Şimdi Ara

İslamiyet Soğuk ve yeşil yerlere yakın topluluğa indirilseydi cennet ve cehennem nasıl tasvir edilirdi? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
163
Cevap
1
Favori
2.353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende şöyle düşünüyorum çok abartuyonuz mezheb leri veya hadisleri.

    yahu miletin mezheble işi gücü yok adam hadis okumayı gec kuran bile okumuyor .. samandan bir düşman yapmışınız garibana vurup duruyonuz

    sen nerelisin cemil ? geleneksel bir yapı var türkiyede bildiğin gibi ... hayat mezheblerle hadisle yürümüyor toplumların dinamiği gelenektir ..

    hakkaten abartıyorsunuz .

    benim mutezili selefi bir mantığım var mesela ne mezhebi hadiste bilmem çok fazla okumuşlugumda yok ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Hayır, öyle demedim. Hangi yazımdan bu sonucu çıkardınız ?

    birilerine yaptığım gönderme ve kinayeleri üzerine alarak işi bozuyorsun :)
    kızım sana söylüyorum ,gelinim sen anla
    misali yani :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Birbirinden farklı hukumler ilgili konudaki hayır var zan edilen tutumla ilgili olmalı.

    Sakal uzatmak gibi.

    Bu nedenle ilgili konuda hayır kalmamışsa itikadi durum değişebilir.

    Bulunduğumuz donemde sakal bir bakıma moda gibi anlaşılıyor.

    Bu açıdan bu konuda değişikliğe gidilebilir.

    Olabilir, bazı dönemlerde Müslümanların ayırt edilmesi için böyle tercihler yapılmış. Günümüzde başörtüsü bile moda olduğu için dış görünüşten hayır geleceğini ummak hatalı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadence1

    bende şöyle düşünüyorum çok abartuyonuz mezheb leri veya hadisleri.

    yahu miletin mezheble işi gücü yok adam hadis okumayı gec kuran bile okumuyor .. samandan bir düşman yapmışınız garibana vurup duruyonuz

    sen nerelisin cemil ? geleneksel bir yapı var türkiyede bildiğin gibi ... hayat mezheblerle hadisle yürümüyor toplumların dinamiği gelenektir ..

    hakkaten abartıyorsunuz .

    benim mutezili selefi bir mantığım var mesela ne mezhebi hadiste bilmem çok fazla okumuşlugumda yok ...

    seni de "münafık -sapık " ilan etselerdi ,sende büyütürdün
    ülkenin % 90 dan fazlası mezhep ve hadis mutlaka olmalı diyorsa
    ben abartmasam ne olacak :)

    Kuran okumadığı doğru ve zaten asıl tehlike orada başlıyor
    dini öğreten hocalar ise % 99 hadis - % 1 ayetten bahsediyorsa
    ben ağlamayayım da kim ağlasın :)

    bu ülkenin gelenekleri hadislere göre şekillenmiştir
    misal her ölü de ,her düğün de mutlaka mevlid okutulur (çok sevap diye) ve bunu okutanlar da ehli sünnettir
    sakal uzatılması ve kesilmemesi mecburiyeti vardır (sünnete göre)
    bütün ibadetler sünnete göre yapılır

    daha ne diyeyim :)




  • Evet, dikkat etmemişim.
  • Asıl kitaplarını okumayan insanlardan ek olarak en az 6 kitap daha okumalarını beklemek abes olur. Onlar kendi hocalarının dediklerine göre yaşıyorlar. Çoğu kişinin Kuran'dan, mezheplerden ve diğer dinlerden haberi bile yok.

    Yukarıda verdiğim ekran alıntısına göre bir mezhebi seçerseniz diğer mezhebe göre cehenneme gitme ihtimaliniz var. Genelde dört mezhebin hak olduğunu söylerler ama birinin helal dediğine diğeri haram diyorsa dördü de hak olamaz. Mezhep seçmek de din seçmekten farksızdır.
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    bir mezhep hak olur ve derse ki ,bir yerin kanadığında abdest bozulur
    diğer hak mezhep ,yok bozulmaz derse
    ikisinin de haklı olması düşünülebilir mi ?
    yani asgari birinin hak olmadığı ortaya çıkmış olur
    ama hangisi ?

