Şimdi Ara

İsveçli batarya üreticisi Northvolt, 1600 kişiyi işten çıkaracak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
1
Favori
473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İsveçli batarya üreticisi Northvolt, 1600 kişiyi işten çıkaracak
    Avrupa'nın elektrikli araç batarya pazarındaki en büyük umudu olan İsveçli Northvolt, İsveç'teki merkezinde 1600 kişiyi işten çıkarmayı planlıyor.



    Genişleme planlarını askıya aldı



    Nortvolt bununla beraber İsveç'in kuzeyindeki Skelleftea'daki batarya fabrikasını genişletme planlarını askıya aldığını da açıkladı. Avrupa'da elektrikli araçlara olan talebin azalması, üretim problemleri ve Çinli üreticilerle olan yoğun rekabet, şirketi zorlayarak önlemler almasına neden oldu.



    Northvolt, batarya üretim kapasitesini 30 GWh daha artırmayı hedefleyen bir inşaat projesini rafa kaldırırken, 16 GWh kapasiteli İsveç'teki fabrikasının yıllık üretim kapasitesini arttırmaya odaklanacağını açıkladı. Şirket şu anda 1 GWh'den az pil üretimi gerçekleştiriyor. Başlangıçta fabrikanın yılda bir milyondan fazla otomobil için 60 GWh kapasitede pil üretmesini planlamıştı.



    Ayrıca Bkz.Modern elektrikli araç bataryaları 20 yıl dayanabiliyor: İşte yeni veriler



    Northvolt'un kurucu ortağı ve CEO'su Peter Carlsson konuyla ilgili şunları söyledi: "Karşılaştığımız zorlukların üstesinden gelmeye ve daha güçlü ve daha yalın bir şekilde ortaya çıkmaya kararlıyız. Şimdi tüm enerjimizi ve yatırımlarımızı temel işimize odaklamamız gerekiyor."



    Carlsson, şirketin Ar-Ge merkezi olan Northvolt laboratuvarlarının, temel platformlarını korurken tüm programlarını ve genişleme planlarını yavaşlatacaklarını söyledi. Ertelenme riski altında olan Almanya ve Kanada'daki planlanan gigafabrikaların geleceğinden ise bahsetmedi.



    İsveçli batarya üreticisi Northvolt, 1600 kişiyi işten çıkaracak



    50 milyar dolar sipariş aldı



    Northvolt, önde gelen yatırımcısı Volkswagen de dahil olmak üzere müşterilerden 50 milyar doların üzerinde sipariş almasına rağmen hala zarar ediyor. İsveçli firma, Goldman Sachs ve BlackRock dahil olmak üzere bir dizi şirketten 15 milyar dolarlık öz sermaye ve borç finansmanı sağladı ve artan faaliyetlerini finanse etmek için daha fazla kaynak bulmaya çalışıyor. Northvolt, geçen yıl 1,2 milyar dolar zarar etti, bir önceki yıl ise 285 milyon dolar zarar açıklamıştı. 2023 sonu itibarıyla, şirketin elinde 2,13 milyar dolar nakit bulunuyordu.



    İsveç Başbakanı Ulf Kristersson, 13 Eylül'de yeşil teknolojilerle uğraşan şirketlerin gelişmesini isterken hükümetin Northvolt'ta hisse almayacağını söyledi. Hükümet ayrıca şirkete kredi vermeyeceğini de söyledi.

     




    Kaynak:https://www.reuters.com/markets/europe/northvolt-cut-1600-jobs-sweden-2024-09-23/







  • Avrupa yıllarca Afrika ve 3 Dünya ülkelerinin hammadde kaynaklarını yok pahasına sömürerek fiyat rekabeti yapıyordu. Şimdi hammadde kaynaklar Çin'in eline geçince, bu sebeple avrupalılar gerçek piyasa şartları ile üretmeye başlayınca rekabet etme şansları hiç kalmadı. Avrupa'nın tek kurtuluşu Öncelikle halkına dağıttığı yüksek maaşları geri çekmek Ayrıca sosyal yardımları en aza indirmek olacaktır yoksa üretimde Çinliler ile rekabet etme şansları yok
    Bunun elektrikli araba kullanımı, talep düşüklüğü vs ile alakası yok.
    Avrupa şirketleri mevcut çalışma sistemi ve işçi hakları politikasıyla uzakdoğu ülkeleri ile baş edemez.
    Artık yeni kurulan hiç bir Avrupa sanayi şirketi kar edemez. Artık Avrupa'dan yeni marka çıkmaz, eskikerde önce Araplara satılır sonra iflas eder kapanır.
  • Avrupa yıllarca Afrika ve 3 Dünya ülkelerinin hammadde kaynaklarını yok pahasına sömürerek fiyat rekabeti yapıyordu. Şimdi hammadde kaynaklar Çin'in eline geçince, bu sebeple avrupalılar gerçek piyasa şartları ile üretmeye başlayınca rekabet etme şansları hiç kalmadı. Avrupa'nın tek kurtuluşu Öncelikle halkına dağıttığı yüksek maaşları geri çekmek Ayrıca sosyal yardımları en aza indirmek olacaktır yoksa üretimde Çinliler ile rekabet etme şansları yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isakoc -- 24 Eylül 2024; 1:23:9 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • El mahkum.

