Şimdi Ara

İstanbul-Ankara Bir Kere de Otobandan Değil D100 den Gidin (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
3
Favori
37.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
32 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gerede kızılcahamam arası eski yolda yapım çalışması var bu ara tavsiye etmem. Not düşmüş olayım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • artık belediye cenaze otobüslerine binebiliyoz.yakıt ve masraflar yüzünden arabalar park halide çürüyor



    onlar hangi yoldan giderse oradan gidiyoz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200 km/h giderken aracın devrim 2900 devirde size hızlı gelir bana yavaş. Kedi ciğer olayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Gerede kızılcahamam arası eski yolda yapım çalışması var bu ara tavsiye etmem. Not düşmüş olayım.
    O kısımda genelde yapım çalışmaları hep var. Hatta geçen sene Ankara yönüne gidiş yolunu 2 yerde kazmışlardı. Sol taraftaki yolu gidiş-geliş yapmışlardı. Gerede-Kızılcahamam arası gece zifiri karanlıktır. Işıklandırma diye bir şey yok. Hatta bazı yerlerde ay ışığı bile görünmez. Dikkatli olmakta fayda var.

    5 gün sonra inşallah o yolu tekrar kullanacağım.
  • Merhaba

    Son mesajı ben yazmışım. Konuyu yine ben hortlatıyım.

    08 Ağustos günü İstanbul-Konya yolculuğu yaptım. Otobanı hiç sevmem. Fakat Dorukkaya'da dinlenmek için mecburen otobana girdim. Moladan Sonra otobanda Ankara istikametine giderken Çamlıdere gişelerinden çıkıp E-5 yoluna girmek istedim. Çamlıdere'yi çıkınca yol ikiye ayrıldı. Sol taraf Bolu, Sağ taraf Kızılcahamam, Ankara. Yol biraz daha uzasın diyerek ters istikamete, yani Bolu tarafına girdim.

    Demek istediğim şu: Girdiğim yol İstanbul-Ankara arasındaki en eski yol. Yaşım 49. Çocukluğumda otobüsle seyahat ederken gittiğim en eski yol yani anlayacağınız. Neredeyse tamamen orman yolu olmuş. O yola girince inanın zaman tüneline girmiş gibi oldum. Tüylerim diken diken oldu. Yolun videosu da var. İnşallah onu da yükleyebilirim




  • Karabük İstanbul yaparken yolumun bir kısmı (gerede sonrası) bu yolla kesişiyor.



    Sık sık Ankara yaptığımız için Gerede Ankara kısmını da biliyorum.



    Yolun Gerede İstanbul kısmı gayet güzel. Yer yer yapım çalışmaları olsa da..



    Gerede Ankara kısmı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.



    Bir türlü bitmeyen yol çalışmaları yanı sıra yol da bozuktur.



    Gerede istanbul arası genelde düzceden yada hendek ten sonra otoyola girerim.



    Trafik ışıkları aşırı artıyor. Ayrıca malum radar tehlikesi.



    Adamlar Geredenin çıkışına tedes radar koymuş, doğru düzgün yerleşim yeri olmayan yere.



    Gerede Ankara yönünde kızılcahamam a 10km falan kala radar koyarlar.



    Bolu da hakeza. Şehiriçi ortalama hız ölçülüyor.



    Kısaca, D100de dikkatli olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Defalaca, 10'larca kere İstanbul-Ankara-İstanbul arasında D100 (E-5) yolunu kullandım. Hala da kullanırım. Allah'a şükür bir kere bile radara denk gelmedim. Hatta hızlı gittiğim bazı yerler bile oldu. Bu seyahatlerin hiç birinde çok şükür ceza filan gelmedi.

    Ayrıca şehir geçişlerinde artık eskisi gibi ışıklar filan yok. Bir çok şehir ve ilçe geçişine alt geçit veya üst geçit yapılmış. Sadece Hendek ilçesinde var bir kaç ışık. Düzce'nin içinde bir kaç ışık var. Kaynaşlı'da yanılmıyorsam 2-3 tane var. Bolu'nun içinde 2-3 tane var. Yeniçağa'da 2 tane var. Gerede'de 1 tane var. Kızılcahamam'da 2 tane var.

    Bu ışıklara hiç yakalanmadığım bile oluyor. Tam geçerken yeşil denk geliyor. D100 eskisi gibi değil. Korkunç değil. Deneyin.
  • Bugun istanbuldan ankaraya geldim. 20 senedir D100 karayolunu kullanmiyordum. Nostalji olsun gecmisi hatirlayalim diyerek abant sapagindan D100e girdim. Otobandan cikarken 21 tl ucret aldi. Yol uzerinde vok fazla eds vardi. Isiklarda oyle. Hiz koridoru var bircok yerde. Hepsini titizlikle gectim. Zaten yavas gidiyordum etrafi izlemek icin. Geredeye yaklasmistim ki son hiz koridorunu gecerken kirmizi flash patladi. Kmye baktim 80 idi. Bütün heyecanim gitti moralim bozuldu. Bu kadar da olmaz ki. Zaten 70-75 max. 80 le gittim. Ceza yedim.

