Şimdi Ara

İstanbul'da Dsg Kullanımı Hk. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
8.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çift kavrama şanzımanların hepsi sıkışık dur kalk trafikte baskı balatasını hızlı yer. Manuel vitesinde de baskı balatası sıkışık dur kalk trafikte erken biter. Binaen aleyh eğer bir araçta baskı balata varsa sıkışık trafikte baskı balatanız erken biter. Niyetinize göre de masraf çıkar
  • Istanbul'da yaşıyor ve yılda ortalama 30.000 KM yol yapıyorum, bu nedenle otomatik vites vazgeçilmezim. Yıl başında 308 ile Golf arasında kalmıştım. Bugün 27.000KM'de EAT6 tam otomatik aracımla siz güzel dostlara selam yolluyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taishos -- 21 Aralık 2018; 11:15:14 >
  • hassey kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Bu dediğinizin çift kavramalar kadar az kısmı fiziken mümkün değil. eskilere göre daha az tükettikleri ise doğru. Bunu en iyi PSA grubu araçlarından takip edebilirsiniz. aynı kasa, aynı araç, tek kavramadan eat6ya geçince katalog tüketim değerlerinde artış oldu.

    ayrıca ıslak kavramanın dur kalkta kilit yapması mümkün değil, kilit olunca vites oranı 1e sabitleniyor demektir. bu ancak 5. vitese geçişte gerçekleşebilir, 6 ve üzeri viteslerde zaten 1den de düşük orana sahiptirler. dsgnin bile ıslak versiyonu olarak bilinen 6 ileri olanları, kuru denen 7 ileri kadar ekonomik ve hızlı değiller. zira kavrama plakaları yağ tankının içinde. bu yağ da güç iletim kaybına neden oluyor.

    günümüz tam otomatikleri yazılımla da ve aktüatörlerle de verim ve hız artışı alıyorlar, bu da aynı yazılım ve mekatronik sorunlarının yaşanma ihtimalini gündeme getiriyor.

    Benim favori şanzımanım, kimsenin beğenmediği tek kavramalar, hem alırken ucuz, hem sürerken tasarruflu, hem de kavrama setleri çift kavramalardan ucuz. keşke psa hala daha, daha çok araçta sunsa, keşke vw asgyi geliştirip, citigo, up vs gibi modeller dışında, fabia, polo vs nin düşük motor seçenekleri ile sunsa. Varsın ufak sarsıntılar olsun, sol ayak boşta olsun.




  • Kilitlenme benim araçta yeni 3008 dizel eat6'da 2 vites ve 26 km hızdan sonra yapıyor.

    Ortalama tüketimimi de paylaştım.
  • peki 60 km hızın üstüne çıkılamayacak bir parkurda. örn 5-10 km bir parkurda yani mahalle arası vs gibi. dsg şanzımanı manuel mi kullanmamız gerekiyor? zira d seçeneğinde vites bi bakıyorsun araç 40 km hızda 6.vitese atmış ekonomi yapacağım diye. diğer yandan da eko öneri beliriyor ekranda. d ye at d'ye at sürekli. ekonomi yapıcam derken balatayı yiyeceğiz onu neden düşünmüyor bu sistem anlamıyorum.
  • Bu konuda çok tecrübeliyim. 2011'den beri DSG kullanıyorum. Durduğun zaman şanzımana yük binmesin diye önce el freni ile sabitleyip sonra P'ye alıyorum. Bunun şanzuman ömrüne etkisi olup olmadığını bilemem. Her otomatik vites araç sahibi bunu yapmalı diyorlar. Ayrıca dizel DSG aracımı sabah ısıtmaya, yoğun trafikte S modunda kullanıp daha geç ve az vites değiştirmesine, bu tip trafikte kalkışlarda çok yumuşak kalkmaya dikkat ediyorum. Yoğun trafik harici oldukça performanslı kullanıyorum.

    Dsg kavramaya zarar veren en önemli konu dur kalk. 1-2 arası geçişi çok olmazsa, arabayı özellikle kışın ısıtarak yola çıkacaksanız, kapalı garajınız varsa (nispeten soğuktan korunaklı olduğu için), araç benzinli ise DSG'deki arıza oranı diğer herhangi bir şanzumanla aynı. Yalnız dur kalk çok, kışın ısıtmadan basar çıkarım, araç dizel ve kapalı garajınız yoksa arıza oranı % 25'lere çıkar. Çevremizde DSG arızası çok görmek gerçekten DSG'li araçların piyasadaki diğer herhangi bir şanzımana göre ezici şekilde fazlalığından kaynaklı.

