Şimdi Ara

Kamyona çarptı, bu hale geldi (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
1
Favori
4.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım hızı fazlaymış. Ağır tonajlı araçlarla kaza diğerlerinden daha ürkütücü Allah korusun herkesi.
  • tuv turk te kamyonların kasa genılsıgıne dıkkat edılecegıne yukleme esıgı altı koruyucu bar zorunlulugu getırıp bunu denetlemelerı daha saglıklı olur

     Kamyona çarptı, bu hale geldi

    bu dorsede yan koruyucu barlar doprsenın altına arac gırmesıne engel olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazar1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Aşırı hız, dikkatsiz sürücü, yağışlı hava, espsiz araç kombinasyonunun sonucu böyle olabiliyor.

    +1

    ekleme yapıyorum bolu tuneli için.. tünelden çıktıktan sonra düzceye doğru uzun inişler var.malesef sürücüler bu yolda dikkat etmiyorlar.sonuç kötü oluyor

    Fakat bu kaza İstanbul-Bolu istikametinde meydana gelmiş. Yani rampa yukarı çıkarken.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Arkadaşlar fotoğrafa iyi bakın tünel çıkışı hemen arkada. O tünelde hız sınırı 70 km/h ve belli ki sürücü tünelden ya hızlı geçti ya da hemen çıkışında bayır aşağı gaza abandı. Yokuş iniyorsun, hava yağmurlu! Temkinli kullansaydı bu kaza olmazdı sanırım.

    Yollarda sık sık görmüyor muyuz? Sürücülerin çoğu mıcır olsun, yağmur, sis olsun hız kesmeden sanki kuru asfaltta gibi gitmeye devam ediyorlar. Ben ne yapıyorum, aklımı başıma alayım diyen yok.



    İlker67. Dikkatten kaçırdığın bir şey var. Kaza İstanbul-Bolu istikametinde meydana gelmiş. Yani rampa yukarı çıkarken. Bayır aşağı inerken değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: hazar1907

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Aşırı hız, dikkatsiz sürücü, yağışlı hava, espsiz araç kombinasyonunun sonucu böyle olabiliyor.

    +1

    ekleme yapıyorum bolu tuneli için.. tünelden çıktıktan sonra düzceye doğru uzun inişler var.malesef sürücüler bu yolda dikkat etmiyorlar.sonuç kötü oluyor

    Fakat bu kaza İstanbul-Bolu istikametinde meydana gelmiş. Yani rampa yukarı çıkarken.

    ben öyle genel bahsetmiştim. aşırı hızla ilgili olarak.tünelin neresi burası tam bilmiyorum.

    kazaların yüzde 90i aşırı hız ve dikkatsizliktn kaynaklandığı için

    90la git emin git....
  • Kazada ölenlere Allahtan rahmet, yakınlarına başsağlığı dilerim. İnanın böyle kazaları görünce uzun yola çıkmak istemiyorum. Ama mecbur olunca yapacak birsey yok, çok ama cok dikkatli olmak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fotoğrafa bakılırsa yokuş aşağı gibi duruyor.

    Ford ilk darbeyi sağ ön çamurluktan almış ve kamyonun sol arka köşesine sürterek geçmiş ve baya ilerde durabilmiş. Kamyon da kazadan sonra emniyet şeridine polis tarafından çektirilmiş olabilir. Duran kamyona çarpılmış gibi değil kaza bence.

    Kazadan korunmak için yapılabilecek basit şeyleri nedense yapmayanlar kaza yapıyorlar:

    Mesela araç kullanırken:

    -Dikkatli olmak ve zihnen tarfiğe yoğunlaşmak

    -Araç içinde gereksiz şeylerle uğraşmamak

    -Öngörüde bulunmak (örn: ileride yeşil yanıyor, bu hızla yetişemem, ayağımı gazdan çekeyim, vb.)

    -Yoldaki uyarı tabelalarına bakmak-görmek-uygulamak; yani başka olaylara dalıp gitmemek, iş, aşk vb konuları düşünmemek.

