Şimdi Ara

İyiki Benzin Ucuz Değil ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neden bahsediyorsunuz Toplu taşıma ücreti olmuş 3 TL + 3 TL geri dönüş eder 6TL 4 TL daha koyar Atarım arabama Benzinimi ,mazotumu , Gaz'ımı Rahat rahat basar giderim gelirim istediğim zaman Depoda kalan bana Kar kAlır:)

    Not** En son bıraktığımda Esot 3TL yolcu taşıma
  • 150 kere söylediğim bir laf
  • istabulda toplu taşıma malesef oldukça yetersiz...
    metrobüsler bile yetmiyor bazı saatlerde okdr dolu oluyor...

    insanları suçlamasın kimse binmiyorsunuz diye...
    iş giriş çıkış saatlerinde hiçbir toplu taşıma aracı boş olmuyor hepsi konserve gibi....

    insanlar o curcunaya girmek istemiyor haklı olarak durumu varsa biniyor arabasına...
    sabah işe giderken o konserve otobüste ne üst baş kalıyor ne hal kalıyor..
    sinir harbi....

    adam giymiş takımını saçlar yapılmış her şey ütülü elinde laptop
    bayanlar saçını başını yapmış makyaj tam süslenmiş püslenmiş işine gidecek....
    otobüse bindikten sonra ki halleri şaka gibi =)

    hele bayanlar o sıkışık otobüste haklı olarak çok rahtsız oluyor ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 29 Eylül 2009; 1:05:01 >
  • bende arasıra işe güce giderken şahsi aracımı kullanıyorum, özellikle 2 kişi ve üstü yolcu sayısında toplu taşıma ile kafa kafaya geliyor fiyatıda. rahatlığı da cabası.
    özellikle büyük şehirlerde bu işi çözmenin tek yolu metrodur, otobüs, metrobüsle bu iş olmaz. kurarsın raylı sistemi ilk yatırım fazla olur belki ama sonra onlarca sene insanları güvenli, hızlı, ucuz taşırsın.

    benzin pahalı geliyor ki aracıma lpg ile biniyorum ama kimse kusura bakmasın elimde 3-4kg bilgisayarla otobüsle 1-1.5 saat süren ve %99 ayakta geçen yolculuk ve iki indi bindi yerine bir miktar daha fazla verip kendi aracıma binmeyi tercih ederim.

    @Whisper911'in üstteki mesajını okuyunca şimdi aklıma geldi, toplu taşımada bayan olmak ya da bayanın yanındaki erkek olmak da çileden çıkartıcı. her allahın günü kavga dövüş oluyor nerdeyse...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 27 Eylül 2009; 19:40:46 >
  • Şuna yeteri kadar yol yok desene
  • 2012 de renault elektrikli araçları piyasaya sürecek . benzine gerek kalmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forbest


    quote:

    Orijinalden alıntı: süpürman


    quote:

    Orijinalden alıntı: forbest


    quote:

    Orijinalden alıntı: süpürman

    toplu taşıma sistemleri yetersiz ve millet olarak zorda kalmadıkça kullanmıyoruz


    toplu taşıma nasıl yetersiz peş peşe giden yarı boş otobüsleri görmüyormuyuz?

    sen hangi milleti temsil ediyorsun?arabaya gereğinden fazla biniyoruz ister inanın ister inanmayın



    Aga kafanmı güzel sabah yenimahalle durağından metroya binmeye çalışbakalım toplu taşıma yeterlimi yetersizmi


    3 büyük şehir bir kenarada ben izmit sakarya gibi illere yani yan şehirlerede sıçrayan trafik yoğunluğuna dikkat çekiyorum. 10 sene sonra istanbuldan ne farkı kalacakki (dar alanda kısa paslaşmalar)

    10yıl öncesinden önlem alınacak o zaman insanları toplu taşımaya teşvik edici önlemler alınacak yoksa 10 yıla kalmadan sorunlar başlar işin içinden çıkılmaz hal alır. Mesela Londrada şehir merkezinin bağzı yerlerine giriş paralı bağzı yerlerine belli saatlerde giriş yapılamıyor bunun gibi ama bizim millete fazla gelir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winchester -- 27 Eylül 2009; 20:20:33 >




  • O zaman sen de arabanı bi kenara bırak, sonra eleştirini yap.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forbest

    Arkadaş araç trafiğinden izmite girip çıkamıyoruz,o kadar trafik ışığına rağmen köşe başlarında kavşaklarda trafik polisleri yönetiyor araçları,nasıl benzin pahalı? yada kazanılanı benzinemi gömüyoruz?yada LPG Takıldı diye az yakıyor diye ! amorti edelim derken çok çok dahamı fazla geziyoruz arabalarla !

