Şimdi Ara

Jetta 1.4 TSI 140 HP Triger Zinciri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
48.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç 75.000km arıza ışığı yandı servis triger zinciri uzaması var dediler bu km'lerde bu normal mi fiyat ne olur sizce bu tsi motorlardan sıkıldım artık daha geçen ay su pompası kavrama manyetiği değişti 1.300 tl ye



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Jetta 1.4 TSI 140 HP Triger Zinciri: Ne Zaman Değiştirilir?

    Volkswagen Jetta 1.4 TSI 140 HP modelinde triger zinciri kullanılmaktadır. Triger zinciri, motorun düzgün çalışması için krank mili ile eksantrik milini senkronize eden önemli bir bileşendir.

    Jetta Triger Zinciri Ne Zaman Değiştirilir?

    Jetta 1.4 TSI 140 HP modelinin triger zincirinin Volkswagen tarafından belirlenen değişimi aralığı 100.000 kilometre veya 6 yıldır. Bu aralık, aracın kullanım koşullarına ve bakım kayıtlarına göre değişebilir.

    Jetta 1.4 TSI Triger Seti Ne Zaman Değiştirilir?

    Triger zincirinin yanı sıra, triger seti de aynı zamanda değiştirilmelidir. Triger seti genellikle triger zinciri, gergi, kaydırıcı ve contalardan oluşur. Triger seti değişimi de Volkswagen tarafından 100.000 kilometre veya 6 yılda önerilmektedir.

    Jetta 1.4 TSI Triger Kayış mı Zincir mi?

    Jetta 1.4 TSI 140 HP modelinde triger kayışı değil, triger zinciri kullanılmaktadır. Triger zincirleri, triger kayışlarına göre daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür.

    1.4 TSI Triger Zinciri Değişimi Fiyatı

    1.4 TSI triger zinciri ve seti değişimi fiyatı, işçilik maliyetleri ve kullanılan parçaların kalitesine göre değişebilir. Ortalama olarak, triger zinciri ve seti değişimi için 1.500 TL ile 2.500 TL arasında bir ücret ödenmesi beklenebilir.

    1.4 TSI Triger Zincir mi Kayış mı?

    1.4 TSI motorlarında triger zinciri kullanılmaktadır, triger kayışı değil.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1500 - 2000 TL. arası tutar. Triger zincirinin belirli bir değişim periyodu yoktur. Ne zaman esneme yaparsa o zaman değişir. Sizin aracın km. si fazla değil. Sizden önceki sahibi aracı zorlamış olabilir. Araç 140 hp. olduğu için gücü hissetmek adına araç fazla zorlanmıştır. Yoksa 120.000 km. de olup hala orjinal zincirini kullananlar çok.

    İyi günler...
  • Aracı gösterdik servise 943 TL masraf olur diye belirttiler.Herhalde öyle olmuş bu kadar kısa sürede triger zincirinin değişmesi normal değil çünkü inşallah bundan sonra bir sorun çıkmaz
  • Alman forumlarını da takip ediyorum, zincir problemleri TSI'lar için kronik sorun.
    Zaten yeni Golf'teki 1.2 ve 1.4'lerde kayışa geçildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    1500 - 2000 TL. arası tutar. Triger zincirinin belirli bir değişim periyodu yoktur. Ne zaman esneme yaparsa o zaman değişir. Sizin aracın km. si fazla değil. Sizden önceki sahibi aracı zorlamış olabilir. Araç 140 hp. olduğu için gücü hissetmek adına araç fazla zorlanmıştır. Yoksa 120.000 km. de olup hala orjinal zincirini kullananlar çok.

    İyi günler...


    Triger zincirinin değişim zamanı geldiği nasıl servise gitmeden anlaşılır hocam? Performans kaybı gibi durumlar olur mu değişim zamanı geldiğinde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    1500 - 2000 TL. arası tutar. Triger zincirinin belirli bir değişim periyodu yoktur. Ne zaman esneme yaparsa o zaman değişir. Sizin aracın km. si fazla değil. Sizden önceki sahibi aracı zorlamış olabilir. Araç 140 hp. olduğu için gücü hissetmek adına araç fazla zorlanmıştır. Yoksa 120.000 km. de olup hala orjinal zincirini kullananlar çok.

