Şimdi Ara

[b]Iridyum buji hakkındaki görüşleriniz.[/b]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
15.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • NGK’den özel tasarımlı bujiler:
    Özellikle gazlı çalışma için geliştirilmiş

    NGK, kısa sürede kendilerini kanıtlamış olan iridyum
    tiplerine ek olarak gazla çalışan taşıtlara yönelik özel
    tasarımlı bujileri de sunmaya başladı. Söz konusu
    bujiler, dönüştürülmüş taşıtlarda kullanılmak üzere
    tasarlanmıştır. Japonya’da uzun yıllardır görevlerini
    başarıyla yerine getiriyorlar - örneğin hemen hemen
    hepsi gazla çalışan taksilerde.
    Önemli olan yüzey kaplamasıdır!
    Gazlı uygulamalara yönelik bujiler, NGK’nin özel olarak
    bu amaçla geliştirdiği bir krom alaşımı ile kaplıdır. Bu
    kaplama, gazlı çalışmadaki aşındırıcı koşullara standart
    kaplamalara göre daha uzun süre dayanabilme
    özelliğine sahiptir. Bununla eşdeğer kaplaması
    olan başka bir otomobil bujisi henüz yoktur.

    Platin ve iridyum: süper bir ikili
    İridyum ve platin bujilerinde olduğu gibi gazla çalışan
    otomobillere yönelik özel tasarımlı bujiler de sadece
    0,6 mm çapında lazer kaynaklı bir orta elektrotla
    donatılmıştır. Orta elektrodun üzerinde iridyumdan
    üretilmiş bir çip yer alır. Ayrıca topraklama
    elektrodunun da platin çipli olması, bujinin
    dayanıklılığını ve dolayısıyla ömrünü daha da artırır.

    Özel tasarımlı bujiler bir bakışta:
    ● Gerek özel gövde kaplaması gerek platin ve
    iridyumdan yapılmış elektrotlar sayesinde çok uzun
    ömürlülük.
    ● Güvenilir tutuşma ve çıkan alevin düzgün bir şekilde
    yayılması.
    ● Gazlı çalışmada da üstün ateşleme özellikleri.
    ● Düşük ateşleme voltajı gereksinimi.
    ● Standart bujilere kıyasla gazlı çalışmada bile daha iyi
    emisyon değerleri.
    Montaja ilişkin bir çift söz.
    İki yönlü motorda bujiler tıpkı standart bir motorda
    olduğu gibi monte edilir. Eski buji sökülmeden önce
    silindir kapağını temizlemek gerekir. Yeni buji ise önce
    elle yuvasına yerleştirilir ve sonra tork anahtarı
    yardımıyla doğru sıkma torku ile sıkıştırılır.
    Kimi durumlarda motorlar gazlı çalışmaya dönüştürüldüğünde
    elektrot aralığını, standart olarak benzinli
    çalışma için tavsiye edilene göre çok az, en çok 0,3
    mm oranında azaltmak faydalı olabilir - böylece kıvılcım
    daha rahat sıçrayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafacec -- 3 Şubat 2009; 2:01:20 >







  • dostlar ustalar ne diyorsunuz lpg için bu bjilere
    sizce degermi?
  • Hocam kaynak ne? ayrıca aracına orjinal parcadan baskasını takmamanı oneririm. sonra buyuk masraf acarsın mazallah.
  • @mustafacec

    Daha iyi tutuşma,
    Daha az voltaj gereksinimi, tam bizim istediğimiz şey ama bir yanlış var onu hemen düzelteyim... Bu platinyum ve iridyum , evet buji ömrünün uzunluğu ve yanmanın daha iyi olması adına doğrudur. Benim ''93 model PREVİA mda bile fabrikasyon bujisi platinyumdur.

    Ama sizin yazınızın bir yerinde gazlı yanmadan dolayı buji ömrünün kısaldığı ve bunun için bu yeni bujilerin üretildiği havası var.

    İşte bu tamamen yanlış,
    Standart bir bujinin benzinli araçlarda çalışma ömrü 20.000 km. dir
    Standart bir bujinin LPG li araçlarda çalışma ömrü 50.000 km.dir.

