Şimdi Ara

kaportası en kuvvetli araçlar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
88
Cevap
0
Favori
6.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eski volvo araçları n-cap tarafından en çok eleştirlen araçlar olmuşlardı bir dönem.
    Eleştirlme sebebi; aracı kalitesitle ilgilide değildi....tek sebebi çarpışmalarda aracın yapısın güçlü olması nedeniyle direk darbeyi şasenin alması ve içindeki şahsın eylemsizliğinin hat safada olmasıydı. Volvo bu duruma yeni modellerinde önem verdiğini ispatladı.
    fakat eski modellerinin sacları arkadaşında dediği gibi gayet kalın ve yüksek karbon alaşımlı çelikler içermektedir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    bizim bir kaportacı abimiz var.bir aralar volvo s70i doğrultuyordu.
    diyordu ki "ben volvo kadar sağlam araba görmedim.çekiçle sacı düzelmiyor."
    kaportaya tıklıyorum ses yok.




  • demek boşuna çinlilere laf söylüyosunuz bak adamlar işi biliyormuş şaka tabi ciddiye almayın.
    ben burada ciddiye almayın dedim yanlış anlaşımadı değilmi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    serkes sağolasın.bende sacı kalın olan araç sağlam olur mantığıyla yaklaşanlardandım.ama görüyorumki,işin içinde olan birisi olarak sen böyle diyorsan doğrudur.önemli bir soru cevap oldu.teşekkürler.

    amma yanlış bildiğimiz şeyler varmış.hep kulaktan dolma bilgiler bizleri yanlış yönlendiriyor.

    demek boşuna çinlilere laf söylüyosunuz bakadamlar işi biliyormuşşaka tabi ciddiye almayın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    arkadaşlar bir konuyu defalarca aktardım tekrar aktarıyorum.

    Bir aracın sacının kalınlığının fazla olması güvenlik açısından fazla bir şey ifade etmez.
    çünkü aracın asıl önemli olan güvenlik anlayışı, kaza esnasında sacının düzgünce akordiyon gibi katlanabilmesi ve asıl emniyet için yapılmış olan emniyet kirişlerinin darbeyi düzgünce somurmasıdır...
    Yani araçtan beklenen düzgün bir şekilde esnek olarak darbe somurmasıdır.
    Bunun içinde kalın bir saca gerek yoktur.(YOKTUR)

    Eğer kaza esnasında araçta gerekli esnek burulma olmazsa sert bir şekilde darbe alırsa otomatikman içerdeki kişi büyük bir eylemsezliğe tabi olup bel kemiğinden tutun bütün uzuvlarının kırılma durumu söz konusu olacaktır. Bu yüzden kaza esnasında aracın akordiyon misali katlanması vede asıl önemli olan yolcu kabine kadar darbenin somurularak gelmesidir...
    Hatta yeni dizaynlarda önden çarpmalarda motor bile kulaklarından kopar ve aracın altına doğru yönlenir bu motorun yolcu kabinine girmesini engelleyen bir sistemdir.







  • yanlış anlaşılma yok...hatta çinli taklitcileride pek sediğim söylenemez

    quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    demek boşuna çinlilere laf söylüyosunuz bak adamlar işi biliyormuş şaka tabi ciddiye almayın.
    ben burada ciddiye almayın dedim yanlış anlaşımadı değilmi.
    quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    serkes sağolasın.bende sacı kalın olan araç sağlam olur mantığıyla yaklaşanlardandım.ama görüyorumki,işin içinde olan birisi olarak sen böyle diyorsan doğrudur.önemli bir soru cevap oldu.teşekkürler.

    amma yanlış bildiğimiz şeyler varmış.hep kulaktan dolma bilgiler bizleri yanlış yönlendiriyor.

    demek boşuna çinlilere laf söylüyosunuz bakadamlar işi biliyormuşşaka tabi ciddiye almayın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    arkadaşlar bir konuyu defalarca aktardım tekrar aktarıyorum.

    Bir aracın sacının kalınlığının fazla olması güvenlik açısından fazla bir şey ifade etmez.
    çünkü aracın asıl önemli olan güvenlik anlayışı, kaza esnasında sacının düzgünce akordiyon gibi katlanabilmesi ve asıl emniyet için yapılmış olan emniyet kirişlerinin darbeyi düzgünce somurmasıdır...
    Yani araçtan beklenen düzgün bir şekilde esnek olarak darbe somurmasıdır.
    Bunun içinde kalın bir saca gerek yoktur.(YOKTUR)

    Eğer kaza esnasında araçta gerekli esnek burulma olmazsa sert bir şekilde darbe alırsa otomatikman içerdeki kişi büyük bir eylemsezliğe tabi olup bel kemiğinden tutun bütün uzuvlarının kırılma durumu söz konusu olacaktır. Bu yüzden kaza esnasında aracın akordiyon misali katlanması vede asıl önemli olan yolcu kabine kadar darbenin somurularak gelmesidir...
    Hatta yeni dizaynlarda önden çarpmalarda motor bile kulaklarından kopar ve aracın altına doğru yönlenir bu motorun yolcu kabinine girmesini engelleyen bir sistemdir.









