Şimdi Ara

İran'ın yeni arabası MİNİATÖR (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
18.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk

    Millet takmış bir araba yapamıyoruz hikayesine sür git devam ediyor. Yukarda arkadaş sormuş sanki yapılsa alacaksınız. Forum kuş serisine yapılan hakaretlerle dolu. vs. vs.

    Kendinizi kıyasladığınız ülke İRAN, Türkiyede şu an bir otomobilin yapılamayacak hangi parçası var.? Pek çok avrupa otomobilin parçası türkiyeden gider. Türkiyede sıfırdan avrupa düzeyinde araç yapabilecek tüm altyapı mevcuttur. Dizayndan tutda mühendislik çalışmalarından satış pazarlama stratejilerine. Peki o zaman neden bir otomobil markası çıkartmıyoruz yada çıkartamıyoruz.

    1-Türk halkı hemen hemen her alanda yurtdışından gelen ürünlere, özelliklede avrupa ve amerika başta olmak üzere meyillidir.

    2-Türk halkının beklentileri yüksektir bu nedenle üretimi yapılacak yukardaki örnek gibi bir aracın çok büyük bir pazar bulması mümkün değildir. Küçük ölçekli üretimlerde maliyetleri karşılamayabilir.

    3-Türkiye açık pazar ekonomisine sahiptir, bu nedenle MARKA önemli bir unsurdur. Piyasaya yei girecek yerli bir markanın dünya ölçekli firmalarla baş etmesi neredeyse imkansızdır.

    4-Üretim maliyetleri Avrupaya göre göreceli olarak düşük olsada, uzak doğu ve kapalı ekonomilerin çok çok üstündedir. Bu nedenle piyasaya ilk çıkacak bir firma en önemli unsur olan fiyat avantajını kullanamaz.

    5-Dünya ölçüsünde bir marka oluşturmanın maliyeti neredeyse 4-5 otomobil fabrikası kurmaya eşdeğerdir. Bunu karşılayabilecek büyüklükte sermaye grupları bir elin parmaklarını geçmez. Onlarda zaten bu kadar riskli bir işe kalkışıp başarısızlık durumunda ellerindekini kaybetmek istemez.

    6-Bu hikaye bitmez....



    Size'de harfiyen katılmamak elde değil. Gayet güzel dile getirmişsiniz düşüncelerinizi. Az önce de dediğim gibi, %100 kendi üretimimiz bir arabamız olsaydı diğer kaynakları sattığımız gibi onu da satardık birilerine. Zaten üretilse bile milletçe gösterişe düşkün olduğumuz için yerli üretim bu deyip burun kıvırıp Avrupa arabalara yönelirdik. Aynen şu an olduğu gibi.




  • Konumuz varsayımlar üzerinde durmak değil. bizim ülke olarak kendimize ait bir otomobil markası ve otomobile sahip olmamamızdır.İran yapmış biz ise hala hazırcıyız.
  • resimlerden görüldüğü kadar bu iran arabasının da kendine özgü bir tasarımı bulunmuyor.arkadaşlar resimlere dikkatli bakarsanız aracı ön çamurluğu ve a stunu ilk nesil renault clio ya müthiş benziyor.öte taraftan aracın b stunu ve d stunu da ilk renault megana benziyor.bence samand nasıl pejo 308 platformunu kullanıyorsa bu arabada renault modellerinden birinin platformunu kullanıyordur.(büyük ihtimal ilk clio örnek alınmıştır)

    keşke jet fadıla imkan verselerdi imza gerçekten kendine has özgün tasarımı olan bir arabaydı

