Şimdi Ara

Kahve Tutkunlarına Müjde! DonanımHaber’e Özel %20 İndirim 🔥☕ New Coffee'den (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
2
Favori
2.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    Bizim amacımız yalnızca kaliteli çekirdek kahve sunmak ve kahve severlere en iyi deneyimi yaşatmak. “Hayat tarzı satmak” gibi bir iddiamız yok, ancak kahvenin kültürel ve yaşam tarzıyla iç içe bir deneyim olduğunu biliyoruz ve bu doğrultuda içerikler üretiyoruz.

    Fiyat konusuna gelirsek, kaliteli kahve çekirdeği üretmenin ve sunmanın belirli maliyetleri var. Biz, rekabetçi fiyat politikamızla hem bayilerimize hem de son tüketicilere en iyi değeri sunmaya çalışıyoruz. Her marka gibi, biz de sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmak için çalışıyoruz.

    Sektördeki rekabetin azalıp azalmaması konusu tamamen piyasa dinamiklerine bağlı. Bizim odak noktamız, müşterilerimize en iyi kahve deneyimini yaşatmak ve uzun vadeli bir marka olarak varlığımızı sürdürmek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • New Coffee N kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Bizim amacımız yalnızca kaliteli çekirdek kahve sunmak ve kahve severlere en iyi deneyimi yaşatmak. “Hayat tarzı satmak” gibi bir iddiamız yok, ancak kahvenin kültürel ve yaşam tarzıyla iç içe bir deneyim olduğunu biliyoruz ve bu doğrultuda içerikler üretiyoruz.


    Tam olarak buna hayat tarzi satmak deniyor. Surekli kullandiginiz "deneyim" kelimesi var ya, o kelimeyi gordugum reklamdan kaciyorum ben.


    Alıntı

    metni:
    Biz, rekabetçi fiyat politikamızla hem bayilerimize hem de son tüketicilere en iyi değeri sunmaya çalışıyoruz.


    Dunya uzerinde hicbir mal veya hizmet saticisi musterisine en iyi degeri sunmaya calismadi ticaret icat edildiginden beri. Butun saticilarin yegane amaci en fazla kari elde edebilmektir. Rica ediyorum PR bilen birilerini alin firmaniza; benle yaptiginiz bu kadar konusmadan sonra boyle bir seyi yazabilmis olmaniz bu islerden zerre anlamadiginizi gosteriyor.


    Sektordeki rekabetin azalip azalmamasi konusu tamamen sizler gibi ne yapacagini bilmeyen firmalarin kendilerini Apple zannetmesiyle alakali. Apple degilsiniz kardes siz, o meshur zincir kahveci de degilsiniz. Starbucks'in kahveleri mesela gercekten pek guzel degil ama hayat tarzi satisi isini o kadar guzel basarabiliyorlar ki ailelerinin dislerinden tirnagindan artirip gonderdigi paralari 150 150 bayiliyor universite ogrencileri o igrenc kahveye. Percolatorde yakilmis kahveye ekstra para verdigini bile gordum ben milletin bunlarin dukkanlarda sirf "tecrube" icin. Sizin oyle bir luksunuz yok ama iste. Marka degeriniz yok, kendini "zengin" hissetmek isteyen fukara size o parayi vermeyecek. Hayalperestligi birakirsaniz piyasada tutunabilirsiniz. Moliendo gibi yapin, duzgun bir kahveniz olsun uygun fiyata sattiginiz gene biraz daha pahali kahveler de koyun yanina.


    PR bilen birini ise almaniz elzem tabii. Adam gibi para vermeniz gerekiyor bu kisiye de. Ucuza cozemezsiniz. Marketing metinlerinizi yutmayan bir adama bile "biz, rekabetçi fiyat politikamızla hem bayilerimize hem de son tüketicilere en iyi değeri sunmaya çalışıyoruz" diyebilecek kadar is bilmez olmamasi bile sirketiniz icin cok iyi olacaktir.