    -Hava ve yol durumuna göre hangi süratle ve hangi tedbirlerle gideceğini bilmek-düşünmek-uygulamak

    - Arkandan gelen ve önünde gideni de takip edip ne gibi hatalar yapabileceklerini öngörüp tedbir almak; takip mesafesini artırmak gibi...

    -Ön yolcu koltuğunda oturan varsa, onunla yola bakarak konuşmak; gözlerinin içine değil. Dizi ve filmlerde genelde araçlar çekici üstünde giderken çekim yapıldığından, arabayı süren artisler yanındakine kafayı çevirip 1 saat bakarak konuşur. Çok usta olduklarından değil.

    Siz de bu listeyi isterseniz uzatabilirsiniz ama lütfen uygulayarak araba sürünüz.

     Kamyona çarptı, bu hale geldi
  • böyle kazalar ne connect dinler ne mercedes ne volvo sonuç %99 aynen bu şekilde olur. bellki connect sağ a sütunundan kamyonun dorsesine bindirmiş. sonuç böyle olmuş.. yazık ne diyelim. Allah rahmet eylesin. Tünel de elli yerde 70 kmh ile gidin yazıyor o kadar uyarı var radyodan canlı yayın var.. var da akıllı insana var işte
  • öncelikle allah rahmet eylesin. burda şu olsaydı bu olsaydı diyen arkadaşlara da sen yolda deli gibi gidersen esp msp kurtarmaz seni. bazı arkadaşlarda tırın altında bulunması gereken barlardan bahsetmiş. onların olup olmaması bu tarz kazalarda hiçbir şeyi etkilemez. kemer falan da etkilemez. hatta hız bu kadar yüksek olmadığı takdirde tır altına girmelerde kemerin olmaması hayatı kurtarabilir. mesela benim bir tanıdığım tırın altına girdi. nasıl bir refleksle yaptıysa o an eğilmiş. kemer takılı olsaydı büyük ihtimal şuan hayatta olmuyacaktı.
  • yav arkadaş şunu anlamıyorum... kamyonun orta şeritte yada sol şeritte işine ? yada otomobilin en sağ şeritte yada emniyet şeridinde işi ne?

    bu insanlar ehliyet alacak kadar akıllılarda kaza yapacak kadarda aptallarmı? ikisi birden nasıl oluyor...

    bende boş buldummu 170-180 gidiyorumda milletin içinde yapmıyoruz bunu... herkes biliyor basmasını? ama yeri var zamanı var...

    bi acı çekerek ölmek var bide normal ölüm... allah kimseye acı çekerek ölüm nasip etmesin ne diyim....
  • ne olursa olsun özellikle yağmurlu havada yavaş gidecez...100 km/s iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    bolu tüneli yolundan hiç geçmedim ama bu kadar fazla kaza oluyorsa ki her daim "bolu tünelinde meydana gelen kazada" başlığına rastlıyoruz, yolun düzgünlüğünden şüpheliyim.



    Tunelde hiz limiti 70, radar da var. Hala nasil kaza yapiyorlar hayret ediyorum.

    Yuruyerek gitsen kaza yapma ihtimalin daha yuksek.

    Ben de onu diyorum, çeşme otobanında , aydın otobanında kaza dediğinde 130 bin sonuç, bolu tünelinde kaza dediğinde 1 milyon 400 bin sonuç çıkıyor google da.

    Buradaki kazaları sadece sürücü hatasına , hıza bağlamak mantıklı gelmiyor. Ayrıca buzlanma varsa 70 km ile giden araçta bile hayati tehlike olur.

    Karşılaştırmanız biraz yanlış olmuş Aydın otobanından ve Bolu tünelinden geçen araç sayısı da aynı mı ve çevre şartları(buzlanma ve yağış) farklılıkları kazalarda önemli rol oynayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Arkadaşlar fotoğrafa iyi bakın tünel çıkışı hemen arkada. O tünelde hız sınırı 70 km/h ve belli ki sürücü tünelden ya hızlı geçti ya da hemen çıkışında bayır aşağı gaza abandı. Yokuş iniyorsun, hava yağmurlu! Temkinli kullansaydı bu kaza olmazdı sanırım.