     İran'ın yeni arabası MİNİATÖR




  • bence bizde üretsek satabiliriz türkiyenin çoğu insanda milli duyguları ön planda olan insanlar bu insanlar eğer maliyeti varsa seve seve alırlar üstelik türklerin en büyük özelliği sağlam araba yapmasıdır ama amerika yaptırmaz arkadaşlar tarih tekkerrür ediyor osmanlı tarihine baktığınızda yine avrupaya bağımlıydık eğer bunlara dur demezsek yarın birgün yine bir atatürk bulmak zorunda kalacağız peki bu şans bize gelecek mi?? saygılarımla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sephıa

    resimlerden görüldüğü kadar bu iran arabasının da kendine özgü bir tasarımı bulunmuyor.arkadaşlar resimlere dikkatli bakarsanız aracı ön çamurluğu ve a stunu ilk nesil renault clio ya müthiş benziyor.öte taraftan aracın b stunu ve d stunu da ilk renault megana benziyor.bence samand nasıl pejo 308 platformunu kullanıyorsa bu arabada renault modellerinden birinin platformunu kullanıyordur.(büyük ihtimal ilk clio örnek alınmıştır)

    keşke jet fadıla imkan verselerdi imza gerçekten kendine has özgün tasarımı olan bir arabaydı

     İran'ın yeni arabası MİNİATÖR


    Arkadaşım çok teşekkürler.Bu aracı unutmuştum.Bu araç malesef ülkemizdeki şerefsizler yüzünden gelmedi ülkemize.Ecdadımızın tuğrasını taşıyan bir araca binmek gibisi olurmuydu.mercedes bmw bana vız gelir ecdadımın arması olsun çamurdan olsun be.Medeniyetin kendisiydi osmanlı.Ayrıca araç gerçekten de çok hoştu. şu araç 1999 yılında üretilmeye başlayacaktı 99 model araçlara bir bakın ve bu araçla karşılaştırın.tasarımı göünümüzde daha yeni moda olmuş sayılmazmı araç süper olcakmış süper bizim insanımız 10.000 dolara kral arabaya binecekti hemde kendi imzasını taşıyan.Ama jet fadıl dediler yeşil dolandırıcı dediler milletimizi uyutup bu arabayı ülkemize sokmadılar.Malezya hayranıyım ayrıca kim ne derse desin.IMF den para almadan kriz atlatmış kendi yağıyla kavrulan bir ülke geçenlerde türkiye malezya oluyor diye haber yapmışlardı malezyadaki islam üniversitesi dünyada 200.sıradaymış türkiyede hiçbir üniversite ilk 500ün içinde bile değilmiş bunları niye söylemediler ozamanlar.Ahh. ahh bu ülke kimlerin elinde bee.Güzelim cennet vatanı mahvettiler.

    araştırma yaptım ve şunlara ulaştım:

    Araçforum üyesi meteas72 kullanıcısının yazısı.
    bir jetpa eski çalışanı olarak biraz bende bir şeyler anlatayım.
    imza prototip olarak ingiliz lotus firmasında 2 adet üretilmiştir.araçlar o yıllarda teknolojik olarak en iyilerden sayılabilirdi. araçta 1,2 turbo benzinli motor vardı.yüksek tork ve yüksek beygirli ama ekonomik bir araç olacaktı. fadıl beyin talimatı ile o zamanların en ucucz arabası olan şahinden bile daha ucuza satılacaktı. hatta rakamlar bile telafuz ediliyordu. olurmuydu bilmem ama 10.000 dolar civarında satılması planlanıyordu.kasasında bugünkü renolar gibi fiber kısımlar vardı.estetik olarakta son derece güzeldi.
    diyeceksiniz proje ne oldu? dışardan bakılınca fadıl dolandırdı gibi görülsede o firma çalışanı olarak şunu söyleyeyim.olay hiçte görüldüğü gibi değildi.o zamanlar koç grubu acayip şekilde jetpaya kıl olmuştu.çünkü jetpa son derece büyük projelere imza atmış ve büyük yatırımlar yapmıştı.hatırlarsanız inşaat sektörü olsun, küçük beyaz eşya sektörü olsun ve hatta tatil sektörü olsun ( avrupa ve ortadoğunu en büyük tesisi caprice hotel) bir çok proje. hepside fiyat olarak avantajlı halkın cebini düşünen projeler. en sonda da otomotiv sektörü.hatta hem imza hemde proton türkiyede üretilecekti.
    neyse sonra ne oldu? koç grubu doğan medyasını kullanarak fadılın üzerine gelmeye başladı.jetpanın açıklarını çıkartmaya çalışıyorlardı.devlette üst kademe tanıdıklarını kullanarak her türlü imkanı kullandılar. ve en sonunda 2 açık yakaladılar.bunlar 1- taksitli satış yapılan ürünlerin senetleri üzerinde ki pulların eksik olması 2-ticari defterlerin kanuni süre sonundan bir ay sonra print edilmesi idi. bundan dolayı jetpaya o günün parası ile 1,5 trilyon para cezası verildi.rakam çok büyüktü ve ödeme imkanı yoktu.ilk önce caprice hotele ihtiyadi tedbir geldi, firma küçültüldü, projeler rafa kalktı v.s v.s
    sonuçta firma battı, 2000 insan işsiz kaldı,binlerce kişinin verdiği katılım payları battı herkese yazık oldu.ama en önemlisi türk insanına yazık oldu.
    fadıl bey imza projesi için hatırladığım kadarıyla, eğer ben bunu türkiyede üretemezsem yurt dışında yaparım diyerek yurtdışında temaslarda bulundu.önce romanya sonra almanya.romanya niye olmadı bilmiyorum ama alman wolswagen firması isim hakkını verilmesi karşılığında kapatmış olduğu bir fabrikada bu aracı üreteceğini söylemiş ama fadıl bey herhalde buna razı gelmedi ki ondan da vazgeçildi.lotusta üretilen 2 adet imza protatipi ise en son jetkent1 de idi şu anda nerde bilemiyorum.