    Her yer araç dolu yollarda zibil gibi araçlar var ,millet olarak arabadan inmiyoruzki,birde ucuz olduğunu düşünemiyorum işi olanda olmayanda arabayla geziyor bundan sonra kızmıyorum benzin zammına falan!



    siz nasıl ki aracınızla geziyorsanız başka insanlar da geziyor.bunda abes bir durum yok.ne yani millet arabaya binmesin diye benzin zammını sindirici bir etken olarak mı görmeli yöneticiler?evet trafik yoğun.insanı canından bezdiriyor ama herkesin kullanma hakkı olduğunu unutmayalım.araçlar ucuzladı.artık her bütçe bir araca ulaşabilir.iyidir,kötüdür...toplu taşıma da avantajını yitiriyor.1 tl 5 tl fazla oluyor ama rahat rahat aracıyla gidebiliyor insanlar.sorun şu ki;araçlar fazlalaşıyor fakat toplu taşıma araçları da fazlalaşıyor.ya toplu taşıma çok cazip hale getirelecek insanlar çok gerekli haller dışında arabayı tercih etmeyecek ya da araç sahibi olanlarla olmayanların istatistiği alınıp toplu taşımaya ayar çekilecek.

    @forbest
    mesajımı bir tepki olarak algılamayın ama mesajınızda sanki diğer insanlar sizi keyfinizden alıyokuyuyor gibi bir anlam öne çıkıyor.siz bu trafik sorunu için nasıl bir fedakarlığı göze alıyorsunuz?




  • herkes elini taşın altına koymalı.gerçekten ihtiyaç ise kullanılmalı çarşı dışına park yapıp çoğu kez yürüyorum şehir içine, yalnız göze çarpan trafik benzin nasıl pahalı sorusunu sorduruyor.

    keyfimize düşkün bir milletiz çoğu şeyden kısıp arabadan kısmayız biner zevkini çıkartırız ama kaosa doğru gidiyoruz.şehir genişletilemeyeceğine göre araçları mecbur kalmadıkça şehir içine sokmamalıyız.

    5 arabadan 1inde dıp tıs dıp tıs camlar aşağıya inmiş kollar sarkmış vaziyette şehir içinde gezinti durumları söz konusu bunlarda taşın altına ellerini sokmalılar

    park ücreti 1 saat ş.içinde 2.75tl ! ve zaman zaman koskoca caddede park yeri bulmak bile mümkün değil.her taraf dolu mahalle aralarına kadar!

    evet katılıyorum şehir içi toplu taşıma araçlarının ücretleride ciddi pahalı ama yinede mümkün olduğunca kullanılmalı




  • "İyiki ucuz değil"Pahalı oluyorda ne oluyor insanlar vazmı geçiyor sanki?HAYIR! sadece daha çok sömürülüyor ve dar gelirli vatandaş için araba ulaşılamaz bir hayal alıyorŞehir planlamalarımız berbat demiyorsunuzda benzin iyiki ucuz değilmişAraba kullanan bir vatandaşın 10 yılda verdiği vergilerle ev alınır(benzin yllık vergi vs.) peki ya devlet bu vergileri bize yol olarak geri döndürüyor mu?Hayır bütçe açığını kapatıyor şimdi başa dönelim vatandaş araba kullanmak için kuzu gibi devletin istediği vergiyi veriyor ama genede vatandaş yollarda çile çekiyorEğer dediğiniz gibi millet araba kullanmayı bırakırsa gördüğünüz tüm gıda fiyatlarına okkalı bir zam gelecektir ve siz artık daha pahalıya karnınızı doyurduğunuzda yollar "zibil gibi"araç kaynamayacakçünkü devlet bu bütçe açığını mutlaka kapatacak.Bence daha kaliteli hizmet istemeliyiz hepsi bu.Amerikadaki trafik Türkiyedekinden daha fazla kimse Amerikalılara toplu taşımayı öneremez sıkıyorsa denesinler geçen bir yasa geçti(sosyal güvenlikle ilgili sanırım)beyazsarayın önünde 2 milyon kişi gösteri yaptı.Benzin zamlarına protesto için avrupada çifçiler üretimi durdurdu polisle çatıştı(İspanya,Fransa)Türkiyede ne zaman benzin zamları protesto edildi ki?Trafikten hoşlanmayan insanlar metroyu kullanmalı bence tabi heryere metro varsa(Gene verilen vergi-geri dönen hizmet olayına dönüyor olay metro ağları geniş değil mesela)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    bende arasıra işe güce giderken şahsi aracımı kullanıyorum, özellikle 2 kişi ve üstü yolcu sayısında toplu taşıma ile kafa kafaya geliyor fiyatıda. rahatlığı da cabası.
    özellikle büyük şehirlerde bu işi çözmenin tek yolu metrodur, otobüs, metrobüsle bu iş olmaz. kurarsın raylı sistemi ilk yatırım fazla olur belki ama sonra onlarca sene insanları güvenli, hızlı, ucuz taşırsın.