  • Açıkcası tam olarak amacınızı anlayamıyorum. Markamız ürünümüz hakkında hiçbir bilginiz deneyiminiz olmadan 2-3 gündür yorum yapıyorsunuz. Kahve işini bildiğinizi en büyük toptancıyı tanıdığınızı , ticareti bildiğinizi öne sürüyorsunuz. İşimiz hakkında öngörülerde bulunuyor , paşa paşa fiyat indireceğimizi yada batacağımızı öngörüyorsunuz. kimleri işe almamız gerektiğini söylüyorsunuz ve bunları sokak ağzı ile yapmaktasınız. Gerçek amacınız nedir. Size sizin gib varsayımlarla cevap vermek istemeyiz. Bizim yazdıklarınız anladığımız kadarıyla amcınız 1. Yaptığımız işe benzer bir işiniz var yada planınız var bu sebeble bizi kötülemeye çalışıyorusunuz. 2. Bişeyler bildiğinizi ispatlamaya çalışıyor bunları okuyanlardan onay bekliyorsunuz. 3. Yazdıklarınızdan dolayı birilerinin etkilenip iş teklif etmesini bekliyorsunuz. 4. bu yazdıklarınızla bizden kazanç elde etmeyi planlıyorsunuz . Varsayımlar üzerinden yorum yapmanın yanlış olduğunu düşünüyoruz. Yapmak istemeyiz. Amacınız bunlardan birisi ise lütfen yazınız , değilse gerçek amacınızı yazınız yanlış anlamak istemeyiz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Evimde Elektrikli konik bıçaklı öğütücü ve Lelit Marka Yarı Manuel bir Espresso Makinesi var. Günde Bir Sabah Americano birde akşamları latte yada Flat White içerim. Ben robusta değeri daha yüksek az kavrulmuş kahveleri tüketmeyi tercih ediyorum. Buda 58mm bir portafiltrede düzgün bir temperden sonra, kahve akışta iken, yoğun bir krema (Leoapar deseni olurya o kıvamda bir akış istiyorum mesela)


    Bunu sağlıcak bir kahveniz varsa almak isterim. Tabi kreması yoğun kahvelerinde kendi aralarında belli notaları olabiliyor


    Ve Deneyimci olarak şimdiye kadar bir nitelikli kahve sever olarak en beğendiğim crema kahve, caffe miscela oldu. Bunuda Espresso Perfetto hala satıyor zaten. Google yazarak inceleyebilirsiniz.


    Ve son olarak hepsiburada ve Trendyol gibi alışveriş sitelerine ürün girmenizi reklamınız açsısından daha iyi olur, tabi bunun size kesinti ve komisyonları vardır.


    Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GökyüzüMavi -- 22 Mart 2025; 3:11:53 >




  • Selamlar , İçerisinde robusta türü olan harmanları genelde tam otomatik makine sahiplerine tavsiye etmekeyiz. Super Aroma ve selection Blend modellerimiz %80 Arabica %20 Robusta dan oluşmaktadır. Super Aroma Orta Kavrulmuş (full City) , Selection Blend Orta dan 1 kademe fazla (full City Plus) Kavrulmuştur.

    Eğer sadece sade çok sert tadımlı ama yanık hissi vermeyen bir sonuç istiyorsanız Selection Blend , Hem Sütlü Hem Sade orta sertlikte kahve seviyorsanız Super Aroma tavsiye ederiz.

    Yarı otomatik makinelerde ise Single Orijin modelimizi tavsiye ediyoruz ki bu model El Salvador kahvesidir. Makinenizin kondisyonuna bağlı olarak doğru öğütmede mükemmel sonuç alabilirsiniz.

    Son olarak Trendyol Hepsiburada Çiçeksepeti ve Pazarama da Satış Yapmaktayız. Online satışa ek olarak şuanda İstanbulda 55 tane de satış ve tadım noktamız bulunmaktadır. Herhangi bir bayimizde ürünümüzü deneyimleyebilirsiniz.




  • Seri seri ad hominemler gelmis.


    Reklam verdiginiz yerin bir forum oldugunu unutuyorsunuz. Eger yorum istemiyorsaniz banner reklam falan verin.


    1 - Yaptiginiz ise bezer bir isim yok. Sektorunuzle zerre kadar alakam yok sadece kullandiginiz spesifik pazarlama seklini musteriye hakaret olarak algiliyorum.

    2 - Okuyanlardan tasdik bekliyor olsam sizin yapmaya calistiginiz seyi yapardim. Herhangi bir maddi veya manevi kazancim yok ama bundan. Foruma reklam verdiginizi unutmamanizi tavsiye ediyorum tekrar, forumlarda insanlar tartisir.

    3 - Pazarlama isi hic yapmadim, benim alanim degil. Her isi uzmani yapmali. Pazarlama bilen biri okusaydi muhtemelen cok daha vahim seyler cikarirdi.

