Şimdi Ara

İslamiyet Soğuk ve yeşil yerlere yakın topluluğa indirilseydi cennet ve cehennem nasıl tasvir edilirdi? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
163
Cevap
1
Favori
2.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cadence1 kullanıcısına yanıt
    Benmiyim smileyci?

    Sevgili cadence1 kendini rezil etmekten bu kadar keyif alıyorsan veya bilmiyorum maksatın trollük ise rica ediyorum bu konuda yapma bari.

    Ha eğer ciddiysen Allah seni ıslah eylesin.Umarım sende bir gün kur'an da anlatılmak istenilenleri anlarsın.

    Doğru metinde aramayıp çok büyük şirke girdik.Halbuki zanna uyup var diye varsayım yaparak kendi zihnimizde inşa etmemiz lazımdı.Hatta Allah o kadar irinden sıcak meyveden vs tasvirden bahsederken unuttu onun eksiğini bizim kapatmamız lazım öylemi?

    Sana tükürdüğünü yalamayıp ,ona rağmen millete cevap verme zorunluluğu hissedip dahada battığın inancında başarılar diliyorum.

    Son söz , Cehennemde bize bildirildiği kadarından fazlasına sahip değiliz.

    Smileyci cadence1.
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    hacamat saatini bilmiyorsan mefta oluyorsun yani
    o zamanlarda atom saati falan vardı ve o nedenle zamanı tam biliyor olmalılar
    zaten hadislerin büyük çoğunluğu hem Kuran ile ,hemde birbiriyle çelişiyor
    bu çelişkiyi bildikleri için "daha önceki şu numaralı hadis ile çelişiyor gibi görünse de" şeklinde dip notlar yazıyorlar
    hadis numarasına göre bakıyorsun 180 derece zıt olduğu görülüyor
    zaten hadisler dinde olmayanı dine ekleyebilmek için kullanılmış (çoğunluğu)
    her konunun bir olurunu ,birde olmazını koymuşlar ki itiraz edince diğerini gösteriyorlar
  • Bahsi gecen hadisin tam olarak detayi. Hos olmuyor boyle atip kacmak. Milletin kafasinda soru isaretleri birakiyorsunuz.


    quote:

    "Mu'az İbnu Cebel (radıyallahu anh) Şam'dan dönmüştü, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a secde etti.

    "Ey Muaz bu da ne?" diye sorunca:

    "Şam'a gitmiştim. Orada insanların piskopos ve patriklerine secde ettiklerini gördüm. Bunu sana yapmak, içimden geçti." dedi. Bunu işiten Efendimiz:

    "Sakın bunu yapmayın. Eğer ben bir kimsenin Allah'tan başka birine secde etmesini emretseydim, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim. Muhammed'in nefsi kudret elinde olan Zât'a yemin ederim, kadın kocasına olan hakkını eda etmedikçe Rabbine olan hakkını eda edemez. Kocası, nefsini taleb etse, kadın havid (deve semeri) üzerinde bile olsa bunu men edemez."


    Burada erkege boyle yakistirilmasi ise erkegin hakkinin ne kadar onemli oldugunu gostermektir. Umarim anlamissinizdir.

    Butun hadisleri arastirmadan pesin hukum vermeyin. Size ilginc gelen bir hadiste aslinda guzel mana cikiyor. Sonra hak veriyorsunuz olaya. Aynen bu hadiste oldugu gibi.

    @Save The Day

    Sende arkadasin kafasina takilan bu hadise verdigim cevaba bak. En azindan birini cevapladim. Diger senin sorduklarini da sonra cevaplarim insallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EmuMaster kullanıcısına yanıt
    Allah senide ıslah eylesin .. son sözüne son söz ; cehennem azab yeri demi ? bu hayatta tadını kaçıran sana azab olan ne gördüysen biliyorsan yasadıysan hepsi olacak cehennemde bu düşüncemin kaynagı da kuran
  • cadence1 kullanıcısına yanıt
    Hayırlısı
  • Kurguyu ona göre şekillendirirlerdi. Cehennemde soğukluğa vurgu yapılabilirdi belki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Bahsi gecen hadisin tam olarak detayi. Hos olmuyor boyle atip kacmak. Milletin kafasinda soru isaretleri birakiyorsunuz.


    quote:

    "Mu'az İbnu Cebel (radıyallahu anh) Şam'dan dönmüştü, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a secde etti.

    "Ey Muaz bu da ne?" diye sorunca:

    "Şam'a gitmiştim. Orada insanların piskopos ve patriklerine secde ettiklerini gördüm. Bunu sana yapmak, içimden geçti." dedi. Bunu işiten Efendimiz:

    "Sakın bunu yapmayın. Eğer ben bir kimsenin Allah'tan başka birine secde etmesini emretseydim, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim. Muhammed'in nefsi kudret elinde olan Zât'a yemin ederim, kadın kocasına olan hakkını eda etmedikçe Rabbine olan hakkını eda edemez. Kocası, nefsini taleb etse, kadın havid (deve semeri) üzerinde bile olsa bunu men edemez."


