Şimdi Ara

İran'ın yeni arabası MİNİATÖR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
18.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ototube

    İran yıllardır ambargo uygulanan bir ülke ve iran bunu değerlendirip kendini geliştiriyor.Bize de herşey hazır geliyor biz de bunu değerlendirip tembelleşiyoruz.

    haklısınız
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    geçen hafta iş yerimizde iranlı misafirlerimiz vardı

    pek çok arkadaşın düşündüğü gibi değiller.
    son derece modern ve sempatik insanlar.
    bizden farkları yok.
    çoğu da Türk asıllı.Türkçe de konuşabiliyorlar.

    malesef amerikanın uyguladığı ambargolardan dolayı son işimizi yaptık.
    artık müşterimiz değiller.
    amerika mal satmayacaksınız diyor.

    bunu diyen amerika bize araba yaptırır mı?

    devrim aracı benzininin bittiği için mi üretimden vazgeçildi?
    ya da imza ?
    jet fadıl seçilmiş bir piyondu.

    ve hem devrim de hem de imza da asıl amacı verdiler bizlere
    ''siz otomobil üretemezsiniz''


    veya uçak fabrikası üretimin olmadığından kapatılmadığı da aşikar..
    biz üretebiliriz fakat üretemeyiz..

    tamamiyle yerli üretim olan yağmur markalı motorlar bile italyan patentli..
    sadece patentini italyaya satmışlar yoksa tamamen yerli o bile bizim değil azlayacağınız.




  • Gayet güzel duruyor.Bravo İran'a.

    Bu arada dikaktimi çeken yandan bakınca yan canların olduğu kısım dizayn itibariyle Megané-I'e benzettim ben.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    geçen hafta iş yerimizde iranlı misafirlerimiz vardı

    pek çok arkadaşın düşündüğü gibi değiller.
    son derece modern ve sempatik insanlar.
    bizden farkları yok.
    çoğu da Türk asıllı.Türkçe de konuşabiliyorlar.

    malesef amerikanın uyguladığı ambargolardan dolayı son işimizi yaptık.
    artık müşterimiz değiller.
    amerika mal satmayacaksınız diyor.

    bunu diyen amerika bize araba yaptırır mı?

    devrim aracı benzininin bittiği için mi üretimden vazgeçildi?
    ya da imza ?
    jet fadıl seçilmiş bir piyondu.

    ve hem devrim de hem de imza da asıl amacı verdiler bizlere
    ''siz otomobil üretemezsiniz''


    fadıl meselesine katılmıyorum, bence imza halkı kazıklama planı idi. devrim konusu tam rezalet malesef.




  • yavaş yavaş piyasaya girdiler tecrübeleri arttıkça çokdaha iyi işler çıkaracaklardır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    yeni araba üretip satma zamanımız geçmiştir
    yeni fabrika kurup iş yapmak basit değildir
    bugün ispanyol seat vw çatısı altındadır
    jaguar tata'ta satılmıştır
    skoda vw çatısı altındadır
    dacia renault çatısı altındadır
    halkımızın beklentisi artmıştır bugün araç yaptığınızda hem ucuz hemde herşeyinin olması gerekecektir ve
    halkımız bunun fiyatını avrupa veya japon veya amerikan aracın yarı fiyatına isteyecektir
    nasıl olabilir
    bu arada belçika hollanda danimarka norveç polonya yunanistan avusturya macaristan brezilya ve arjantin meksika
    vb ülkelerinde kendi otomobili yok
    sonuçta modern üretim bantlarında üretilen arge çalışmaları için ülkemizin bütçesi kadar para harcanan böyle bir endüstrinin parçası olmak herkes gibi benim de isteğimdir ancak şu şartlar da benim umudum çok azdır





    bizde yıllardır FIAT çatısı altındayız ama o saydığın ülkelerin tırnağı kadar olup bir tane marka üretemedik mesela kore bu işi japonyadan öğrendi şimdi bir sürü kendi markası var ispanyollar bu işi italyan fiat ve vw den öğrendi şimdi kendi markaları var ama biz hala türbanı tartışalım biz hala sen şusun ben şuyum sen dincisin ben koministimi tartışalım millet ayı geçti samanyolu galaksisini aştı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ototube

    İran yıllardır ambargo uygulanan bir ülke ve iran bunu değerlendirip kendini geliştiriyor.Bize de herşey hazır geliyor biz de bunu değerlendirip tembelleşiyoruz.