    4 - Sizden nasil maddi kazanc elde edebilecegim hakkinda fazla kafa yormus oldugunuzu dusunmuyorum cunku bu konu uzerine kafa yormus olsaniz son derece mantiksiz bir itham oldugunu anlardirniz. Ama iste bunu iddia ettiginiz zaman okuyacak insanlarin kafasinda "haa bak adam sus payi pesinde demek ki soyledigi seyler de aslinda yalan" gibi bir fikir olusacak diye umuyorsunuz.


    Varsayimlar uzerinden yorum yapmiyorum. 2500 liraya sattiginiz bir kahvenin 700 liraya satilan bir kahveden daha iyi oldugunu varsayiyorum. Benim sorunum ne kadar daha iyi olabilecegiyle. Tamamen subjektif olan tat/koku gubu metrikleri hayat tarzi yoluyla pazarlamaya calismak yerine kahve bu, buradan geldi, tadi buna benziyor, soyle kavruldu fiyati da bu deseniz ben bu reklami okuyan bir tuketici olarak aptal yerine konmus hissetmem. Ya hangi kahve saticisina girsem baksam kahve disinda her seyi pazarlamaya calisiyor bana. Biktim. Tek siz degilsiniz. Baska kahveci de sizin verdiginiz cinsten reklam versin ona da yazarim.


    Amacim firmanizla etkilesmek. Focus group yaptirmaya kalksaniz benden alacaginiz cinsten etkilesim icin resmen esek yukuyle para vermeniz gerekir. Tesekkur edeceginize karakterime saldiriyorsunuz.


    Sokak agziyla konusmamdan sikayet ediyorsunuz da sokaktayiz zaten biz. Burasi bir "siber" sokak.


    Insanlarin yorum yapamadigi cinsten reklamlar var, onlardan verirseniz boyle sorunlariniz olmaz. Forumdasiniz, forumda oldugunuzu unutmayin.


    Yeterli oldu mu aciklama?





  • Amacınız yazdığınız gibi etkileşmek olsa idi , uygun bir dil ile ürünlerimizi sorabilir , farklarını sorabilir , fiyatların neden buralarda olduğunu anlamaya çalışabilirdiniz. Biz buraya ürünlerimiz hakkındaki soruları yanıtlamak için konu açtık ama siz daha ilk mesajınızda , bizi kötülemeye , ürünlerimizi kötülemeye çalışmakta , bize iş öğretmeye çalışmaktasınız. Dünyadaki tüm kahve sektörünü bilebilirsiniz , size ilk cevabımda da yazdığımı gibi ürünümüzü denediniz mi , denemediniz , ve denemediğiniz bilmediğiniz bir ürün hakkında varsayım yaparak kötülemeye başladınız , yadıklarınıza düzgün bir dil ile cevap yazdıkça dozajı arttırdınız. Sokakta da olsa , kulandığınız dil yanlış . Yaptığınızın amacı ne olduğunu hakkında 4 varsayım da bulunduk. Yanlış yazdığımızı söylüyorsunuz. Hala ürünlerimizi fiyatları üzerinden değerlendirmeye kalkarak yaptımız işi bir kalıba sokmaya çalışıyorsunuz , devam edebilirsiniz. Son olarak kullandığınız üslup son mesajınızda kabul edilebilir hale geldiği için teşekkür ederiz. Bu üslup ile , ürünlerimiz yada iş modelimiz , şirketimiz hakkında sorularınız var ise seve cevap vereceğiz.




  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt

    Kahve gurmeliği, su arıtma gurmeliği, filtre kahve için, çözünebilir kahve içenler "bulaşık suyu içiyorlar" deme gurmeliği, (Evet, çoğu çözünebilir kahve leş gibi ama onlara ne?) daha sayamayacağım kadar çok gurmelik, bunların hepsi de sonradan gurmeliktir.


    Çulsuz ve baldırı çıplak ne kadar adam varsa gurme olur. Çünkü hayatta ulaşabilecekleri maddi açıdan daha değerli şeyler yoktur. 2500 liraya kahve alabilirsin, 5000 liraya su arıtma filtresi alabilirsin, hatta bir maaşın kadar para biriktirip iPhone alabilirsin. Ancak örneğin, bunları bir BMW'den bahsederken göremezsin. Muhtemelen kiracıdırlar, sadece çıplak maaşları vardır ve ıvır zıvır şeylerin gurmesi olmuşlardır, kendilerini böyle tatmin ediyorlardır. Böyle şeyler, fukaralıktan gelen aşağılık kompleksini tatmin etme yöntemidir.