    İyi günler...


    Triger zincirinin değişim zamanı geldiği nasıl servise gitmeden anlaşılır hocam? Performans kaybı gibi durumlar olur mu değişim zamanı geldiğinde?


    Hayır performans kaybı olmaz. Yalnız aracın sesi değişir. Bir de motor arıza ışığı yanar. Daha önce de dediğim gibi bu zincirin değişim periyodu yoktur. Tamamen kullanıma bağlı. Triger kayışı gibi kopma olayı da olmaz. Siz kafaya takmayın. Değişim zamanı geldiğinde kendini belli eder. Eğer araç fazla zorlanmıyorsa 120.000 km. sonunda bile değişim gerekmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    1500 - 2000 TL. arası tutar. Triger zincirinin belirli bir değişim periyodu yoktur. Ne zaman esneme yaparsa o zaman değişir. Sizin aracın km. si fazla değil. Sizden önceki sahibi aracı zorlamış olabilir. Araç 140 hp. olduğu için gücü hissetmek adına araç fazla zorlanmıştır. Yoksa 120.000 km. de olup hala orjinal zincirini kullananlar çok.

    İyi günler...


    Triger zincirinin değişim zamanı geldiği nasıl servise gitmeden anlaşılır hocam? Performans kaybı gibi durumlar olur mu değişim zamanı geldiğinde?


    Hayır performans kaybı olmaz. Yalnız aracın sesi değişir. Bir de motor arıza ışığı yanar. Daha önce de dediğim gibi bu zincirin değişim periyodu yoktur. Tamamen kullanıma bağlı. Triger kayışı gibi kopma olayı da olmaz. Siz kafaya takmayın. Değişim zamanı geldiğinde kendini belli eder. Eğer araç fazla zorlanmıyorsa 120.000 km. sonunda bile değişim gerekmiyor.

    Anladım hocam vediğiniz bilgiler için çok teşekür ederim. :)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Clio 3 1.5 Dci Motor Yaptırdım
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Rica ederim. İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    Rica ederim. İyi forumlar...

    Araç bu şekilde kullanılsa ne gibi bir sorun olur aracın sesinde falan bir problem yok sadece egzoz arıza ışığı yanıyor eksantrik mil sensörü limit dışı hatası vermiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stawn39

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    Rica ederim. İyi forumlar...

    Araç bu şekilde kullanılsa ne gibi bir sorun olur aracın sesinde falan bir problem yok sadece egzoz arıza ışığı yanıyor eksantrik mil sensörü limit dışı hatası vermiş


    Kısaca daha büyük ve pahalı arızalara yol açar. Triger işi ihmale gelmez. Motoru yer. Rektefeye kadar yolu var. Hala yaptırmadıysanız en kısa zamanda yaptırmanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    quote:

    Orijinalden alıntı: stawn39

    quote:

    Orijinalden alıntı: autotechvw

    Rica ederim. İyi forumlar...

    Araç bu şekilde kullanılsa ne gibi bir sorun olur aracın sesinde falan bir problem yok sadece egzoz arıza ışığı yanıyor eksantrik mil sensörü limit dışı hatası vermiş


    Kısaca daha büyük ve pahalı arızalara yol açar. Triger işi ihmale gelmez. Motoru yer. Rektefeye kadar yolu var. Hala yaptırmadıysanız en kısa zamanda yaptırmanızı tavsiye ederim.

    Daha yapılmadı servise yeni malzemeleri gelmiş ama o zamana kadar ben 350-400km yaptım




  • Merhabalar,

    Ayni problem benim 2009 Model Jetta TSI 122BG aracimda da vardi. VW Erel servise goturdum zincir setinin degismesi gerektigini soylediler. Serviste zincir setini degiştirdim. Ses kesildi.

