Şimdi Ara

İPHONELERDE İMEİ-NUMARA EŞLEŞTİRME SORUNU.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
3.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Son zamanlarda yurt dışı telefon alanların başlarına gelen olaylardan biri imei kaydı yapılmasına rağmen bir müddet sonra telefonların kapanıyor olmasıdır.

    İmei kaydı başarılı yapılmasına rağmen kiminde 1 ay, kiminde 3 ay kiminde bir sene sonra telefonlar kapanmaktadır.

    Yapılan araştırmalarda ise imei kaydı yapılırken aynı zamanda İmei ile telefon numarasının eşleştirilmesi gerektiği BTK tarafından söylenmektedir. Ancak bu eşleştirmenin nasıl yapılacağı ile ilgili bir açıklama bir işlem yer almamakta, İnsanların telefonu kapandıktan sonra BTK aradığında böyle bir işlem olacağı ve bu işlemin BTK aranarak yapılacağı söylenmektedir.

    E-devlet üzerinden İmei kaydı ilgili harç yatırılıp yapıldığında işlem tamamlanmış olmaktadır. Telefonu adına kaydedilen kişi sim kartını taktığında başkaca bir işlem yapılmasına gerek yok diye biliyorum.

    Bazı sorunlar nedeniyle problem olabilir, imei kopyalanması vb. sebepler.

    Ancak BTK bütün yurt dışından getirilen telefonlarda imei- telefon no eşleştirmesinin yapılması gerektiğinden bahsetmektedir. Ancak bunun nasıl yapılacağı ile ilgili hiç bir açıklama işlem yoktur

    BTK ya göre kendilerinin telefonla aranarak bu işlemin yapılması gerektiğidir.

    Aşağıda bulunan video da kadının imei kaydı yapmasına rağmen bir yıl sonra telefonu kapanıyor. Neden 1 yıl sonra kapanıyor? başka örneklerde bu 1 ay 3 ay gibi zamanlarda kapananlar da var.

    Eğer imei kaydı gerçekleşmiyor ise telefon neden 120 günlük sürede kapanacağı yerde ,

    çeşitli zamanlarda kapanıyor?

    İmei kaydı yapıldıktan sonra imei-telefon no eşleştirmesi yapılacağı neden hiç bir yerde yer almıyor. Bu konuda açıklama yok. Ve bu konu nasıl yapılır bilgisi yok. Sadece telefon kapandığında BTK öyle olması gerektiğini söylüyor.

    Bu konuda bilgisi olan ve başından bu tür bir olay geçenlerin yorumlarını nelerdir?


    https://www.instagram.com/reel/CxfamZAsSXB/?igshid=MWZjMTM2ODFkZg==




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ratsx -- 8 Ekim 2023; 17:5:10 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    iPhone'larda IMEI-Numara Eşleştirme Sorunu

    iPhone'larında IMEI-numara eşleştirme sorunu yaşayan kullanıcılar, cihazlarının şebeke bağlantısı kuramaması gibi sorunlarla karşılaşabilmektedir. IMEI-numara eşleştirme, cihazının Uluslararası Mobil Ekipman Kimliği (IMEI) numarasının şebeke sağlayıcının kaydındaki IMEI numarasıyla eşleşmesi anlamına gelir. Bir eşleşme sorunu olduğunda, cihaz şebekeye bağlanamaz.

    IMEI-numara eşleştirme sorununun birkaç nedeni olabilir. En yaygın nedenlerden biri, cihazın çalıntı veya kayıp olarak bildirilmesidir. Bu durumda, şebeke sağlayıcısı cihazın IMEI numarasını kara listeye alır ve cihaz şebekeye bağlanamaz. Diğer nedenler arasında hatalı yazılım güncellemeleri, donanım arızaları ve yanlış IMEI numaralarının girilmesi yer alabilir.

    IMEI-numara eşleştirme sorununu çözmek için öncelikle sorunun nedenini belirlemen gerekir. Cihazının çalıntı veya kayıp olarak bildirilmiş olup olmadığını kontrol etmek için şebeke sağlayıcınla iletişime geçebilirsin. Hatalı yazılım güncellemeleri veya donanım arızaları varsa, cihazını yetkili bir servis merkezine götürmen gerekebilir. IMEI numaranın doğru girildiğinden emin ol.

