Şimdi Ara

İstanbul'da Dsg Kullanımı Hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
8.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Malümunuz İstanbul 7 tepe ve de keşmekeş sıkışık trafiğiyle meşhur bir şehirdir. Haliyle bu şehirde 7 ileri kuru kavramalı dsg şanzımana sahip araçların sorun çıkarma olasılığı var. Zira her kafadan bir ses çıkıyor, kimi yokuş çıkarken veya sıkışık trafikte manuel 1 e at öyle kullan. Araçtan ineceğin zaman n'ye al sonra p'ye al gibi her kafadan farklı bir ses çıkıyor. Kimisi de hiç istifini bozmadan. Sürekli D'de kullanarak 150 bin km'ye kadar kullandığı söylüyor. Onun için kafam çok karıştı açıkcası. Sıfır bir aracımda ileride sorun yaşamamam adına tecrübeli arkadaşlardan net bir yorum rica edeceğim.
    İyi forumlar!



  • Bir araçta kavrama olduğu sürece, ister ayak ister robot yönlendirsin, kullanım prensibi düz vites araba gibidir. Kavramayı yıpratmamak için gaz verirken devrini buldurup kullanmanız gerekir. Prensip gaza ve frene düzgün basmak. Trafikte sürekli kavramayla gidersen düz viteste dayanamaz. Yakıt tüketiminden çok hissiyat ve minimum aktarma kaybı nedeniyle üretilmiş şanzımanlardır. Şehir içi kullanım için tam otomatik tercih edilmelidir.
    Bizim cekirdek ailede iki tane dsgli 1,6 dizel arac var. Esek niyetine biniyoruz daha sorun cikarmadi. Benim aracim 70binde, babamin araci 80binde.



    Ha bu yolda birakmaz demek degil. Ama dsg si sorun cikarmayan cevremde kimse yok demek de inandirici degil.



    He 100 bin km’de kavramasi biter basimin ustune, duz vites a4’umuzde de 100binde bir baski balata seti degistirirdik.
    Şu an km 297 binde. Şanzıman hiç ellenmedi. Geçişleri kusursuz. 1-2 geçişi hariç diğer geçişleri hissetmiyorsunuz. Tabii benim araç atmosferik ve motor torku nispeten düşük. Turbolu motorların şanzımanı daha çabuk bozduğu biliniyor.
    Yağ bakımına üreticiler gerek yok diyor ama bu işin içinde olan herkes de gerek var diyor. Sonuçta o da bir yağ, zamanla bozuluyor. Bana gelirsek, her 60 bin civarı yağı değişirim. Sıfır km bir otomatik aracım olsa onun yağını da 60-80 bin civarı değiştirirdim.

    Aisin bir çok üretici tarafından kullanılıyor. En eskisi de volvo olsa gerek. 1960'lardan beri sürekli Aisin'le çalışıyorlar. Powershift olmayan bütün otomatik volvoların şanzımanı (eski S80 T6 istisna) tam otomatik Aisin'dir.
  • 2011 Audi A3 1.4 tfsi stronic sahibiyim, 119 binde ve sıfır üzerinde gelen kavrama ve makatronik mevcut. aracı durdururken özellikle yokuş yerlerde önce n sonra el freni sonra p moduna alarak kullandım. Gazlayacağım zaman mutlaka s moduna alırım ki dip gaz yaptığımda 2 3 vites birden düşürmesin. Onun dışında çok sıkışık trafik, yokuş geçtim. bunların dışında özel bir dikkatim olmadı. biraz da şans işi muhtemelen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi disparity -- 19 Aralık 2018; 14:23:23 >
  • DSG de sorun yaşamak istemiyorsanız DSG almamanızı öneririm. Şimdiye kadar çevremde DSG aracı olupta sorun yaşamayana rast gelmedim. Trafiksiz şehirlerde bile erken kavrama değiştiren, mekatronik arızası yaşayanlar var.
  • kardeş otomatik vites araç alıp bunlarla uğraşacaksan düz vites al kafan rahat olsun. otomatiğin keyfini süreceksen d ye al devam et . elinde patlamasından korkuyorsan dsg alma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi duggac -- 19 Aralık 2018; 14:43:3 >
  • Size söylenenler doğru. şanzımana yük bindirmemek için kullanırken bunlara dikkat etmeniz gerekir. şu da var dikkat etseniz bile arıza yaşayabilirsiniz. biraz da şans meselesi bu.
  • şansımı seveyim o zaman. teşekkürler beyler.
  • Park ederken hele dik yokuşlada.
    1-önce n ye al.
    2-el frenini çek
    3- ayağını fren pedalından çekki yük el frenine binsin.
    4- p ye tak kontağı kapat.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeliCingene

    Park ederken hele dik yokuşlada.
    1-önce n ye al.
    2-el frenini çek
    3- ayağını fren pedalından çekki yük el frenine binsin.
    4- p ye tak kontağı kapat.
    Bunu yasa olarak çıkartmak gerekli ! Otopark ve vale hizmeti veren noktalar öküz gibi p ye alıp bırakıyorlar, yokuş vs de fark etmiyor, araç yavaşladığında P ye koyuyorlar araç sallanıp duruyor.
  • Merdomable kullanıcısına yanıt
    Aynenöyle hayvan gibi kullanıyolar d den bi anda r ye mi takan dersin geçen gün cart diye bi ses geldi içim gitti

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ahhahahahah otomatik alıp trafikte manuel kullanıp yokuslarda boşa alıp arabayı stop ederken 50 şekle girmek.



