95 mi yoksa 97 oktan mı daha iyi??? po dan yakıt almadıgım için 98 den bahsetmiyorum bile.. 97 shell w-power kullanıyorum.performansı 95 e göre farkedilir derecede iyi ama bazılarının 97 almadıklarını biliyorum..ucuz oldugu için değil..araçlarını koruma içgüdüsüyle:) accentlere genelde kaç oktanlık benzin kullanosunuz arkadaşlar?
95 alıyorum...
şöyle düşünüyorum;
benim 97,98 almam gerekiyorsa bmw m3, 911 turbo sahipleri ne yapsın...
etanol mü kullansın?
quote:
Orijinalden alıntı: AlexdeLarge
95 alıyorum...
şöyle düşünüyorum;
benim 97,98 almam gerekiyorsa bmw m3, 911 turbo sahipleri ne yapsın...
etanol mü kullansın?
bir hondacı olarak 97 oktan kullanıyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: huso2000
bir hondacı olarak 97 oktan kullanıyorum...
Alıntıları Göster
bp ultimate kurşunsuz kullanıyorum nedeni oktanından değil motoru temiz tutması şöyleki; geçen kış beylikdüzü doğuş otomotive gittik kuzenle A4 bakıyoduk ozmnlar ona neyse orda 8silindirli bi A8 vardı bp nin reklam aracı üzeri fln full bp amblemleriyle dolu sağdan direksiyonlu fln neyse kaput açık motorun üzerinede bir lcd yerleştirmişler hemen gittim yanına başında duran görevliyle hemen muhabbete başladım dedim hocam bu araba ne iş fln başladı anlatmaya 8 silindiri normal benzin kullanarak 5bin km kullanmışlar sonra 4silindiri bloke edip 10bin km ultimate ile kullanmışlar arabayı sonra pistonların üzerine delik açmışlar oraya bi çubuk sokuyoruz çubuğun üzerindede kamera var pistonun içinde çevirip bakıyoruz işte o normal benzinle kullanılan kısmı bir parmak toz denirya öle içi leş gibi sonra ultimate kullanılan kısmı pırıl pırıl parlıyodu arabanın benzin püskürtüp patlama yaptıktan sonraki anınıda izledim benzinin püskürtülmesiyle oluşan tanecikler patlamadan sonra bile havadauçuuyo ve pistonların üzerinde koruyucu bi tabaka oluşturuyomuş taa ozmnlar içimde yer etmişti birgün sıfır araba alırsak ilk ultimate benzin koyarak çalıştırıcam diye kısmet oldu 1 hafta önce imzamdaki arabayı aldık gittim bp den 50milyonluk ultimate aldım hesapladım da 45 lt de normal ile ultimate arasında 1.80ytl fark ediyo değermi normal benzin kullanıp motoru mahfetmeye bence değmez ama genede siz bilirsiniz
quote:
Orijinalden alıntı: fiesta1903
bp ultimate kurşunsuz kullanıyorum nedeni oktanından değil motoru temiz tutması şöyleki; geçen kış beylikdüzü doğuş otomotive gittik kuzenle A4 bakıyoduk ozmnlar ona neyse orda 8silindirli bi A8 vardı bp nin reklam aracı üzeri fln full bp amblemleriyle dolu sağdan direksiyonlu fln neyse kaput açık motorun üzerinede bir lcd yerleştirmişler hemen gittim yanına başında duran görevliyle hemen muhabbete başladım dedim hocam bu araba ne iş fln başladı anlatmaya 8 silindiri normal benzin kullanarak 5bin km kullanmışlar sonra 4silindiri bloke edip 10bin km ultimate ile kullanmışlar arabayı sonra pistonların üzerine delik açmışlar oraya bi çubuk sokuyoruz çubuğun üzerindede kamera var pistonun içinde çevirip bakıyoruz işte o normal benzinle kullanılan kısmı bir parmak toz denirya öle içi leş gibi sonra ultimate kullanılan kısmı pırıl pırıl parlıyodu arabanın benzin püskürtüp patlama yaptıktan sonraki anınıda izledim benzinin püskürtülmesiyle oluşan tanecikler patlamadan sonra bile havadauçuuyo ve pistonların üzerinde koruyucu bi tabaka oluşturuyomuş taa ozmnlar içimde yer etmişti birgün sıfır araba alırsak ilk ultimate benzin koyarak çalıştırıcam diye kısmet oldu 1 hafta önce imzamdaki arabayı aldık gittim bp den 50milyonluk ultimate aldım hesapladım da 45 lt de normal ile ultimate arasında 1.80ytl fark ediyo değermi normal benzin kullanıp motoru mahfetmeye bence değmez ama genede siz bilirsiniz
Alıntıları Göster
97 oktan şehir içinde farketmiyo diyen arkadaşlar var..ve 97 oktanın fazla isleme yaptıklarını sölüyolar....ne diyosunuz yani 95 mı kullanalım..
quote:
Orijinalden alıntı: wf1x
97 oktan şehir içinde farketmiyo diyen arkadaşlar var..ve 97 oktanın fazla isleme yaptıklarını sölüyolar....ne diyosunuz yani 95 mı kullanalım..
