Şimdi Ara

Japonya'da metal ve türevlerinde hile skandalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • quote:


    Honda, Nissan, Mitsubishi gibi dev markaların da ürünlerini kullandığı Japonya'nın en büyük üçüncü çelik üreticisi Kobe Çelik, sahte dayanıklılık değerleri olan demir cevheri başta olmak üzere alüminyum ve bakırı 200'den fazla sanayi kuruluşuan sattı

    Japon haber ajansı Kyodo'da yer alan habere göre, ülkenin üçüncü büyük çelik üreticisi konumunda olan Kobe Çelik, 200'den fazla sanayi kuruluşuna sahte ölçümlerle dayanıklılık değerlerini olduğundan fazla gösterilen alüminyum ve bakır sattığını açıklamıştı. Son olarak şirketin bir kuruluşa sattığı demir cevheri tozunun kalite değerlerinde de oynama yapıldığı açıklandı.


    Şirket sözcüsü, olayla ilgili iç soruşturma başlatıldığını, başka ürünlerde de benzeri hilelere başvurulup vurulmadığının araştırdığı belirtti.

    Demir cevheri tozunun kalıplarda kaynatılarak sert materyallere dönüştürülmek üzere değerlendirildiğini, bunların genelde otomotiv endüstrisinde araba parçaları yapımında kullanıldığını kaydeden sözcü, hileli materyalin hangi sanayi kuruluşlarına satıldığını ise açıklamadı.

    Skandalın ortaya çıkmasının ardından Ekonomi, Ticaret ve Sanayi Bakanlığının, her iki olay hakkında da şirketten açıklama talep ettiği kaydedildi.

    OTOMOBİL, TREN VE ROKETLERDE DE KULLANILDI

    Kobe Çelik, Japonya'nın önde gelen sanayi kuruluşlarının en önemli tedarikçilerinden. Skandalın ortaya çıkmasının ardından birçok üretici standart altı ürünleri kendi üretimlerinde kullandıklarını açıkladı. Mitsubishi, alüminyum malzemeleri ürettiği otomobil, tren, roket ve savunma sanayi donanımı gibi çok sayıda üründe kullandığını belirtti.

    Uzaya uydu fırlatan H-2A roketinde Kobe Çelik'in tedarik ettiği alüminyumun kullanıldığı ifade edilirken, Nissan ve Honda gibi üreticiler de Kobe Çelik ürünlerini otomobil üretiminde kullandıklarını açıkladı.

    Söz konusu malzemelerle üretilen otomobil modellerinin geri çağrılması ihtimalinde skandalın maliyetinin milyarlarca doları bulacağı tahmin ediliyor.

    Şirket, hafta başında yaptığı açıklamada toplam üretiminin yaklaşık yüzde 4'ü olan 20 bin alümünyum ve bakır malzeme hakkındaki kalite verilerinin hileli olduğunu açıklamıştı.

    http://www.haberturk.com/japonya-da-metal-ve-turevlerinde-hile-skandali-1668675-ekonomi

    %60 ötv öde, benzine ötv + kdv öde, sonra da durum bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anafor -- 11 Ekim 2017; 18:56:18 >







  • Hocam OTv ile ne ilgisi var onu anlayamadim.
    OTV nin yuksek oldugu bir gercekte bu olayla ben bir alakasini kuramadim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam OTv ile ne ilgisi var onu anlayamadim.
    OTV nin yuksek oldugu bir gercekte bu olayla ben bir alakasini kuramadim.

    O kadar vergiden sonra bir çuval paraya alınan araba çürük çıksın demek istemiş herhalde arkadaş...haksız da sayılmaz bence!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon saci incedir yegenim diyen dayilar hakli cikti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1998 ' den sonra Japonlara birşeyler oldu gerilemeye başladılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon tu Ka Ka almana devam 😂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba Honda Civic kaporta problemi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nbacıshaquılle

    Acaba Honda Civic kaporta problemi ?

    Evet,bununla alakalı diyorlar ama ne kadar doğru bilemem.
  • Civicle alakası yok trde üretilen saç ve çelik malzeme kullanılıyor .

    Bana kalıp hatalı gibi geliyor sonuçta preslere kalıp ile parça işleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.