    Devam ettim geredeye dogru. Oradan otobana baglandim. Ikinci şoku ankara kazan'a girerken yaşadim. 25 tl daha odeme aldi. Boyle birsey normal mi arkadaslar. Cok sinirlendim. Zaten abantta d100e baglandim orada 21 tl otobana odedim. Abanttan geredeye d100den geldim. Gerededen otobana baglandim ankaraya kadar tekrar 25 tl aldi. Saşkinim. Resmen vatandası soygun icin bin turlu hile ückağıt yapiyor yoneticiler. 50 tl para verdim sadece yolu kullanarak. yaziklar olsun. Sakin d100 ü kullanmayin. Hukumet orayi otobandan daha fazla gelir kapisi edinmis. Devlet yolu Soygun yolu olmus. Gaza dokunsan flash patliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1 saate yakın farkediyor. Işıklar durmak moral olarak yıkıyor. Yola bişeyler çıkacak diye tedirgin oluyorsun. Bu yazdığım sebepler bil e5'e girmemek için gayet yerinde sebepler.



    Ama alternatif olması çok güzel. E 5 kötü yol mu değil. Ama otobandan kesintisiz gitmek çok güzel. Ben yolda mola sevmem. Benim gibi ler için vazgeçilmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir kaç defa kaynarcadan E-5 e girdim. Dilovasına kadar zor dayanabildim. Yollar çok virajlı ve dar. Gereksiz strese girmenin manası yok. Artı güvenlik düşük, yavaş (yoğun akıcı trafikte çok stres olurum), ışıklar, daha fazla yakıt, yüksek ceza yeme ihtimali, diğer araçların kalite oranı çok daha düşük (bu durum sizinde kaza riskinizi arttıran bir etkendir), hafriyat kamyonları, kamyon yoğunluğu, vs vs vs her açıdan riskli bir yol.

    Tabi bazen mecburen kullanıyoruz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt
    Pardon. Anlamadım. Kaynarca'dan Dilovası'na kadar neresi dar ve nerede virajlar var. Lütfen söyler misiniz. Ben hiç bir zaman otoban kullanmıyorum. FSM'den geçip Bostancı köprüsünden E-5 yoluna giriyorum ve Ankara'ya kadar E-5'ten gidiyorum. Hiç bir yerde dar kısım ve öyle aman aman tehlikeli bir viraj yok. Viraj dediğiniz yer Gebze Dilovası arası ise, orası çok normal bir viraj.

    Dilovası'na kadar neresi dar ve virajlı. Ayrıca ışık nerede var Dilovası'na kadar. Bana söyleyin.

    Ha bu arada, o yolu her gidişimde sürekli olarak araç kamerasına kaydediyorum. Şu anda da kayıtları mevcut.

    Yoksa siz 2000'lerden mı bahsediyorsunuz.
  • Konu açıldığından beri çok şey değişti. Mesela İstanbul'dan E-5 yoluna girip Ankara tarafına giderseniz ilk ışıkları İzmit'in içinde görüyorsunuz. Oraya kadar hiç bir ışık kalmadı. Ne Dilovası'nda, ne Derince'de, ne Körfez'de, ne Tüntünçiftlik'te. Oralar artık alt geçitlerle geçiliyor. Evet. İlk ışıklar İzmit'in içinde. O da 2-3 tane.

    E-5'ten devam edince İzmit'ten sonraki ışıklar yanılmıyorsam Özdilek AVM'nin orada. Sonraki Cengiz Topel Havalimanı'nın orada. Biraz sonra bir tane daha var. Ve Adapazarı'na kadar Serdivan'dan başka ışık yok. Adapazarı çıkışında ışıklar biraz fazla. Hendek'te de var 3-4 tane. Sonra Gümüşova'ya kadar yok. Gümüşova-Düzce arasında ve düzce içinde hatırı sayılır çoklukta ışıklar var. Sonra Kaynaşlı kavşakta ışıklar var. Kaynaşlı içinde var. Abant kavşağına kadar bir daha ışık yok. Bolunun içinde de pek fazla ışık yok.

    Bolu'yu çıkınca ilk ışık Yeniçağa ilçesi içinde. Ve çıkışındaki Zonguldak'a ayrılan kavşakta. Oradan itibaren Gerede girişine kadar ışık yok. Gerede girişinde var. Gerede'den Kızılcahamam'a kadarki 60 km lik yolda hiç bir ışık yok. Kızılcahamam'da 2 tane var sanırım. Kazan'a kadar yok. Kazan içinde var. Kazan'dan sonra son yerleşim yeri var. Zaten son ışıklar. Ondan sonra Ankara giriş.

    Şimdi ben bunları böyle yazdım ya. Siz korktunuz tabi. Ulan amma çok ışık var der gibisiniz. Ama size bir şey söyleyeyim mi. Ben neredeyse bunların hiç birine yakalanmadan gidebiliyorum. Senelerdir bu yolda gide gele kurt gibi oldum. E-5 yolunda zaten araba az. Uzaktan kırmızı ışığı görüyorum. Arabanın hızını yavaşlatıyorum hafiften. Yeşil yandığını görünce tekrar gaza basıyorum. Durmadan geçmiş oluyorum. Bu yöntemi Şehirlerarası otobüs şoförleri çok uyguluyor. Ben de onlardan gördüm. İşe yarıyor.




