Şimdi Ara

İstanbul'da Dsg Kullanımı Hk. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
0
Favori
8.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evil2302 E kullanıcısına yanıt
    Bilmem 200 bin kmdir tutuyor bi sıkıntı olmadı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeliCingene

    Bilmem 200 bin kmdir tutuyor bi sıkıntı olmadı
    Dediğiniz 2.adım dik yokuşlarda ve otomobil yüklü ise çok sıkıntılıdır. Bunu daha önce denedim ve 2.defa asla denemem. Ayrıca, yurt dışında kimse el freni kullanmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evil2302 E kullanıcısına yanıt
    Niye tutamasın? Benimki tutuyor.
    Zaten o freni oraya koymalarının amacı da o. Bütün yükü sürekli şanzımana yüklemek çok riskli.

    ABD görece düz bir yer olduğundan, arabalar ucuz ve insanlar da rahat olduğundan çoğunluk direkt P'de bırakıp çıkıyor arabayı. Bizde yemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Tork konvertörlü olanlar İstanbul için en uygunu hocam. Baskı bakatalı olanlar trafikte beklerken yarım debriyaj bekliyor ısınıp arıza veriyor.
    Aksine tork konvörtörlü olanlar tam debriyaj bekler. Ayağını frenden milim kaldırsan hareket eder. Baskı yok bildiğim kadarıyla dsg'de, kavrama diye bahsedilen şey balata olabilir. Dsg ise burada katedilen frene tam basıldığında aracı boşa alıyor dsg. Frenden milim çeksen kavrama sağlanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresponsible

    konu başından beri bu tarz bir cevap bekliyordum. diğer arkadaşlar sorun yaşayacaksan alma falan demişte. sanki onu düşünemiyoruz arkadaş o kadar gerizekalıyız. aldık artık. şemsiye misali. her neyse bu 1-2 vites geçişlerini ben de hissediyorum ve araç 2. ve 3. viteste yığılma yapıyor. onun için manuel kullanmaya başladım. sağlıklı olması için. doğru mu sizce?
    1-2-3 manuel kullanın dicem ama 1 çok az süre kullanıldığı için tam değiştirilmesi gereken deviri yakalamayınca yığılma ve kararsızlık oluyor. Yığılma konusu biraz da gaz vermeyle alakalı olabilir. Bende yığılma kalkış anında vitesler hızlı değişirken oldu ya önüne biri kırdı filan ayağımı gazdan çekince yığılma oluyor. Bunun dışında normal kullanımda pek yığılma şikayetim yok.
  • benim yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili düşüncem ve tecrübem, balata olduğu sürece elektronik kontrol hiçbir zaman bizim manuel şanzımanı kullandığımız kadar iyi kavramayı yönetemez. Özellikle dur kalklı trafiklerde DSG nin kalkış kavrama ve 1-2 ye geçişi konforlu değil. 2 den sonrası prüzsüz geçiş sağlıyor. benim otomatik araç tercihim özellikle kalkıştaki ve dur kalktaki konforu için.

    mekanik açıdan düşündüğünüzde yarı otomatik şanzımanlar yokuş yukarı dur kalk trafikte bir süre yarım devriyajda tutmakta. Buda balatanın ısınmasına ve ömrünün erken bitmesine neden olacak en büyük etken. ben karşılaşmadım ancak uzun süreli özellikle yokuş yukarı dur kalklarda şanzıman ısındı aracı durdurup bekleyin gibi uyarı mesajı alan arkadaşım var. diğer bir arkadaşım 1.6dizel passat şirket aracı kullanıyor ve yığılmadan dolayı sürekli manuel modda kullandığını söylüyor.

    araç kullanmaya 1994 yılında tam otomatik 1974 model Nova ile başladım. 6 silindir ve 3 vitesti. 1996 yılında sattığımızda şanzımanda tek problem yoktu. ana problem yakıtı içmesiydi. Daha sonra 1998 vectra B ile devam ettim. oda 4 ileri tam otomatikti. onuda 140.000km de sattığımızda şanzıman ile ilgili hiçbir sıkıntısı yoktu. 60 lt depo ile şehir içi 450 km gitmesi dışında.

    sonraki araçlarım 1.4 dizel manuel cordoba, 1.3 dizel manuel astra h, 1.6 136bg dizel manuel astra j ve 1.6 dizel 136bg dizel otomatik insignia GS.

    yakıt tüketimlerim şehir içi aynı güzergah ve aynı kullanım tarzı ile;

