Şimdi Ara

Kandirildim tanidik ile is yapmayin. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
2.500
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • IKinci el arac alirken benim stratejim. Fazla para verip temiz almak degil.
    Az para verip biraz ihmal edilmis bir araba alip aradaki fark ile onu temiz hale getirmek.

    Fazla para verip temiz almak demek risk almak demek cunku o araba gercekten iyi durumda mi hic bir zaman bilmeiyorsunuz.

    Aradaki farkla kendiniz eksiklerini yaptirinca en azindan emin oluyorsunuz. 2000-3000 lira ucuza alsaniz baya bir seyi yenilersiniz arabada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 3 Haziran 2015; 17:47:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfista

    Hayatında Alfa Romeo sahibi olmamış ve muhtemelen iyi bakılmışını hiç kullanmamış boşboğazlar toplanmış yine. Araca at arabası gibi binersen,bakımlarını yaptırmazsan tabii ki masraf çıkarır. Siz aracı seviyorsanız hiç kimseye kulak asmayın. Yaptırın bakımlarını ,yıllarca sorunsuz bir şekilde binersiniz.


    Dostum istediğin kadar gözün gibi bak, elektrik arızası başladımı insanın ruhu daralıyor.
    Tamamen Fiatlaşmadan önce A.Romeo'lara karşı özel bir sevgi vardı, ne olursa olsun insanlar satın almak istiyordu.Şimdi 2.elde Kuşlarla aynı paraya gidiyor yazık.


    Ben mk2 156 sahibiyim, araç yaklaşık 5 yıldır araç bende. Bugüne kadar hiç bir elektrik arızası yaşamadım. Bir kez sensör değişti,o da lpg kitiyle alakalı. 100tl verdim. Benden öncede yaşanmamış. Alfalar nazik araçlar,tarla gibi yollara gelmez. Asfalt aracı,iyi bakılan bir Alfa kolay kolay sahibini üzmez. Alfa'ya binen zor vazgeçer.Çünkü Alfa virüstür. Girdimi insanın kanına bir daha başka araçları gözünüz görmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfista

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfista

    Hayatında Alfa Romeo sahibi olmamış ve muhtemelen iyi bakılmışını hiç kullanmamış boşboğazlar toplanmış yine. Araca at arabası gibi binersen,bakımlarını yaptırmazsan tabii ki masraf çıkarır. Siz aracı seviyorsanız hiç kimseye kulak asmayın. Yaptırın bakımlarını ,yıllarca sorunsuz bir şekilde binersiniz.


    Dostum istediğin kadar gözün gibi bak, elektrik arızası başladımı insanın ruhu daralıyor.
    Tamamen Fiatlaşmadan önce A.Romeo'lara karşı özel bir sevgi vardı, ne olursa olsun insanlar satın almak istiyordu.Şimdi 2.elde Kuşlarla aynı paraya gidiyor yazık.


    Ben mk2 156 sahibiyim, araç yaklaşık 5 yıldır araç bende. Bugüne kadar hiç bir elektrik arızası yaşamadım. Bir kez sensör değişti,o da lpg kitiyle alakalı. 100tl verdim. Benden öncede yaşanmamış. Alfalar nazik araçlar,tarla gibi yollara gelmez. Asfalt aracı,iyi bakılan bir Alfa kolay kolay sahibini üzmez. Alfa'ya binen zor vazgeçer.Çünkü Alfa virüstür. Girdimi insanın kanına bir daha başka araçları gözünüz görmez.