Alıntıları Göster
euro dizel, power wo.
quote:
Orijinalden alıntı: cevizkabugu
euro dizel, power wo.
Alıntıları Göster
bbc de 5.vites programında testlerini yaptılar, 3 adet normal binek otomobil biri clioydu,biri honda civicmiydi neydi diğerini unuttum.. 3 adette yüksek sıkıştırmalı yani turbo motorlu aracı test ettiler subaru imprezza,golf gti diğerini hatırlamıyorum..
dynoda beygir güçlerinde bir değişiklik varmı baktılar denedikleri benzinler 95 lik,shell 97 ve bp ultimate 98.. 95 liğe göre turbolarda hp de ciddi artış var ..yüksek oktanlarda hp leri fırlıyor ancak binek aile otomobillerinde hiç bir oynama olmadı .. yazık almayın dediler..
arkadaşlar yaptıgım araştırmalar sonucunda bizim araçlara 95 den fazlası müsriflikten başka bişiy değil.. işin özü;yüksek devirlerde araba kullanan performans araçlarında vuruntuyu önlediği için 95 den yukarısı kullanılabilir..
ALINTILAR:::: ****************************** Oktan sayısı, benzinin kalitesini gösteren en önemli parametre olup motordaki vuruntunun ölçümüdür. Benzinlerde oktan değeri, Araştırma Oktan Sayısı (RON) ve Motor Oktan Sayısı (MON) olarak iki şekilde tanımlanmaktadır. RON sayısı, motorun yüksüz (rolanti) durumdaki, MON sayısı ise motorun yüke bindiği (ağır yük, yokuş tırmanma) durumdaki vuruntu kalitesini gösterir. Bu nedenle MON sayısı aracın gerçek yol koşullarına uyum performansını belirler. Türkiye'de satılan standart kurşunsuz benzinin oktan değeri RON 95, MON 85 iken, 98 oktan kurşunsuz benzinde bu değerler 98 RON, 87 MON'dur.
,**************** Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okuyun.. İşte size oktan hakkında bilmeniz gereken en önemli madde: Piyasada satılan araçların (benzinli araçlar) hemen hemen hepsi normal oktan sayıları ile en iyi performansı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla, daha yüksek oktan sayısına sahip bir benzinli yakıt motorunuzun performansını arttırmaz...
Peki nasıl oluyor da akaryakıt . rmaları yüksek oktanlı yakıtın motorunuzun performansını arttıracağını iddia edebiliyor:Bununla ilgili gözden kaçan (veya gözden kaçırılmak istenen !!) durum, yüksek oktanlı yakıtın tüm motorlarda değil fakat bazı özelliklere sahip olan motorlarda az miktarlarda performans artışı gösterebilmesidir.
Bu bahsettiğimiz özelliklerden en önemlisi yüksek performanslı ve yeni tip motorlarda bulunabilen vuruntu-algılama sistemidir (bazı motorlarda oktan-ayar sistemi de bulunur). Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium)Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız...
Bunu anlamanın tek yolu aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır. Piyasadaki araçların çoğu “regular” olarak nitelendirilen yakıtlar ile çalışmak üzere tasarlanmıştır. Fakat yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlara sahip bazı spor araçlar, eski araçlar ve lüks sınıftaki bazı araçlarda daha yüksek oktanlı yakıtların kullanılması gerekebilir. Fakat paragrafın başında da söylediğimiz gibi hangi benzini kullanmanız gerektiğini anlamak için yapmanız gereken tek şey aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır.
Daha yüksek oktanlı yakıt motorunuzu daha iyi temizler mi?Akaryakıt istasyonlarında satılan yakıtların hemen hemen hepsinde silindir içindeki birikmeyi önleyici katkı maddeleri bulunur. Motorun temizlenmesine yardımcı olmak bu katkı maddelerinin görevidir ve oktan sayısının bu konuda bir etkisi yoktur.Vuruntu – Oktan sayısı arasındaki ilişki...
Aracınızın motorunu dikkatlice dinleyin... Eğer vuruntu sesi gelmiyor ise aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı kullanmaya devam edin. Bildiğiniz gibi vuruntu silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden veya tutuşmadan kaynaklanır ve performanısınızı düşürmesinin yanı sıra uzun süre devam etmesi halinde motora zarar verebilir. Eğer motorunuzda vuruntudan şüpheleniyorsanız daha yüksek oktanlı bir yakıt kullanmayı deneyebilirsiniz. Fakat bunun yerine motorunuzun ateşleme sistemini kontrol ettirmek üzere servise gitmek daha akılcı bir yöntemdir.
Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.
Motor, yüksek oktanlı yakıt ile daha mı kolay çalışır?Bu sorunun cevabı kesinlikle “hayır”dır.Yüksek oktanlı yakıt performansı arttırır mı?Eğer aracınız 87 oktanlı bir yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanmış ise daha yüksek oktanlı bir yakıt kullandığınızda motorunuzda bir performans artışı hissedemezsiniz. Daha önce de söylediğimiz gibi eğer hissedilir bir artış oluyor ise bu, motorunuzun ateşleme avansının yeniden ayarlanmaya ihtiyacı olduğu anlamına gelir...
Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...
Oktan ile ilgili gerçekler:
•Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir. • Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur. • Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir. Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir. • Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.
Oktan ile ilgili yanlışlar
• Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz. • Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.Hayır, sağlamaz. • Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz. • Yüksek oktanlı benzin daha fazla ra. ne edilmiştir – daha iyi bir benzindir.Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan ra. ne işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler sadece yakıtın içindeki hidrokarbon dizilişini değiştirir ve daha yavaş yanma özelliği katar. Bu ilave işlemler ayrıca . yatı da arttırır!..
Vuruntu kısaca kontrolsüz yanma olarak tanımlanabilir. Benzin yapısı gereği çok kolay tutuşabilir. Bujinin amacı, sıkışma sonucu artan sıcaklığa bağlı benzin hava karışımı kendi kendine yanmadan önce ateşlemeyi başlatarak yanmayı kontrol altına almaktır.
Motorlardan daha yüksek verim alabilmenin en önemli çözümlerinden bir tanesi, kompresyon oranını artırarak operasyon sıcaklığını yukarı taşımak ve ayni hacimli motordan daha yüksek verim elde etmektir.Ancak yukarıda da değinildiği üzere, yuksek kompresyon oranı, yüksek sıcaklık, kendi kendine tutuşma olasılığını gündeme getireceği için, yakıtın kimyasal yapısında iyileştirmeye gidilerek, kolayca tutuşum eğilimi daha az olan hidrokarbonların oranı artırılır ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.
quote:
Orijinalden alıntı: wf1x
arkadaşlar yaptıgım araştırmalar sonucunda bizim araçlara 95 den fazlası müsriflikten başka bişiy değil.. işin özü;yüksek devirlerde araba kullanan performans araçlarında vuruntuyu önlediği için 95 den yukarısı kullanılabilir..
ALINTILAR:::: ****************************** Oktan sayısı, benzinin kalitesini gösteren en önemli parametre olup motordaki vuruntunun ölçümüdür. Benzinlerde oktan değeri, Araştırma Oktan Sayısı (RON) ve Motor Oktan Sayısı (MON) olarak iki şekilde tanımlanmaktadır. RON sayısı, motorun yüksüz (rolanti) durumdaki, MON sayısı ise motorun yüke bindiği (ağır yük, yokuş tırmanma) durumdaki vuruntu kalitesini gösterir. Bu nedenle MON sayısı aracın gerçek yol koşullarına uyum performansını belirler. Türkiye'de satılan standart kurşunsuz benzinin oktan değeri RON 95, MON 85 iken, 98 oktan kurşunsuz benzinde bu değerler 98 RON, 87 MON'dur.
,**************** Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okuyun.. İşte size oktan hakkında bilmeniz gereken en önemli madde: Piyasada satılan araçların (benzinli araçlar) hemen hemen hepsi normal oktan sayıları ile en iyi performansı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla, daha yüksek oktan sayısına sahip bir benzinli yakıt motorunuzun performansını arttırmaz...
Peki nasıl oluyor da akaryakıt . rmaları yüksek oktanlı yakıtın motorunuzun performansını arttıracağını iddia edebiliyor:Bununla ilgili gözden kaçan (veya gözden kaçırılmak istenen !!) durum, yüksek oktanlı yakıtın tüm motorlarda değil fakat bazı özelliklere sahip olan motorlarda az miktarlarda performans artışı gösterebilmesidir.
Bu bahsettiğimiz özelliklerden en önemlisi yüksek performanslı ve yeni tip motorlarda bulunabilen vuruntu-algılama sistemidir (bazı motorlarda oktan-ayar sistemi de bulunur). Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium)Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız...
Bunu anlamanın tek yolu aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır. Piyasadaki araçların çoğu “regular” olarak nitelendirilen yakıtlar ile çalışmak üzere tasarlanmıştır. Fakat yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlara sahip bazı spor araçlar, eski araçlar ve lüks sınıftaki bazı araçlarda daha yüksek oktanlı yakıtların kullanılması gerekebilir. Fakat paragrafın başında da söylediğimiz gibi hangi benzini kullanmanız gerektiğini anlamak için yapmanız gereken tek şey aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır.
Daha yüksek oktanlı yakıt motorunuzu daha iyi temizler mi?Akaryakıt istasyonlarında satılan yakıtların hemen hemen hepsinde silindir içindeki birikmeyi önleyici katkı maddeleri bulunur. Motorun temizlenmesine yardımcı olmak bu katkı maddelerinin görevidir ve oktan sayısının bu konuda bir etkisi yoktur.Vuruntu – Oktan sayısı arasındaki ilişki...