    Sanırım yazıyı bulduğunuz kaynağa bu yanlışı iletmek gerekiyor, çevirmenler yanlış yazmış, sayın okurlarımız doğrusunu bizden duymuş olsun.




  • O zaman aşağıdaki bilgiye göre, benim aracımın standart bu değişim km'si 30000.Ben boşuna 30000 km'de değiştiriyorum en azından 50000 km aynı bujileri kullanmam gerekiyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili


    Standart bir bujinin benzinli araçlarda çalışma ömrü 20.000 km. dir
    Standart bir bujinin LPG li araçlarda çalışma ömrü 50.000 km.dir.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @mustafacec

    Daha iyi tutuşma,
    Daha az voltaj gereksinimi, tam bizim istediğimiz şey ama bir yanlış var onu hemen düzelteyim... Bu platinyum ve iridyum , evet buji ömrünün uzunluğu ve yanmanın daha iyi olması adına doğrudur. Benim ''93 model PREVİA mda bile fabrikasyon bujisi platinyumdur.

    Ama sizin yazınızın bir yerinde gazlı yanmadan dolayı buji ömrünün kısaldığı ve bunun için bu yeni bujilerin üretildiği havası var.

    İşte bu tamamen yanlış,
    Standart bir bujinin benzinli araçlarda çalışma ömrü 20.000 km. dir
    Standart bir bujinin LPG li araçlarda çalışma ömrü 50.000 km.dir.

    Sanırım yazıyı bulduğunuz kaynağa bu yanlışı iletmek gerekiyor, çevirmenler yanlış yazmış, sayın okurlarımız doğrusunu bizden duymuş olsun.


    @faruksevgili üstadım
    Sanırım tespit etmiş olduğunuz yanlış uygulamayı Japon kardeşlerime iletmek istemezsiniz.Topic sahibi arkadaşın NGK bujiler hakkında verdiği bilgiler tamamen bilimsel ve gerçek olup NGK otogaz broşüründen aşağıda verdiğim linkden de doğrulamasını yapabilirsiniz.

    Şu standart bujilerin lpg de kullanımı sırasındaki ömürlerinin uzaması mevzuuna bir açıklık getirmenizi,en az topic sahibi arkadaş kadar bilimsel anlatmanızı ve biz bilgisi az olan insanların bilgilenmesine yardımcı olmanızı rica ediyorum.

    http://212.174.79.18/tsweb3/ds/img/ortaicerik/markalar/ngk/ktlg/AutogasBroschuereTR.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesutguvenc -- 3 Şubat 2009; 23:25:42 >




  • standart bujinin ömrü lpg de 50000km ise yetkili hyundai servisinin aracıma taktığı bosh marka bujiler neden 6000km de resmen yandı.

    bu yazıyı yazarken yaptığım küçük araştırmada gördümki toyota PREVİA Ngk No: 4589 iridyum b uji kullanıyor
    aracın 2.4 lt. ve 93 yalına göre 16valf 132 hp olduğunu düşünürsek tasarımında üretici zamanın teknolojisi ile maksimum güç elde etmek için kullanmıştır.

    Söz konusu benim aracım gibi basit araçlarda üretici firma iletkeni bakır olan standart buji kullanmakda.
    Hiç bir bilimsel kaynakdan yararlanmadan yazıyorum bundan once düz sistem lpg kullanmıştım ekonomi için 10000km. değiştiriyordum benzinde ateşlemedeki küçük kusurlar görünmüyor ama lpg de muazzam farlar doğuruyor. belkide yalnış biliyorum ama son olarak bir kaç ay önce aldığım bu lpg li araçda buji ve kabloları değiştirince yakıt 80km fark etti.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • @mesutguvenç

    Okurken dikkatinizden kaçmış orada çevirmenlerden bahsetmişim,
    Sizde bildiklerinizi yazın artık benim kusurlarımı aramaya çalışmak yerine.
    Ve benim yazılarıma yanıt vermenizi istemiyorum artık

    Üretken olun biraz muhalefet değil

    Standart buji hakkında ise MMOB nin ( LPG SİSTEMLİ ARAÇLARIN GÜVENLİ KULLANIM KLAVUZU ) Adlı el kitabından okuyabilirsiniz.
    Ben okurum araştırırım ve bildiğimi yazarım ve bunları ispat etme gibi bir zorunluluğum yoktur.
    Sevgi ile kalın


    quote:

    Orjinalden alıntı: mesutguvenc

    quote:

    Orjinalden alıntı: faruksevgili

    @mustafacec

    Daha iyi tutuşma,
    Daha az voltaj gereksinimi, tam bizim istediğimiz şey ama bir yanlış var onu hemen düzelteyim... Bu platinyum ve iridyum , evet buji ömrünün uzunluğu ve yanmanın daha iyi olması adına doğrudur. Benim ''93 model PREVİA mda bile fabrikasyon bujisi platinyumdur.

    Ama sizin yazınızın bir yerinde gazlı yanmadan dolayı buji ömrünün kısaldığı ve bunun için bu yeni bujilerin üretildiği havası var.

    İşte bu tamamen yanlış,
    Standart bir bujinin benzinli araçlarda çalışma ömrü 20.000 km. dir
    Standart bir bujinin LPG li araçlarda çalışma ömrü 50.000 km.dir.

    Sanırım yazıyı bulduğunuz kaynağa bu yanlışı iletmek gerekiyor, çevirmenler yanlış yazmış, sayın okurlarımız doğrusunu bizden duymuş olsun.


    @faruksevgili üstadım
    Sanırım tespit etmiş olduğunuz yanlış uygulamayı Japon kardeşlerime iletmek istemezsiniz.Topic sahibi arkadaşın NGK bujiler hakkında verdiği bilgiler tamamen bilimsel ve gerçek olup NGK otogaz broşüründen aşağıda verdiğim linkden de doğrulamasını yapabilirsiniz.

    Şu standart bujilerin lpg de kullanımı sırasındaki ömürlerinin uzaması mevzuuna bir açıklık getirmenizi,en az topic sahibi arkadaş kadar bilimsel anlatmanızı ve biz bilgisi az olan insanların bilgilenmesine yardımcı olmanızı rica ediyorum.

    http://212.174.79.18/tsweb3/ds/img/ortaicerik/markalar/ngk/ktlg/AutogasBroschuereTR.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 4 Şubat 2009; 11:34:27 >




  • bence bilmeyen arkadaşların yazıyı tamamem okumasını salık veririm yazıyı bile tam okumadan burda özgür iradesi ile tercübesini paylaşan arkadaşımıza yüklenilmesi yanlış üstelik bu reklam küpüründe (dosyasında ) dogru oldugu kadar abartılı yazılarda var lpg sanıldıgı gibi yüksek aşındırma riski taşıyan bir yakıt degildir üstelik buji ömrünü direkt etkileyen kükürt ve benzeri tortular içermez buda bujinin ömrünü arttırır sayın yorum yapan arkadaşlar dikkat etmediler her halde %03mm buji tırnak aralıgını kapatın denmiş bunu niye söylemişler acaba diye hiç merak ettinizmi yok eger ettinizse araştırın bu konuda defalarca yazlıar yazıldı özellikle 3k nicli arkadaşımız bu konuda davul çaldı şimdi o arkadaşımızın yazdıklarını burda tekrarlamak istemiyorum tabiki kaliteli elektrotlara sahip olan buji iyi ateşleme yapar ki gerilimin yayılım alanı küçüktür daha ince noktadan daha az gerilimle atış yapar(bu özellik üst devirlerde çok işimize yarar) kullanılan metaryalin iltkenligi yüksek oldugu için elektron aşındırmasına çok daha az maruz kalır her yönden kalitelidir birde belirtmek isterim aracınız buji kesiyorsa ateşleme sisteminizi konturol ettirin ya bobin olması gerekenden fazla ateş gücü oluşturuyor yada yanlış buji kullanılmış yada araç çok fakir besleniyor bu fakir beslenmenin sonucu bujiler daha çuk ısıya maruz kalıp dayanımlarını kabedebiliyorlar.(fakir beslenme az yakıt çok oksijen demektir çok oksijen yüksek ısı demektir cok ısı su sogutma sisteminden direkt yararlanamayan parçaların siboplar,piston, sekmanlar, buji, vs,vs) daha çabuk deforme olmasına sebeb olur,
    hepinize hayırlı günler




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.