  • Kaporta kalınlığının güvenlikle alakası yoktur ama arabanın sağlamlığı ile pekala alakası vardır.

    Yoksa fındık büyüklüğünde dolu sonrası arabanızın kaportası göçmüş olarak bulabilirsiniz.

    Bu forumdan öğrendiğim kadar bir kaç arkadaşın başına hem de aynı model araçta gelmiş...

    Dolu sonrası kaporta göçmesi...



    NOt: kaporta kalınlığını güvenlikle alakası yoktur diyen arkadaşlardan bir ricam olacak, bir link var mı ama lütfen bilimsel olsun...yoksa bu iddia sadece kendi düşünceniz mi?

    Yoksa mantığa aykırı... 5 mm kalınlığındaki bir saça mı tekme atsanız eğilir yoksa 1 mm kalınlığındaki saça?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 28 Haziran 2007; 11:53:54 >
  • haklısın çökebilir...
    ama aynı doluya maruz kalan araçlardan hangi aracınki çökmüş hangisininki çökmemiş.
    bu bilgiyi verirsen sevinirim..

    ayrıca çökmesi sac kalınlığıyla mı ilgili yoksa üst tavanın yüzey alanı+bombesiylemi ilgili bunu bir düşünmek lazım (?)

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Kaporta kalınlığının güvenlikle alakası yoktur ama arabanın sağlamlığı ile pekala alakası vardır.

    Yoksa fındık büyüklüğünde dolu sonrası arabanızın kaportası göçmüş olarak bulabilirsiniz.

    Bu forumdan öğrendiğim kadar bir kaç arkadaşın başına hem de aynı model araçta gelmiş...

    Dolu sonrası kaporta göçmesi...



    NOt: kaporta kalınlığını güvenlikle alakası yoktur diyen arkadaşlardan bir ricam olacak, bir link var mı am lütfen bilimsel olsun...yoksa bu iddia sadece kendi düşünceniz mi?




  • serkes @isim vermem, sonra inanılmaz polemikler yaşanıyor ama şöyle diyim. saç aklınlığı ince diye bilinen bir araç bu ve daha 1 yıllık kasa....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 28 Haziran 2007; 12:03:27 >
  • 5 mm araç gördünmü?
    şu günkü dünyada üretilen araçların sac kalınlıkları hakkında bilgin varmı?
    senin kullandığın aracın sac kalınlığı ne?

    ARACA TEKME ATMAYLA, ARACIN İÇİNDEKİ YOLCULARLA BİR CİSME BELLİ BİR HIZLA ÇARPMASI ARASINDA ÇOK BÜYÜK FARK VAR.

    yazdıklarımı oku lütfen.(açıklamışım)

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000




    NOt: kaporta kalınlığını güvenlikle alakası yoktur diyen arkadaşlardan bir ricam olacak, bir link var mı ama lütfen bilimsel olsun...yoksa bu iddia sadece kendi düşünceniz mi?

    Yoksa mantığa aykırı... 5 mm kalınlığındaki bir saça mı tekme atsanız eğilir yoksa 1 mm kalınlığındaki saça?
  • isim verme model ver.. ayrıca ben yamulmaz demedim. (!)
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    serkes @isim vermem, sonra inanılmaz polemikler yaşanıyor ama şöyle diyim. saç aklınlığı ince diye bilinen bir araç bu ve daha 1 yıllık kasa....
  • Roll Bar
    Roll-over protective structures (ROPS)
    araçtaki kirişler.(kapılarda kaputta vs)
    araçtaki katlanma kaburkalı iskelet
    araçtaki şase

    işte aracın dinamik yapısının sebebi.
    teknik olarak sac, araçta biraz mukavemet ama gerçek anlamda bir kılıf olarak kullanılır. önden çarpşmalarda ise beklenen tek şey yolcu kabinine girmeden burulmasıdır bunu kalın sacla yapmak çok zordur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000




    NOt: kaporta kalınlığını güvenlikle alakası yoktur diyen arkadaşlardan bir ricam olacak, bir link var mı ama lütfen bilimsel olsun...yoksa bu iddia sadece kendi düşünceniz mi?