    1.4 dizel manuel cordoba - 5 lt
    1.3 dizel manuel astra h hb - 5.6 lt
    1.6 136bg dizel manuel astra j sedan - 6.5 lt
    1.6 136bg dizel otomatik insignia GS - 6.6 lt

    aracı sakin kullanmam. her gün 2. köprü dur kalk trafiğine giriyorum. belki dsg olsa biraz daha az yakarım ancak çevremde gördüğüm ve forumlarda okuduğum kadarı ile her an sorun çıkarma ihtimali olan, iyi niyet garantisine girecek mi girmeyecek mi diye düşüneceğime hem konforlu hemde sağlam tam otomatikten tercihimi kullandım. araç yarım kavramadamı diye düşünmeden dur kalklarda çok konforlu bir şekilde içim rahat bir şekilde aracı kullanıyorum.

    bunlar benim düşüncelerim ve tecrübelerim. dsg li araç satın alan ve kullanan arkadaşların kendi fikridir ve saygı duyarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakkinen -- 22 Aralık 2018; 9:13:49 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Anladım ama yağ değişimini üretici firma bile dememişse değiştirmemin gereği var mı?

    Bir de yağ değişiminden sonra kalibrasyon sıkıntısı olabiliyor diyorlar.

    Yeni nesil volvolarda mı aitsin kullanıyor?

    Bu arada cevap için teşekkürler ..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinen

    benim yarı otomatik şanzımanlar ile ilgili düşüncem ve tecrübem, balata olduğu sürece elektronik kontrol hiçbir zaman bizim manuel şanzımanı kullandığımız kadar iyi kavramayı yönetemez. Özellikle dur kalklı trafiklerde DSG nin kalkış kavrama ve 1-2 ye geçişi konforlu değil. 2 den sonrası prüzsüz geçiş sağlıyor. benim otomatik araç tercihim özellikle kalkıştaki ve dur kalktaki konforu için.

    mekanik açıdan düşündüğünüzde yarı otomatik şanzımanlar yokuş yukarı dur kalk trafikte bir süre yarım devriyajda tutmakta. Buda balatanın ısınmasına ve ömrünün erken bitmesine neden olacak en büyük etken. ben karşılaşmadım ancak uzun süreli özellikle yokuş yukarı dur kalklarda şanzıman ısındı aracı durdurup bekleyin gibi uyarı mesajı alan arkadaşım var. diğer bir arkadaşım 1.6dizel passat şirket aracı kullanıyor ve yığılmadan dolayı sürekli manuel modda kullandığını söylüyor.

    araç kullanmaya 1994 yılında tam otomatik 1974 model Nova ile başladım. 6 silindir ve 3 vitesti. 1996 yılında sattığımızda şanzımanda tek problem yoktu. ana problem yakıtı içmesiydi. Daha sonra 1998 vectra B ile devam ettim. oda 4 ileri tam otomatikti. onuda 140.000km de sattığımızda şanzıman ile ilgili hiçbir sıkıntısı yoktu. 60 lt depo ile şehir içi 450 km gitmesi dışında.

    sonraki araçlarım 1.4 dizel manuel cordoba, 1.3 dizel manuel astra h, 1.6 136bg dizel manuel astra j ve 1.6 dizel 136bg dizel otomatik insignia GS.

    yakıt tüketimlerim şehir içi aynı güzergah ve aynı kullanım tarzı ile;

    1.4 dizel manuel cordoba - 5 lt
    1.3 dizel manuel astra h hb - 5.6 lt
    1.6 136bg dizel manuel astra j sedan - 6.5 lt
    1.6 136bg dizel otomatik insignia GS - 6.6 lt

    aracı sakin kullanmam. her gün 2. köprü dur kalk trafiğine giriyorum. belki dsg olsa biraz daha az yakarım ancak çevremde gördüğüm ve forumlarda okuduğum kadarı ile her an sorun çıkarma ihtimali olan, iyi niyet garantisine girecek mi girmeyecek mi diye düşüneceğime hem konforlu hemde sağlam tam otomatikten tercihimi kullandım. araç yarım kavramadamı diye düşünmeden dur kalklarda çok konforlu bir şekilde içim rahat bir şekilde aracı kullanıyorum.

    bunlar benim düşüncelerim ve tecrübelerim. dsg li araç satın alan ve kullanan arkadaşların kendi fikridir ve saygı duyarım.
    Dsgnin 1-2 geçişi konforlu olduğu gibi 2-1 geçişi de beklemediğim kadar pürüzsüz. Yığılma falan yok. O araç sorunludur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsender

    Aksine tork konvörtörlü olanlar tam debriyaj bekler. Ayağını frenden milim kaldırsan hareket eder. Baskı yok bildiğim kadarıyla dsg'de, kavrama diye bahsedilen şey balata olabilir. Dsg ise burada katedilen frene tam basıldığında aracı boşa alıyor dsg. Frenden milim çeksen kavrama sağlanıyor.