    Benin kanima fena girdi hocam cok fena hemde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçmiş olsun hocam. Aslında alfa romeo düzgün bir arabaya denk geldiğinde mükemmel bir arabadır. Bundan yaklaşık 6-7 sene önce abimde 156 vardı. Harika bir arabaydı fakat benzinde çok yakıyor diye gaz taktırmıştık. Bu arabaların gazla sanırım bir uyumsuzlugu var çünkü bizim alfa E5'in ortasında lpg'den dolayı alev aldı. Allahtan söndürebildik fakat bir hayli masraf çıkarmıştı bize.
  • Klasik sanayi üçkağıtçılığı üç kuruş için hertürlü yalanı söylerler benimde sanayide baktırıp değişeni yok diye aldığım arabada satarken kaput değişmiş çıkmıştı.. Haysiyetsiz israflar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi righteous@ -- 3 Haziran 2015; 18:10:47 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: righteous@

    Klasik sanayi üçkağıtçılığı üç kuruş için hertürlü yalanı söylerler benimde sanayide baktırıp değişeni yok diye aldığım arabada satarken kaput değişmiş çıkmıştı.. Haysiyetsiz israflar

    Bir daha sanayiye gitmem gidecegim tek yer su an alfa milano orada sanayi gibi ama icerisi baya luks arabalar dolu :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alfa Romeo, BMW, Mazda gibi araçları sanayi ustasına göstermek başlı başına hata. Symbol değil sonuçta bakkalda bile anlayanı olsun. En iyisi 3'ün 5'in hesabını yapmadan kendi servisine götürmek. Yoksa tam bir arıza makinesi haline geliyorlar.
  • Şubat ayında 21 bin km de dizel linea aldım.
    Sanayide kaça bakıyorlar bilmiyorum ama yetkili servise götürdüm 200 tl verdim.
    Akü su seviyesine varana kadar bakmışlar ve kaşeli, imzalı kağıt verdiler.
    O kağıt binevi güvence gibi bişey. Size de imzalı kağıt vermiş olsalardı adamların ümüğünü sıkardınız.
    3 kuruş fazla olsun kafam rahat olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun ....
    Tecrübe ucuza kazanilmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle geçmiş olsun böyle bir durumda kalmanız çok üzücü.

    carium zeki usta yı tanırım yıllardır alfa ustasıdır hani tabiri caiz ise camiada namı vardır kasten yapacağını sanmıyorum ama yoğun bir dükkanı vardır detaylı incelememiş olabilir kasıt yerine ihmal diye düşünüyorum tabi bu bile bu kadar sıkıntı çekmenize sebep oldu.

    Buji konusuna bu şekilde takmışlar ise bu en hafif tabir ile alenen aldatmadır fatura kestiler ise buji kodlarını bir inceleyin derim.

    Hazır konusu açılmış iken buji konusunda konuda da şöyle bir bilgilendirmede bulunayım ngk Alfa için çeşit çeşittir,

    1. Orijinal NGK var, Alfa-Ferrari de kullanılan Alfa-Ferrari oem kodu ile alınan bunların ts motor için takımı (4küçük4büyük=8ad 100.000km garanti) 280-300 TL den aşağıya bulamazsınız, hakiki performans bujileridir.

    2. Orijinal NGK var, aynı bujiler ama fiat için üretilen km ömrü olarak daha az standart bujilerdir.

    3. NGK var sahtedir diğer tabir ile çakmadır.

    Genelde bu nokta da çakma işi karışır zira 2. Olan bujiler takılıp 1. Parası alınabilir sorsanız orijinal NGK’dır.

    Ya da Alfa sahibine 1 grup pahalı gelebilir ve 2. Grubu taktırır 2.grup standart sıkıntısızda çalışabilir, ateşleme sıkıntısı-yakıt artışı vb. de yapabilir bu kısmı Alfa kullanıcıları arasında halen tartışma konusudur tercih meselesi.

    4. “Bosch tak abi bir şey olmaz bak filan emminin aracına taktık tıkır tıkır işliyor hem bosch bu bir sürü parçasını üretiyor, seninkinde lpg de var bak bunlarda lpg için zaten” vs. ile total de aslında 2.grup parasına yakın olacak ama Alfa da büyük oranda sıkıntı çıkaracak ömrü fazla olmayan ve Alfa kullananların çoğu tarafından tavsiye edilmeyen bir çözümdür.