    Ahmetdinecat Türkiye ziyaretinde dile getirmişti.
    Amerika bize iyiki ambargo koydu yoksa bu kadar ileryemezdik.( Ortadoğuda Amerika müttefiklerine bakarsanız anlaşılıyor.) Uzaya kendi yapımları birşey fırlattılar. Önemli bir olaydı ama.
  • biz burda adamların arabalarını beğenmezken


    daha kendi arabamızı yapamıyoruz diğer arkadaşların dediği gibi..

    utanmak gerek..

    şurda iran neki

    istesek neler yaparız.. aslında bunu bilmek insanı yiyip bitiriyor!!!
  • Hoş olmuş,helal olsun adamlara...
    Darısı bizim başımıza...
  • İyi güzel hayırlı olsunda, kendini bu kadar yerden yere vurmak niçin, bizde yerli araba üretiyoruz ve biz bu işe 1970 lerde başladık arkadaşlar.. İran asıl daha bizim geçtiğimiz yerden yeni geçiyor ve ben açıkçası bu aracında %100 İran yerli olduğuna inanmıyorum.. Bizim firmalar kadar İran firmalarıda gayet yabancı firmalarla ortaklık halindeler, Samand ın motoru Pejoydu, araç zaten Fransız Pejo yardımıyla tasarlandı, bu araçta kesin o şekildedir yani..

    O yüzden vay İran yaptı biz yapamadık vs muhabbetine gerek yok arkdaşlar, İran biz ne yapıyosak onu yapıyor şu an.. abartmayın bu kadar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sight -- 16 Aralık 2008; 13:31:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sight

    İyi güzel hayırlı olsunda, kendini bu kadar yerden yere vurmak niçin, bizde yerli araba üretiyoruz ve biz bu işe 1970 lerde başladık arkadaşlar.. İran asıl daha bizim geçtiğimiz yerden yeni geçiyor ve ben açıkçası bu aracında %100 İran yerli olduğuna inanmıyorum.. Bizim firmalar kadar İran firmalarıda gayet yabancı firmalarla ortaklık halindeler, Samand ın motoru Pejoydu, araç zaten Fransız Pejo yardımıyla tasarlandı, bu araçta kesin o şekildedir yani..

    O yüzden vay İran yaptı biz yapamadık vs muhabbetine gerek yok arkdaşlar, İran biz ne yapıyosak onu yapıyor şu an.. abartmayın bu kadar..


    arabanın safkan iran olması gerekmez. burda mesele üretilen malın menşei değil, marka... "samand" markası iran'ın ürettiği otomobilin markasıdır ve dünyada böyle bilinir, böyle tescil edilmiştir. bizde araba üretiyoruz güzel de, markamız ne? bizde de ona bakarsanız en hakiki yerli üretim BMC'dir. motoruna kadar biz üretiyoruz ve anavatanı ingiltere'ye satıyoruz. ingilter'de bile iflas etmiş ve batmış bir marka türkiye'de yaşıyor. ingiliz'ler bile caddelerinde dolaşan sıfır km. BMC kamyonları görünce "nerde üretiliyor bunlar acaba" diye hayretle bakıyorlar. ama sonuç ne? sonuç şu ki : "türkiye'de üretiliyor bile olsa BMC, bir ingiliz markasıdır". tüm dünyada bu böyle... biz otomobil üretmiyor değiliz, biz de otomobil üretiyoruz ama markamız yok. kendi otomobilimizi değil, başkalarının markalarını üretiyoruz. yoksa işi samand'ın motorunun, kasasının nerden geldiğine dökecek olursak, dünyada safkan bir marka kalmadı artık. ne mercedes %100 mercedestir, ne toyota %100 japondur...




