Şimdi Ara

kaportası en kuvvetli araçlar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
5.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracın kaportası ne kadar ağır kalın olursa, güvenlik testlerinden o kadar düşük not alacaktır, ayrıca tüketimi artacak, yol tutuşu ve performansı azalacaktır,

    çünkü panellerin inceliği demek aracın toplam ağırlığının azalması ve de aracın çarpışma anında soğurması gereken kinetik enerjini azalması demetir.

    örnek vermek gerekirse güncel bmw 5 ve 6 serilerinin çamurlukları plastiktir, ve yakın zamanda kapılar haricinde bütün gövd panellerinin plastik olması öngörülüyor,

    çünkü hem toplam ağırlıkta avantaj sağlıyor, hem de ufak tefek eziklerin kolayca tamirini hatta esnekliği sayesinde hiç hasar alınmamasını sağlıyor.

    kısaca kaportaya takılmayın.
  • bende onu diyorum japon arabaları alman arabaları gibi oturaklı durmuyor sanki rüzgarda uçacakmış gıbı havası var dışardan bakınca. şimdi yaya güvenliği ve araba içersinde oturanları bükülen saçlardan korumak için kaza anında akordiyo gibi olan saçlar tercih ediliyor daha çok saç altına güvenlik için ek donanım koyuluyor. ama yınede oturaklı görünüş ve ezilmelere karşı için kalın saç diyorum daha araba gibi duruyor araç o zaman.
  • bir de unolara bakmani oneririm hocam.
    vakti zamaninda on camurlugu bir ucundan tutmus kaportaciya gotururken kendi kendine esnedigini ve yamulmak uzere oldugunu farketmistim.
    turkcesi kola kutusundan az kalinca idi...

    quote:

    Orjinalden alıntı: exxel_16

    Saç aksamı en kalın aracı bilemiyorumda en ince saç hyundai araçlarda mevcuttur...
  • Arkadaşlar,
    Türkiye'deki en kalın kaportalı araçlar M60'lar(225mm çelik) ve Leopard'lardır (RHA 70mm).
    Asfalt kullanımına (asfaltın sağlığı bakımından) pek uygun olmamakla birlikte Ncap'ten kaç yıldız alır bilemiycem.

    Nedeceniz kaportası kalın aracı, güvenli olsa yetmez mi?..
  • Arabanın makbulu kalın gövdeli olandır. Köpek kedi çarpınca zarar görmeyendir. Vurdu mu biçendir. Hani Majorette oyuncak araba vardır ya, yere vursanız atsanız bir şey olmaz neden? Çünkü kalıpta dökülmüş yekpare demirdir o.

    Siz darbe emsin diyorsunuz ammaa, biz emniyet kemeri takmıyoruz ki, o yüzden sert gövdeli arabada ani şok yaşamıyoruz kazalarda, ileri doğru savrulup darbeyi biz azaltıyoruz. Koltuğa bağlı kalanlar için şok mok. Malını satmak için yalan dolan pazarlama hileleri bunlar.
  • konuyu açan yazıyı iyi okursak dolu yağışından ve yağışın kaporta üzerindeki etkisinde bahsettiğinği görür ve konuya daha yakın yorum yapmaya başlarız gibi geliyor bana.

    Buna göre saç kalınlığı ufak tefek çarpmalarda(yada halk tabiriyle "tıklama" larda ) ve ufak darbelerde (konunun başında söylendiği gibi dolu yağması gibi) aracın saç kalınlığı çok önemlidir.

    N-Cap testine bakarak bu konuda bi yorum yapılamaz diye düşünüyorum çünkü bu testte bununla alakalı bii çalışma yok (yani bi çocuk getirip hadi çocuğum tekmele bakalım şu arabayı yada topu kaportaya at gibi).Bu test bir çarpışma testtidir ve yüksek enerji emilimini gerektirir kabin güvenliğini sağlamak için.