Aracınızın motorunu dikkatlice dinleyin... Eğer vuruntu sesi gelmiyor ise aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı kullanmaya devam edin. Bildiğiniz gibi vuruntu silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden veya tutuşmadan kaynaklanır ve performanısınızı düşürmesinin yanı sıra uzun süre devam etmesi halinde motora zarar verebilir. Eğer motorunuzda vuruntudan şüpheleniyorsanız daha yüksek oktanlı bir yakıt kullanmayı deneyebilirsiniz. Fakat bunun yerine motorunuzun ateşleme sistemini kontrol ettirmek üzere servise gitmek daha akılcı bir yöntemdir.
Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.
Motor, yüksek oktanlı yakıt ile daha mı kolay çalışır?Bu sorunun cevabı kesinlikle “hayır”dır.Yüksek oktanlı yakıt performansı arttırır mı?Eğer aracınız 87 oktanlı bir yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanmış ise daha yüksek oktanlı bir yakıt kullandığınızda motorunuzda bir performans artışı hissedemezsiniz. Daha önce de söylediğimiz gibi eğer hissedilir bir artış oluyor ise bu, motorunuzun ateşleme avansının yeniden ayarlanmaya ihtiyacı olduğu anlamına gelir...
Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...
Oktan ile ilgili gerçekler:
•Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir. • Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur. • Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir. Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir. • Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.
Oktan ile ilgili yanlışlar
• Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz. • Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.Hayır, sağlamaz. • Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz. • Yüksek oktanlı benzin daha fazla ra. ne edilmiştir – daha iyi bir benzindir.Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan ra. ne işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler sadece yakıtın içindeki hidrokarbon dizilişini değiştirir ve daha yavaş yanma özelliği katar. Bu ilave işlemler ayrıca . yatı da arttırır!..
Vuruntu kısaca kontrolsüz yanma olarak tanımlanabilir. Benzin yapısı gereği çok kolay tutuşabilir. Bujinin amacı, sıkışma sonucu artan sıcaklığa bağlı benzin hava karışımı kendi kendine yanmadan önce ateşlemeyi başlatarak yanmayı kontrol altına almaktır.
Motorlardan daha yüksek verim alabilmenin en önemli çözümlerinden bir tanesi, kompresyon oranını artırarak operasyon sıcaklığını yukarı taşımak ve ayni hacimli motordan daha yüksek verim elde etmektir.Ancak yukarıda da değinildiği üzere, yuksek kompresyon oranı, yüksek sıcaklık, kendi kendine tutuşma olasılığını gündeme getireceği için, yakıtın kimyasal yapısında iyileştirmeye gidilerek, kolayca tutuşum eğilimi daha az olan hidrokarbonların oranı artırılır ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.
ben devamlı 95 oktan benzin alırım
quote:
Orijinalden alıntı: Harun
ben devamlı 95 oktan benzin alırım
Alıntıları Göster
Aracım 99 Accent. Ş. arası yolda 97 hissedilir derecede fark etti. Ancak bu arada egzos ucunda islenme oluştu. (Daha önce yok gibiydi.) Bunun üzerine 95'e döndüm. 95 ve 97 oktanlar arasında da firmaya göre farklar gözlemledim. Şöyleki Giderken 97 Total kullanmıştım. Dönüşte 97 Opet aldım. Baya fark vardı Opette. Ayrıca 95 için de Shell ve Total arasında gidip geliyorum. Şhell bence daha iyi yanıyor, araç daha rahat çalışıyor, ancak daha çabuk bitiyor. Total ise sanki daha yavaş bitiyor ama motor sesi daha fazla oluyor ama daha performanslı gibi. Bunlar sadece benim gözlemlerim. İstasyondan istasyona değişebilir belki.
quote:
Orijinalden alıntı: hkngzr
Aracım 99 Accent. Ş. arası yolda 97 hissedilir derecede fark etti. Ancak bu arada egzos ucunda islenme oluştu. (Daha önce yok gibiydi.) Bunun üzerine 95'e döndüm. 95 ve 97 oktanlar arasında da firmaya göre farklar gözlemledim. Şöyleki Giderken 97 Total kullanmıştım. Dönüşte 97 Opet aldım. Baya fark vardı Opette. Ayrıca 95 için de Shell ve Total arasında gidip geliyorum. Şhell bence daha iyi yanıyor, araç daha rahat çalışıyor, ancak daha çabuk bitiyor. Total ise sanki daha yavaş bitiyor ama motor sesi daha fazla oluyor ama daha performanslı gibi. Bunlar sadece benim gözlemlerim. İstasyondan istasyona değişebilir belki.
Alıntıları Göster
shell 97 kullanıyorum, fiyat olarak 95 ile arasında fark yok gibi. o zaman neden 95 alayım dimi.
quote:
Orijinalden alıntı: power-pc
shell 97 kullanıyorum, fiyat olarak 95 ile arasında fark yok gibi. o zaman neden 95 alayım dimi.
