Şimdi Ara

Kangoo 1.5 / Kangoo 1.9 hangisini önerirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
85.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar,
    Neşeniz bol olsun.

    Binek arabası kullanmak üzere 2004-2005-2006 model Kangoo almaya karar verdim.
    Kangoo tercih etmemin sebebi öncelikle modeli oldukça hoşuma gidiyor akabindeki sebepler ise yapmış olduğum araştırmalara göre sağlam ve yakıt konusunda tasarruflu bir araç olduğundandır.

    Araştırmalarımın sonunda Kangoo 1.9 modellerinin daha ucuz olduğunu gördüm, belki de yanılmış olabilirim!

    1- Neden Kangoo 1.5 daha çok tercih ediliyor, Kangoo 1.9 daha az tercih ediliyor, fark sadece motor büyüklüğü müdür?
    2- Araştırmalarım arasında öğrendiğim; Kangoo mazotlu araçların motorları 110.000 km-130.000 km arası (euro mazot kullanım-kullanmamasına göre en fazla 150.000 km) mazot pompaları (2000 TL - 4000 TL) değişmesi gerekiyormuş, bu km mesafesi doğru mudur?
    3- Kangoo 1.5 / Kangoo 1.9 hangisini önerirsiniz?
    4- Ticari/Hususi olarak hangisini önerirsiniz?

    Bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Sağlıcakla kalın,







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kangoo 1.5 vs 1.9: Hangisi Daha İyi Seçim?

    Renault'nun popüler hafif ticari aracı Kangoo, iki farklı motor seçeneğiyle sunulmaktadır: 1.5 dCi ve 1.9 dCi. Bu seçenekler arasında karar verirken, her bir motorun artılarını ve eksilerini değerlendirmek gerekir.

    1.9 dCi Motorun Tutulmama Nedenleri

    1.9 dCi motorun bazı müşteriler arasında tutulmamasının birkaç nedeni vardır:

    • Yüksek Yakıt Tüketimi: 1.9 dCi motor, 1.5 dCi'ye kıyasla daha yüksek yakıt tüketimine sahiptir. Bu, özellikle uzun mesafeler kat eden veya yakıt ekonomisini önemseyenler için bir dezavantaj olabilir.
    • Yetersiz Güç: 1.9 dCi motor, 1.5 dCi'den daha az beygir gücüne sahiptir. Bu, özellikle ağır yük taşıyanlar veya iyi bir hızlanma isteyenler için bir sorun olabilir.

    Renault Kangoo'nun En Çok Tutulan Modeli

    Genel olarak, 1.5 dCi motorlu Kangoo, 1.9 dCi'ye kıyasla daha popülerdir. Bunun nedenleri şunlardır:

    • Daha Düşük Yakıt Tüketimi: 1.5 dCi motor, 1.9 dCi'ye kıyasla daha düşük yakıt tüketimine sahiptir. Bu, özellikle uzun vadede önemli bir tasarruf sağlayabilir.
    • Yeterli Güç: 1.5 dCi motor, günlük kullanım için yeterli gücü sağlar. Çoğu kullanıcı için, ekstra güç genellikle gerekli değildir.
    • Uygun Fiyat: 1.5 dCi motorlu Kangoo, 1.9 dCi motorlu modele kıyasla genellikle daha uygun fiyatlıdır. Bu, bütçesi kısıtlı olanlar için önemli bir husustur.

    1.9 Kango'ya 1.5 Motor Takılması

    1.9 Kangoo'ya 1.5 motor takılması teorik olarak mümkündür, ancak bunu önerilmez. Bu tür bir motor değişimi, aracın performansını ve güvenilirliğini olumsuz etkileyebilir. Ayrıca, böyle bir değişiklik genellikle maliyetlidir ve garantiyi geçersiz kılabilir.

    Sonuç

    Kangoo 1.5 ve 1.9 arasındaki seçim, öncelikle bireysel ihtiyaçlara bağlıdır. Yakıt ekonomisi, güç ve fiyat öncelikleri göz önünde bulundurulmalıdır. Genel olarak, 1.5 dCi motorlu Kangoo, çoğu kullanıcı için daha iyi bir seçimdir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Alırsan kesinlikle 1.5 al.