  • yanı saç kalınlığının çarpışmada sizi koruyup korumadığını sormuyor adam zaten.saç kalınlığı düşük olan japon arabaları en ufak darbede göçme yapıyor kasada buna karşın alman arabaları daha dayanıklı oluyor.onun dışında aracınız çarptı biryere o zaman diğer güvenlik unsurları sizi eğilmelere bükülmelere karşı içerde koruyor.Kaportanın az kalın olması ıyıdır kuçuk göçuklere karşı daha dayanıklıdır ve daha uzun süreler bozulmadan kalabılır ve daha ouraklı gözukur araç.
  • alman arabaları genelde iyidir kaporta göçükleri konusunda. uzun süre vw ve opel kullandım kesinlikle daha önce kullnadığım renault ve toyota dan çok daha iyiydiler bu konuda. özellikle opelin motor kaputunu bir kaldırın farkı hemen anlarsınız.
  • az kalın dediğin ne kadar 0,1 mm gibi bir şeymi. ?
    bende 90 model honda var 2 parçası boyalı. hiç bir yerinde yamulmada yok bu konuda yorumun ne olur.?
    quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    yanı saç kalınlığının çarpışmada sizi koruyup korumadığını sormuyor adam zaten.saç kalınlığı düşük olan japon arabaları en ufak darbede göçme yapıyor kasada buna karşın alman arabaları daha dayanıklı oluyor.onun dışında aracınız çarptı biryere o zaman diğer güvenlik unsurları sizi eğilmelere bükülmelere karşı içerde koruyor.Kaportanın az kalın olması ıyıdır kuçuk göçuklere karşı daha dayanıklıdır ve daha uzun süreler bozulmadan kalabılır ve daha ouraklı gözukur araç.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    serkes @isim vermem, sonra inanılmaz polemikler yaşanıyor ama şöyle diyim. saç aklınlığı ince diye bilinen bir araç bu ve daha 1 yıllık kasa....



    görele arkadaşım polemik falan değil böyle daha fazla karışıyo işler araç yeni civic. ama şöyle bir durumda var aynı şekilde doludan üstü göçen yeni astralarda vardı hata golflerde vardı gördüğüm . ki hem astra g hemde h(güncel kasa) kullanan birisi olarak astra g (bir önceki kasa) çok daha sağlamdı diyebilirim bu konuda.daha sert bi kasası vardı. ne demek istediğimi anlamışsınızdır . yeni kasaların bir çoğunda eskilerine oranla yumşama yani esneme eğilimi var bu daha daha ince olduğu anlamına gelir sacın. yeni sistemlerden kullanılan yalıtımdan vs gibi şeylerden ağırlaian aracın hem ağırlığı düşürmek amaçlı hemde yaya güvenliğine katlı sağlamak amaçlı diye düşünüyorum bunları




  • audinin tüm serisi
  • Yalnız arkadaşın yorumu o doluda kaportası çöken tek araba bahsedilen modelmiş ve hatta servise gittiğinde kendisi gibi başvuran bir kaç kişi daha görmüş. Eski kullandığı araçlarda böyle bir problem yaşamadığını ve aynı dolu esnasında başka model arabalarda yine aynı problemin yaşanmadığını belirtmiş...

    Tabbi bilemem, sonuçta İstanbulda bırak doluyu yağmura hasretiz
  • güzeeel.

    yazdıklarına bir şey daha ilave edeyim. yaya güvenliğine ek olarak sac yerine plastikler gelirse bu sefer "bu ne kardeşim amma esniyor yada amma kırılgan" demeyin

    quote:

    Orjinalden alıntı: desiya


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    serkes @isim vermem, sonra inanılmaz polemikler yaşanıyor ama şöyle diyim. saç aklınlığı ince diye bilinen bir araç bu ve daha 1 yıllık kasa....



    görele arkadaşım polemik falan değil böyle daha fazla karışıyo işler araç yeni civic. ama şöyle bir durumda var aynı şekilde doludan üstü göçen yeni astralarda vardı hata golflerde vardı gördüğüm . ki hem astra g hemde h(güncel kasa) kullanan birisi olarak astra g (bir önceki kasa) çok daha sağlamdı diyebilirim bu konuda.daha sert bi kasası vardı. ne demek istediğimi anlamışsınızdır . yeni kasaların bir çoğunda eskilerine oranla yumşama yani esneme eğilimi var bu daha daha ince olduğu anlamına gelir sacın. yeni sistemlerden kullanılan yalıtımdan vs gibi şeylerden ağırlaian aracın hem ağırlığı düşürmek amaçlı hemde yaya güvenliğine katlı sağlamak amaçlı diye düşünüyorum bunları




  • Serkesin söyledikleri bilmediğim şeylerdi. Bombelik önemli ise civiğin yeni kasası gerçekten bombe...