  • Fabrikasını da lityum-iyon batarya hücreleri şeklinde inşa etmiş. Çok yaratıcı Hahah :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 24 Eylül 2024; 9:22:51 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hani gelecek elektrikli arabalardaydı?

    Neden AB'li pil şirketleri AB fonlarıyla desteklenmiyor? Ki İsveç hükümeti bile destek çıkmamış.

    2025'te Norveç, 2035'te de AB elektrikli olmayan araçların satışını engelleyecek deniyordu ama AB'de elektrikli araba satışların payı azalıyor.




    euronews
    Norveç'te elektrikli araç satışı fosil yakıtlı araç satışını geçti
    https://tr.euronews.com/2021/01/06/norvec-te-elektrikli-arac-sat-s-yuzde-54-e-ulast-2025-te-benzinli-arac-devri-bitiyor


    euronews
    AB'de elektrikli araçların pazar payı daralırken endişeler artıyor
    https://tr.euronews.com/business/2024/09/19/abde-elektrikli-araclarin-pazar-payi-daralirken-endiseler-artiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-959C58CEC -- 24 Eylül 2024; 9:34:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bunun elektrikli araba kullanımı, talep düşüklüğü vs ile alakası yok.
    Avrupa şirketleri mevcut çalışma sistemi ve işçi hakları politikasıyla uzakdoğu ülkeleri ile baş edemez.
    Artık yeni kurulan hiç bir Avrupa sanayi şirketi kar edemez. Artık Avrupa'dan yeni marka çıkmaz, eskikerde önce Araplara satılır sonra iflas eder kapanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    Katılıyorum. Avrupayı bilmem ama daha yeni japonya devasa fon oluşturdu batarya konuşu için adamlar çinlile koreliler önümüze geçti bizimde ilerlememiz gerek modundalar asıl sıkıntı takep azlığı değil Çinlilerin daha ucuza bu işi becerebilmeleri




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 24 Eylül 2024; 13:32:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • AB gibi bürokrasi ve bir milyon kuralın olduğu devamlı düşünüp tartışan adamların olduğu yerde bu iş yürümez zaten.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Gelecek oradada ab firmaları hazır olmadığı için geçişe, içten yanmalıya devam etmek istiyor şirketler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt
    Japon’lar deneyecektir yapmayı ama her şey para ile oluyor mu göreceğiz. Kendi ülkelerinde doğru düzgün marka yok elektrikliğe geçmeye çalışan zor işleri.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Dünkü firma Tesla'dan önce bile elektrikli araçlar üretiliyordu AB'de.


    Mevcut pil teknolojileriyle bir gelecek olduğunu düşünmüyorum. Eğer pil teknolojileri gelişir, menziller uzar, dolum süreleri kısalır veya piller kolayca sökülüp akü gibi değiştirebilir olursa, patlama sorunların tamamen ortadan kalkarsa o zaman durum değişebilir.


    AB'nin dışa bağımlı olmamak ve petrol krizleri nedeniyle, elektriktirikli araçlar inadını anlayabiliyorum ama şimdilik realiteyle uyuşmuyor bence.


    Körfez ülkelerinden petrol alan İngiltere, aldığı petrol karşılığında kendilerinden ürün almalarını şart koşuyordu. Hatta ta İngiltere'den körfez ülkelerine su bile satıyordu.


    ABD bile zengin petrol kaynaklarının çoğuna dokunmuyor, gelecek için tutuyor. Halihazırda Ortadoğu'yu sömürerek bir çok imtiyazlar almak varken, hayati olan petrolünü neden kullansın?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-959C58CEC -- 25 Eylül 2024; 11:26:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mevcut batarya teknolojileri dediğiniz insanlar Nio kullanıcıları yarı katı hal batarya ile 900 km yapıyorlar.

    Aynı şekilde yeni çıkan LFP bataryalarlada Zeeker gibi araçlar 10.5 dk’da %80’e geliyor %10’dan AB yapamıyorsa onların geriliği.

    Bende bu arada 400 km menzilli 18 dk’da %80 olan Kore araba kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 25 Eylül 2024; 11:32:50 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    O kadar hızlı şarj olduklarını bilmiyordum ama diğer sorunlar hala mevcut. Pilin ömrü, aşırı pahalı fiyatı, patlama riski, pilin aşırı yer kaplaması ve sökülmeleri pratik olmayacak kadar zor. Ayrıca, dediğiniz hızlar için özel şarj istasyonları gerekiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.