    Alıntıları Göster
    Manuel araç da gaz vermeden kalkar. Bu frendeyken aracın gitmeye çalıştığı anlamına gelmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hassey kullanıcısına yanıt
    Hocam şanzıman yağının da ömrü olduğu bu işlerle ilgilenen herkes tarafından kabul gördü. Üreticiler elbette değişmemizi istemiyor çünkü arıza yaptığında para kazanıyorlar. Mesela benim aracın kitapçığında sakın değiştirmeyin demiyor da, eğer sürekli karavan tarzı bir şeyler çekiyorsanız veya sürekli şehir içinde kullanıyorsanız değiştirin diyor. Ayrıca kaputun altında şanzıman için ayrı bir yağ çubuğu da koymuşlar. Yağın durumunu kontrol edebilmek için. Sonraki modellerde kaldırdılar tabii.

    Yağı düzenli değişmiş bir tam otomatik şanzıman eğer kronik bir arızası yoksa kolay kolay bozulmuyor. Tam otomatikler için yağ, diğer şanzıman tiplerine göre daha önemli. Çünkü şanzıman tamamen yağ basıncı ile çalışıyor.
    Ama mesela 200 bin km boyunca yağ hiç ellenmediyse, sonra birden değiştirince problemler çıkabiliyor çünkü şanzıman artık iyice aşınmış oluyor. Yeni yağ da uyum sağlayamıyor artan toleranslara. Ama 60-80 binde bir düzenli değişirse böyle bir sorun yok. Kalibrasyon olayı da şöyle. Yağ değiştikten sonra bilgisayara bağlanıp adaptasyon, kalibrasyon falan sıfırlanıp şanzımanın yeni yağa göre tekrar kalibre edilmesi gerekebiliyor.

    Yeni volvolardan kastınız s90'lar ise evet. Şu anki V40, S60 ve S80'lerin powershift olan modelleri dışında hepsi Aisin. Powershift ise 1.6 dizel motorlarda var. 2.0 dizel ve T4'ler konusunda tam emin değilim.




  • tsender T kullanıcısına yanıt
    Tork konvertöründe debriyaj yok ama. Güç şanzıman yağı vasıtasıyla aktarıldığından saatlerce viteste de bekletseniz aşınan bir şey olmuyor. O yüzden trafikte veya arazide kullanırken kafanız daha rahat oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresponsible

    peki 60 km hızın üstüne çıkılamayacak bir parkurda. örn 5-10 km bir parkurda yani mahalle arası vs gibi. dsg şanzımanı manuel mi kullanmamız gerekiyor? zira d seçeneğinde vites bi bakıyorsun araç 40 km hızda 6.vitese atmış ekonomi yapacağım diye. diğer yandan da eko öneri beliriyor ekranda. d ye at d'ye at sürekli. ekonomi yapıcam derken balatayı yiyeceğiz onu neden düşünmüyor bu sistem anlamıyorum.
    Sürekli bunu anlatıyorlar da 40 kmde 6. Vites olayını ben hiç yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tork konvertöründe debriyaj yok ama. Güç şanzıman yağı vasıtasıyla aktarıldığından saatlerce viteste de bekletseniz aşınan bir şey olmuyor. O yüzden trafikte veya arazide kullanırken kafanız daha rahat oluyor.
    Doğrudur hocam. Çok detaylı bilgiye sahip değilim.
  • DSG'yi insan gibi kullandığınız sürece hiç bir sorun çıkartmayacaktır. He sen kırk kere bozulacak dersen beynini ona göre şartlarsan emin ol sorun çıkar.



    Sıkışık trafikte freni bırakıp gitme mümkünse gaza basıp ilerle ki bütün yük viteste olmasın. Trafikte Manuel'e alıp kullanmak tercih edilebilir.



    Park ederken frene basılı halde N konumuna al ve el frenini çek freni bıraktığın anda yük vitesten dağıtacaktır. Daha sonra da P konumuna alın.



    Yağ sıcaklığı optimum değere gelmeden 90'ı geçmeyin. Yağın aracın her noktasına ulaşıp tamamen yağlanmanın gerçekleştiği zaman aracınızı hararet ettirin.



    Yokuşlarda dur kalk yapmak durumunda frene tam basın yokuş kalkış desteğinin devreye girmesini sağlayın ve yine tam gaz ile aracı hareket ettirin.