    bir defasında birkaç kişiyle oturduğumuz bir zamanda
    mezhepler olmaz gibisinden anlatımlarda bulundum ama karşımdaki kişiler
    yok kardeşim mutlaka bir mezhebin olacak diye tutturdu
    bir şartla mezhebi kabul ederim ,deyince yüzlerinde gülücükler açtı
    en iyi ,en güzel mezhebi bana seçin
    dediğimde tam tersine milletin suratlar kızardı ,karardı
    ama bana iyi bir mezhep seçemediler :)

    biliyorlar ki bir tanesini seçerlerse ,diğerleri hak olmaktan çıkacak :)

    daha vahim bir olay daha yaşadım
    aynı mezhep sözlerimi aktardığımda karşımdaki adam ,yok olmaz mutlaka bir mezhebin olacak dedi
    peki senin mezhebin hangisi dedim ?
    hanefi cevabını verdi
    o zaman bana bu mezhebin kurucusunu bir anlat ,kimdir-ne zaman doğmuş ne zaman ölmüş-hangi ülkede yaşamış dedim
    ne cevap verdi biliyor musunuz ?
    bunları bilmek şart değil :)))




  • Kuran'a en yakın hüküm veren mezhep seçilebilir ama mezheplere ayrılmamak emredildiği için buna gerek yoktur.

    O kişiler çevresini taklit ettiği için bu sorulara cevap veremezler. Sadece itaat etmeni istemişler.



     İslamiyet Soğuk ve yeşil  yerlere yakın topluluğa  indirilseydi cennet ve cehennem nasıl tasvir edilirdi?




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Kuran varken yakınını niye seçeyim :)
    üstelik 4 mezhep hak ilan edilmişken
    hak derken de sanki Allah 4 fırkaya ayrılın demiş
    tam tersi "bölünüp sizden öncekiler gibi helak olmayın"
    diye bildirmişse ve yaşayıp gözlerimizle dahi görmüş isek
    niye şartları zorlayalım ?
  • Bu Kuran müslümanlığı çok güzel ya valla herkes kafasına göre takılıyor tamamen çelişkiler üzerine kurulu.
    Kuranı yüzünden okuyamayan namazsız abdestsiz kişiler sadece birilerinin laflarını ve sözlerini tekrar ederek mezhep alimlerinin dini yanlış anladığını ve bilmediğini ve mezheplere tabii olanları da şirk ile suçlayıp tekfir ediyor.
    Ayrıca hala daha kafirler, müşrikler ve ehl-i kitap için inen ayetlerin önünü arkasını keserek müslümanlara hitaben paylaşmak iki yüzlülük olsa gerek.
    Bu kuran ayetidir diyen sahabenin sözüne güvenirken aynı sahabenin bu da hadistir demesine inanmamak gerçekten enteresan.
    Ama Allah Kuran'ı koruyacağını garanti ediyor diyeceksiniz evet korunmadığını söylemek zaten küfür olur ama bu Kuran nasıl korundu?
    Allah özel bir cam fanusun içinde saklamadı herhalde...
    Elimizde ki en eski Kuran nüshası kaçıncı yüzyıla ait bilen var mı?
    Peygamber efendimiz döneminde ağaç kabuklarına, taşlara, derilere ve kemiklere yazılan hiç yok.
    Dolayısıyla Allah Kuran'ı hafız olan sahabe, tabin ve tebei tabiin ki bu büyük kişiler sayesinde muhafaza ederek günümüze getirmiş.
    Buhari ve Müslim kaynaklarında olan hadislerin senedinde yine bu kişiler var o yüzden bu kaynaklara sahihi Buhari ve sahihi Müslim deniyor.
    Ama yok tabi bu kişiler dini anlayamadı hadisleri bilemedi ve hepsi sapıtıp cehenneme gitti ama şükürler olsun günümüzde yani 1400 yıl sonra sayın Mehmet Okuyan, Caner Taslaman ve Hz.Adem'in babasını bularak bir ilke imza atan sayın Mustafa İslamoğlu sayesinde hidayete ereceğiz.
    Ne güzel ne güzel cennet bomboş olacak sanırım yazık oldu onca sahabeye, alim dediğimiz kişilere, rahmet ile andığımız fatihlere yavuzlara ve bu din uğruna ölen şehitlere onların hepsi bir mezhebe bağlıydı sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yûnus -- 24 Mayıs 2016; 3:02:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    Kuran varken yakınını niye seçeyim :)
    üstelik 4 mezhep hak ilan edilmişken
    hak derken de sanki Allah 4 fırkaya ayrılın demiş
    tam tersi "bölünüp sizden öncekiler gibi helak olmayın"
    diye bildirmişse ve yaşayıp gözlerimizle dahi görmüş isek
    niye şartları zorlayalım ?