    IMEI-numara eşleştirme sorunu çözüldükten sonra, cihazın şebekeye bağlanabilmesi için yeniden başlatılması gerekebilir. Sorun devam ediyorsa, şebeke sağlayıcınla iletişime geçerek daha fazla yardım almalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • ratsx kullanıcısına yanıt
    Böyle bir eşleştirme ihtiyacı yok. Senelerdir YD kayıtlı cihaz kullanıyoruz ailecek. Bazıları IMEI kayıt harcını yatırınca oldu bitti sanıp e-devlet üzerinde işlem yapmıyor. Bazılarıda e-devlette tamamlandı durumunu görmeden oldu sanıyor. Doğru yapılan bir kayıt işleminde böyle sorunlar yaşanmıyor.
  • wolkan33 kullanıcısına yanıt

    Ya hu düzgün bilgi vermeyeceksiniz hiç cevap vermeyin. İnsanları yanlış yönlendiriyorsunuz. Ne demek öyle bir eşleşme ihtiyacı yok? Cihazı kaydettirdiğin pasaport ile kullandığın hattın TC numarası eşleşmesin bakalım eşleşme ihtiyaci var mı yok mu, tekrar konuşalım.


    Neyse konuya dönecek olursak, şöyle:


    Mevzu kadının anlattığı gibi değil. Muhtemelen orada başka bir eksiklik var ya da kadına bilgi verenlerde yanlış yönlendirmiş. Cihazın IMEI kaydını pasaportunuza yaptırdınız, ödemenizi yaptınız. Artık cihazınız sizin pasaport ve T.C. numaranıza kayıtlı. Ortalam birkaç gün sonra bu sistemlere yansıyor. Burada hattınızın sizin adınıza kayıtlı olması gerekiyor. İstisna: 18 yaşından küçük bir çocuğunuz varsa onun adına, siz kendi adınıza kayıtlı hat ile eşleştirme yapabiliyorsunuz. Eğer kayıt yaptırdığınız pasaport sahibi ile hat sahibi gözüken kişi aynı kişiyle ekstra bir eşleştirme yapmaya gerek yok. Sistemler otomatik olarak numara, tc ve imei eşleşmesini yapıyor. Eğer hat başkasının adına kayıtlıysa hattı üzerinize almaniz gerekiyor. Ortalama bir saat sonra hattınız otomatik olarak açılıyor, eşleşmesini kendisi yapıyor. Devam ediyorsunuz.


    Telefonu 3 yil kayıt yaptırdığınız T.C numarası dışında bir hat ile kullanamıyorsunuz.


    Kadının anlattığı mevzuda başka bir eksiklik var dememim nedeni de bunun IMEI kaydı ile alakası yok. Sen kaydını yaptırıyorsun. IMEI kaydı yaptırdığın T.C ile hat sahibinin T.C'si eşleşmediği için telefonu kullanamıyorsun lâkin kayıtla ilgili herhangi problem yok yani ödemeni alip tekrar ödeme falan yapman gerekmiyor. Hat sahibini değiştirdiğinde sorun çözülüyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khryseiss -- 8 Ekim 2023; 14:34:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khryseiss

    Ya hu düzgün bilgi vermeyeceksiniz hiç cevap vermeyin. İnsanları yanlış yönlendiriyorsunuz. Ne demek öyle bir eşleşme ihtiyacı yok? Cihazı kaydettirdiğin pasaport ile kullandığın hattın TC numarası eşleşmesin bakalım eşleşme ihtiyaci var mı yok mu, tekrar konuşalım.