    Burada erkege boyle yakistirilmasi ise erkegin hakkinin ne kadar onemli oldugunu gostermektir. Umarim anlamissinizdir.

    Butun hadisleri arastirmadan pesin hukum vermeyin. Size ilginc gelen bir hadiste aslinda guzel mana cikiyor. Sonra hak veriyorsunuz olaya. Aynen bu hadiste oldugu gibi.

    @Save The Day

    Sende arkadasin kafasina takilan bu hadise verdigim cevaba bak. En azindan birini cevapladim. Diger senin sorduklarini da sonra cevaplarim insallah.

    Bu onun detayı değil, farklı bir rivayet olarak verilmiş. Şirke karşı olan birinin insanın insana secde edebileceğini düşündüğünü söylemek Kuran'a aykırı olur. Sadece Allah'a secde edilir. Burada hangi güzel mana çıkıyor ?




  • Buhari gibi kişiler rivayetleri elerken metne göre ayırmadığı için Kuran'a aykırı olanlar da alınmış. Bunların hepsine iman etmek resule ve çevresine iftira etmekten çekinmemek anlamına gelir.
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    zaten en büyük sıkıntı orada
    Kuran'a ve dinin bütününe uygunluk var mıdır diye araştırılma yapılmamış
    bunun yerine kim söylemiş ,ona kim aktarmış gibi konulara dikkat etmişler
    ayrıca yazılı rivayet dönemi çok sonraları olduğu için kulaktan kulağa geçişte çok fazla hata olabileceği de bir gerçek
    kasti yada istemeyerek çok sayıda mantık ,din dışı söz bir şekilde dine eklenmiş

    gerçi geçmişe bile gerek yok
    Osmanlı zamanı dine ekledikleri Mevlid
    yakın zamanda dine ekledikleri Kutlu Doğum
    gibi konulara dahi itiraz etmeyen insanlardan diğerlerine itiraz beklemek hayal olur

    bunlar bidad değil mi desen ,ona da kulp bulmuşlar
    neymiş efendim iyi bidad varmış ,kötü bidad varmış ?
    oysaki dine eklenen her şey bidadtır ve bidadlar insanın dinden çıkmasına sebep olur
    sonra biz kendimiz bir şeyin iyi veya kötü olduğuna (dinen) karar verebiliyorsak ,o zaman kitaba ne gerek var ?
    zaten Allah'ın kolaylaştırdığı her konu bu süper alimler sayesinde zorun da zoru haline getirilmemiş mi ?
    ibadetler sadece yaşlı ,işsiz güçsüzlerin yapabileceği şekle sokulmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Çoğu insanımıza ''bilmiyorum'' demek öğretilmemiş. Bunu söylemeyi küçük düşürücü olarak görüyorlar. Oysa bilmediğini bilmek bir erdemdir fakat bilmediğini bilmemek cehaletin en kötü tezahürlerinden biridir. Sadece cahiller bu şekilde davranır.

    Bana da bugüne kadar birçok yaftalama yapıldı. Bazı kişiler ''şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır'' anlayışına sahip oldukları için herkesin mutlaka birini körü körüne takip etmesi gerektiğini düşünüyorlar. Bu mezhepçi, bölücü ve iftiracı anlayış yüzünden günümüzde Müslümanlar birbirine düşüyorlar.


     İslamiyet Soğuk ve yeşil  yerlere yakın topluluğa  indirilseydi cennet ve cehennem nasıl tasvir edilirdi?

    Haklısın hocam. Hatta bu konuda Sokrates'in ünlü bir sözü vardır. Bu sözü çok severim ve de güzel sözdür. Paylaşmadan geçemeyeceğim. ''Bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir.''




  • O söz biraz ilginç olsa da doğru söylemiş. Ben de güzel bir söz paylaşayım :

    ''İnsanlar başaklara benzer; içleri boşken başları havadadır, doldukça eğilirler.'' (Montaigne)
  • Evet, maalesef yanlış bir yöntem tercih edilmiş. Bazılarına göre alimler hata yapsalar bile sevap aldıkları için sorun olmaz.

    quote:

    Mezheplerdeki farklılıkların çoğu, Resulullah efendimizin ibadetleri değişik şekilde yaptığındandır. Bir de âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerden müctehidlerin farklı anlayışları vardır. Müctehid ictihadında yanılabilir. Fakat yanılsa da mahzuru yoktur. Buhari’deki hadis-i şerifte de, (Müctehid, ictihadında isabet ederse iki, yanılırsa bir sevap alır) buyuruluyor. Demek ki ictihad hatası, günah değil, aksine sevaptır. Farklı ictihadlarından dolayı Eshab-ı kirama ve müctehidlere dil uzatılmaz.