Alıntıları Göster
bizde 95 vectra 2,0 var 95 alıoduk bu yılın başına kadar artık bizde 97 ye döndük ama bi zararı olmaz heralde
bu arada aracın kaldırabilceğini oktan sayısı var mıdır yoksa ne kadar yüksek alırsak alalım motor yine çalışmaya devam eder mi
quote:
Orijinalden alıntı: to_se
bizde 95 vectra 2,0 var 95 alıoduk bu yılın başına kadar artık bizde 97 ye döndük ama bi zararı olmaz heralde
bu arada aracın kaldırabilceğini oktan sayısı var mıdır yoksa ne kadar yüksek alırsak alalım motor yine çalışmaya devam eder mi
Alıntıları Göster
Hyundai markası altındaki araçlarda modellerine göre farklılık kullanılan benzin fark edebilir.
Servis Accent 90- 00 yılları arasına 95 kursunsuz tavsiye etmeketedir. Ancak Diğer modellere geçtiğinizde durum değişmekte.
Gets dediğinizde 97 ve yukarısını kullanabilmekte. Admira, i serisi , Era yada 4x4 ler, yüksek oktan benzin kullanabiliyor.
Önemli olan Marka model ne olursa olsun Alınmış olduğu yıl olarak düşünüyorum. 96 yılında 98 oktan yoktu. yani bu araca bunu koymak pek mantıklı değildir.
quote:
Orijinalden alıntı: ogunmas
Hyundai markası altındaki araçlarda modellerine göre farklılık kullanılan benzin fark edebilir.
Servis Accent 90- 00 yılları arasına 95 kursunsuz tavsiye etmeketedir. Ancak Diğer modellere geçtiğinizde durum değişmekte.
Gets dediğinizde 97 ve yukarısını kullanabilmekte. Admira, i serisi , Era yada 4x4 ler, yüksek oktan benzin kullanabiliyor.
Önemli olan Marka model ne olursa olsun Alınmış olduğu yıl olarak düşünüyorum. 96 yılında 98 oktan yoktu. yani bu araca bunu koymak pek mantıklı değildir.
Alıntıları Göster
Genelde 95 Kurşunsuz Tolal(ELF) yada Shell kullanıyorum.
Opet ten aldım mı Alet hasta oluyor. Çalıştırmak istediğimde öksürüp tıksırmaya başlıyor.
Ancak Bilhassa TOTAL tavsiye edeceğim. Fransızları sevmememe rağmen ELF+total bu işi bilen bir Yakıt firması.
quote:
Orijinalden alıntı: ogunmas
Genelde 95 Kurşunsuz Tolal(ELF) yada Shell kullanıyorum.
Opet ten aldım mı Alet hasta oluyor. Çalıştırmak istediğimde öksürüp tıksırmaya başlıyor.
Ancak Bilhassa TOTAL tavsiye edeceğim. Fransızları sevmememe rağmen ELF+total bu işi bilen bir Yakıt firması.
Alıntıları Göster
benzini ya Bp den ya da Shell den alıyorum
95 oktan her zaman
quote:
Orijinalden alıntı: Subat
benzini ya Bp den ya da Shell den alıyorum
95 oktan her zaman
Alıntıları Göster
ben shell in 95 oktanını kullanıyorum. bir ara 97 ya da 98 oktan kullanıyordum. onlar arabayı sessiz çalıstırıyor doğru ama % 10-20 daha fazla benzin tüketiyor araç o zaman o yüzden artık 95 alıyorum sürekli
quote:
Orijinalden alıntı: ThE GaSeS
ben shell in 95 oktanını kullanıyorum. bir ara 97 ya da 98 oktan kullanıyordum. onlar arabayı sessiz çalıstırıyor doğru ama % 10-20 daha fazla benzin tüketiyor araç o zaman o yüzden artık 95 alıyorum sürekli
Alıntıları Göster
Shell V-Power 97 kullanıyorum.. Zorunlu bir kez 8 lt kadar 95 oktan benzin haricinde sürekli 97 aldım (Shellden hariç bir kaç kez Total 97) Ama benim tercih sebebim oktan sayısı nedeniyle değil.. Bildiğim kadarıyla 97 ler daha iyi rafine ediliyor Ayrıca içinde motoru korumaya yönelik bir sürü katkı maddesi var Audi A8'deki durumu anlatan arkadaşın gördüğü gibi olay 95-97'de değil koruyucu katkı maddelerinde bence..
Bu arada arabam Tipo 2.0 16v
quote:
Orijinalden alıntı: wf1x
arkadaşlar yaptıgım araştırmalar sonucunda bizim araçlara 95 den fazlası müsriflikten başka bişiy değil.. işin özü;yüksek devirlerde araba kullanan performans araçlarında vuruntuyu önlediği için 95 den yukarısı kullanılabilir..
ALINTILAR:::: ****************************** Oktan sayısı, benzinin kalitesini gösteren en önemli parametre olup motordaki vuruntunun ölçümüdür. Benzinlerde oktan değeri, Araştırma Oktan Sayısı (RON) ve Motor Oktan Sayısı (MON) olarak iki şekilde tanımlanmaktadır. RON sayısı, motorun yüksüz (rolanti) durumdaki, MON sayısı ise motorun yüke bindiği (ağır yük, yokuş tırmanma) durumdaki vuruntu kalitesini gösterir. Bu nedenle MON sayısı aracın gerçek yol koşullarına uyum performansını belirler. Türkiye'de satılan standart kurşunsuz benzinin oktan değeri RON 95, MON 85 iken, 98 oktan kurşunsuz benzinde bu değerler 98 RON, 87 MON'dur.