  • BMC adının değiştirilmemesi tamamen ticari amaçlardan dolayıdır. Pek çok Türk markası şu an yabancıların elinde olmasına rağmen ismi değiştirilmeden ülkemizde satılmaya devam ediyor.

    Samand motoru Pug 308 motoruydu sanırım. Ama Samand iran markası. Tebrik etmek gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Güneydoğu -- 16 Aralık 2008; 15:42:29 >
  • Bizim markamız vardı DEVRİM. Ama gelmedi devamı.
    Sonra Ford - Otosan ortaklığı sonucu ANADOL oldu. Zaten Anadol'da 80'lerin ortasına doğru tarih oldu. Artık ne kadar kendi %100 markamız, arabamız onu bilemem. Sonra Renault ve Tofaş girdi hayatımıza ve montaj yapıp ürettik. İtalyan Fiat 131 oldu Murat 131. Sonra Murat 131 Şahin, Doğan, Kartal isimlerini verdik. 124'e Serçe dedik. Sonra kuş isimlerine alfabenin tüm harflerini ekledik. S, SL, SLX, SLXİE vs .gibi. Sonra zaten onlar da tarih oldu. Yerini Albea'ya vs. bıraktı.
    Renault'da 12'ye TOROS dedi. 9 serisini de Spring, Broadway, Fairway, Flash gibi isimlerle ayırdı. Sonra 19'lar geldi, Megane'ler geldi ve patentleri alıp ürettik. Clio geldi, sedan yapıp Symbol ismi taktık (keşke sembol yazılsaydı)
    Böyle yani, bizim %100 markamız yok. DEVRİM vardı o da devam etmedi. ANADOL ismi ne kadar bize ait bilmiyorum ama Anadolu'dan esinlenerek verildiğini biliyorum. Ama Murat ismi bir marka değil. Fiat'ı sil yerine Murat yaz.




  • ön tarafını güzel yapmışlar ama arkasını biraz uydurmuşlar
  • yazılanlar araç hakkında yorumdan çok türkiyenin,iran gibi kendi arabasını neden yapamadığına kaymış.Zaten bu sorununda tek bir cevabı var dünyanın en büyük bor rezervlerine sahip ülkeyiz(%70) ama bor madeninden senede 70 milyom dolarlık gelirimiz var ülkemizde çay,pamuk bolluğu var ama biz halada lipton içiyoruz starbuckslarda gloria jeanslerde kahve içiyoruz.Yapılan 1. kalite kazakları almayız gideriz tommy lacoste diesel v.s. dısarıdan gelen ve kol gibi fiyatlarla bize satılmasına rağmane bunları alırız ve sayamadıgım bir çok sey var.Sorun onda bunda değil sadece bizde,kendi yaptığımızı hiç bir zaman beğenmeyiz ama milletinki çok güzeldir kıymetlidir bizim için.Bu bizim kültürümüzde var o yüzden arakadaşlar biz yapamadık demek bence yanlış,biz sahip çıkamadık.Burada herkezin öz eleştiri yapıp ben yapamadım demesi lazım arabaya kadar konuşulup tartışlacak o kadar çok şey varki... Kaçımız Osmanbey'e gidip oradaki %100 yerli malı olan trikolara bakıp alıyoruz sonuçta dışarıdaki adamlar zeki bakıyorlar bunlar tüketiyor daya gitsin model bu herkeze iyi günler...




  • nanomu miniator mu alsak gali
  • Millet takmış bir araba yapamıyoruz hikayesine sür git devam ediyor. Yukarda arkadaş sormuş sanki yapılsa alacaksınız. Forum kuş serisine yapılan hakaretlerle dolu. vs. vs.