    benzin pahalı geliyor ki aracıma lpg ile biniyorum ama kimse kusura bakmasın elimde 3-4kg bilgisayarla otobüsle 1-1.5 saat süren ve %99 ayakta geçen yolculuk ve iki indi bindi yerine bir miktar daha fazla verip kendi aracıma binmeyi tercih ederim.

    @Whisper911'in üstteki mesajını okuyunca şimdi aklıma geldi, toplu taşımada bayan olmak ya da bayanın yanındaki erkek olmak da çileden çıkartıcı. her allahın günü kavga dövüş oluyor nerdeyse...

    aynen hocam inanılmaz sıkışıklık yüzünden kaçıcak yer yok biri inmeye kalkıyor domino etkisi gibi herkes sıkışıyor bir yerde dur kalk bi yandan...
    çevrenizde bayan olunca nasıl duracağınızı şaşırıyorsunuz resmen...




  • Fark etmez isterseniz litresini 10 lira yapın, araba bu ülke için bir lüks ve çoğu kişi bu lüksü tatmak için alıyor, aldı mı gezecektir elbette.

    Çevresel sorunlara yol açan bu makineleri kullanmaya devam edeceğiz en azından şehirlerimizde birbiri ile entegre toplu taşıma yeterli düzeye gelinceye kadar ha toplu taşıma yeteri hale gelince zaten memleketini seven yönetici şehir girişine yüklü vergi koyar böylece bu sorunu ortadan kaldırır.
  • Antalyada toplu taşıma tam bir rezelat. ARaç sayısını azalttılar sabah iş saatlerinde ve akşam iş çıkışlarında dolmuş ve otobüsler tıklım tıklım agzına kdr dolu . Okullarda açıldı ice zıvanadan çıkacak . Bana göre Dolmuşlar kaldırılmalı ve bütün toplu taşıma araçları otobüs olmalı insanlar ayakda seyahat etmemeli otobüs seferleri sıklaştırılmalı . İnsana saygı artmalı ozmn gider otobüse binerim işte
  • Araç bir ihtiyaçtır. Herkes arabam olsun ayağımı yerden kessin duraklarda orda burda beklemiyeyim diye araba alır. İsteyen arabasıyla gezer isteyen evinin önünde tutar aylarca. Ama bunun benzin fiyatları ile alakası yok. Trafik azalsın diye benzine zam mı lazım yani.
  • şehir planlamacıları ve belediyelerin ortak çalışma zamanı geldi de geçti. Hem toplu ulaşım metro ,tramway vb olmlaı hemde şehir merkezine giren araçların içindeki insan sayısı tek veya iki kişi ise kenera çekip ceza yazılmalı. tabii kibunu yapmadan önce şehir merkezine gidiş için çok iyi bir toplu taşıma ve uzzk merkezlerden gelen araçlar için BEDAVA büyük park alanları şehir dışına yapılmalı ve bu ZONE tabir edilen alanların içine giren araçlar için taşıdıkları kişi sayısına göre bazı sınırlar olması gerekir. Alt yapı işi gerçekten çok pahalı ve uzun dönemli olduğuna göre bu zaman içinde büyüyecek şehirlerin sorununu merkeze ulaşan araçlar ile çözmesi gayet normal bir durum .
    Özellikle tramway yani hafif metro ağı ülkemizde çok zayıfbunun yerine otobüs gibi seçenekler ile hem trafik katladilmektedir hemde taşıma kapasitesi sınırlı olan bu araçlar ile bir çözüm bulunmaya çalışılmaktadır. Çöüm ilk önce tüm şehirlerde hatta büyük ilçelerde hafifmetro ağını kurup bir örümcek ağı misali birbirine bağlamak ve ring şeklinde her noktaya ulaşabileek bir sistme kurmaktır. Bunun için tek engel irtifa açısından yüksek ve alçak noktaların olduğu yerlerde bu taşıma sistmei yetersiz akalabilmektedir. Bu da şehri dağlara tepelere gitmesini planlayan veya göz yuman Beledyelerin ve bunları yönetten kişilerin suçudur.

