Şimdi Ara

kablolu sorunsuz kablosuz yavaş (kafayi yemek üzereyim çözemiyorum)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
617
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selam,

    airties 5444 modemim var. ttnet 16 mbps'ye kadar sınırsız yalın internetim var. 2 yıldır da kullanmaktayım.
    son 1-2 gündür yaptığım testlerde 0,4-0,5 leri downloadları görmeye başladım kablosuz bağlantıda.
    bir türlü çözemedim, ttneti aradım, google dns im vardı, onu ttnet dns ile değiştirdik
    daha sonra hattı kontrol etti herhangi bir sıkıntı yok,
    neyse işte kapadık modemi tekrar açtık, yine aynı sıkıntı devam ediyor.
    yalnız şunu farketim, modemi açıyorum ilk 5-10 dk sıkıntı yok, sonra bir anda hız düşüyor..
    bunların üzerine modemi resetledim, yeni bir ağ adı ve kaçak girilme ihtimalini ortadan kaldırmak için yeni bir şifre tanımladım.
    bu sırada ethernet ile bağlı olduğum için kabloluyu da test etme şansı buldum.
    kablolu bağlantıda sorun yok, tıkır tıkır çalışıyor, bir süre sonra yavaşlamada yok.
    ne zaman etherneti söküp laptoptan ve telefondan kablosuza geçiyorum, bağlantım kablosuzda inanılmaz yavaşlıyor ama aynı anda kablolu da sıkıntı yok, standart hızında..

    gelelim denediklerime,
    modem firmware güncellemeyi denedim ama yapamadım, airties ın sitesi airties5444 için versiyon seçim ekranında takılıyor
    acaba modemim wireless adaptöründe mi sıkıntı var diyorum? modemi kapatıp açtığımda ilk 10 dk sorunsuz bir kablosuz bağlantı yapmam bu tezi çürütüyor.
    2 telefon ve 1 laptop bağlanmayı deniyorum acaba o mu sıkıntı oluyor diyorum? e zaten 2 senedir bu şekilde bağlanıyordum..

    özet olarak çözemiyorum ve kafayı yemek üzereyim,
    lütfen fikir ve olası çözüm önerilerinizi bana aktarın..
    dün akşamımı yedi, bari bu akşamımı yemesin:)

    teşekkürler







  • Modem arayüzündeki adsl hat değerlerini koyun bakalım tesisatta sıkıntı varmı eğer sorun yoksa kablosuz frekansını değiştirmek gerekiyor çakışma olabilir etrafdaki cihazlarla.
  • hocam biraz daha açabilir misin ne yapmam gerektiğini
  • Evet kablosuz kanalı değiştirmek çözüm olabilir. Modeme yakın durarak da test yapın. Mümkünse farklı bir cihazdan da test yapın. Hız testi yaptığınız cihazın ağ bağdaştırıcısının çipseti ile ilgili bir uyumsuzluk da olabilir. Bir de sabit bir IP adresi atayarak deneyin bakalım. Bazen modemlerdeki dhcp sunucuları kafayı yiyor, bir süre sonra ağ kullanılmaz hale geliyor.
  • majdan M kullanıcısına yanıt
    192.168.2.1 girin şifreyi değiştirmediyseniz admindir veya ttnetten aldıysan ttnet dir bunları deneyin boşta deneyin girdimi sol menüde internet yazar oraya basın oradaki değerleri buraya koyun bakalım hatta sorun varmı değerleri koyduktan sonra tekrar sol menüden kablosuz yazan bölüme girip oradaki bilgileri koyun.
  • cevaplar için teşekkürler,

    uyumsuzluk konusunu sanmıyorum açıkçası, zira dediğim gibi 2 senedir aynı modem, aynı laptop, aynı telefon ile kullanıyorum. hiçbir cihazda herhangi bir değişiklik yapmadım.
    bu arada yakınlaşma uzaklaşma işini dün akşam denedim, hiçbir fark yok..
    olması gereken kanal değeri nedir acaba?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.