    Kendinizi kıyasladığınız ülke İRAN, Türkiyede şu an bir otomobilin yapılamayacak hangi parçası var.? Pek çok avrupa otomobilin parçası türkiyeden gider. Türkiyede sıfırdan avrupa düzeyinde araç yapabilecek tüm altyapı mevcuttur. Dizayndan tutda mühendislik çalışmalarından satış pazarlama stratejilerine. Peki o zaman neden bir otomobil markası çıkartmıyoruz yada çıkartamıyoruz.

    1-Türk halkı hemen hemen her alanda yurtdışından gelen ürünlere, özelliklede avrupa ve amerika başta olmak üzere meyillidir.

    2-Türk halkının beklentileri yüksektir bu nedenle üretimi yapılacak yukardaki örnek gibi bir aracın çok büyük bir pazar bulması mümkün değildir. Küçük ölçekli üretimlerde maliyetleri karşılamayabilir.

    3-Türkiye açık pazar ekonomisine sahiptir, bu nedenle MARKA önemli bir unsurdur. Piyasaya yei girecek yerli bir markanın dünya ölçekli firmalarla baş etmesi neredeyse imkansızdır.

    4-Üretim maliyetleri Avrupaya göre göreceli olarak düşük olsada, uzak doğu ve kapalı ekonomilerin çok çok üstündedir. Bu nedenle piyasaya ilk çıkacak bir firma en önemli unsur olan fiyat avantajını kullanamaz.

    5-Dünya ölçüsünde bir marka oluşturmanın maliyeti neredeyse 4-5 otomobil fabrikası kurmaya eşdeğerdir. Bunu karşılayabilecek büyüklükte sermaye grupları bir elin parmaklarını geçmez. Onlarda zaten bu kadar riskli bir işe kalkışıp başarısızlık durumunda ellerindekini kaybetmek istemez.

    6-Bu hikaye bitmez....




  • mesele bizim ülkemizde böyle bir araba "üretilememesi" değil üretilmemesidir nedeni basit...kaçımız bu arabayı alırdı?

    edit:benden önce konu detaylı şekilde incelenmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 18 Aralık 2008; 0:39:31 >
  • Şöyle haberleri görünce "keşke" diyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gky53

    yazılanlar araç hakkında yorumdan çok türkiyenin,iran gibi kendi arabasını neden yapamadığına kaymış.Zaten bu sorununda tek bir cevabı var dünyanın en büyük bor rezervlerine sahip ülkeyiz(%70) ama bor madeninden senede 70 milyom dolarlık gelirimiz var ülkemizde çay,pamuk bolluğu var ama biz halada lipton içiyoruz starbuckslarda gloria jeanslerde kahve içiyoruz.Yapılan 1. kalite kazakları almayız gideriz tommy lacoste diesel v.s. dısarıdan gelen ve kol gibi fiyatlarla bize satılmasına rağmane bunları alırız ve sayamadıgım bir çok sey var.Sorun onda bunda değil sadece bizde,kendi yaptığımızı hiç bir zaman beğenmeyiz ama milletinki çok güzeldir kıymetlidir bizim için.Bu bizim kültürümüzde var o yüzden arakadaşlar biz yapamadık demek bence yanlış,biz sahip çıkamadık.Burada herkezin öz eleştiri yapıp ben yapamadım demesi lazım arabaya kadar konuşulup tartışlacak o kadar çok şey varki... Kaçımız Osmanbey'e gidip oradaki %100 yerli malı olan trikolara bakıp alıyoruz sonuçta dışarıdaki adamlar zeki bakıyorlar bunlar tüketiyor daya gitsin model bu herkeze iyi günler...


    Harfiyen doğru söylüyorsun. Söylediklerine katılmamak elde değil. Zaten ilk mesajımda şunu demiştim. İyi'ki kendi %100 Türk Malı üretim arabamız yok. Çünkü bu gün diğer kaynaklarımız gibi onu da satardık. Hatta ona da demediğimizi bırakmazdık. E yani tercihen Avrupa arabaları da tercih ederdik.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.