,**************** Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okuyun.. İşte size oktan hakkında bilmeniz gereken en önemli madde: Piyasada satılan araçların (benzinli araçlar) hemen hemen hepsi normal oktan sayıları ile en iyi performansı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla, daha yüksek oktan sayısına sahip bir benzinli yakıt motorunuzun performansını arttırmaz...
Peki nasıl oluyor da akaryakıt . rmaları yüksek oktanlı yakıtın motorunuzun performansını arttıracağını iddia edebiliyor:Bununla ilgili gözden kaçan (veya gözden kaçırılmak istenen !!) durum, yüksek oktanlı yakıtın tüm motorlarda değil fakat bazı özelliklere sahip olan motorlarda az miktarlarda performans artışı gösterebilmesidir.
Bu bahsettiğimiz özelliklerden en önemlisi yüksek performanslı ve yeni tip motorlarda bulunabilen vuruntu-algılama sistemidir (bazı motorlarda oktan-ayar sistemi de bulunur). Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium)Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız...
Bunu anlamanın tek yolu aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır. Piyasadaki araçların çoğu “regular” olarak nitelendirilen yakıtlar ile çalışmak üzere tasarlanmıştır. Fakat yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlara sahip bazı spor araçlar, eski araçlar ve lüks sınıftaki bazı araçlarda daha yüksek oktanlı yakıtların kullanılması gerekebilir. Fakat paragrafın başında da söylediğimiz gibi hangi benzini kullanmanız gerektiğini anlamak için yapmanız gereken tek şey aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır.
Daha yüksek oktanlı yakıt motorunuzu daha iyi temizler mi?Akaryakıt istasyonlarında satılan yakıtların hemen hemen hepsinde silindir içindeki birikmeyi önleyici katkı maddeleri bulunur. Motorun temizlenmesine yardımcı olmak bu katkı maddelerinin görevidir ve oktan sayısının bu konuda bir etkisi yoktur.Vuruntu – Oktan sayısı arasındaki ilişki...
Aracınızın motorunu dikkatlice dinleyin... Eğer vuruntu sesi gelmiyor ise aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı kullanmaya devam edin. Bildiğiniz gibi vuruntu silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden veya tutuşmadan kaynaklanır ve performanısınızı düşürmesinin yanı sıra uzun süre devam etmesi halinde motora zarar verebilir. Eğer motorunuzda vuruntudan şüpheleniyorsanız daha yüksek oktanlı bir yakıt kullanmayı deneyebilirsiniz. Fakat bunun yerine motorunuzun ateşleme sistemini kontrol ettirmek üzere servise gitmek daha akılcı bir yöntemdir.
Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.
Motor, yüksek oktanlı yakıt ile daha mı kolay çalışır?Bu sorunun cevabı kesinlikle “hayır”dır.Yüksek oktanlı yakıt performansı arttırır mı?Eğer aracınız 87 oktanlı bir yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanmış ise daha yüksek oktanlı bir yakıt kullandığınızda motorunuzda bir performans artışı hissedemezsiniz. Daha önce de söylediğimiz gibi eğer hissedilir bir artış oluyor ise bu, motorunuzun ateşleme avansının yeniden ayarlanmaya ihtiyacı olduğu anlamına gelir...
Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...
Oktan ile ilgili gerçekler:
•Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir. • Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur. • Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir. Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir. • Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.
Oktan ile ilgili yanlışlar
• Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz. • Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.Hayır, sağlamaz. • Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz. • Yüksek oktanlı benzin daha fazla ra. ne edilmiştir – daha iyi bir benzindir.Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan ra. ne işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler sadece yakıtın içindeki hidrokarbon dizilişini değiştirir ve daha yavaş yanma özelliği katar. Bu ilave işlemler ayrıca . yatı da arttırır!..
Vuruntu kısaca kontrolsüz yanma olarak tanımlanabilir. Benzin yapısı gereği çok kolay tutuşabilir. Bujinin amacı, sıkışma sonucu artan sıcaklığa bağlı benzin hava karışımı kendi kendine yanmadan önce ateşlemeyi başlatarak yanmayı kontrol altına almaktır.
Motorlardan daha yüksek verim alabilmenin en önemli çözümlerinden bir tanesi, kompresyon oranını artırarak operasyon sıcaklığını yukarı taşımak ve ayni hacimli motordan daha yüksek verim elde etmektir.Ancak yukarıda da değinildiği üzere, yuksek kompresyon oranı, yüksek sıcaklık, kendi kendine tutuşma olasılığını gündeme getireceği için, yakıtın kimyasal yapısında iyileştirmeye gidilerek, kolayca tutuşum eğilimi daha az olan hidrokarbonların oranı artırılır ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.
quote:
Orjinalden alıntı: wf1x
arkadaşlar yaptıgım araştırmalar sonucunda bizim araçlara 95 den fazlası müsriflikten başka bişiy değil.. işin özü;yüksek devirlerde araba kullanan performans araçlarında vuruntuyu önlediği için 95 den yukarısı kullanılabilir..
