Şimdi Ara

İstanbul'da Dsg Kullanımı Hk. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
8.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresponsible

    kullanım kılavuzunu en ince ayrıntısına kadar okudum. katiyen dsg kulllanımı hakkında bilgiler yer almıyor. bir ara sizin de okuyup öyle burada bana akıl vermeye çalışmanızı dilerim.

    ayrıca fikir tartışılmasının nesi kötü? insanlar buraları okuyorlar. kalabalık şehirlerde yaşayıpta dsg gibi soruna odaklı bir vitesin kullanımı hakkında fikirlerin tartışılıp, ortaya daha net bir bilgi çıkmasının nesi kötü? o zaman hiç başlık açmayalım?

    şikayet ne alaka? ben bunu doğuş otonun kendi ustasına sordum farklı bir cevap verdi. başka bir özel servisteki ustaya sordum o da farklı bir yanıt verdi. ben de en sağlıklısı kullanıcıların tecrübelerinden ortaya çıkan fikirlerin tartışılması ve ortaya net bir bilgi akışı sağlanmasını amaçladım bu başlığı açarken.

    fikirlerin ve tecrübelerin tartışılmasından, konuşulmasından rahatsız neden rahatsız oluyorsunuz, o da ayrı bir mevzu..
    Siz önce okuyun sonra bana oku dersiniz. Okumamışsınız, yazmıyor diyorsunuz. Birkaç yüz sayfalık kılavuzu okumaya üşeneceğimi mi sanıyorsunuz. Tamam püf noktaları yok ama şanzıman hangi durumda ne konumda olmalı yer alıyor. Ne kadar okuyan biri olduğunuz yaptığınız seçimden anlaşılıyor zaten.







    Fikirlerin tartışılmasının bir mahsuru yok, aksine faydalı buluyorum. Ama "her kafadan bir ses çıkıyor" deyip burda fikir almaya çalışmak ne kadar tezat?







    Rahatsız olduğum üstü kapalı tahkirde bulunup sonra insanlardan fikir almaya çalışmanız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkürler.

    Ancak yüzlerce mühendis çaliştıran ve argeye milyar liralık yatırımlarda bulunan üreticilerin yağ değiştirmeyin bilgisi daha mantıklı geliyor.

    Arızaya yol açsın diye yağ değiştirmeme önerisi bilemem amam pek makul değil gibime geliyor
  • hassey kullanıcısına yanıt
    Hocam kendi aracımın usta bulma sıkıntısından dolayı bütün bakım/tamiri kendim yapıyorum. O yüzden özellikle yurtdışında takip ettiğim ve iletişim halinde olduğum bir sürü yabancı kişi var. Bunlar da arabalarıyla kendisi uğraşan insanlar. Şu ana kadar hiç kimseden yağı sakın değiştirmeyin önerisi almadım. Hatta tam aksine 60-80 binde bir değişmeyi öneriyor herkes.
    Bu konu bizim forumda da defalarca konuşuldu ve şanzıman yağı ömürlüktür savı rafa kaldırıldı. Üreticiler değişimini önermiyor çünkü garanti süresince sizi servise ne kadar az getirirse aldığı memnuniyet o kadar fazla oluyor. Ama garanti süresi bittikten sonra gerek parça gerek işçiliklerle resmen yoluyorlar insanı. Şanzımanın bir süre sonra bozulması da o yüzden işlerine geliyor.

    Sonsuz ömüre sahip hiç bir hidrolik yağ olamaz. Motor yağını 10-15 binde, fren hidroliğini 2 senede bir değiştiriyoruz ama tork konvertörlü şanzıman gibi tamamen yağ basıncıyla çalışan(tam otomatik araçlarda debriyaj görevini şanzıman yağı görüyor. Aynı zamanda vites değişimleri de yağ basıncı ile yapılıyor) ve minimum 60-70 derece sıcaklıkta çalışan yağ neden bozulmuyor?
    Benim aracımda şanzıman için yağ çubuğu var. Taze şanzıman yağı kırmızı renkli olur ve gayet keskin bir sentetik kokusu vardır. Ama 60-70 bin km'ye yaklaştıkça zift rengine bürünür ve bildiğiniz yanık kokmaya başlar. İmkanı yok o yağı şanzımanımda tutmam ben.