    2 yıl garanti ile böyle oluyor, bizim ülkeye müstehak tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 19 Aralık 2018; 15:58:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Ahhahahahah otomatik alıp trafikte manuel kullanıp yokuslarda boşa alıp arabayı stop ederken 50 şekle girmek.



    2 yıl garanti ile böyle oluyor, bizim ülkeye müstehak tabi
    Aslında söyle bir durum var, bir şey olmaz deyip otomatik araca hunharca tecavüz edersen, 2 sene değil 6 ayda da bozulur.

    Park konusu yokuşlarda hassas, hatta tüm durumlarda yükü şanzımana bırakmaya gerek yok. Garanti olsun olmasın kullanıcı hatası çok güzel anlaşılıyor :)
  • 2015 yılında bir arkadaşım Seat Leon benzinli DSG alacaktı, o zaman üzerindeki şanzımanın 7 ileri olduğunu öğrenip alma filan dedik. Ancak o " ben düzgün bir kullanıcıyım bişeycikler olmaz " dedi ve inat edip aldı. Geçen 5-6 ay önce telefon açtı bana durup dururken, " abi dediğin oldu, şanzıman patladı 30 bin km olmadan, Leon'u hemen satıp Civic alacağım dedi. O şeklide araç kullanan birinde bile sorun çıktıysa artık benim de bu şanzımana itimadım kalmadı maalesef.
  • Renonun edc si bile wosvosun dsg sinden daha saglam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir araçta kavrama olduğu sürece, ister ayak ister robot yönlendirsin, kullanım prensibi düz vites araba gibidir. Kavramayı yıpratmamak için gaz verirken devrini buldurup kullanmanız gerekir. Prensip gaza ve frene düzgün basmak. Trafikte sürekli kavramayla gidersen düz viteste dayanamaz. Yakıt tüketiminden çok hissiyat ve minimum aktarma kaybı nedeniyle üretilmiş şanzımanlardır. Şehir içi kullanım için tam otomatik tercih edilmelidir.
  • Hiçbir özel çabam yok... Marşa basar gazlarım Dsg canavar gibi maşşallah... Araç 85.000km jetta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arızalı olduğu herkes tarafından bilinen şanzımanlı bir aracı almak çok mantıksız. Fiat’ın otomatikleri bile DSGden bin kat iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*

    Ahhahahahah otomatik alıp trafikte manuel kullanıp yokuslarda boşa alıp arabayı stop ederken 50 şekle girmek.



    2 yıl garanti ile böyle oluyor, bizim ülkeye müstehak tabi
    7 Yıl iyi niyet garantisini duymadınız sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: disparity

    2011 Audi A3 1.4 tfsi stronic sahibiyim, 119 binde ve sıfır üzerinde gelen kavrama ve makatronik mevcut. aracı durdururken özellikle yokuş yerlerde önce n sonra el freni sonra p moduna alarak kullandım. Gazlayacağım zaman mutlaka s moduna alırım ki dip gaz yaptığımda 2 3 vites birden düşürmesin. Onun dışında çok sıkışık trafik, yokuş geçtim. bunların dışında özel bir dikkatim olmadı. biraz da şans işi muhtemelen
    kullanımı manuelden daha zahmetli bir teknoloji harikasi: desege
    hayal bile değildi gerçek oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    DSG de sorun yaşamak istemiyorsanız DSG almamanızı öneririm. Şimdiye kadar çevremde DSG aracı olupta sorun yaşamayana rast gelmedim. Trafiksiz şehirlerde bile erken kavrama değiştiren, mekatronik arızası yaşayanlar var.
    Bizim cekirdek ailede iki tane dsgli 1,6 dizel arac var. Esek niyetine biniyoruz daha sorun cikarmadi. Benim aracim 70binde, babamin araci 80binde.



    Ha bu yolda birakmaz demek degil. Ama dsg si sorun cikarmayan cevremde kimse yok demek de inandirici degil.



    He 100 bin km’de kavramasi biter basimin ustune, duz vites a4’umuzde de 100binde bir baski balata seti degistirirdik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğru düzgün kullan birşey olmaz yıllardır otomatik kullanırım edc olsun dsg bi kere bile arıza vermedi insan gibi sürmek lazım.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.