    Sen "Marka olamazsınız." demişsin, elbette olamazlar ama forumda ufak bir gurme kitlesi yaratabilirler. Hatta o gurmeler, "Biz para verdik aldık, bize enayi mi demek istiyorsun?" şeklinde seni trolleyebilirler bile.


    Yani satıcı arkadaşa, satamazsın derken biraz haksızlık etmişsin bence. Gurmeleri yavaş yavaş toplayacak, henüz burada yeni ancak gurmeleri yavaşça kazanacak.


    Sonuç olarak, gurmelerin, gurmeliğini kullanarak, para kazanmak isteyen insanlar elbette olacaktır. Bu satıcıya spesifik olarak konuşmuyorum, ancak kendilerine favori gurmeler seçip, seçtikleri gurmelere demo ürünler gönderip, hatta 500 - 1000 liralık indirim karşılığında, milleti sabah akşam trolletenler bile olmuştur ve olacaktır.


    Bak, ben kimseye "enayi" demedim mesela, ama başka bir konuda, başka ürünlerde bazı gurmeler bana gelip, "Biz enayi miyiz?" diye sordular mesela. Onlara, "Yarası olan gocunur koçum, sen kendi teşhisini kendine koyup gelmiş olabilir misin acaba?" mı demeliydim acaba? Ahahaha




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 22 Mart 2025; 7:41:52 >




  • Merhaba,

    Öncelikle zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz. Yazdıklarınızda mizah, iğneleme ve gözlemler var; yer yer düşündüren, yer yer güldüren bir üslup olmuş. Ancak bazı kısımlarda eleştirinin sınırlarının aşıldığını ve kişiselleştirmeye dönüştüğünü belirtmek isteriz.

    Bizim yaklaşımımız net: Kahveyi sadece içip geçilen bir şey olarak değil, insanlar arasında bağ kuran, deneyim sunan, hatta bazen günü güzelleştiren bir detay olarak görüyoruz. Bu yüzden kahveyi daha derinlemesine tanımak isteyen insanlar, ister istemez daha seçici oluyor. Bu seçicilik bir "gurmelik" olarak tanımlanabilir ama bu durum kimseyi "enayi", "fukara", "aşağılık kompleksi" gibi ifadelerle hedef göstermeyi haklı kılmaz.

    Kahveye değer veren, tadım notalarını ayırt etmeye çalışan, çekirdeğin menşeiyle ilgilenen insanlar, tıpkı iyi bir şarap ya da peynir seçenler gibi, bu alanda bilgi edinmek istiyor. Biz de bu bilgiye değer veriyor, merak edenlerle paylaşıyoruz. Bu da aslında sektörü büyüten, kalite çıtasını yükselten bir süreçtir.

    "Forumda bir kitle oluşturmak", "gurmelere demo ürün göndermek" gibi önerileriniz ilginç ve değerlendirilebilir. Ancak bu süreçteki üslup ve yaklaşım daha yapıcı olursa, biz de karşılıklı olarak çok daha verimli fikir alışverişi yapabiliriz. Kırıcı ve küçümseyici ifadeler yerine; eleştirilerimizi daha seviyeli şekilde paylaştığımızda herkes kazanır.

    Biz burada kimseye bir şey dayatmıyoruz — yalnızca iyi kahveyi ulaşılabilir hale getirmeye, kahveye değer verenlerle buluşturmaya çalışıyoruz. Herkesin damak zevki farklı, bu da kahve dünyasının en güzel tarafı.

    Son olarak, bir tespiti eleştirmek yerine, “Yarası olan gocunur” gibi cümlelerle kişisel ima yapmak yerine fikirlerimizi daha açık, doğrudan ve saygı çerçevesinde dile getirirsek, forumlar da daha keyifli alanlar olur. :)

    Sevgiler,




  • Başka bir konuya değinmek isterim; üşenmeden sıkılmadan yorumlara açıklık getirmeye çalışmışsınız. Bunu takdir ettim. Başarılar, evde kahve köşesi olan biri olarak hayırlı işler dilerim.

  • Güzel mesajınız ve nezaketiniz için çok teşekkür ederiz. Evde kahve köşesi oluşturmak, sadece iyi bir fincan kahveyle buluşmak değil; aynı zamanda günün telaşından, gündemin karmaşasından bir süreliğine uzaklaşmak için harika bir fırsat.