    Daha doğrusu serkesin sorduğu çoğu bir sorunun cevabını bilmiyorum... Bilmeden yorum yapmak sakıncalı...

    Bilen insanların söylemi burada daha önemli...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Yalnız arkadaşın yorumu o doluda kaportası çöken tek araba bahsedilen modelmiş ve hatta servise gittiğinde kendisi gibi başvuran bir kaç kişi daha görmüş. Eski kullandığı araçlarda böyle bir problem yaşamadığını ve aynı dolu esnasında başka model arabalarda yine aynı problemin yaşanmadığını belirtmiş...

    Tabbi bilemem, sonuçta İstanbulda bırak doluyu yağmura hasretiz




    duyduğuma göre yanıyormuş türkiye klimaso en iyi araç hangisi peki buralarda yağmur yağıyoru birkaç gündür hava 20lere düştü gece üşüyoruz şimdide dışarı çıkacağım fakat üzerime birşey almak gerekli kısa kollu kısa bacaklı şeyler dışarı çıkılmaz .
    toyotalarda aynı şekilde özellikle son kasalar ince sac var tin tin ses geliyo opellerden vw lerden tonk tonk geliyo




  • Doğru söze ne denir. arikanturk herseyi gayet güzel ozetlemis iste.


    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    quote:

    Orjinalden alıntı: coutoup

    renault lagunada da 2,6 milimetre kalinliginda isvec kokenli sac kullanildigini duymustum.



    2,6 mm'lik sac ile üretilen aracın 3-4 ton ağırlığında olacağı gerçeğine ne demeli? Ufak atalım lütfen...

    Araçlarda sabit bir sac kalınlığı yoktur. Malzemenin kullanıldığı yere göre kalınlıklar değişir. Görsel amaçlı ve yük taşımayan bir panelde 0,3-0,5 mm'lik bir sac bile kalın gelebilirken, kritik bir brakette 1 mm'ye kadar çıkabilir. Sac kalınlıkları, araç ağırlığının minimum olması amacıyla olabildiğince azaltılmaya çalışılmaktadır.

    İsveç çeliğine gelirsek,
    tüm olayı saf demir cevherinin içerisindeki kükürt ve fosfor gibi impüritelerin diğer yerlerde çıkarılan cevherlere göre daha düşük olmasıdır. Bu sayede geçmişte bu cevherden üretilen çeliğin mekanik özellikleri daha iyiydi.
    Ancak bugün malzeme teknolojisindeki gelişmeler, dünyanın herhangi bir yerinden çıkan demir cevherinden de benzer mekanik özelliklerde çelik elde edilmesini sağlıyor.

    Yani kısacası;

    "İsveç çeliği" olayı geçmişte kalmış bir olaydır.




  • Vallahi bu da çok doğru olmuş.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Kaza sırasında kaportaya güvenen arkadaşlara bir sorum var:

    Bütün arabalardaki şasileri aynı kalitedeki bir plastik ile değiştirin, geri kalan herşey -kaportası dahil- orjinal haliyle kalsın. Sözgelimi 40-50km ile çarpışmalarda bu arabalardan kurtulan olur mu? ( Şimdiki Çin otolarında, her ne kadar şasisinde plastik kullanılmıyorsa da, buna benzer bir durum yaşanıyor)

    Başka bir açıdan soralım: Bütün arabaların kaportalarını çıkarın atın, gerisi şasi de dahil orjinal kalsın. hepsini 60 veya 100 km ile çarpıştırın. Güvenlik sıralamasında önemli bir farklılık oluşur mu?


    Kazada kaporta sizi nasıl koruyacak anlamıyorum. Siz bazı kalın kaportalı arabalarda kaza sonrasında kaportada fazla yamulma görmemiş olmayı, kaporta sizi koruyor diye algılıyorsanız gülerim. Sizi koruyan da, kaportanın az yamulmasını sağlayan da öncelikle şasidir.


    Yok siz kaporta kalın olmayınca dolu izleri oluyor, kaportaya oturup fotoğraf pozu veremiyorum, park yerindeki ayı kapısını açarken benimkine çarpınca sadece çizildi, toyotanınki olsa yamulmuştu diyorsanız, bunun güvenlikle bi alakası yok ki





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.