    Bana göre en iyi seçim hem N-Cap testinden yüksek yıldız almış hemde kaporta sacına sağlamlığına yani dış görünümünün kolayca bozulmayacağına inandığınız, güvendiğiniz arabadır




  • YAAA MİLLET KAPORTA PROFESÖRÜ OLMUŞDA HABERİMİZ YOK...Konuya uygun cevap...
    Alman arabalarının( VW opel, Ford ) kaportaları kalındır,kolay kolay ezilmez, göçmez.
    Fransız,İtalyan arabalarının incedir,kapı çarpmasında bile ezilir
    Japonlarda tekin değil, o bahsi geçen Civic in sahibi benim oda arkadaşım olur..Arabasını bi görseniz... Harita olmuş daha 3000 km de araba...Bendeki Corollanında saçı ince.....
  • Çok doğru bir de ben ekleyeyim, Amerikan arabalarının kaportası da çok dandiktir. Hatta bizim kayınbiraderin bir önceki arabası Chevrolet Station Wagon'du onun yan kaporta komple tahta çıktı... Zaten uyarmışlar bir kaporta uzmanı aynen böyle demiş işte, Almanlar sağlamdır Fransızlar yumuşaktır Amerikana yaklaşma diye ama dinlememiş...

     kaportası en kuvvetli araçlar


    Zaten biz de sonra yeni arabamızı alırken Almanlardan aldık, hatta iyice kalın yerlerinden koydurduk... 2 porsiyon. Marka vermeyeyim de reklam olmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 28 Haziran 2007; 16:46:19 >
  • çok bilmişlik yapma birader
    istediğin firmaya sorarsan sor sac kalınlığı 1 mm ustünde 0,7 mm nin alında kaportası olan araç yok.
    kalınlıklar 0,85 mm civarıdır ancak 0,05 mm yukarı aşşağı oynar. Kullanılan sacda DKP kaporta sacıdır.
    o kaportanın eğilme işi, aracın sacının o yüzeydeki şeklinden ve boyutundan kaynaklandığını öğrendikten sonra burada iki satır yaz.

    (no :bu bahsettiğim araçlar yakın dönemde çıkan araçlardır.)

    şimdi hemen servise git. öğren

    quote:

    Orjinalden alıntı: alibekir

    YAAA MİLLET KAPORTA PROFESÖRÜ OLMUŞDA HABERİMİZ YOK...Konuya uygun cevap...
    Alman arabalarının( VW opel, Ford ) kaportaları kalındır,kolay kolay ezilmez, göçmez.
    Fransız,İtalyan arabalarının incedir,kapı çarpmasında bile ezilir
    Japonlarda tekin değil, o bahsi geçen Civic in sahibi benim oda arkadaşım olur..Arabasını bi görseniz... Harita olmuş daha 3000 km de araba...Bendeki Corollanında saçı ince.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skyclad -- 28 Haziran 2007; 16:53:58 >




  • Arkadaşlar dün 4. kattan arabamın tavanına domestos bidonu düştü. Şu bir litrelik olanlardan yarısı dolu idi alarm çaldı baktım oynayan çocuklar dedi, plastik bidonu gösterdiler üstüne düştü abi dediler. tam olarak neresine düşmüş diye baktım hiçbirşey olmamış belli bile değil. Arabam diye söylemiyorum focusların çok sağlam kaportası var inanın üzerindeki boyası civic in sacından kalındır gerçekten tank gibi yapmışlar.

    Tamam sağlam oluyor Ama bende arabaların ince sactan yapılmasını isterdim hiç olmassa az yakardı. Zaten japon arabalarının az yakma sebebi (gerçi az da yakmıyor ama öyle diyorlar) hafif olmasıdır. Arkadaşımın 2000 corollası var aşağı yukarı benimkinden 200 kilo daha hafis ona göre ben arabamda devamlı 3 kişi taşıyorum. Gerçi hafif olmasına rağmen yakıtlarımız aşağı yukarı aynı.