    Herkese tavsiyemizdir: Kendinize ait küçük bir kahve alanı yaratın. Bazen 10 dakikalık bir kahve molası bile zihni tazeler, ruhu dinlendirir. Kahve köşesi, sadece kahve içilen bir yer değil; aynı zamanda kendi kendinizle baş başa kalabileceğiniz, düşündüğünüz, soluklandığınız bir alandır.

    Tekrar teşekkür eder, keyifli demlemeler ve bol huzur dileriz!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • New Coffee N kullanıcısına yanıt

    Kullandigim uslup hakkindaki pozitif yorumunun amaci benim uzerimde otorite kurmak mesela. Ingilizce'de "patronizing" deddniyor buna. Turkce'de "tepeden bakma" gibi bir seye cevirirler genellikle bu ifadeyi ama tam karisilgi yok maaelsef. Bu akil oyununun da arkasinda pazarlama metinlerini yazan deha var sanirim. Uslubu begenmezsem cevap vermem gibi bir kacis kapisi da hazirlamissin onun yanina. Akil oyunlarin zannettigin kadar parlak degil fakat eglenceli, lutfen devam et.


    Urunlerini kotulemiyorum. Urunlerinin uzerlerindeki fiyat etiketlerini hak etmelerinin imkansiz oldugunu soyluyorum. O parayi hak edecek urunun alicisi fukara icin hazirlanmis pazarlamaya cevap vermez cunku. Begenecegim urunlerin olduguna da eminim. Kendini olmadigi bir siniftan zannetmek isteyen insanlara kimlik satmaya calisman buradaki temel sikinti zaten. Konu sadece fiyat olsa hic yorum yapmazdim cunku.


    Bulundugun varsayimlar argumenta ad hominemdi. Insanlara kahve yerine kimlik satmaya calistigina dair argumanima cevap veremedigin icin sahsiyetime saldirdin.


    Ayrica sattigin mali fiyati uzerinden degerlendirmeyecegim de ne uzerinden degerlendirecegim? Sen bunu para karsiliginda satiyorsun, sevgi karsiliginda mi satiyorsun?


    Simdi onundeki secenekler sunlar:

    Uslubumu bahane ederek cevap vermekten kacabilirsin ama kimse bunu "yemez".

    Mesajlarimi silebilirsin ama forum kurallarina aykiri bir sey yazmadigim icin seni sikayet eder mesajlari geri getirtirim, mesajlari silmeye calismis olmakla kalirsin, daha once yasandi bu.

    Bana akil oyunlari oynamaya calismaya devam edebilirsin. Bu benim tercih ettigim secenek bu arada hic degilse eglenirim.

    Marketing metnini kimlik satisindan arindirip kahve satisi metni haline getirebilirsin ve bu durumda ben sana sadece kahven pahali diyebilirim, sen de bana fakirler icin kavurmuyorum zaten dersin, ortada hicbir sorun kalmaz.





  • New Coffee N kullanıcısına yanıt

    Yazımda da özellikle, "bu satıcıya spesifik değildir" şeklinde belirttim zaten. Benim başka satıcılarla ve gurmelerle olan tanışıklığımdan kaynaklanan bir yazıydı. Sizi kastettiğim kısımlar da var elbette ama oralarda da size karşı küçümseme yapmak niyetinde değildim. Çünkü sizi zaten tanımıyorum. Forumda ilk kez görüyorum. Size karşı özel bir antipati sahibi olmam bu yüzden imkansız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 22 Mart 2025; 8:46:36 >
  • Headlong Into Carnage kullanıcısına yanıt
    Açıklamanız ve yapıcı yaklaşımınız için çok teşekkür ederiz. Yazılı ifadelerde zaman zaman yanlış anlaşılmalar olabiliyor, bu nedenle düşüncelerinizi bu şekilde netleştirmeniz gerçekten kıymetli.