    Bakımları zamanında yapar ve aracı hor kullanmazsanız sorun yaşamazsınız. Sonuçta mekanik parça sorunsuz demek yanlış olur fakat biraz daha duyarlı kullanarak aracınızı korumuş olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresponsible

    konu başından beri bu tarz bir cevap bekliyordum. diğer arkadaşlar sorun yaşayacaksan alma falan demişte. sanki onu düşünemiyoruz arkadaş o kadar gerizekalıyız. aldık artık. şemsiye misali. her neyse bu 1-2 vites geçişlerini ben de hissediyorum ve araç 2. ve 3. viteste yığılma yapıyor. onun için manuel kullanmaya başladım. sağlıklı olması için. doğru mu sizce?
    Sıkışık trafikte sürekli yarım debriyaj yapan dsg+tdi kombinasyonuna 1 hafta zor sabrettim. Sürüş zevki bu kadar kötü olan bir şanzımanı nasıl öve öve bitiremiyorlar hayret ediyorum.

    Dsg'nin az yaktırdığı filan da yok. 8-10 ileri tork konvertörlü şanzıman ya da CVT şanzıman ne kadar yakıyorsa bu da o kadar yakıyor.

    Şanzıman patlamasın diye sıkışık trafikte manuel kullan, 10 metre ileride duracağını bile bile tam gaz ile kalkış yap sonra frene asıl, park ederken tekken kombosu yap... siz mi arabayı kullanıyorsunuz araba mı sizi kullanıyor belli değil.

    Vag fanatiklerinin gazına gelerek Dsg şanzımanlı araç alıp kendinize şu işkenceyi yapmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 24 Aralık 2018; 10:57:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her kafadan ayrı bir ses çıkıyor deyip konu açmak ve tavsiye istemek.



    Armut piş ağzıma düş dememek gerekli ve kullanım kılavuzu açılıp okunmalı.



    Başkalarının aklından şikayet eden oturup kendi aklını kullanmalı, diğer türlü şikayet etmeye hakkı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aradigin cevaplar bu videoda




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    kullanım kılavuzunu en ince ayrıntısına kadar okudum. katiyen dsg kulllanımı hakkında bilgiler yer almıyor. bir ara sizin de okuyup öyle burada bana akıl vermeye çalışmanızı dilerim.

    ayrıca fikir tartışılmasının nesi kötü? insanlar buraları okuyorlar. kalabalık şehirlerde yaşayıpta dsg gibi soruna odaklı bir vitesin kullanımı hakkında fikirlerin tartışılıp, ortaya daha net bir bilgi çıkmasının nesi kötü? o zaman hiç başlık açmayalım?

    şikayet ne alaka? ben bunu doğuş otonun kendi ustasına sordum farklı bir cevap verdi. başka bir özel servisteki ustaya sordum o da farklı bir yanıt verdi. ben de en sağlıklısı kullanıcıların tecrübelerinden ortaya çıkan fikirlerin tartışılması ve ortaya net bir bilgi akışı sağlanmasını amaçladım bu başlığı açarken.

    fikirlerin ve tecrübelerin tartışılmasından, konuşulmasından rahatsız neden rahatsız oluyorsunuz, o da ayrı bir mevzu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresponsible

    kullanım kılavuzunu en ince ayrıntısına kadar okudum. katiyen dsg kulllanımı hakkında bilgiler yer almıyor. bir ara sizin de okuyup öyle burada bana akıl vermeye çalışmanızı dilerim.

    ayrıca fikir tartışılmasının nesi kötü? insanlar buraları okuyorlar. kalabalık şehirlerde yaşayıpta dsg gibi soruna odaklı bir vitesin kullanımı hakkında fikirlerin tartışılıp, ortaya daha net bir bilgi çıkmasının nesi kötü? o zaman hiç başlık açmayalım?

    şikayet ne alaka? ben bunu doğuş otonun kendi ustasına sordum farklı bir cevap verdi. başka bir özel servisteki ustaya sordum o da farklı bir yanıt verdi. ben de en sağlıklısı kullanıcıların tecrübelerinden ortaya çıkan fikirlerin tartışılması ve ortaya net bir bilgi akışı sağlanmasını amaçladım bu başlığı açarken.

    fikirlerin ve tecrübelerin tartışılmasından, konuşulmasından rahatsız neden rahatsız oluyorsunuz, o da ayrı bir mevzu..
    Klavuz okumak pek adetim değildir ancak bir arkadaş yokuş aşağı vitesi boşa almak dsgli araçlarda sakıncalı diyince baktım, aynen öyle yazıyor. Yani dsg kullanımı ile ilgili bilgi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tork konvertöründe debriyaj yok ama. Güç şanzıman yağı vasıtasıyla aktarıldığından saatlerce viteste de bekletseniz aşınan bir şey olmuyor. O yüzden trafikte veya arazide kullanırken kafanız daha rahat oluyor.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.