    Ben bu zamana kadar birçok 1.9 gördüm 350bin deviren ve taş gibi hala. Ama nedense Renault ustaları arasında, Halk arasında 1.9 iyi gözle bakıLmıyor. Bakılmamasının nedeninin anlamıyorum konuştuklarım memnundu.

    1,5 gelirsek kesinlikle yakıtı çekişi iyi.Kim dediyse mazot pompası küllüyen yalan.Yağını suyunu bakımını eksik etme hor kullanma hiçbirzman üzmez seni.
  • vergilendirmeye bakıyor Türk milleti önce, daha sonra ekonomi çekiş vs. dünyanın vergisini mazotunu vermeye gerek yok tabiki 1.5, herkes memnun bundan.
  • 1.9 ile 1.5 'in arasında ki fark sanırım turbodan kaynaklı.Zamanında 1.9 kullanmış biri olarak aracın performansını çok kötü bulmuştum ve bahsolunduğu gibi motoru 100 bine gelmeden aracı satmayı tavsiye etmişti herkes.
  • 1.5 Dci ...
  • forumda Bucaklı adlı üye 1.9 motorların çok çabuk bittiğini 100.000 civarı rektefiye istediğini söylemişti ve kendisi gözleriyle defalarca şahit olmuş eski 1.9ların hemen bittiğine, bence 1,5 alın hem daha yakıt tasarrufu, hem vergi avantajı , hem daha iyi performans hem de daha yeni teknoloji için
  • 1.9d, 1.5dCi motordur. Yani 1.5 turbolu, 1.9 turbosuz düz motordur. Farkı buradan gelmekte. 1.9 verimsiz ve ömrü tartışılır bir motor.. Tabiki seçiminiz 1.5dCidan yana olmalı..
    Sorularınızı cevaplayalım;
    1- Dediğim gibi turbo farkı. Bahsettiğiniz modellerdeki 1.9 motor dci değildir, düz dizel motordur 65 beygirdir. Ve yine yanılmıyorsam kangoonun 1.9 dci versiyonu yok, yani hiç görmedim. İnternette de ararsanız sadece satılık ilanlarında görürsünüz 1.9dci diye, onlarda daha bindiği arabadan haberi olmayan insanlar..

    2- Yakıt pompasını yakmanın en temel iki yolu var. Ya arabanıza chip, powerbox gibi performans ürünleri takıp, sınırlarını zorlar, aşırı ısınmasını sağlayıp yakarsınız. Yada kirli ve pis mazot alarak zorlar, ısınır ve yakarsınız.. Yani 10 000de de yakabilirsiniz, 400 000 de de.. Kısacası size bağlı birazda bu..

    3- 1.5dci tabiki..

    4- İş için almıyorsanız zaten hususi olacak. Ticari hususi olayını, başka birşeyle karıştırıyor olmayasınız?




  • elbette 1.5

    vergi olayı yanlış biliniyor
    1,9 olan muhtemelen 1890 küsur cc dir
    kamyonet geçtiği için 1,5 ile aynı vergiyi öder

    misal
    1,9 caddy ve 1,5 kangoo 1,8 connect vergileri aynıdır.
    yoksa caddy 1,5 e göre 2 kademe yukarıda kalırdı
  • 1.5 turbo beslemeli 1.9 düz tip motor.1.5 motor renault çatısı altında kendini kanıtlamış az yakan ekonomik vergisi düşük performansı aracına göre tatmin eden bir motor ancak 1.9 hem artık eskide kalmış hemde sorunları daha fazla olan bir motor.1.9 hakkında çok şikayet duyuyorum kaldıki zaten genel olarak doğru düzgün bakımları yapılmamış 1.5'ler bile kimi zaman 100.000 bile göremeden rektifiye istemekte,ona göre daha sorunlu olan 1.9 ise eğer doğru düzgün kullanılmamışsa sorun çıkarma ihtimali daha yüksek.bu yüzden 1.5'den şaşma,bakımları iyi bir araç al yoksa çok baş ağrıtır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    elbette 1.5

    vergi olayı yanlış biliniyor
    1,9 olan muhtemelen 1890 küsur cc dir
    kamyonet geçtiği için 1,5 ile aynı vergiyi öder

    misal
    1,9 caddy ve 1,5 kangoo 1,8 connect vergileri aynıdır.
    yoksa caddy 1,5 e göre 2 kademe yukarıda kalırdı


    Evet,insanlar binekle karıştırıyolar,ticaride sınır 1.9'dur, binek gibi 1.6 değil.
  • 1.9 motorun sorunlu olduğu doğrudur. ben mazot pompası arızası vermeyen 1.9 d kangoo görmedim. belli bir kmden sonra arıza veriyor yakıt sistemi. 1.9 motor almak yerine binek ruhsatlı 1.4 lpgli 75 hp kangoo pampa bakın.
  • Yeniden Merhabalar arkadaşlar,
    Neşeniz bol olsun.