    Evet, Kuran'ın ipine sarılmak yeterlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Bahsi gecen hadisin tam olarak detayi. Hos olmuyor boyle atip kacmak. Milletin kafasinda soru isaretleri birakiyorsunuz.


    quote:

    "Mu'az İbnu Cebel (radıyallahu anh) Şam'dan dönmüştü, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a secde etti.

    "Ey Muaz bu da ne?" diye sorunca:

    "Şam'a gitmiştim. Orada insanların piskopos ve patriklerine secde ettiklerini gördüm. Bunu sana yapmak, içimden geçti." dedi. Bunu işiten Efendimiz:

    "Sakın bunu yapmayın. Eğer ben bir kimsenin Allah'tan başka birine secde etmesini emretseydim, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim. Muhammed'in nefsi kudret elinde olan Zât'a yemin ederim, kadın kocasına olan hakkını eda etmedikçe Rabbine olan hakkını eda edemez. Kocası, nefsini taleb etse, kadın havid (deve semeri) üzerinde bile olsa bunu men edemez."


    Burada erkege boyle yakistirilmasi ise erkegin hakkinin ne kadar onemli oldugunu gostermektir. Umarim anlamissinizdir.

    Butun hadisleri arastirmadan pesin hukum vermeyin. Size ilginc gelen bir hadiste aslinda guzel mana cikiyor. Sonra hak veriyorsunuz olaya. Aynen bu hadiste oldugu gibi.

    @Save The Day

    Sende arkadasin kafasina takilan bu hadise verdigim cevaba bak. En azindan birini cevapladim. Diger senin sorduklarini da sonra cevaplarim insallah.

    Bu onun detayı değil, farklı bir rivayet olarak verilmiş. Şirke karşı olan birinin insanın insana secde edebileceğini düşündüğünü söylemek Kuran'a aykırı olur. Sadece Allah'a secde edilir. Burada hangi güzel mana çıkıyor ?

    Burada erkegin onemi belirtiliyor. Dikkat edersen bir sey anlatilmaya calisiliyor. Mesela bazi seyleri oyle seylerle ornek verirsinki ne kadar degerli oldugu anlasilir. Yani bu verilen ornekle daha iyi anlarsin ne anlatilmak istendigini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Bahsi gecen hadisin tam olarak detayi. Hos olmuyor boyle atip kacmak. Milletin kafasinda soru isaretleri birakiyorsunuz.


    quote:

    "Mu'az İbnu Cebel (radıyallahu anh) Şam'dan dönmüştü, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a secde etti.

    "Ey Muaz bu da ne?" diye sorunca:

    "Şam'a gitmiştim. Orada insanların piskopos ve patriklerine secde ettiklerini gördüm. Bunu sana yapmak, içimden geçti." dedi. Bunu işiten Efendimiz:

    "Sakın bunu yapmayın. Eğer ben bir kimsenin Allah'tan başka birine secde etmesini emretseydim, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim. Muhammed'in nefsi kudret elinde olan Zât'a yemin ederim, kadın kocasına olan hakkını eda etmedikçe Rabbine olan hakkını eda edemez. Kocası, nefsini taleb etse, kadın havid (deve semeri) üzerinde bile olsa bunu men edemez."


    Burada erkege boyle yakistirilmasi ise erkegin hakkinin ne kadar onemli oldugunu gostermektir. Umarim anlamissinizdir.

    Butun hadisleri arastirmadan pesin hukum vermeyin. Size ilginc gelen bir hadiste aslinda guzel mana cikiyor. Sonra hak veriyorsunuz olaya. Aynen bu hadiste oldugu gibi.

    @Save The Day

    Sende arkadasin kafasina takilan bu hadise verdigim cevaba bak. En azindan birini cevapladim. Diger senin sorduklarini da sonra cevaplarim insallah.

    Bu onun detayı değil, farklı bir rivayet olarak verilmiş. Şirke karşı olan birinin insanın insana secde edebileceğini düşündüğünü söylemek Kuran'a aykırı olur. Sadece Allah'a secde edilir. Burada hangi güzel mana çıkıyor ?

    Burada erkegin onemi belirtiliyor. Dikkat edersen bir sey anlatilmaya calisiliyor. Mesela bazi seyleri oyle seylerle ornek verirsinki ne kadar degerli oldugu anlasilir. Yani bu verilen ornekle daha iyi anlarsin ne anlatilmak istendigini.

    Peygambere secde etmesini istemiyor ama kadının erkeğe secde etmesini istiyor. Hem de birine secde etmek dini açıdan çok sakıncalı bir durum olduğu halde resulün böyle uygunsuz bir örnek verebileceğini düşünmüyorum.