    Forum kültürünün böyle saygılı diyaloglarla güçlenmesi hepimiz adına sevindirici. Dileriz bir gün kahvemizi deneme fırsatınız olur, biz her zaman fikir alışverişine ve geri bildirime açığız. Selamlar, saygılar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Headlong Into Carnage kullanıcısına yanıt

    Hazir kahve bence de kotu bir sey de bunu bir grubu dislayarak kendilerine aidiyet devsirmek icin kullananlara gercekten aciyorum ben. Bir donem epeyce focus group toplantisi cevirdim. Pazar arastirma sirketleri belirli kriterlere gore toplanmis gruplara veya bazi durumlarda gene belirli kriterlere gore secilmis kisilere urunler ve ozellikle urunlerin marketing materyalleri hakkinda sorular soruyorlar bu toplantilarda, tepkiler aliyorlar. Tepkilerin sosyoekonomiye gore nasil degistiginin ne kadar tahmin edilebilir bir sey oldugunu sana anlatmam mumkun degil, konsepti anlayabilirsin ama o insanlari gormen lazim icerisinde yasadigin dunyadan tam anlamiyla tiksinebilmek icin. Bir noktadan sonra ustlerine baslarina bakip hangi soruya ne cevap vereceklerini tahmin edebilmeye basliyorsun. Benim zevkle cevirdigim ender islerden bu pazar arastirma isleri, insanlarla konusmak zorunda kalmadan onlari taniyabiliyorum cunku. Saka maka isi de ogrendim cevire cevire ahah. Ha ama marketing metni yaz desen herhalde yazamam, her seyden once icim el vermez aldatmanin hicbir turlusunu sevmiyorum. Birkac gune bahsettigin topluluk buraya damlayacaktir.


    Veganlar, cayi sekersiz icenler ve kahve gurmelerine ozellikle gicik oluyorum ben, dolayisiyla bu sonradan gurmelerin paralarinin alinmasiyla aslinda hicbir sorunum yok, ama henuz oralara dusmemis normal insanlarin taksitle aldigi espresso makinesi yuzunden kahve gurmesine donusup sacma sapan paralar harcamaya baslamalarini da istemiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AREryilmaz -- 22 Mart 2025; 8:55:35 >




  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    Görüşlerinize katılmasak da bu seviyede ifade edilmiş yorumların forum kültürüne katkı sağladığını düşünüyoruz.

    Kahve, herkes için farklı anlamlar taşıyabilir. Kimi için sadece bir içecek, kimi için bir ritüel, kimi içinse bir kültürdür. Biz New Coffee olarak; kahveyi önemseyen, hazırlarken özen gösteren, evinde deneyim yaratmak isteyen tüketicilere hitap ediyoruz. Bu yaklaşım herkese uygun olmayabilir. Ancak bu durum, farklı bir bakış açısının ‘kimlik satışı’ olarak etiketlenmesini de gerektirmez.

    ‘Hazır kahve kötü’ gibi net yargılardan, veganlar ya da şekersiz içenlere kadar birçok grubu küçümseyici ve dışlayıcı ifadelerle yaklaşmak, aslında eleştirmeye çalıştığınız ‘pazarlama dili’nden çok daha sorunlu bir dildir. Herkesin damak zevki, bütçesi, hayattan aldığı tat farklıdır. Bu farklılıklara saygı duymak; hem insani hem de toplumsal olarak daha değerlidir.

    Tüketiciye saygı duymak, onları tanımlara sıkıştırmadan özgür tercihlerine alan açmaktır. Kimin espresso makinesini nasıl aldığı ya da ne içtiği kimsenin alay konusu olmamalı. Biz ürünümüzü sunarız, tercihi ve değerlendirmeyi her zaman tüketici yapar.

    Yorumlarınızda belirttiğiniz gibi siz ürünümüzü denememişsiniz. Dolayısıyla ‘bu fiyatı hak etmez’ ya da ‘içeriği bu kadar etmez’ gibi yorumlar, henüz eksik bilgiyle yapılmış değerlendirmeler oluyor. Deneyimlemeden bir ürün veya marka hakkında kesin yargılar vermek sağlıklı bir yaklaşım değildir.

    Eleştirilerinizin üslubu zaman zaman kişiselleşmeye yaklaşsa da biz bu tartışmayı markamıza olan ilgiden doğduğunu varsayıyor, her görüşten insanın fikirlerini dinlemeye değer buluyoruz.

    Kahvemizi merak eden herkesi satış noktalarımıza bekleriz. Görüşlerinizi paylaşarak bu diyaloğun büyümesine katkı sunduğunuz için teşekkür ederiz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Tabii ki katilmayacaksin goruslerime, bunda sasirtici bir sey yok.