    Neyse konuya dönecek olursak, şöyle:


    Mevzu kadının anlattığı gibi değil. Muhtemelen orada başka bir eksiklik var ya da kadına bilgi verenlerde yanlış yönlendirmiş. Cihazın IMEI kaydını pasaportunuza yaptırdınız, ödemenizi yaptınız. Artık cihazınız sizin pasaport ve T.C. numaranıza kayıtlı. Ortalam birkaç gün sonra bu sistemlere yansıyor. Burada hattınızın sizin adınıza kayıtlı olması gerekiyor. İstisna: 18 yaşından küçük bir çocuğunuz varsa onun adına, siz kendi adınıza kayıtlı hat ile eşleştirme yapabiliyorsunuz. Eğer kayıt yaptırdığınız pasaport sahibi ile hat sahibi gözüken kişi aynı kişiyle ekstra bir eşleştirme yapmaya gerek yok. Sistemler otomatik olarak numara, tc ve imei eşleşmesini yapıyor. Eğer hat başkasının adına kayıtlıysa hattı üzerinize almaniz gerekiyor. Ortalama bir saat sonra hattınız otomatik olarak açılıyor, eşleşmesini kendisi yapıyor. Devam ediyorsunuz.


    Telefonu 3 yil kayıt yaptırdığınız T.C numarası dışında bir hat ile kullanamıyorsunuz.


    Kadının anlattığı mevzuda başka bir eksiklik var dememim nedeni de bunun IMEI kaydı ile alakası yok. Sen kaydını yaptırıyorsun. IMEI kaydı yaptırdığın T.C ile hat sahibinin T.C'si eşleşmediği için telefonu kullanamıyorsun lâkin kayıtla ilgili herhangi problem yok yani ödemeni alip tekrar ödeme falan yapman gerekmiyor. Hat sahibini değiştirdiğinde sorun çözülüyor

    Gayet düzgün bilgi veriyorum, yarım yamalak okuyup cevap vereceğinize vermeyin. Ben eşleşme ihtiyacı yok yazmadım, EŞLEŞTİRME ihtiyacı yok yazdım. Kayıt başarılı bir şekilde gerçekleştiğinde eşleşme otomatik olur. Manuel olarak başka bir eşleştirme ihtiyacı yok. Hat kendiliğinden eşleşmez veya başka bir sıkıntı yaşanırsa BTK aranır güncelleme istenir. Durduk yere BTK aranmazsa hat kapanır demek yanlış bilgilendirmedir. Ayrıca farzet ki adıma kayıtlı bir hat yok ve ben yine de pasaport kaydı yaptım. Yine böyle bir durumda da kayıt iptal olmaz. Adıma hat olup olmaması benim bileceğim iş. Kimse bu sebeple kaydımı iptal edemez. 3 takvim yılı sonra istediğim hatla kullanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolkan33 -- 9 Ekim 2023; 18:42:54 >




  • Eşleştirme ihtiyacı duymadım. 14 pro max cihaz vardı yurtdışı. 2022 kasımda kayıt ettik. Eşleştirme falan yapmadık. Hala aktif kullanılıyor.
  • Yurt dışından getirilen bir telefonun, doğru şekilde imei kaydı yapıldığında ayrıca bir işlem yapmaya gerek yoktur diye biliyordum. Daha önce kendiminde yaptığım imei kaydında başka bir sorun yaşamadım.
    Doğru imei numarası girilip, kayıt harcını doğru şekilde düzenleyip ödendiği taktirde işlem başarılı olmakta telefon acılmaktadır.
    Kişinin üzerine kayıtlı telefon numarası ile otomatik eşleşmektedir.
    Yakınlarımdan bir kaç kişinin yurt dışından getirip kayıt ettirdiği telefonların ve bu videoda olan kişi gibi örneklerin telefonlarının kapanması üzerine yaptıkları araştırmada BTK onlara bundan böyle imei ile telefon numarasının eşleştirilmesi gerekeceğini söylemiş. Ancak böyle bir işlemi yapmak için BTK yı telefonla aramak gerekiyor. Bunu neye istinaden söylüyor. Kayıt işleminde hata olmuş olsa o şekilde bilgi verirlerdi.
    Bu türden telefonu kapanan arkadaş var mı?
  • Önümüzdeki ay kayıtsız Iphone 14 ProMax 256GB Deep Purple cihazım kapanacakmış, sms öyle diyor.

    Varsın kapansın, bir buçuk ay Hiking ile idare ederim...

  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt

    Öyne deyyon emme, senin bu boşvermezliğinin bedeli Osbin türk lirasına mâlolabülü; "Osbin türk lirası yanacakmış, boşver yansın getsin, beygirin ölümü apradan olsun" demekle aynı manaya geliii...

  • Up
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.