    Öncelikle güzel dünyanız ve tecrübe birikiminizi paylaşmanızdan dolayı müteşekkirim.
    Bu bilgiler benim için çok verimli oldu.
    Tercih edeceğim araç “Kangoo 1.5 dci” olacak.

    1- “Ticari/Hususi olarak hangisini önerirsiniz?” ile kastettiğim meramımı aşağıda izah ettim, bu bilgiler doğru mudur?
    a- Ticari (kamyonet) ruhsatı olan Kangoo araçların muayeneleri her yıl ve vergisi daha fazladır,
    b- Hususi ruhsatı olan Kangoo araçların muayeneleri 2 yılda bir ve vergisi daha azdır,
    c- Şahsına ait olsa da “ev eşyası, piknik, iş yeri, büro vb.” malzemeleri Kangoo aracı ile taşıyabilmek için trafik kuralları açısından; sadece Ticari ruhsatlı Kangoo olması gerekirmiş, bu doğru mu? Hususi/Binek ruhsatlı Kangoo aracı ile şahsıma ait yukarıdaki malzemeleri taşımış olsam, trafik kuralları açısından yasak mıdır, bu taşımayı yapabilmek için ekstra bir belge gerekli midir?

    2- Fiyat olarak alabileceğim modeller 2004/2005/2006 Kangoo 1.5 dci arasında 2004 değil de 2005 ve üzeri tavsiye ettiler, sebep olarak da 2004 modeller daha fazla arıza yapar dediler, bu doğru mudur?

    3- 2004/2005/2006 Kangoo 1.5 dci modellerinin 65 BG / 85 BG modelleri arasında “65BG olanı” için “tercih etme, araba 5 kişi ile rampalarda araba güçten düşer” dediler, bu doğru mudur?

    4- Kangoo 1.5 dci 65 GB / 85 GB model arabalara dijital chip takarak arabaların beygir güçleri artırılıyormuş -bir nevi bilgisayardaki overlock gibi bir durum-, satın almak istediğim arabaya bu tür bir uygulamanın yapılıp yapılmadığını nereden anlayabilirim?

    5- Kangoo 1.4 dci arabayı almadan önce Yetkili Servise göstermemi ve akabinde de Bosch Marka enjeksiyon Servisine götürerek enjeksiyon ve motor sistemini bilgisayarla kontrol ettirmemi önerdiler.
    Bu bilgilendirme üzere her iki servise de gitmem gerekli midir, yoksa Yetkili Servise götürmem yeterli midir?

    Sağlıcakla kalın, esen kalın,




  • birincisi binek ruhsatlı kangoo bulmak samanlıkta iğne aramaktır
    onu baştan unutun

    yüktü ruhsattı olayına gelince
    aracınız ruhsatta kamyonet geçecek , hususi kullanım geçecek
    ama şahıs adına kayıtlı olacak
    bu nedenle src veya k belgeleri gerekmiyor
    araç şirket adına kayıtlı olsa , faturalı mal taşnacağı zaman çeşitli belgeler istenecek
    araba üzerinize olacağından sıkıntı yok

    ikicisi 2005 den bakmaya başlarsanız sorunlar daha aza indirgenmiş modellerdir
    2003 de yollara çıkacak , 2 senede piyasada arabalar 100000 leri devirecek
    arıza bakımından geri dönüşler olacak vs.
    sadece üreticinin yaptığı testler tek başına yeterli olmuyorki
    herzaman aynı modelin 2-3 yıl sonra çıkanı daha sorunsuz oluyor