    Yollarda sık sık görmüyor muyuz? Sürücülerin çoğu mıcır olsun, yağmur, sis olsun hız kesmeden sanki kuru asfaltta gibi gitmeye devam ediyorlar. Ben ne yapıyorum, aklımı başıma alayım diyen yok.



    İlker67. Dikkatten kaçırdığın bir şey var. Kaza İstanbul-Bolu istikametinde meydana gelmiş. Yani rampa yukarı çıkarken. Bayır aşağı inerken değil.

    Arkadaşım, İstanbul-Bolu istikameti, tünelden çıkınca neredeyse Abant sapağına kadar rampa inişidir. Zaten fotoğraftan da görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 5 Aralık 2012; 11:11:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erain

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    bolu tüneli yolundan hiç geçmedim ama bu kadar fazla kaza oluyorsa ki her daim "bolu tünelinde meydana gelen kazada" başlığına rastlıyoruz, yolun düzgünlüğünden şüpheliyim.



    Tunelde hiz limiti 70, radar da var. Hala nasil kaza yapiyorlar hayret ediyorum.

    Yuruyerek gitsen kaza yapma ihtimalin daha yuksek.

    Ben de onu diyorum, çeşme otobanında , aydın otobanında kaza dediğinde 130 bin sonuç, bolu tünelinde kaza dediğinde 1 milyon 400 bin sonuç çıkıyor google da.

    Buradaki kazaları sadece sürücü hatasına , hıza bağlamak mantıklı gelmiyor. Ayrıca buzlanma varsa 70 km ile giden araçta bile hayati tehlike olur.

    Karşılaştırmanız biraz yanlış olmuş Aydın otobanından ve Bolu tünelinden geçen araç sayısı da aynı mı ve çevre şartları(buzlanma ve yağış) farklılıkları kazalarda önemli rol oynayabilir.

    Buzlanma , yağış , yolun şartları diyorum zaten. Bolu tünelinde meydana gelen kazaları komple aşırı hıza, dikkatsizliğe bağlamak yanlış diyorum.
  • Allah rahmet eylesin çok feci bir kaza olmuş son zamanlarda bu tarz haberler çok çıkmaya başladı Emniyetin daha duyarlı olması gerektiğini düşünüyorum kamyon altlarına koruma barları zorunlu hale getirlmeli gerçi getirlse bile bizim ülkemizde ne kadar ciddiyetle uygulanır orası ayrı konu , bazı arkadaşlar araca yüklenmiş fakat o tarz bir kazada çoğu aracın aynı şekilde hasar alacağını düşünüyorum yağmurlu havalarda ve kaygan zeminde yüksek hızdan kaçınmak lazım..
  • @ sn. ridleyscott....beklentileriniz ve tespitleriniz hatalı ve ütopik...daha düne kadar araba sollayacak şerit bulamıyordun şimdi kalkmış alttan ısıtmalı yol istiyorsun...bu ne sonradan görmedir böyle...ayrıca 3 yıl dayanıyor dediğin yol sathi kaplamalı yoldur, doğuda 1 yıl bile dayanmaz...ekonomik nedenlerden dolayı daha düne kadar bu sistem kullanıldı...çünkü bitümlü sathi kaplama maliyetleri çok yüksektir...1 km bsk maliyeti 2 milyon TL dir...şuan yapılan bölünmüş yollarda kullanılan sathi kaplama ise geçicidir, yolun oturması ve yol gövdesinin sudan korunması amaçlıdır, normal şartlarda da max. 2 sene içerisinde BSK kaplamaya geçilir...mimli dediğiniz yerler ise kullanıcıların halen yeni tasarım ve kurallara uyamadığı, eski alışkanlıklarıyla seyir edip kaza yaptıkları yerlerdir...çuvaldızı hiç kendimize batırmıyoruz, vuralım abalıya diyoruz...habire konuşuyoruz...yazsana bir dilekçe ilgili kuruma onlar daha güzel cevap verirler sana...
  •  Kamyona çarptı, bu hale geldi

     Kamyona çarptı, bu hale geldi



    milyon kere söyledik eğer avrupa ülkelerinin çoğunda olduğu gibi bizde de resmdeki çelik barlardan olmazsa daha çok böyle can kayıpları da olur yırtılan araçlar kopan kafalarda çok olur...