    Alıntı

    metni:
    ‘Hazır kahve kötü’ gibi net yargılardan, veganlar ya da şekersiz içenlere kadar birçok grubu küçümseyici ve dışlayıcı ifadelerle yaklaşmak, aslında eleştirmeye çalıştığınız ‘pazarlama dili’nden çok daha sorunlu bir dildir. Herkesin damak zevki, bütçesi, hayattan aldığı tat farklıdır. Bu farklılıklara saygı duymak; hem insani hem de toplumsal olarak daha değerlidir.


    Simdi ben bunlari herhangi bir vatandas olarak soyluyorum. Mesela seker saticisi olsam caya seker atmayanlara tepki gostermemin arkasinda "onlara gicik olmam" disinda bir motivasyon oldugunu dusunebilirsin. Kasap olsam ayni sey veganlar hakkindaki fikirlerim icin de gecerli olur. Hazir kahve saticisi olsam da iste anladin sen... Simdi ben senin pazarlama dilini elestirmiyorum, pazarladigin seyin kahve olmamasini elestiriyorum. Bu yaptigin seye de "straw man" deniyor, konuyu aslinda olmadigi bir yere cekip orada hakli cikmaya calisiyorsun.


    Alıntı

    metni:
    Tüketiciye saygı duymak, onları tanımlara sıkıştırmadan özgür tercihlerine alan açmaktır. Kimin espresso makinesini nasıl aldığı ya da ne içtiği kimsenin alay konusu olmamalı. Biz ürünümüzü sunarız, tercihi ve değerlendirmeyi her zaman tüketici yapar.


    Ben de taksitle aldim espresso makinemi. Hicbir satici tuketiciye saygi duymaz. Tuketicinin kendisine para vermesi icin gereken neyse onu yapar. Saygi maddi takasin olmadigi yerde var olabilecek bir seydir. Bu konu burasi icin cok derin o yuzden burada kesecegim. Ben kahve gurmeligiyle veya veganlikla vs. kimlik bulan insanlara saygi duymuyorum, buna hakkim var, bu hakkimi da kimse elimden alamaz. Tuketicinin tercih ve degerlendirmesini ona hayat tarzi satarak yonlendirmeye calisirken boyle seyler soylemen de cok guzel bu arada.


    Alıntı

    metni:
    Yorumlarınızda belirttiğiniz gibi siz ürünümüzü denememişsiniz. Dolayısıyla ‘bu fiyatı hak etmez’ ya da ‘içeriği bu kadar etmez’ gibi yorumlar, henüz eksik bilgiyle yapılmış değerlendirmeler oluyor. Deneyimlemeden bir ürün veya marka hakkında kesin yargılar vermek sağlıklı bir yaklaşım değildir.


    Bu konuyu daha once acikladim.


    Alıntı

    metni:
    Eleştirilerinizin üslubu zaman zaman kişiselleşmeye yaklaşsa da biz bu tartışmayı markamıza olan ilgiden doğduğunu varsayıyor, her görüşten insanın fikirlerini dinlemeye değer buluyoruz.


    Ben seni bir sahis olarak degil firma mumessili olarak goruyorum. Sahis olarak belki de seker gibi bir insansin, bilemem.


    Alıntı

    metni:
    Kahvemizi merak eden herkesi satış noktalarımıza bekleriz. Görüşlerinizi paylaşarak bu diyaloğun büyümesine katkı sunduğunuz için teşekkür ederiz.


    Oradan gene bir "patronizing speech" gelmis, bunu en azindan bana yapmaman gerektigini hala anlayamamis olman PR isindeki maharetinle ortusmekte.


    Hasil-i kelam burasi DH. Fiyat performans urunu satacak adam gelir buraya reklam verir. Bu sosyetiklere ozenen orta gelirin ust segmenti var, bunlar haftalik mecmualar alirlar genellikle "yasam tarzi" konulu bol bol sosyetik fotolu, oralara vereceksiniz bu reklamlari. Orada cikar size "al parami al al al" diyen sonradan gurmeler. Burada tek tuk olur.





  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt
    Tartışmanın başından bu yana üslubun zaman zaman sertleştiği, kişisel alana yaklaştığı anlar olsa da, her şeye rağmen bu diyaloğun sonunda daha net düşüncelerin ortaya çıktığını görmek değerli.