    Gerek alım gerekse destek için Alfa konusunda bilinen 2 forum vardır öncelikle buralardan araç soruşturun derim.

    Ek olarak Alfa Romeo düzenli bakılıp insan gibi kullanılırsa 16 yaşında da olsa rutin bakım sıkıntıları dışında sorun çıkarmaz, bu birazda aracı tanıma ile ilgili bir konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DOMIX -- 3 Haziran 2015; 18:55:24 >




  • parayı bastırıp ekspertiz yaptırmayınca bu tür problemler yaşanıyor, ucuz yollu olsun diye bir tanıdık ustaya gösterilen araç

    baştan savma bakılıp bir şeyi yok denebiliyor, böyle oluncada araç yerine başa dert alınıyor,
  • Sanayi = uckagit
    En krali duzenbazlik pesinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen günlerde yine bir arkadaş sanayi ustasına araç gösterip mağdur olmuştu. Arkadaşlar 100 TL verip neden profesyonel test merkezlerinde ekspertiz yaptırmıyorusunuz. Adamların işi bu, dyno ile aracın motoru, şanzımanı, diferansiyeli test edilir en küçük sorun tork-güç grafiğinde ortaya çıkar. Amortisör test cihazında mekanik sorunlar görülür, fren testi yapılır disk-balata neyse görürsünüz.

    Sanayi ustası bu iş için yapılmış ekipmanın ortaya çıkaracağı sorunları göremez. Vereceğiniz 20-30 TL sigara parasıyla da güzel güzel der geçer. Benim yakın arkadaşım ustam bile git kardeşim işinin ehli adama göster diyerek test merkezine yönlendiriyor.

    Buraya 100 TL verseydiniz aracın en ince ayrıntısına kadar sorunlarını görür, satıcıya da eksper ücretini ödetirdiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax50 -- 3 Haziran 2015; 20:05:05 >




  • bilgisiz ustaların genel söylemidir, Buji bitmiştir, yağ eskimiştir, yağ filtresi eskimiştir. Arabanın çekişi düşük desen utanmasalar polen filtresinden diyecekler. Karşısındaki bilgisiz ise kaktır gitsin. Zamanında bende çok kazıklandım. Sözde bosch servisiydi sonra bosch ile anlaşmayı falan da bitirdiler. Adamlar her sene antifiriz değiştiriyorlardı, abi bitik bu -5 de donar diye, her sene sıfır castrol koyuyordum dünyanın parası. Bilmiyorduk ki sonradan öğrendim antifirizin zırt pırt değiştirilmeyeceğini. Araba sanki çekmiyor gibi diyordum numaradan bir test yapıyordu yolda. Bujiler bitik değiştirmen gerekir diyordu. 1 sene olmamış daha 8 binkm yapmamışım bujler bitik diyordu.

    Benim tavsiyem arızayı serviste öğrenin tamiri sanayide bildiğiniz ustaya yaptırın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    IKinci el arac alirken benim stratejim. Fazla para verip temiz almak degil.
    Az para verip biraz ihmal edilmis bir araba alip aradaki fark ile onu temiz hale getirmek.

    Fazla para verip temiz almak demek risk almak demek cunku o araba gercekten iyi durumda mi hic bir zaman bilmeiyorsunuz.

    Aradaki farkla kendiniz eksiklerini yaptirinca en azindan emin oluyorsunuz. 2000-3000 lira ucuza alsaniz baya bir seyi yenilersiniz arabada.

    Hem de işlemleri sen yaptığın için emin olursun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    IKinci el arac alirken benim stratejim. Fazla para verip temiz almak degil.
    Az para verip biraz ihmal edilmis bir araba alip aradaki fark ile onu temiz hale getirmek.