    Bleki alakasız olcak ancak bazı şeylerin bir alışkanlık meselesi olduğunu ve çözümün tek bir noktada olamayacağını belirtmek isterim. Bunu en iyi örnekleyecke şey şehir içinde edkiden jeton ile yapılan konuşmalar için tahsis edilmiş ankesörlü telfonlar iyi bir örnektir. Şimdi her yerde bol bol bu telefonlardan mevcuttur ve yıllar boyu halk bunun olması için veryansin etmiştir. Şimdi görece olarak oldukça bollaşmıştır ama kullnananlar çokazdır çünkü cep telefonu devrimi olmuştur. Demek istediğim teknoloji öyle bir hızla ilerlemektedir ki bizler 100 sene önce yapılacakları halen başaramışken yakında araç açısından petrolü bile bulabileceğimiz şüphelidir. Bunu aklımızda tutalım ve toplu ulaşamın yayğınlaşması için yapılması gerekenleri her zaman oylarımızla destekleyelim.Göremesek de




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum


    quote:

    Orijinalden alıntı: _panzerschreck_

    Istanbuldaki 500T yi
    İzmirde akşam saatlerindeki 63 leri
    Ankara'daki balık istifi kızılay dolmuşlarını görmediyseniz toplu taşımanın yetersiz olmadığını söyleyebilirsiniz ama malesef değil...


    +1

    adam gibi metro varda bizmi kullanmadık

    ya zaten otobuş işkencesini bilen biri bu sözcükleri kullanmaz , ben bikere bayılmıştım kücükken :):) beklersin ankarada -10 derece de 45 dk gelmez , gelince kapının camına yapışırsın insanlar terlet kokar v.s işe yetişmek için 1 saat erken cıkarsın . benzin iyiki pahalıymıs:):) sana pahalı gelse bu cümleyi kurmassın , bence sözcük şu olmalı , yollar yetersiz büyüyen şehrimize yetmiyor alternatif cevre yolları modern kavşaklar yapılmalı , metro ağı güclendirilmeli , toplu tasıma geliştirilmeli olmalıydı , trafik tek sana olmuyor herkeze var , 10 yıl hayalini kurupta zar zor aldıgı aracı kullanan garibim benzininede göz dikmeyelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    şehir planlamacıları ve belediyelerin ortak çalışma zamanı geldi de geçti. Hem toplu ulaşım metro ,tramway vb olmlaı hemde şehir merkezine giren araçların içindeki insan sayısı tek veya iki kişi ise kenera çekip ceza yazılmalı. tabii kibunu yapmadan önce şehir merkezine gidiş için çok iyi bir toplu taşıma ve uzzk merkezlerden gelen araçlar için BEDAVA büyük park alanları şehir dışına yapılmalı ve bu ZONE tabir edilen alanların içine giren araçlar için taşıdıkları kişi sayısına göre bazı sınırlar olması gerekir. Alt yapı işi gerçekten çok pahalı ve uzun dönemli olduğuna göre bu zaman içinde büyüyecek şehirlerin sorununu merkeze ulaşan araçlar ile çözmesi gayet normal bir durum .
    Özellikle tramway yani hafif metro ağı ülkemizde çok zayıfbunun yerine otobüs gibi seçenekler ile hem trafik katladilmektedir hemde taşıma kapasitesi sınırlı olan bu araçlar ile bir çözüm bulunmaya çalışılmaktadır. Çöüm ilk önce tüm şehirlerde hatta büyük ilçelerde hafifmetro ağını kurup bir örümcek ağı misali birbirine bağlamak ve ring şeklinde her noktaya ulaşabileek bir sistme kurmaktır. Bunun için tek engel irtifa açısından yüksek ve alçak noktaların olduğu yerlerde bu taşıma sistmei yetersiz akalabilmektedir. Bu da şehri dağlara tepelere gitmesini planlayan veya göz yuman Beledyelerin ve bunları yönetten kişilerin suçudur.