    Biz burada New Coffee markasını temsil ediyoruz. Her markanın bir dili, bir tonu, bir hedef kitlesi ve doğal olarak bir pazarlama anlayışı vardır. Bu dil, herkese hitap etmek zorunda değil. Etmediğinde de saygı çerçevesinde eleştirilere açığız. Ancak eleştiri ile yargı, sorgulama ile küçümseme arasında da ciddi bir çizgi var. Bu çizginin zaman zaman aşıldığını gördük, yine de her cevabımızda seviyeyi korumaya gayret ettik.

    ‘Hazır kahve kötü’, ‘kimlik satıyorsunuz’, ‘patronizing konuşuyorsunuz’ gibi ifadeler, kişisel yorumdan çok önyargı taşıyan, hatta zaman zaman karşı tarafı konumlandırmaya çalışan ifadelerdi. Bunlara rağmen, ürün deneyimi olmadan yapılan yorumlara açıklık getirmeye çalıştık. Çünkü bizim hedefimiz, tartışmayı kazanmaktan ziyade markamızın neyi savunduğunu, nasıl bir değer önerisi sunduğunu göstermekti.

    New Coffee olarak; evde espresso deneyimi yaşamak isteyen, içtiği kahvenin kökenini, kavrulma şeklini ve tazeliğini önemseyen bir kitleye hitap ediyoruz. Bu kitlenin yaşam tarzı veya sosyoekonomik durumu üzerinden yapılan genellemeleri doğru bulmuyoruz. Espresso makinesini taksitle alan bir tüketici de, manuel öğütücüsü olan biri de aynı deneyimi arıyor olabilir. Bizim için önemli olan, bu özeni göstermesi.

    Yorumlarınızda pazarlama sektörüne dair tecrübelerinizi paylaştınız, bu da kıymetli. Ancak bu tecrübe, tüm markaların aynı niyetle hareket ettiğini veya her pahalı ürünün “alıcısına kimlik satmak” amacı taşıdığını göstermez. Ürün konumlandırması, her zaman ekonomik değil; bazen teknik kalite, bazen sürdürülebilirlik, bazen de butik üretimle ilgilidir. Bunların her biri, fiyatı etkileyen unsurlardır.

    ‘Burası DH, buraya reklam verip sonra sosyetiklere ulaşırsınız’ demenize katılmıyoruz. Çünkü DH bizim için sadece satış değil, aynı zamanda fikre saygı duyulan bir mecra. Burası bilgi alışverişinin yapılabildiği, eleştirinin mümkün olduğu, ama bunun da bir dili olduğu bir platform. Biz bu dili kullanmaya özen gösteriyoruz.

    Sonuç olarak; biz bu tartışmaya başından beri şahsi değil, temsil sorumluluğuyla yaklaştık. Her görüş değerli ama bu görüşlerin neye dayandığı, nasıl ifade edildiği de aynı derecede önemli. Biz burada kendi değerimizi ortaya koyduk, siz de kendi düşüncelerinizi paylaştınız. Kalanı okuyucuların takdirine bırakıyoruz.

    Yine de vakit ayırıp uzun uzun yazmanız, konuyu önemsediğinizi gösteriyor. Bu da başlı başına bir kıymettir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • AREryilmaz kullanıcısına yanıt

    Dünyadan tiksinmediğim tek bir günüm bile olmadı ki. İlkokula bile tiksinerek gidiyordum ve oradakilerden bile tek tek tiksiniyordum. Tiksinerek doğdum, tiksinerek yaşadım, tiksinerek öleceğim. Ahahaha.


    Yani, o insanları görmeme gerek yok; yeterince insan gördüm zaten. Burası biraz felsefeye dönüşüyor. Düşünsene, sonsuzluğun içinde, bir yıldız tozuyken, evrenin içinde huzurlu bir zerre iken, birden çıkıyorsun ve bir primat bedeninde kendini buluyorsun ve böyle bir primat sirkine geliyorsun. Kendi kendime düşündüğüm zaman, bu saçmalığı açıklayabilecek hiçbir şey bulamıyorum.


    Konudan sapmayalım. Kahve konumuza dönersek, hazır kahvelerden özellikle N markası, yanmış lastik tat ve kokusunda iğrenç kahvemsiler üretiyor. Bir seferinde bir paket açmıştım, o garip koku burnumun direğini kırmıştı. Üretici karşımda olsaydı, paketi ağzının içine boşaltırdım. Tchibo ve Jacobs marka olanlar yine bir tık daha iyi ama nedense N markasının iğrenç kahvemsileri daha çok satılıyor. Ahahaha.





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.