    Ayrıca arkadaşlar koportanın ince olması güvenlik açısından bir olumsuzluk arz etmez. Çünkü kaza anında önemli olan kaporta değil aracın şasesidir. Eğer şase sağlam değilse sizin kaportanız ne kadar kalın olrsa olsun eğilecektir sonuçta sacdır. Ama şase sağlamsa koportanız bile hasar görmeye bilir. Yani önden bir yere çarptığınızda tampon ve ön tekerden sonra tam olarak şase başlar eğer sağlamsa kapılara tavana birşey olmaz. Zaten testlerde de görüldüğü gibi 5 yıldızlı arabalar ön cama kadar yığıliyor ondan sonrasına hiç bir şey olmuyor(Tabi UNUTMAYIN bu tesler 65 km hızda yapılıyor) burdanda şasenin daha önemli olduğu anlaşılıyor.

    Kısacası kapının üstündeki sactan daha önemlisi içindeki koruyucu barlar yani şasedir...

    İyi Günler dilerim.




  • servisin dediğine göre 0.8 mm

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    peki, kaç mm olduğunu biliyormusun????

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    megane-1

    kullananlar bilir.

    sacı oldukça kalın. 12 yıl pas garantisi

    yüksek hızlarda savrulma yok vs.


  • anadolun kaportasının sıkıştırılmış samandan olduğunu ve günümüzdede bazı uçaklarda kullanıldığını duymuştum uçaklarda kullanılmasının sebebi heralde hafif olacağındandır.
  • kardeş uçaklarda kullanılan fiber glass
    anadoldaki kullanılan daha kötü bir elyaf kompozit. tek benzer yönü ikisinin de kompozit olması
    yater artık.bu nasıl bir forum yaaa
    quote:

    Orjinalden alıntı: carillon613

    anadolun kaportasının sıkıştırılmış samandan olduğunu ve günümüzdede bazı uçaklarda kullanıldığını duymuştum uçaklarda kullanılmasının sebebi heralde hafif olacağındandır.
  • uçaklarda nevşehir yöresinden çıkan mukavementinin yüksekliği ve hafifliği sebebiyle pomzada kullanılıyor diye okumuştum biryerlerde ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 29 Haziran 2007; 13:37:57 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: captain_turkiye

    benim bildiğim en kalın saç volvoların ki


    Bende Öyle Biliyorum...
  • debelenmek ne demek?

    sana hakaret etme hakkını kim veriyor?


    quote:

    Orjinalden alıntı: skyclad

    tam komedi yaaaa
    adam servisten öğrenmiş 0,8 diyor


    diğerleri kaç mm kullanıyormuşki 0,8 mm kalın oluyor.
    yazın abi yazın nasıl olsa forum ya bu yazın. sallayın gitsin..
    gerekli olan bilgiyi açılmalayı serkes hocam çok güzel vermiş halen debeleniyorsunuz.
    Eveready hocam da sizle bir güzel dalga geçiyor...



    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    servisin dediğine göre 0.8 mm

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    peki, kaç mm olduğunu biliyormusun????

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    megane-1

    kullananlar bilir.

    sacı oldukça kalın. 12 yıl pas garantisi

    yüksek hızlarda savrulma yok vs.










  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Arkadaşlar,
    Türkiye'deki en kalın kaportalı araçlar M60'lar(225mm çelik) ve Leopard'lardır (RHA 70mm).
    Asfalt kullanımına (asfaltın sağlığı bakımından) pek uygun olmamakla birlikte Ncap'ten kaç yıldız alır bilemiycem.

    Nedeceniz kaportası kalın aracı, güvenli olsa yetmez mi?..