  • Geçen bahar değişiklik olsun diye acelem de yoktu d100 den ist—Ankara yaptım İmanım gevredi ve pişman oldum.Çekilecek nane değil eğlencesine bile olsa.Ha belki kısmet olursa bi 10 sene sonra bi de ank-İstanbul yaparım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tica

    Geçen bahar değişiklik olsun diye acelem de yoktu d100 den ist—Ankara yaptım İmanım gevredi ve pişman oldum.Çekilecek nane değil eğlencesine bile olsa.Ha belki kısmet olursa bi 10 sene sonra bi de ank-İstanbul yaparım.
    İmanınızı gevreten sebepler nedir. Ben yıllardır kullanıyorum. Hiç bir olumsuzlukla karşılaşmıyorum.
  • Tercih meselesi tabi öldüm bittim değil ama işte hep söylenen şeyler diye irdelemedim;ışıklar,Eds,kötü yollar vs.Manzaraysa otobanda Bolu’daki yeşillik bana yetiyor.Eds ve ışık çilesi Yok en azından.Bir otoban ücreti var onda da sıkılırsam iyi havalarda tünelden önce çık gir yaparım ohh mis bi çay param da cebimde kalır,maceramı da yaşamış olurum.Size kolay gelsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tica

    Tercih meselesi tabi öldüm bittim değil ama işte hep söylenen şeyler diye irdelemedim;ışıklar,Eds,kötü yollar vs.Manzaraysa otobanda Bolu’daki yeşillik bana yetiyor.Eds ve ışık çilesi Yok en azından.Bir otoban ücreti var onda da sıkılırsam iyi havalarda tünelden önce çık gir yaparım ohh mis bi çay param da cebimde kalır,maceramı da yaşamış olurum.Size kolay gelsin.
    E-5'te kötü yol kalmadı diyebilirim. Çoook az. Özellikle Bolu-Yeniçağa arası yağ gibi asfalt. Yeniçağa Gerede arası da tertemiz yol. Sadece Gerede'den Ankara istikametine giderken yol yapım çalışmaları var. O kadar.

    E-5 yolu sürekli meskün mahallerden geçtiği için bazeı noktalarda yolun kalitesinin düşmesi gayet normaldir.




  • Katılıyorum arkadaşım,otoban otoban değil halk pazarı yolu gibi,ama d100 de 130 la giden nakliye kamyonetleri var üstünde bir koyun - keçi yok,orasıda o yönden sıkıntılı,belli bölümler rahat ama bazen hepten kanlizasyon gibi trafik oluyor,otobanda belli rezillik standardı var,d100 aşırı dalgalı
  • Daha bir ay önce gittim ve otobanı tercih ettim.

    Bir kere otoban demek zaman tasarrufu demek. Dört buçuk-beş saatte ankara’daydım.

    D100’de yollar kaymak asfalt değil ve çok fazla ticari araç var.

    120 ile giderken yanınızdan 200’le geçen arabayı dert ediyorsanız oldukça komplekslisiniz demektir 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 yil sonra gelen çokomelli nokta,
    Konu yanlış, 5.40 ile 250km/h sabit gidiyoruz. Hatta bakin burasi cokomelli Makam aracıyla gidiliyorsa konvoydaki her arac 250 ile sınırlı.

    200 ile genelde 1.6-2.0 lüks arabalar gitmeye calisiyor.

    Arabayi otobanda yakmazsan yalniz iyi olur. Malum 250 ile giderken yanan patlayan araba dikkatimizi dagitmasin.

    Artık dagilabiliriz sanirim. Dünyanın en gereksiz konusu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    D100'den hiç gitmeyen insanların D100 güvensizdir demesine de şaşıyorum. Ama sorun değil. Herkes otobandan gitsin. D100 bomboş olarak kalsın. Ankara-İstanbul E-5 yolu için yazıları olumsuz yorumları okudukça bu yoldan yaptığım seyahat sırasında araç kamerası ile yaptığım kesintisiz video çekimini yükleyip yolu göstermek için tahrik oluyorum.

    İnsan hayvan çıkabilir şeklinde güvensiz diyorsanız otobanda da var aynı tehlike. Arkadaşım 190 km hızla köpeğe çarptı. Kendisinin hayatta kaldığına şükretti. Yok trafik, arabalar yönünden güvensiz diyorsanız kesinlikle katılmıyorum. Bomboş bir yolun tehlikesi olmaz. Asıl tehlike otobanda. Yüksek süratlerde ve kalabalık bir araç trafiği içinde gidiliyor.
    arkadaşınız neden otobanda 190'la gitmiş?.

    otobanda hız sınırı 190 değil 120'dir. 120 ile gidersen ciddi bir tehlike yaşamazsın, en azından frene basabilmek için biraz daha zamanın olur 190 km hıza göre.

    otoban kullanmasını bilene gayet güvenlidir. ben 120'yi geçmeden giderim, gayet konforlu, güvende ve rahat giderim.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.