    Mekatronik arızası ise tamamen şans. Elektronik bişi çünkü. Bugüne kadar garantiden 2 kez kavramam değişti. Yoğun trafikli kullanıyordum ve yukarıda saydığım şeylere dikkat etmiyordum. Araba servis bakımlı olunca çok bi masraf çıkmıyor. İş yerim değiştiğinden son 2 senedir yoğun trafik olmayan güzergahı kullanıyorum. Yukarıda saydıklarıma dikkat ediyorum. Arabada tık yok.

    Kavramam değişme sebebi yolda kalma değil. 1'den 2'ye geçerken ufak bi sallantı oluyordu. Ben hassas olduğum için farkına varıyordum. Yoksa normal standart sürücü anlamaz bile. Ama yine de saolsun VW servisi itiraz etmeden değiştirdi kavramayı iki kez. Arabam 2011 model Jetta DSG dizel bu arada.




  • tsender T kullanıcısına yanıt
    konu başından beri bu tarz bir cevap bekliyordum. diğer arkadaşlar sorun yaşayacaksan alma falan demişte. sanki onu düşünemiyoruz arkadaş o kadar gerizekalıyız. aldık artık. şemsiye misali. her neyse bu 1-2 vites geçişlerini ben de hissediyorum ve araç 2. ve 3. viteste yığılma yapıyor. onun için manuel kullanmaya başladım. sağlıklı olması için. doğru mu sizce?
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Benim de dsg deneyimim nispeten kısa. ancak şöyle düşünüyorum. aracı zorlayan sık vites değişiminden de öte (bu biz türklerin yol ve araba kullanma alışkanlıkları nedeniyle maalesef kaçınılmaz ve zaten otomatik alma nedenimiz de bu) yarım kavrama yapması. bu da istanbuldaki 30-40 cm ilerle dur, tarzı sürekli dur kalklı trafikten kaynaklanıyor. burada manuele alıp, hep de birde kalmasını sağlamak gerekiyor. taki yol biraz açılıp 30 kms hızlara çıkılabilen, daha normal bir dur kalka dönene kadar. en bariz aklıma gelen öneri bu.

    sokak veya cadde, ama sık duraklamalı akan trafikte normal kullanın ki, o bahsettiğimiz 1,5 litreye varan tasarrufu alalım, yani bırakın vites değiştirsin. en azından benim şu anki fikrim bu.
  • Çift kavramalar kadar az kısmı zaten fiziki olarak gerçekleşiyor. Tork konvertörünün içinde de balata var. Belirli bir hız/devirden sonra mekanizma kilitlenip 1:1 kayıpsız aktarım gerçekleşiyor.
    Buna lock-up clutch deniyor. Bu özelliğe sahip bir şanzıman, vites oranları vs. aynıysa manuel olan versiyonla otoban hızlarında aynı tüketecektir. Çünkü o andan itibaren zaten manuel şanzımandaki debriyaj-baskı balatadan bir farkı kalmıyor.

    Benim araçta var mesela. Şehir içinde manuel olanlarına göre daha çok yakıyor ama otobana çıktığımda lock-up clutch ve daha uzun son dişli oranı sayesinde manuel olanlardan daha az yakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 21 Aralık 2018; 13:4:9 >
  • hassey kullanıcısına yanıt
    demek ki çok daha karmaşık 2 ve üzeri her viteste kilit için yöntem geliştirmişler. bu da bahsettiğim aktüatörler, yazılım, ve daha yüksek ağırlık demek. klasik eski nesil tork konvertörlerde, sadece son dişli oranı, veya 4. vites yerine kilit vardı, sonradan bunlara daha düşük 5. vites eklenmişti.