    Fazla para verip temiz almak demek risk almak demek cunku o araba gercekten iyi durumda mi hic bir zaman bilmeiyorsunuz.

    Aradaki farkla kendiniz eksiklerini yaptirinca en azindan emin oluyorsunuz. 2000-3000 lira ucuza alsaniz baya bir seyi yenilersiniz arabada.

    Hem de işlemleri sen yaptığın için emin olursun


    Aynen oyle hocam. Adam onu yaptim bunu yaptim diyor nasil guveneceksin. En iyisi yapilmamisini almak.
    Tabi bunu 0 ya da 2-3 yasindaki araclar icin demiyorum.
    Ama eski arac alinacaksa kotu durumdakini ucuza alip sonra yaptirmak daha mantikli gibi geliyor bana.




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Aslında mantıklı. Fakat bunun riski de, aracın masrafının beklenenden yüksek çıkma ihtimali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracin eski sahibi ile caruyum dediginiz yer ahbapsa aracin bakimlarini daha ozenli yapması gerekmez mi?Arac kac yıldır eski sahibindeymis,aracı ustaya gösterirken bilgisayara baglamadilar mi?Siz deneme test sürüşü yapmadiniz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsettiğiniz bujinin orjinal olup,olmadığını nasıl anlayabiliriz ?

    Bende linea 1.4 t-jet kullanıcısıyım.Aracın bujileri turbo motorlara özel iridyum buji kullanıyor.40-45 liralık bujiyi 3-4 yere sorup,34 TL ye satın almıştım.Kutusu aynı aşağıdaki linkteki gibiydi.Aracın çekişinde,performansında herhangi bir sıkıntı yok.

    http://www.otoerdem.com/buji-takimi-fiat-yeni-bravo-grande-punto-linea-alfa-mito-14-tjet-55210685-lancia
  • Kenarda köşede Allah'tan hazır paranız varmış.Ya bütün paranızı arabaya vermiş olsaydınız ne olacaktı ? Araç kenarda köşede yatacaktı veya zararına satacaktınız.Geçmiş olsun,hayat acıyı ve tatlıyı yaşayarak öğreniliyor.Bu devirde kimseye güvenmeyeceksin.En ufak cıvata sıkılacaksa bile işi yapanı pür dikkat çayı,sigarayı ve lafı bırakıp gözlemlemek gerekli.Ben araç alırken önce sürekli gittiğim ustama gösterdim,usta baktıktan sonra karşı dükkandaki kaportacıyı çağırdı.Adam kara düzen baktı,yetmedi 70 tl verip computest e soktum.Ve computest in raporuna göre kaportacı adamın dediklerinin aynısı çıktı.Matematiksel olarak çözüme ulaştıktan sonra sağlama yapmış oldum

    Aracım fiat linea 1.4 turbo sağ çamurluk değişik,sol çamurluk ve kaput boyalı şekilde uygun fiyata satın aldım.Computest raporunu hazırlayan kişi rot-balans a göstermemi söylemişti.Sonradan öğrendiğim,aracı alıp ertesi gün rot-balans a gösterirken şaseye bağlanan torsiyonda (şase değil,arka düzen) 2-3 cm eğiklik varmış.Sert şekilde kasise veya çukura girildiğinden ötürü olmuşmuş fakat aracın gidişine hiçbir etkisi yokmuş.Rot-balansçı istersen çekiçle düzeltme yapılır...demişti,istemedim.Allah'a çok şükür şu zamana kadar başımı ağrıtmadı.Sadece LPG süreci bayağı uğraştırdı,genel muayenesi gelmişti.LPG ruhsata işli değildi,emmegas diye adı sanı duyulmamış sistem takılıydı.Proje ve fatura tarihi geçtiğinden 300 lira ister istemez gene para verecektim.Herşey dahil 800 tl ye söktürüp,Atiker taktırdık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 4 Haziran 2015; 1:28:01 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.