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    aracım 2018 seat ibiza 1.0 ecotsi. tekrar tekrar belirtiyorum aracı aldığımdan beridir kullanım kılavuzunu vakit buldukça okuyorum. sizde ufak bir internet araştırmasıyla kılavuza ulaşabilirsiniz. ve evet dsg kullanımına dair bilgiler yer alıyor ama sıkışık trafikte nasıl kullanacağın? 50 km hızı geçmeyen parkurlarda nasıl kullanacağın? yokuş yukarı veya yokuş geri nasıl kullanacağın hakkında bilgiler yer almıyor, tespitler yer almıyor. youtube'da veya ustalarda hep kendi içinde çelişen ifadeler var. bunları söyleyenlerin hiçbiri burdaki insanlar gibi 70-80 bin km yapmış gerçek kullanıcılar değil. ayrıca 2007 model 270 bin km'de dsg şanzımana sahip bir jettamız var babam kullanıyor, bugüne kadar 1 kez dahi sorun yaşamadı. ıslak kavramalı şanzıman ve kuru kavramalı şanzımanın farklarını aşağı yukarı bilebiliyorum.

    hem nerden biliyorsunuz araştırma yapmadan okumadan bile bile körü körüne 7 ileri kuru şanzımana sahip dsg şanzımanlı araç aldığımı? 80-85 bin tl paranız olsa yapın bakalım hesabınızı ne alırdınız, ne alabilirdiniz? bu paralara bmw alabiliyor musunuz? var mı tork konvertörlü 2018 model bu paralara böyle bir araç?

    benim başlıktaki amacım hatayı en aza nasıl indirebilirim, tecrübe edinmiş arkadaşlardan nasıl bilgi edinebilirim.

    sizden ricam önyargılarınızla değil, objektif gözlerinizle değerlendirin açtığım başlığı ve yazdığım paragraftaki cümleyi. bilakis kimseyi rencide etmeden, saygıyla bilgi almaya çalıştım.

    bence sizin farklı bir niyetiniz var. konu baktığımda gayet tadında tartışılarak devam ediyor. bir siz takılıyorsunuz.




  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    2007 model jettanızdaki dsg olmayabilir.

    Çünkü jettalarda bir dönem tork kovertörlü şanzımanlarda kullanıldı
  • hassey kullanıcısına yanıt
    üstünde dsg amblemi var, dilerseniz fotoğraf çekip atayım. 6 ileri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    2007 model jettanızdaki dsg olmayabilir.

    Çünkü jettalarda bir dönem tork kovertörlü şanzımanlarda kullanıldı
    +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam kendi aracımın usta bulma sıkıntısından dolayı bütün bakım/tamiri kendim yapıyorum. O yüzden özellikle yurtdışında takip ettiğim ve iletişim halinde olduğum bir sürü yabancı kişi var. Bunlar da arabalarıyla kendisi uğraşan insanlar. Şu ana kadar hiç kimseden yağı sakın değiştirmeyin önerisi almadım. Hatta tam aksine 60-80 binde bir değişmeyi öneriyor herkes.
    Bu konu bizim forumda da defalarca konuşuldu ve şanzıman yağı ömürlüktür savı rafa kaldırıldı. Üreticiler değişimini önermiyor çünkü garanti süresince sizi servise ne kadar az getirirse aldığı memnuniyet o kadar fazla oluyor. Ama garanti süresi bittikten sonra gerek parça gerek işçiliklerle resmen yoluyorlar insanı. Şanzımanın bir süre sonra bozulması da o yüzden işlerine geliyor.

    Sonsuz ömüre sahip hiç bir hidrolik yağ olamaz. Motor yağını 10-15 binde, fren hidroliğini 2 senede bir değiştiriyoruz ama tork konvertörlü şanzıman gibi tamamen yağ basıncıyla çalışan(tam otomatik araçlarda debriyaj görevini şanzıman yağı görüyor. Aynı zamanda vites değişimleri de yağ basıncı ile yapılıyor) ve minimum 60-70 derece sıcaklıkta çalışan yağ neden bozulmuyor?
    Benim aracımda şanzıman için yağ çubuğu var. Taze şanzıman yağı kırmızı renkli olur ve gayet keskin bir sentetik kokusu vardır. Ama 60-70 bin km'ye yaklaştıkça zift rengine bürünür ve bildiğiniz yanık kokmaya başlar. İmkanı yok o yağı şanzımanımda tutmam ben.
    ''Üreticiler değişimini önermiyor çünkü garanti süresince sizi servise ne kadar az getirirse aldığı memnuniyet o kadar fazla oluyor.''



    Bu cümle doğru ve buna ek olarak servislerde birikme ve kuyruk oluşsun istemiyorlar. Hatta bu sebeple satış temsilcileri ve ustalar bu araçta rodaj yoktur diyorlar. Rodaj var deseler ilk bakımı 1000km'de olması gerekiyor, yok diyorlar 10.000km'de yada daha yukarı km'lerde gel deniyor. Birçok servis böyle yapıyor.