ALINTILAR:::: ****************************** Oktan sayısı, benzinin kalitesini gösteren en önemli parametre olup motordaki vuruntunun ölçümüdür. Benzinlerde oktan değeri, Araştırma Oktan Sayısı (RON) ve Motor Oktan Sayısı (MON) olarak iki şekilde tanımlanmaktadır. RON sayısı, motorun yüksüz (rolanti) durumdaki, MON sayısı ise motorun yüke bindiği (ağır yük, yokuş tırmanma) durumdaki vuruntu kalitesini gösterir. Bu nedenle MON sayısı aracın gerçek yol koşullarına uyum performansını belirler. Türkiye'de satılan standart kurşunsuz benzinin oktan değeri RON 95, MON 85 iken, 98 oktan kurşunsuz benzinde bu değerler 98 RON, 87 MON'dur.
,**************** Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okuyun.. İşte size oktan hakkında bilmeniz gereken en önemli madde: Piyasada satılan araçların (benzinli araçlar) hemen hemen hepsi normal oktan sayıları ile en iyi performansı sağlamak üzere tasarlanmıştır. Dolayısıyla, daha yüksek oktan sayısına sahip bir benzinli yakıt motorunuzun performansını arttırmaz...
Peki nasıl oluyor da akaryakıt . rmaları yüksek oktanlı yakıtın motorunuzun performansını arttıracağını iddia edebiliyor:Bununla ilgili gözden kaçan (veya gözden kaçırılmak istenen !!) durum, yüksek oktanlı yakıtın tüm motorlarda değil fakat bazı özelliklere sahip olan motorlarda az miktarlarda performans artışı gösterebilmesidir.
Bu bahsettiğimiz özelliklerden en önemlisi yüksek performanslı ve yeni tip motorlarda bulunabilen vuruntu-algılama sistemidir (bazı motorlarda oktan-ayar sistemi de bulunur). Yurt dışındaki benzin istasyonlarında satılan benzinler oktan sayısı göz önüne alındığında üç sınıfa ayrılır:- 87 oktan ve altı (regular)- 88-91 oktan (mid-grade)- 92 oktan ve üstü (premium)Aracınız için doğru oktan sayısını nasıl anlarsınız...
Bunu anlamanın tek yolu aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır. Piyasadaki araçların çoğu “regular” olarak nitelendirilen yakıtlar ile çalışmak üzere tasarlanmıştır. Fakat yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlara sahip bazı spor araçlar, eski araçlar ve lüks sınıftaki bazı araçlarda daha yüksek oktanlı yakıtların kullanılması gerekebilir. Fakat paragrafın başında da söylediğimiz gibi hangi benzini kullanmanız gerektiğini anlamak için yapmanız gereken tek şey aracınızın kullanım kılavuzuna bakmaktır.
Daha yüksek oktanlı yakıt motorunuzu daha iyi temizler mi?Akaryakıt istasyonlarında satılan yakıtların hemen hemen hepsinde silindir içindeki birikmeyi önleyici katkı maddeleri bulunur. Motorun temizlenmesine yardımcı olmak bu katkı maddelerinin görevidir ve oktan sayısının bu konuda bir etkisi yoktur.Vuruntu – Oktan sayısı arasındaki ilişki...
Aracınızın motorunu dikkatlice dinleyin... Eğer vuruntu sesi gelmiyor ise aracınızın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yakıtı kullanmaya devam edin. Bildiğiniz gibi vuruntu silindirlerde yanlış zamanda meydana gelen ateşlemeden veya tutuşmadan kaynaklanır ve performanısınızı düşürmesinin yanı sıra uzun süre devam etmesi halinde motora zarar verebilir. Eğer motorunuzda vuruntudan şüpheleniyorsanız daha yüksek oktanlı bir yakıt kullanmayı deneyebilirsiniz. Fakat bunun yerine motorunuzun ateşleme sistemini kontrol ettirmek üzere servise gitmek daha akılcı bir yöntemdir.
Yüksek oktanlı yakıt ile daha çok kilometre yapabilir misiniz?Aracınız, örneğin 87 oktanlı bir yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış ise sizin 98 oktanlı bir yakıt kullanmanız aracınızın aynı benzin ile daha çok yol almasını sağlamaz. Eğer 98 oktanlı bir yakıt kullanmaya başladıktan sonra aracınızın aldığı yol artıyorsa bu, motorunuzun ateşleme avansının tekrar ayarlanmaya ihtiyacı olduğunu gösterir ve bu ayarı yaptırdıktan sonra 87 oktanlı bir yakıt ile aynı verimi sağlayabilirsiniz.