    Fakat:

    Zincir seti degistikten sonra arac ilk calistirmada bir sure 12000 devirde tekliyormus gibi calisiyor ve sonra normale donuyor. Bazen bununla birlikte benzin kokusu oluyor.

    Daha onemlisi aracin cekisi dustu ve zaman zaman aracin tekledigini hissediyorum. Ve yakit tuketimi %20 kadar artti.

    Ben aracin dogru sekilde senteye alinmadigini dusunuyorum fakat servis arac hata kodu vermedigi surece birsey yapamayacagini soyluyor.

    Ne yapabilirim. fikri/bilgisi olan varmi?

    Simdiden tesekkurler.
  • Büyük ihtimalle arabanın sentesi ayarsız çünkü zincir uzamasında benimkinin sentesi ayarı bayabi kaymış onun için bir daha serviste kaymıştı.
  • İlk çalıştırmada 1200 devirde bir süre kalıp normale dönmesi arıza değil. Bu şekilde çalışır zaten. Yalnız %20 fazladan yakıt tüketimi normal değil.
  • Bizim araç da marşa bastıktan birkaç saniye sonra 'carrr' diye ses çıkarmaya başlamıştı. Servise götürdük zincir, marş takımı gibi şeyler değişecek dedi 3500 tl masraf çıkardı. Sonra çıktık özel servise gittik zinciri değişecek ve gergi yapıalcak dedi 600 tl masrafı var diğer parçalara gerek yok dedi. Sizce buradan yaptırsak sorun düzelir mi?
  • Arkadaşlar,

    İstanbul Avrupa yakasında çok iyi tanıdığım bir dostum, aynı zamanda TSI motorları avucunun içi gibi bilen bir ustam mevcut. Yararlanmak isteyenler bana PM den ulaşabilir.

    İyi sürüşler,
  • Merhaba konuyu hortlatiyorum ama soyle bir sorunum var 85 bin kmde. 122 bg tsi dsg jetta kullaniyorum bazi gunler ilk calistirmada 2-3 sn kadar cirr diye bir ses geliyor. Sonra ses kediliyor. Bu sorunu nasil giderebilirim? Zincir degisimi gerekliyse istanbul anadolu yakasinda tavsiye edebileceginiz ozel servis car midir? Zincir degisiminin fiyati nedirr?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eksantirik mili sensörü arızası verdiği zaman araç sente atlatmıştır. sente ayarı ile bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz. fakat konumlandırıcıda arızalı olabilir. benim başıma da gelmişti. tekleme, sarsıntı ve eksantirik mili devir sensörü yüksek bilmem ne hatası veriyordu. ilk başta sensörü değiştirdim ama yine arıza lambası yanmaya devam etti. sente ayarı ile sorun halloldu. zincir için sökülüp bakılması lazım.zincir uzaması olmuyormuş bu motorda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgecili

    eksantirik mili sensörü arızası verdiği zaman araç sente atlatmıştır. sente ayarı ile bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz. fakat konumlandırıcıda arızalı olabilir. benim başıma da gelmişti. tekleme, sarsıntı ve eksantirik mili devir sensörü yüksek bilmem ne hatası veriyordu. ilk başta sensörü değiştirdim ama yine arıza lambası yanmaya devam etti. sente ayarı ile sorun halloldu. zincir için sökülüp bakılması lazım.zincir uzaması olmuyormuş bu motorda.

    malesef zincir uzaması olmuş zincir gergiler vs değişti şuanlık bir problemi yok olmasında zaten
  • volkswagenin bu bitmek bilmez dertlerinden kurtuldum sonunda, sattım jettayı, accord aldım 2005 model, daha öncede kullanmıştım honda. kolay kolay sorun çıkartmaz, yok zincir uzaması, yok bilmem ne sensörü arzası. iki tane vw araç kullandım konforuna özelliklerine diyecek yok ama ikisindede bıktım bu sensör, zincir, turbo vs. dertlerden, ikide bir sanayiye git, her an bir arıza çıkartabilir korkusu ile araba sürmekten nefret etmeye başlamıştım. ama şimdi içim rahat,
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.