    Onno usta gibi üstadlara sormak lazım bu konuda ne düşünüyorlar.


    Mesela bende daha önce manuel şanzıman Tremec Tr6060 vardı. Dodge, Ford, Pontiac, Cadillac, Chevrolet ve Holden tarafından kullanılmış. Otomatik şanzıman yağı kullanıyor. Ford değişim önerirken Gm değişim önermiyor. Vites oranları haricinde fark yok diye biliyorum.



    "General Motors uses Texaco ATF Type III 1863 fluid and is certified "fill-for-life," requiring no fluid changes. Ford US lists a fill specification of 3.65 quarts of Mercon-V automatic transmission fluid"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 24 Aralık 2018; 17:12:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: irresponsible

    aracım 2018 seat ibiza 1.0 ecotsi. tekrar tekrar belirtiyorum aracı aldığımdan beridir kullanım kılavuzunu vakit buldukça okuyorum. sizde ufak bir internet araştırmasıyla kılavuza ulaşabilirsiniz. ve evet dsg kullanımına dair bilgiler yer alıyor ama sıkışık trafikte nasıl kullanacağın? 50 km hızı geçmeyen parkurlarda nasıl kullanacağın? yokuş yukarı veya yokuş geri nasıl kullanacağın hakkında bilgiler yer almıyor, tespitler yer almıyor. youtube'da veya ustalarda hep kendi içinde çelişen ifadeler var. bunları söyleyenlerin hiçbiri burdaki insanlar gibi 70-80 bin km yapmış gerçek kullanıcılar değil. ayrıca 2007 model 270 bin km'de dsg şanzımana sahip bir jettamız var babam kullanıyor, bugüne kadar 1 kez dahi sorun yaşamadı. ıslak kavramalı şanzıman ve kuru kavramalı şanzımanın farklarını aşağı yukarı bilebiliyorum.

    hem nerden biliyorsunuz araştırma yapmadan okumadan bile bile körü körüne 7 ileri kuru şanzımana sahip dsg şanzımanlı araç aldığımı? 80-85 bin tl paranız olsa yapın bakalım hesabınızı ne alırdınız, ne alabilirdiniz? bu paralara bmw alabiliyor musunuz? var mı tork konvertörlü 2018 model bu paralara böyle bir araç?

    benim başlıktaki amacım hatayı en aza nasıl indirebilirim, tecrübe edinmiş arkadaşlardan nasıl bilgi edinebilirim.

    sizden ricam önyargılarınızla değil, objektif gözlerinizle değerlendirin açtığım başlığı ve yazdığım paragraftaki cümleyi. bilakis kimseyi rencide etmeden, saygıyla bilgi almaya çalıştım.

    bence sizin farklı bir niyetiniz var. konu baktığımda gayet tadında tartışılarak devam ediyor. bir siz takılıyorsunuz.
    Benim kötü bir niyetim yok. Önce aşağılayıp sonra fikir almak istiyorum denilince sinirleniyorum.



    Konuyu baltalamak amacında değilim. Konuyu okuyor ve katkıda bulunmaya çalışıyorum. Ben rencide edici yazdıysam özür dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Bizim cekirdek ailede iki tane dsgli 1,6 dizel arac var. Esek niyetine biniyoruz daha sorun cikarmadi. Benim aracim 70binde, babamin araci 80binde.



    Ha bu yolda birakmaz demek degil. Ama dsg si sorun cikarmayan cevremde kimse yok demek de inandirici degil.



    He 100 bin km’de kavramasi biter basimin ustune, duz vites a4’umuzde de 100binde bir baski balata seti degistirirdik.

    Alıntıları Göster
    Hocam bunlar çift kavrama diyorlar kavrama değişme maliyeti nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20likcivi

    Hocam bunlar çift kavrama diyorlar kavrama değişme maliyeti nedir?

    yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyorum ama maliyeti hakkında bir fikrim yok. Vw için 1500 falan deniyordu bi ara

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsender

    Aksine tork konvörtörlü olanlar tam debriyaj bekler. Ayağını frenden milim kaldırsan hareket eder. Baskı yok bildiğim kadarıyla dsg'de, kavrama diye bahsedilen şey balata olabilir. Dsg ise burada katedilen frene tam basıldığında aracı boşa alıyor dsg. Frenden milim çeksen kavrama sağlanıyor.

    Alıntıları Göster
    benim yarı otomatik araç gaza basmadan kavrama yapmıyor. sanırım en güzel sistem bu




  • tork konvertörlü araçların istanbul trafiğinde nasıl davrandığı merak konusu..

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.