    alıntı yaptığım mesjın bulunduğu yer.
    http://www.araçforum.com/genel/10840-bir-imzam-olacakt%C4%B1.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 18 Aralık 2008; 16:53:05 >




  • Öylesine duygulandım ki anlatamam, yerli malı satılmaz diyen arkadaşlara soruyorum clio nerede üretiliyor? Kuş serisi araçları biz almadık mı, anadol üretildi biz almadık mı? İmza'yı da alırdık elbet, bu imza benim yüreğimde yaradır. Onu satın almak için para bile ayırmıştım. Heyhat.
  • Gerçekten tasarım şu an bile bir çok arabaya on basar
    ama fadıl da sütten çıkmış ak kaşık değil be kardeşim bi şekilde patlayacağı belliydi bu projenin
  • Arkadaşlar bizde yüzde yüz yerli bir araç üretsek herhangi bir ülkede konu açılıp "Helal olsun Türkiye.ye"falan derler mi acaba
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    yıllarca "bizi iran'a benzetmeye çalışıyorlar, biz iran olmayız" diyebağırdık durduk. gerçekten de iran olmadık. bu iran masalıyla yıllarca uyutulduktan sonra baktılar ki, küçümsediğimiz iran geldi bizi geçti, adamlar nükleerle uğraşıyor, milletten de artık bunu saklayamıyorlar, artık yeni bir oyalama masalı daha gerekiyordu. onu da "malezya" olarak seçtiler. şimdi de "malezya mı oluyoruz" laflarını dillendiriyorlar ki, bu da pek uzun ömürlü olmadı. çünkü malzeya derken de yanlış obje seçtiler. malezyanın ekonomisinin yarısı bizde yok çünkü. onun için bunu çok yüksek sesle dillendiremeden "suni malezya korkusu" da küllendi gitti. bakalım sıraya başka hangi ülkeyi koyacaklar.

    bizim araba niye yok diye sitem etmeye gerek yok. bizim araba markamız yok ama kimsede olmayan koç gibi "türban sorunumuz", "sağ-sol, alevi-sünni" çatışmalarımız, siyasi çekişmelerimiz var. biz de bu konularda iyiyiz işte, daha ne olsun?...


    doğru yaaa, bırakın şimdi araba üretmeyi, adamlar üniversiteye siyasi simge sokarda bilimsel çalışma yaptığı esnada yabancı bir gözlemci: 'OO, very good project!!' demeyipte 'Why you go to school with this' derse ülkemiz yerin dibine batar, onun için ''Ayranımız yok içmeye Eşşekle gidelim .ıçmaya! ! !'' devammmm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: brkcad34


    quote:

    Orjinalden alıntı: gky53

    yazılanlar araç hakkında yorumdan çok türkiyenin,iran gibi kendi arabasını neden yapamadığına kaymış.Zaten bu sorununda tek bir cevabı var dünyanın en büyük bor rezervlerine sahip ülkeyiz(%70) ama bor madeninden senede 70 milyom dolarlık gelirimiz var ülkemizde çay,pamuk bolluğu var ama biz halada lipton içiyoruz starbuckslarda gloria jeanslerde kahve içiyoruz.Yapılan 1. kalite kazakları almayız gideriz tommy lacoste diesel v.s. dısarıdan gelen ve kol gibi fiyatlarla bize satılmasına rağmane bunları alırız ve sayamadıgım bir çok sey var.Sorun onda bunda değil sadece bizde,kendi yaptığımızı hiç bir zaman beğenmeyiz ama milletinki çok güzeldir kıymetlidir bizim için.Bu bizim kültürümüzde var o yüzden arakadaşlar biz yapamadık demek bence yanlış,biz sahip çıkamadık.Burada herkezin öz eleştiri yapıp ben yapamadım demesi lazım arabaya kadar konuşulup tartışlacak o kadar çok şey varki... Kaçımız Osmanbey'e gidip oradaki %100 yerli malı olan trikolara bakıp alıyoruz sonuçta dışarıdaki adamlar zeki bakıyorlar bunlar tüketiyor daya gitsin model bu herkeze iyi günler...


    Harfiyen doğru söylüyorsun. Söylediklerine katılmamak elde değil. Zaten ilk mesajımda şunu demiştim. İyi'ki kendi %100 Türk Malı üretim arabamız yok. Çünkü bu gün diğer kaynaklarımız gibi onu da satardık. Hatta ona da demediğimizi bırakmazdık. E yani tercihen Avrupa arabaları da tercih ederdik.




    traji komik veya kara komedi dedikleri işte tam olarak böyle bişey ağlanacak halimize gülelim o zmn hep beraber bu arada bu kadar eleştiriyi yaparken yanlış anlaşılmasın kimseye değil lafım genel olarak hatta kendimide eleştirdiğim kısıma koyuyorum türkiyede düzen bu düzene ayak uydurmak gerekir...




  • aslında bu haber utanmamız gereken bır haber cogu kısının beyenmedıgı gerı kalmıs dedıklerı ulke ıran bızım yapamadıgımız bır cok eyı yapıyor
  • Biz bur araçlardan daha iyilerini üretiyoruz yav...

    Tofaşın yeni ürettiği araç tamamen kendi tasarımıdır, müthiş bir araç hafif ticari yeni bir segment yarattı , tüm markalar kendi isimleriyle satıyor...

    Türkiye Japonlardan tut, dünyanın bir çok firmasının ürünlerini Avrupadan Meksikaya kadar satıyor.

    Bunun ynaıdna zırhlı araçlar, her koşulda gidebilen arazi araçları, askeri araçlar , kamyonlar üretiyor.

    Milyon euroluk otobüsler üretiyor...


    Böyle bir otomobil üreteceğine hiç üretme.

    Bence İRAN ın araç üretmesi yasaklansın...

    Adamlar SAMAND diye araç satıyor, MOTORU PEJO motoru, platform pejo 405... 20 yıllık araç... Teknoloji olarak...


    DOĞAN SLX DAHA GÜZEL ARAÇTI... Doğanın AB normlarına uyan, çelik barlı, airbag li ABS li modelleri üretilmiş bir ara...

