Merhaba irregular olmanın olumlu ve olumsuz yönlerinden bahsederseniz sevinirim. Çift dal yandal erasmus ya da yatay geçişte ne tür etkileri olur olumlu ve olumsuz yönden. Biraz da ders seçiminden değinirseniz sevinicem.
saygılar sevgiler....
bu bahsini ettiğin şey okuldan okula değişir. Ben bilkentte irregular ım halimden gayet memnunum. Memnuniyeti etkileyecek faktörler şunlardır; 1- dersler bağlı mı? eğer dersler bağlı ise irregular olmak işkence olur sana, yani dersin birincisini almadan ikincisini vermiyorsa, bu durum bazen 2-3 ders gibi zincirleme bağlantılarla sonuçlanıyorsa zaten bölüm istemeden ders alamayacağından 1 dönem uzatarak regular yapacak seni.
2- Dersler her dönem açılıyor mu? Eğer dersler her dönem açılmıyorsa sorun olabilir. Ama dersler bağlı değilse yani bir dersin 2. sini 1.si olmadan veriyorsa sorun olmaz. ama dersler bağlı olsa bile her dönem açılması bir avantaj olmaktan çıkar.
3- Dersler bağlı değil ve her dönem açılıyor farz edelim. A diye bir de dersimiz olsun. Bu A dersi güz dönemi dersi olsun. sen irregular başladın ve A dersini baharda alıyorsun yani çapraz gidiyorsun bu derste. Bazı okullar/bölümler çapraz dersleri, yani döneminde verilmeyen dersleri, kötü ve akademik başarısı çok kötü olan hocalara verdiriyorlar. Zaten bir avuç kişi alacak düşüncesiyle en leş hocaları böyle değerlendiren okullar var.
4- derslerde yer bulamama bir sorun olabilir. yine güz dönemi dersi olan ama seni baharda aldığın A dersini düşünelim. Ders bahar dersi olmadığından bu derse bir sınıf bilemedin kalanı çok bir dersse iki sınıf açılır. Bu limitli sınıfları hem irregularlar hem dersten kalanlar hem de üstten ders alanlarla paylaşırsın. bazı okullarda dersler ve sınıflar için kota konur. şu kadar öğrenciden fazla bu ders eklenemez diye. Okul planlı programlı bir okul değilse bu sana dezavantaj olarak döner. bazen yer bulamazsın derslere.
5- yine çapraz aldığın A dersini düşün. dönemi olmadığından bu dersi kalan öğrencilerde bol bol alacak. Kimisi bunu avantaj görür kimisi dezavantaj. Avantaj diyenler nasılsa bu sınıf kalan öğrencilerle dolu hoca insaflı davranır daha kolay sorar sınavları derler (Evet bu olan bir durum benim başıma geldi). Dezavantaj diyenler ise seviye farklı oluyor anlamayan ikide de anlamıyor iyice sıkıntı oluyor sınıfın seviye düşüyor diyorlar (evet bu da oluyor 3. sınıf dersinde temel konuları bilmeyen adamlar üst düzey konuları hiç anlamadıklarından hocayı daraltıyorlardı ve hocada dersten zevk alarak anlatmadığından seninde motivasyonun düşüyordu.)
6- Bilkente has bir dezavantaj, bizim okulda ders kayıtları randevu usulü yapılır. Öncelik 4. sınıf 2. dönemlerindir, sonra 4 ün 1, 3ün 2si diye iner. Sen irregular ken kredi yükümlülüğünü tamamlasan bile seni okul regular yapmıyor. Sen kredi tamamlama olarak 3. sınıf 2. dönemle aynı olsan bile 3. sınıf 1. dönemlerle derslere kayıt olursun. Son sınıfa doğru bu çileden çıkar alman gereken seçmelilere yer bulacağım diye kendini paralarsın çünkü millet doldurmuş olur o kotaları.
7- 6 numaranın tam tersi avantaj ise eğer üstten ders alarak regular a dönmeyip, bilerek az az ders alarak 1 dönem daha kaybedip regular olursan bu sefer durum tersine döner çünkü bu sefer alttan gelenlerin önüne geçmiş olursun rahat rahat ders alırsın.
Daha vardır avantaj dezavantaj ama şimdilik bu kadar yeter sanırım