    Bleki alakasız olcak ancak bazı şeylerin bir alışkanlık meselesi olduğunu ve çözümün tek bir noktada olamayacağını belirtmek isterim. Bunu en iyi örnekleyecke şey şehir içinde edkiden jeton ile yapılan konuşmalar için tahsis edilmiş ankesörlü telfonlar iyi bir örnektir. Şimdi her yerde bol bol bu telefonlardan mevcuttur ve yıllar boyu halk bunun olması için veryansin etmiştir. Şimdi görece olarak oldukça bollaşmıştır ama kullnananlar çokazdır çünkü cep telefonu devrimi olmuştur. Demek istediğim teknoloji öyle bir hızla ilerlemektedir ki bizler 100 sene önce yapılacakları halen başaramışken yakında araç açısından petrolü bile bulabileceğimiz şüphelidir. Bunu aklımızda tutalım ve toplu ulaşamın yayğınlaşması için yapılması gerekenleri her zaman oylarımızla destekleyelim.Göremesek de


    +1
    tamamlayıcı ve karşılaştırma yapabilmek için ilave bilgi

    şekilde gördüğünüz londra metrosu ve istanbul metrolarıdır...gel bizim istanbulda araç almadan çık bakalım trafiğe..

    ama londra metrosu gibi bir metroda şehrin bir ucundan diğer ucuna en kalabalık saatte bile max 45 dakikada geçebiliyorsunuz..

    ilave bilgi..http://www.londonpass.com/index_transport.asp

    adam bu sistemi yaptıktan sonra central london(yani haritada gördüğünüz 1. bölge) için araç gişrişini paralı yapıyor..yanlış hatırlamıyorsam günlük 20 pound olması lazım..

    yani her modern yöneticlik anlayısında olduğu gibi çözümü veriyor, alternatifini de paralı yapıyor..diyo ki" ben belediye olarak central london da ulaşımını sağlıyorum, her yere 15 dakikada gidebilirsin, ama tube yerine kendi özel aracını kullanırsan bedelini ödersin"

    aynısını sağlık sektörü ve sigarada da yapıyor.insanların her türlü sağlık ihtiyacını bedava yapıyor(göze lazer ve diş hariç) sigaranı paketine yaklaşık 6 pound diyor, bu 6 pound un yaklaşık 5.5 poundu devlete vergi olarak gidiyor..yanii devlet " ben devlet olarak sağlıgını garanti altına alıyorum, ama sen saglıgını bozmakta ısrar edersen bedelini ödersin" diyor

    sosyal devlet yapısı böyle birşey olsa gerek

     İyiki Benzin Ucuz Değil !


    />




  • izmitteki arkadaşlar bi buluşma yapsak nasıl olur
  • yolları genişletebilecekleri kadar genişletiyorlar zaten ama 1 noktaya kadar, misal baya bir süre önce e-5 kadıköyden küçükyalıya kadar genişletme çalışmaları yapılmıştı, yakın zamanda da kaldığı yerden yani küçükyalıdan kartala kadar yol genişletme çalışması okulların açılışına yetiştirildi, buraya kadar sorun yok, şimdi kartaldan, misal gebzeye kadar genişleteyim desen imkansız bütün yol boyunca binaları 10 ar mt den traşlaman lazım, ki buna kimsenin gücü yetmez ne maddi, ne de bürokratik olarak, sonuç ta ne oldu kadıköyden kartal sapağına kadar e-5 üçer şerit gidiş-geliş (+ güvenlik şeridi) + 2 şer çift yönlü yan yol olmak üzere (yolun belli bir kısmından sonra) toplam 10 şerit oldu ama gene yetmiyo, bostancı da mevkiinde yine tıkanmalar oluyor her iki yönde de, şuan kadıköy-kartal-pendik metro hattı tünel çalışmaları devam ediyor ama, istanbul sınırları içerisinde kalan 41 plakalı kocaeline bağlı gebze ilçesinin yada oralara kadar gidenlerin günahı ne? yine zamanında akıl edilememiş, sonuçları düşünülmemiş çarpık kentleşmenin sonucu, yazık türkiyem, yazık istanbulum sana, senki başka milletlerin elinde olaydın, bak dünyanın en güzel şehri seçiliyormuydun, seçilmiyormuydun ???

    arkadaşlar bunlarda istasyonların iz düşümlerine denk gelen noktaların rakımları, kadıköyde deniz seviyesinde iken, kartalda yerin 100 mt altında, ilginç değil mi...

    # Kadıköy: 4m
    # Ayrılıkçeşme: 8m
    # Acıbadem: 60m
    # Ünalan: 22m
    # Göztepe: 18m
    # Yenisahra: 54m
    # Kozyatağı: 66m
    # Bostancı: 54m
    # Küçükyalı: 45m
    # Maltepe: 42m
    # Huzurevi: 65m
    # Gülsuyu: 71m
    # Cevizli: 52m
    # Hastane: 58m
    # Soğanlık: 76m
    # Kartal: 100m
    # Yakacık: 40m
    # Pendik: 46m



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 28 Eylül 2009; 13:01:50 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.