    bu arada biz istanbullular için 26 km/h nadiren gördüğümüz hızlar. zaten aşırı tüketimi bu hızın altında kalıp dur kalk yaparak harcıyoruz.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    güzelmiş, aracınızın markası nedir, tabii şanzımanın türü ve üreticisini de paylaşırsanız sevinirim.
  • Ya sehir efsanesi kardesim bizim sirkette 18 tane dsg sanzumanli arac var 2 sene once aldik sirket araci oldugu halde bakimini zamaninda yaptirdigimiz icin hicbir sikinti cikmadi sanzman konusunda. Sifir da alicaksan al rahat rahat bin
  • Araç 2001 S40, şanzıman ise Aisin AW55-50. 5 ileri.
    Bu şanzıman 3, 4 ve 5. viteslerde aktif edebiliyor lock-up'ı. Şehir içinde vitesin sürekli büyüyüp küçüldüğü yerlerde tabii bayağı yakıyor. Yani iş çıkışı İstanbul trafiğine girsem dur-kalk trafikte 12-13 litreleri rahat bulur. Ama otobana çıkıp 90 km'ye sabitleyince 5.7 litre ortalama yakalayabiliyorum.

    Modern tam otomatiklerde daha gelişmiş daha verimli sistemler mevcut. Şehir içi trafiğinde hala bir kavramalı şanzıman kadar az yakabilmeleri mümkün değil. Ama şehir dışına gelince şanzımandaki kayıplardan kaynaklı bir fark kalmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Amerıkada km cınsınden garantı ? Hmmm
    Mil km'ye çevrilemiyordu değil mi, unutmuşum özür dilerim.



    10 years / 100.000 miles powertrain warranty (160934 km)



    Dediğimden 10000 fazlaymış ama kusura bakmazsınız artık.
  • Armin van Buuren* kullanıcısına yanıt
    Sonuc olarak ortada bır yanlıs var, duzelttım
  • Tork konvertörlü olanlar İstanbul için en uygunu hocam. Baskı bakatalı olanlar trafikte beklerken yarım debriyaj bekliyor ısınıp arıza veriyor.
  • Almayın işte şu DSG'leri bu kadar basit bir çözümü var, neden hala ısrar ediliyor anlamış değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Araç 2001 S40, şanzıman ise Aisin AW55-50. 5 ileri.
    Bu şanzıman 3, 4 ve 5. viteslerde aktif edebiliyor lock-up'ı. Şehir içinde vitesin sürekli büyüyüp küçüldüğü yerlerde tabii bayağı yakıyor. Yani iş çıkışı İstanbul trafiğine girsem dur-kalk trafikte 12-13 litreleri rahat bulur. Ama otobana çıkıp 90 km'ye sabitleyince 5.7 litre ortalama yakalayabiliyorum.

    Modern tam otomatiklerde daha gelişmiş daha verimli sistemler mevcut. Şehir içi trafiğinde hala bir kavramalı şanzıman kadar az yakabilmeleri mümkün değil. Ama şehir dışına gelince şanzımandaki kayıplardan kaynaklı bir fark kalmıyor.
    Km olarak kaçtasınız ve herhangi bir sıkıntı ya da bakım gerektirdi mi şanzıman ?

    Aisin eat6 ve 8'de de kulllanılıyor

    Yağ bakımı gibi bir durum yok aisinlerde bildiğim kadarıyla




  • hassey kullanıcısına yanıt
    Şu an km 297 binde. Şanzıman hiç ellenmedi. Geçişleri kusursuz. 1-2 geçişi hariç diğer geçişleri hissetmiyorsunuz. Tabii benim araç atmosferik ve motor torku nispeten düşük. Turbolu motorların şanzımanı daha çabuk bozduğu biliniyor.
    Yağ bakımına üreticiler gerek yok diyor ama bu işin içinde olan herkes de gerek var diyor. Sonuçta o da bir yağ, zamanla bozuluyor. Bana gelirsek, her 60 bin civarı yağı değişirim. Sıfır km bir otomatik aracım olsa onun yağını da 60-80 bin civarı değiştirirdim.

    Aisin bir çok üretici tarafından kullanılıyor. En eskisi de volvo olsa gerek. 1960'lardan beri sürekli Aisin'le çalışıyorlar. Powershift olmayan bütün otomatik volvoların şanzımanı (eski S80 T6 istisna) tam otomatik Aisin'dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 21 Aralık 2018; 18:41:36 >
  • Dik yokuşlarda el freni , araba boşta iken arabayı tutabilir mi?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.