    Allah rahmet eylesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tavakspor

    @ sn. ridleyscott....beklentileriniz ve tespitleriniz hatalı ve ütopik...daha düne kadar araba sollayacak şerit bulamıyordun şimdi kalkmış alttan ısıtmalı yol istiyorsun...bu ne sonradan görmedir böyle...ayrıca 3 yıl dayanıyor dediğin yol sathi kaplamalı yoldur, doğuda 1 yıl bile dayanmaz...ekonomik nedenlerden dolayı daha düne kadar bu sistem kullanıldı...çünkü bitümlü sathi kaplama maliyetleri çok yüksektir...1 km bsk maliyeti 2 milyon TL dir...şuan yapılan bölünmüş yollarda kullanılan sathi kaplama ise geçicidir, yolun oturması ve yol gövdesinin sudan korunması amaçlıdır, normal şartlarda da max. 2 sene içerisinde BSK kaplamaya geçilir...mimli dediğiniz yerler ise kullanıcıların halen yeni tasarım ve kurallara uyamadığı, eski alışkanlıklarıyla seyir edip kaza yaptıkları yerlerdir...çuvaldızı hiç kendimize batırmıyoruz, vuralım abalıya diyoruz...habire konuşuyoruz...yazsana bir dilekçe ilgili kuruma onlar daha güzel cevap verirler sana...

    Sayın Tavakspor,

    Ütopik dediğin hadise ki yerden ısıtmayı kastediyorsun , aşağıda birkaç örnek gönderiyorum.

    http://www.projeler.com.tr/alttan-isitmali-yol-ankara-projesinde-yapiliyor-haberi-106591/

    http://www.olay.com.tr/haber/dunya/-almanyanin-ilk-yerden-isitmali-koprusu-acildi-85379.html


    Ölmüş gitmiş insanlar için , gazlayan öküzler , mahluklar , sığır sürüleri şeklinde , yakıştırmalar yaptın , bir de üstüne bu ne sonradan görmedir diyorsun bana . Seni muhattap almak aslında doğru değil . Sen mevcut yolların kalitesinden memnun olabilirsin , git bir Almanya'ya yol nedir otoban nedir , teknoloji nasıl kullanılır gör , hiçbirşey insan hayatından değerli değildir.
  • @sn, ridleyscott...ben insan faktörünü ön plana getirmeye çalışıyorum...siz almanın fransızın teknolojisinden bahsediyorsunuz...şimdi almanya ile sidik yarıştırmanın bir anlamı yok...bizim asfalt yolumuz yokken adamlar otoban yapıyordu...o rahleye ulaşmak için daha çok yolumuz var...örnekte verdiğin gelişmeler ise daha pilot uygulama aşamasında...birisi köprüde diğeri şehir içinde...bunun taşraya yansıması için daha erken...inanın bu ve bunun gibi yenilikler için kafa yoran insanlar var...karayolları teknik araştırma dairesi başkanlığının labaratuvar standartlarına ve personel kalitesini incelemenizi tavsiye ederim...ve yazımda kullandığım kelimeler hakeden kişiler içindir, üstünüze alınmayın lütfen...

    ayrıca, madem almanın teknolojisini baz alacağız, o zaman bir alman vadandaşın trafik kurallarına olan saygısını ve trafik nezaketini de örnek almamız lazım...şahsım adına konuyu kapatıyorum....herkese güvenli ve huzurlu seyahatler dilerim...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.