    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=721

    Bu nasıl rahmet olabilir ?

     İslamiyet Soğuk ve yeşil  yerlere yakın topluluğa  indirilseydi cennet ve cehennem nasıl tasvir edilirdi?




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    yani yalan ve yanlış söyleseler dahi sevap oluyormuş ,güzel kafa


    bak şimdi hadislerin Kuran'a tezat olmadığını kanıtlayacağım


    “Ömer, peygamberden, halkın doğru yoldan sapmamaları için kendisine birşeyler söyleyip yazmasını istediğinde; Peygamber: `Allah`ın Kitabı bize yeter` dedi” (Buhari İtisam 26, İlim39, Cenaiz 32, Merza 17; Müslim Cenaiz 23, Vasaya 22).
  • Buna benzer rivayetler aynı kitapta yer alıyor fakat hepsini kabul ettiğini söyleyenler sadece belirli bir kısmını kabul ediyor. Aynı kitapta birbiri ile çelişki rivayetler yer alırken hepsini kabul etmek mümkün olamaz.

    quote:


    Veda hutbesinin üç farklı versiyonu olduğunu biliyor muydunuz? Peki bu versiyonlardan hangisi doğru. 120.000 küsur kişi tarafından dinlendiği ve dolayısıyla en güvenilir hadis olduğu söylenen Veda Hutbesinde bile hangi versiyonun doğru olduğu soru işareti.

    Veda hutbesinin en önemli kısmı üç farklı versiyonda şöyle;

    1 - "Size izleyeceğiniz iki şey bırakıyorum: Kuran ve benim Sünnetim." (Muvatta 46/3)
    2 - "Size Kuran'ı ve aile halkımı (ehli beyt) bırakıyorum." (Müslim 44/4 Nu, 2408; Hanbel 4/366; Darimi 23/1 Nu, 3319).
    3 - "Size Kuran'ı bırakıyorum; onu izlemelisiniz." (Müslim 15/19 Nu, 1218; İbn Mace 25/84 Nu, 3074; Ebu Davud 11/56, Nu 1905).

    Sorular:

    1 - 120.000 kişi tarafından dinlenilen Veda Hutbesinin bile 3 farklı versiyonu varken, Muhammed'in vefatından 200 yıl sonra derlenen hadislere nasıl güvenilebilir?

    2 - Sünni müslümanlar hutbenin 1. versiyonunu, Şiiler 2. versiyonunu kabul ediyorlar bir sorun olmuyor da, "Yalnızca Kuran" diyenler 3. versiyonu kabul edince niye dışlanıyorlar?




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Mezheb.. Hayır umulan zan etme hali olarak tanımlanabilir.

    Artık hayır umulmuyorsa ya da hayrın tanımı değişmişse itikadi değişiklik düşünülebilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Biraz daha açıklayıcı yazabilir misiniz ?
  • Birbirinden farklı hukumler ilgili konudaki hayır var zan edilen tutumla ilgili olmalı.

    Sakal uzatmak gibi.

    Bu nedenle ilgili konuda hayır kalmamışsa itikadi durum değişebilir.

    Bulunduğumuz donemde sakal bir bakıma moda gibi anlaşılıyor.

    Bu açıdan bu konuda değişikliğe gidilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim anlayamadığım konu bazıları mezhep ,hadis diye yırtınıyor
    ama bakıyorum aynı kişilerin bir çoğu mezhep ve hadis hükümlerini dahi bilmiyor
    tabi birde bildiği halde hiç uymayanlar var

    madem mezhebinde var o halde namaz kılmayanı niye öldürmüyorsun ? (3 mezhep direk öldürün diyor ,sadece hanefi önce dövün ,kanatın ,öldürün diyor)

    diğer bir konu ise hangi mezhebi seçmeliyiz sorunu ?
    acaba kaç kişi dinini ve mezhebini kendisi seçmiştir ?
    kendinizin seçme şansı olsaydı hangi dini ve hangi mezhebi seçerdiniz ?

    yukarıdaki sorulara samimi cevap verecek olan var mı ?

    bana diyorlar "mutlaka mezhebin olmalı"
    tamam olsun o zaman ama ben seçim yapamıyorum
    benim yerime en iyisini sen seç değince de kızarıp ,kızıp gidiyorlar
    bu gidişle mezhepsiz kalacağım :)
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    yukarıda verdiğim mesajda birçok hadis yazarı var
    ne yani Buhari ve Müslim'i dahi kabul etmeyen ehli sünnet mi var diyorsun ?
  • Hayır, öyle demedim. Hangi yazımdan bu sonucu çıkardınız ?
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.