    Onları hiç bilmeseydik, bugün satışa çıksaydı SAMAND dan çok daha iyi araçtı yapmayın yav



    Ben 120bg turbo dizel motor yaptım yav, traktörlerde kullanılan, yani projede emek verdik, Türkiye boş ülke değil yani, İran yapsın göreyim, turbo dizel teknolojik bir dizel motor peh...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 29 Aralık 2008; 15:07:08 >




  • su anda imza gibi bir araç yüzde yüz yerli malı olarak piyasaya sürülse almak için hemen yetkili satıcıya giderdim aracı kullanmasam bile alırdımBu arada yukarıda bir arkadaşımın dediği gibi fadıl da sütten çıkmış ak kaşık değildi fakat gel görki adamın yarattığı araç günümüzün corsasından fiestasında ve aurisinden ne farkı var ki su anda piyasada olsa saydıgım modellerin hepsini alt üst ederdi ama kısmet değilmiş o veya bu sebepten dolayı
  • İran'da iki adet otomobil üreticisi vardır. Bu da İran'ın ikinci üretici firması olan Saipa'ya aittir. (3 köşeli yıldızından tanıdım.)

    Bunlardan biri IKCO Khodro, (Peugeot 205'ten Samand' leri üreten firma)
    Diğeri ise SAIPA (Bunlar da Ford Festiva'dan türetilen SABA denen güdük bir otomobili, (Suriye'de taksi olarak bolca kullanılıyor)Kia'nın Rio, Carnival modelleri ve Suzuki Maruti gibi araçları fason üreten bir firmadır.

    Lüks olarak da Citroen C4 ve C5 lerin "tam donanımlı" modellerini üretip, (Elektrikli koltuklar, Navigasyon vs. Standard) Suudi Arabistan' a pazarlıyorlar. (Parçaları gemi ile getirip yakın bir bölgede montaj yapmak, bitmiş bir otomobili gemi ile getirmekten her zaman daha kazançlıdır)

    Bu konuda gördüğünüz model de Kia Rio'nun biraz facelift yapılarak düzeltilmiş bir varyasyonudur.

    Tıpkı bizim zamanında 1300cc lik Ford motorları üzerinde Anadol yapmamız, "Ford Taunus"ları pickup haline getirip, "Otosan P100" yapmamız gibi, veya Fiat 131 lerden "T" logolu Tofaşlar yapmamız gibi.

    Şimdi bimiz de böyle seri halde fason üretim fabrikalarımız var, bence özenilecek, adamlar yapıyor denecek bir durum yok.
    Zira maksat üretim ise şu an onlardan daha öndeyiz.

    Ford'un Avrupa segmentindeki tüm otomobillerin üretimi bizim elimize bakıyor,
    Fiat ve PSA'nın Ticari araçları tamamen bizde, daha ne olsun.

    E ama adamların kendi markası, Hayır efendim kendi markaları falan filan değil, bayağı görüleceği üzere, segmentine göre eski fordları, Kia'ları alıp, lüks isteyene de parasıyla güzel Citroen'ler veriyorlar. Bu kadar basit... Tıpkı bizim TOFAŞ'ımız gibi.

    Merak edenler için Saipa'nın Resmi sayfası :

    http://www.saipacorp.com/en/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEA24002F -- 29 Aralık 2008; 15:53:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: izmirli mert

    Araç kaliteli değil bence böyle araba yapıp lekeleneceğimize yapmasak daha iyi yapacaksak kaliteli yapalım.


    Ne kadar saçma bir yorum......

    Nerden biliyorsun kalitesiz olduğunu, anlat bizde bilelim.......... dinliyorum seni.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: churl


    quote:

    Orjinalden alıntı: izmirli mert

    Araç kaliteli değil bence böyle araba yapıp lekeleneceğimize yapmasak daha iyi yapacaksak kaliteli yapalım.


    Ne kadar saçma bir yorum......

    Nerden biliyorsun kalitesiz olduğunu, anlat bizde bilelim.......... dinliyorum seni.....


    Kia Rio'nun tüm donanımlarını söktüğünde kalan şey nasıl ise, öyle düşünün, ne kadar lüks veya ne kadar kötü olduğunu...

    Suriye' de araçları kullanmak zorunda oldugumdan, arkadaşa kefilim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: atiyba

    Afedersiniz ama ülkemizde şöyle b*ktan bir araç bile yapamadığımız için utanıyorum.

    AL BENDENDE OKADAR....
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.