI-numara eşleştirme sorunu yaşayan kullanıcılar, cihazlarının şebeke bağlantısı kuramaması gibi sorunlarla karşılaşabilmektedir. IMEI-numara eşleştirme, cihazının Uluslararası Mobil Ekipman Kimliği (IMEI) numarasının şebeke sağlayıcının kaydındaki IMEI numarasıyla eşleşmesi anlamına gelir. Bir eşleşme sorunu olduğunda, cihaz şebekeye bağlanamaz.
IMEI-numara eşleştirme sorununun birkaç nedeni olabilir. En yaygın nedenlerden biri, cihazın çalıntı veya kayıp olarak bildirilmesidir. Bu durumda, şebeke sağlayıcısı cihazın IMEI numarasını kara listeye alır ve cihaz şebekeye bağlanamaz. Diğer nedenler arasında hatalı yazılım güncellemeleri, donanım arızaları ve yanlış IMEI numaralarının girilmesi yer alabilir.
IMEI-numara eşleştirme sorununu çözmek için öncelikle sorunun nedenini belirlemen gerekir. Cihazının çalıntı veya kayıp olarak bildirilmiş olup olmadığını kontrol etmek için şebeke sağlayıcınla iletişime geçebilirsin. Hatalı yazılım güncellemeleri veya donanım arızaları varsa, cihazını yetkili bir servis merkezine götürmen gerekebilir. IMEI numaranın doğru girildiğinden emin ol.
IMEI-numara eşleştirme sorunu çözüldükten sonra, cihazın şebekeye bağlanabilmesi için yeniden başlatılması gerekebilir. Sorun devam ediyorsa, şebeke sağlayıcınla iletişime geçerek daha fazla yardım almalısın.