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Anlamiyorsun ne demek istedimi, neyse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır, anladım fakat resulün böyle bir örnek verme ihtimali bana abes geliyor.
  • Yûnus Y kullanıcısına yanıt
    Kur'an müslümanlığı nedir?Yeni mi çıktı?

    Müslümanlığın belli bir kalıbımı var?İbrahim müslümanlığı adem müslümanlığı nuh müslümanlığı diyede ayıralımmı?

    Hatta zülkarneyn müslümanlığı ashabı kehf müslümanlığı diye.

    Bu arada bir şey sorayım.Hz. muhammed sabah namazındna sonra 2 kilometre aç karnına koşsaydı bu hadis diye yazılsa buda bize din olarakmı gelecekti veya gelenek olarakmı gelecekti?

    Yada 10'ar kiloluk dambıllar ile 3'er set yerine 4 set triceps yapsaydıda günlük yaşamında bu bize nasıl gelirdi?Yada normal günlük aktiviteleri ne olursa artık.

    Kıyamet günü olacaklardan bile kıssa veren Allah, kur'an'da dine dair her şeyi açıklamayacak öylemi?Senide açıklamadığı şeyden sorumlu tutacak?Kur'anda zaten her şey açıklanmaz.Sana lazım olacağı kadar açıklanır ibret ve öğüt al diye.Geriye kalan için doğru ahlakta olmak üzere kendin araştır keşfet diye seni yönlendirir.Emir ve yasaklar bildirilmiştir onun dışında insanoğluna beraber düşünüp istişare edip hayırlarda yarışmayı gelişmeyi medeniyetleri geliştirmeyi insan hayatını kolaylaştırmayı refah sunmaya yönlendirmiştir.

    Vay Allah razı olsun o Caner taslamandan ve Mehmet okuyandan ve daha nicelerinden.En azından millete kafir demiyorlar.Bizi de dinleyin gidin başkalarınıda dinleyin diyecek olgunluğa sahipler.Sözlerinde çelişmekten korkmadıkları için bunu yapıyorlar.

    Buhari dediğin adam kendi kitabının başına "SAHİH" yazacak kadar emin olan birisi.

    Kur'an konusunda eminliğime gelirsem o kitabın bazı meal hataları olsada değişmediği belli.En azından geçmiş tarihten gerek yabancı gerekse iç kaynak olarak en ufak bir sansasyon bile duyulurdu değiştiğine dair ama öyle bir iddia bile yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EmuMaster -- 24 Mayıs 2016; 21:56:20 >




  • Araplar buhari hadislerinden fıkıh yapmazlar ama onlarda aynı mistik yobazlığı yaşıyorlar. Mazeret olarak ileri sürülüp durulanın aksine, sorunlara neden olan islami doktrinler arasında hadisler başı çekmez.
  • bölge ile alakası yok bunun
  • EmuMaster kullanıcısına yanıt
    ------------------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dumprep -- 7 Mayıs 2020; 21:58:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EmuMaster kullanıcısına yanıt
    bir oturuşta bir danayı yerdi gibi bir şey nakledilseydi sen o zaman düşün olacakları :)
    gerçi daha beterleri var
    bir yerde deniyor açlıktan karnına taş bağladı ,diğer yerde deniyor 300 kişilik yemek hazırladı
    300 kişi yedi bitmedi ,bir o kadar daha kişi yedi ,hala bir o kadar kişilik yemek duruyordu
    yani bitmeyen yemek mucizesi olan peygamber nasıl oluyor da açlıktan karnına taş bağlıyor ?
    bir yerde "peygamber farz namazlardan önce mutlaka 4 rekat namaz kılardı" deniliyor
    diğer tarafta "peygamber her namazdan önce mutlaka 2 rekat namaz kılardı" deniliyor
    bunlar ya "mutlaka" sözünün anlamını bilmiyorlar yada ???
    işin ilginci birinin sahih dediğini ,bir diğeri kabul etmemiş
    Allah ve peygamberi hadisler olsun istiyor ama peygamber zamanı değil de onun ölümünden asırlar sonra yazılsın istiyor ?
    madem rivayetlerle dinin tamamı ,hatta daha iyisi yapılabiliyor ise o zaman yazılı olana ne gerek vardı ?
    ben sana namazı ve zekatı bildireyim ,gerisini sen hallet denilebilir mi ?
    denilmiş ise niye o yaşarken yazıya geçirilmedi ?




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.