Motor, yüksek oktanlı yakıt ile daha mı kolay çalışır?Bu sorunun cevabı kesinlikle “hayır”dır.Yüksek oktanlı yakıt performansı arttırır mı?Eğer aracınız 87 oktanlı bir yakıt ile çalışacak şekilde tasarlanmış ise daha yüksek oktanlı bir yakıt kullandığınızda motorunuzda bir performans artışı hissedemezsiniz. Daha önce de söylediğimiz gibi eğer hissedilir bir artış oluyor ise bu, motorunuzun ateşleme avansının yeniden ayarlanmaya ihtiyacı olduğu anlamına gelir...
Reklamlarda bahsedildiği gibi aracınızın performansının artması için yüksek oktanlı benzin alıyorsanız bu yazıyı okumanızı tavsiye ederiz...
Oktan ile ilgili gerçekler:
•Yüksek oktanlı benzin, düşük oktanlı benzinden daha yavaş yanar. Bu yavaş yanma da yüksek devirlerde iken motorunuzda vuruntu oluşmasını engeller. Dolayısıyla yüksek oktanlı benzin, vuruntuya daha dirençlidir. • Eğer motorunuz düzgün çalışıyorsa ve vuruntu gibi sorunları yoksa daha yüksek oktanlı bir benzin türüne geçmenize gerek yoktur. • Eğer motorunuzda vuruntu veya aşırı ses var ise bunun sebebi mutlaka benzin olmak zorunda değildir. Bu sorunlar motorun elektronik kontrol sisteminden, ateşleme zamanından v.s. kaynaklanıyor da olabilir. Eskiyen motorlarda (150.000 – 200.000) silindir içinde biriken karbon, silindir içi basıncının normalden yüksek olmasına sebep olarak vuruntu meydana getirebilir. Bu da yüksek kilometre yapmış motorlarda normaldir ve biriken karbonlar temizlenerek bu sorun giderilebilir. • Günümüz otomobillerinin bir çoğu yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Bu modern otomobillerin, üretici yüksek oktanlı yakıt kullanılmasını tavsiye etmediği sürece, yüksek oktanlı yakıtla çalıştırılmalarına gerek yoktur.
Oktan ile ilgili yanlışlar
• Yüksek oktanlı benzin ile daha fazla yol alırsınız.Genelde araçlar 87 oktanlı benzin ile çalışacak şekilde dizayn edilmiştir ve aynı miktardaki yüksek oktanlı benzin alacağınız yolu arttırmaz. • Yüksek oktanlı benzin, motorun daha kolay çalışmasını sağlar.Hayır, sağlamaz. • Yüksek oktanlı benzin motor gücünü arttırır.Aracınızı daha yüksek oktanlı bir benzin ile çalıştırırsanız güçte hiçbir farklılık olmaz. • Yüksek oktanlı benzin daha fazla ra. ne edilmiştir – daha iyi bir benzindir.Doğru. Fakat bu fazladan uygulanan ra. ne işlemleri zaten oktan sayısını arttırmak içindir ve yüksek oktanlı benzinin tüm motorlar için daha iyi bir yakıt olacağı anlamına kesinlikle gelmez. Bu işlemler sadece yakıtın içindeki hidrokarbon dizilişini değiştirir ve daha yavaş yanma özelliği katar. Bu ilave işlemler ayrıca . yatı da arttırır!..
Vuruntu kısaca kontrolsüz yanma olarak tanımlanabilir. Benzin yapısı gereği çok kolay tutuşabilir. Bujinin amacı, sıkışma sonucu artan sıcaklığa bağlı benzin hava karışımı kendi kendine yanmadan önce ateşlemeyi başlatarak yanmayı kontrol altına almaktır.
Motorlardan daha yüksek verim alabilmenin en önemli çözümlerinden bir tanesi, kompresyon oranını artırarak operasyon sıcaklığını yukarı taşımak ve ayni hacimli motordan daha yüksek verim elde etmektir.Ancak yukarıda da değinildiği üzere, yuksek kompresyon oranı, yüksek sıcaklık, kendi kendine tutuşma olasılığını gündeme getireceği için, yakıtın kimyasal yapısında iyileştirmeye gidilerek, kolayca tutuşum eğilimi daha az olan hidrokarbonların oranı artırılır ve bu da oktan cinsinden ifade edilir.
oktan ile ilgili bence dogru olan bu alıntıda yazılanlar... bi arkadaşın dediği gibi 1.3 motoruma ben 97 alırsam o 2.0 motorlar turbolar ne koysun? değil mi yani?
istasyon sahibi çok önemlidir 100oktan diye 95oktandan daha düşük yakıt alabilirsiniz bol solventli falan. işyeri sahibi imanlı olmalı
quote:
Orijinalden alıntı: gacara_53
istasyon sahibi çok önemlidir 100oktan diye 95oktandan daha düşük yakıt alabilirsiniz bol solventli falan. işyeri sahibi imanlı olmalı
şehir içi 95 okdan alıyorum şehirler arası 97 oktan 97 oktan hem uzun yolda motoru temizliyor hemde rampalardaki sollamalarda daha verimli oluyor. 95 oktanı po dan alıyorum 97 yi ise shell den podan almamın nedeni pozitif kart puan biriktiriyorum:)