    üçüncüsü 65hp 80hp ,
    ( 85 eski kasalarda bildiğim kadarı ile yok , benim sattığım yeni kasalar ile birlikte 85 ve 105 hp oldu , belki 0km lerde 65 i 70 yaptıkları gibi
    80 ide 85 yapmışlardır , yoksa 2004-2007 civarı 65 ve 80hp dir )

    65 tercih edilebilir
    babamda hala ondan var 70000 küsur oldu 2005
    isteyen inanır isteyen inanmaz , arabanın bugüne kadar tek arızası teyp oldu , onuda 20 tl ye sanayide yaptırdık.
    ataktır , çok ağır olmadığı için kafidir
    yakıtı iyidir , konforda eksiktir , vs.
    80hp 65 den haliyle daha iyidir.

    arıza şu bu olayına gelelim
    o 100000 de bitti bu 37000 de patladı bilmem

    100000 de benzinli alırken korkmam
    30000 de dizel alırken korkarım
    dizel araba kullanmayı bilemeyenin elinde turşuda olabiliyor.

    iyice baktırıp almak lazım




  • motor farkları konusunda gerekli bilgiler verilmiş..
    iş hayatımda bir yıla yakın kullandım,multix 1.5dci ;
    artıları:
    +iç hacmi oldukça iyi,
    +yürür aksamı kopma noktasına gelse bile yolda bırakmaz.
    +altı oldukça yüksek; ön tampon altındaki esnek plastik harici hiçbir yeri sürtmedi,
    +yakıt tüketimi düşük,
    +motorun turbo boşluğu yok gibi,rampalarda benzini araç gibi kalkabiliyor,alt devirleri çok canlı
    +özellikle ön görüş açısı güzel
    +eşya gözleri bolca mevcut
    +ses sistemi 4 hoparlöllü ve direksiyondan kumandalı
    eksileri:
    -yol tutuş namına birşey yok(abartmıyorum;2 tekere kalktım)
    -kışın soğuk havalarda biraz uzun marşa basmak gerekiyor
    -iç mekanda oldukça tıkırtı,çıtırtı var,plastik kalitesi de düşük
    -bagaj kapağı tek parça olanlarda,kapatma işlemi ,hele ki tüm camlar kapılar kapalıyken işkence
    -mazot enjektörleri biraz hassas ve sıfırı 650lira civarı
    -65 yanak lastiklere rağmen süspansiyon konforu zayıf
    -debriyaj pedalı belirli bir zaman sonra çok sertleşiyor
    -motor 3500devri geçmekte zorlanıyor,buna rağmen benzinli kadranı var;7000devir
    -elektrikli ön camların butonları ve arka sürgülü kapının iç-açma kolu abuk yerlerde
    -ABSli ve klimalısı piyasada az
    -ses yalıtımı zayıf
    -motoru hiç aragaz yemez,gaz pedalına tepkiyi geç verir..
    -yol bilgisayarı yok

    diye uzar gider..




  • Hususi ve Ticari kavramları için lütfen şu konuyu inceleyin;

    donanımhaber forum
    Hususi, Ticari tanımları ve Boğaziçi Köprüsü Geçişleri. » Sayfa 1 - 5
    http://forum.donanimhaber.com/m_33206842/tm.htm
  • 2007 model multix 1.5dci var ailemizde, şahsen binek araç olarak ben tavsiye etmiyorum uzun yolda hiç konforlu değil. Yukarıdaki arkadaşın yazdığı yorumlara tamamiyle katılıyorum.
  • Slm arkadaşlar ben 1.9 kangom var çok menmunum niye derseniz bi depola 220TL istanbuldan nevsehire yük dolusu gitdim 800 km yol aldım gayet az yakar seri kacar 1,5
    den bile cok seri kangom 2005de sifir aldim gayet masssahll var arabam 68bin de hic sorun yaşamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar olaya şu acıdan bir bakın. 1,5 turbolu motor rektifiye maliyeti ile 1,9 düz dizel motor rektifiye maliyetini karşılastırınız. düz dizel daha makul fiyatlıdır. ayrıca bu araclar kondüsyon olarak 400 cc fark var aradaki farkı turbo tamamlıyor. binek arac gibi kullanılacaksa 500 000 km banamısın demezler ama şirket aracıysa kulanan belli değilse 100 000 ni görmez.
    vergisel fark da yoktur 0-1900 arası aynı vergi dilimindedirler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.