    225mm yani 22,5 cm ?
  • Opellerde 0,8mm sac kalınlığı olduğunu okumuştum.Tofaşlarda ise 0,4mm imiş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: codexhoo

    bilgiğim en kalın sacları jaguarlar kullanıyor
    jaguar hoşuna gitmezse mercedes de olur

    şaka bir yana her ne kadar aracın sacının inceliğinin çarpışma testlerinde bir etkisi yok densede bence muhakkak vardır
    eğer ince sac kullanmayla da 5 yıldız alınsaydı hondalarda 5 yıldız olurdu
    ama maalesef daha dün çıkardığı arabalar bile 4 yıldız alabiliyor.

    sağlamlık haricinde uzun süreli kullanımda kalın sac kullanan araçların kaportaları daha muntazam duruyor

    90 model mercedeslre bmw lere bakın hasar görmediyse halen daha kapıları,kaputu kaymak gibi durur
    ama 2 yıl önce üretilen hondaların hyundailerin kapıları,kaputları 15-17 yaşındaki mersolarınki kadar düzgün durmuyor
    belirli belirsiz içine küçük göçmeler veya kabarmalar oluyor.

    sac kalınlığı bundan da önemli



    kalın saç kullanan arabalar mı 5 yıldız alıyor ncapten ??? Senin ncapin yapılış amacından haberin olmadıağı kanısına vaıyorum bu yorumdan. Madem kalın saçlı arabalar ncapte iyi performasn gösteriyor da neden o çok övdüğün eski model bmwler mercedesler 5 çekememiş ncapte ???? Nasıl ön kısmındaki çoğu parçası plastik benzeri bir madde olan renault 5 yıldız alabilyor ncapten ????

    Üreticiler çarpışmalarda tek bir şey amaçlarlar yaşam kabinine darbeyi en az şekilde iletmek.Yani enerjiyi mümkün olduğunca absorbe etmek. Bunun için de esnek ,hafif ,kolay parçalanan maddeler kullanman lazım , kalın saç koyarsan kaza anında olduğu gibi tüm darbeyi sana iletir , araç sağlam kalır sen pert olursun

    O çok övdüğün bmw ve mercedeslerin son modellerinin çarpışma teslerini izlmeni öneriyorum sana. Araçlar nasıl parçalanıyorlar gözlemle. Ama aynı şekilde iç kokpitede bak hiçbir parça milim yerinden oynamış mı ?? Yaşam alanında bir cm'lik bir değişim olmuş mu ??? Demek istediğini anlamışsındır umarım kalın saç seni bir kazadan sağ olarak kurtarmaz ama iyi darbe emen bir madde bunu çok iyi gerçekleştirir. Merak etme bir kaç yıl sonra da kendi kendine göçmez, kabarmaz , sonuçta o kadar mühendis kafa patlatıyor o araç için

    Yazdıklarım yanlış yorumlanmasın bu arada merdeces ve bmw firmalarına lafım yok onlar zaten kedilerini ispatlamış kuruluşlar. Anlatmaya çalıştığım şey ne kadar kalın o kadar iyi mantığının yanlış olduğu Bu araçları kurşuna dizmeyecekler sonuçta ...




  • @serkes ve @uğurbjk ' çok güzel anlatmışlar , bunlara ek olarak çelik sac ve üretimi ile ilgili bilgi vereyim.

    öncelikle bir sacın sağlamlığı sadece kalınlığına bağlı değildir. Sac üretim prosesi çok uzun ve çetrefilli bir prosestir. üretilen her sac rulosunda, sacın nereye satılacağı ya da nerede kullanılacağı ile ilgili yüzlerce değişken vardır. Saclar müşterinin talebine göre değişik özelliklerde üretilirler. Akma - çekme mukavemetleri, yüzey pürüzlülükleri gibi tüm metal özellikleri çok hassas aralıklarda ayarlanır ve sürekli olarak test edilir.
    Örneğin soğuk haddeye girmemiş 4 mm kalınlığında sac, haddelenmiş 2.5 mm'lik sactan daha sağlam değildir.

    Ayrıca saclar müşteri talebine göre farklı kalitelerde üretilirler. Mesela bir radyatör sacından beklenen kalite ile bir araba kaporta sacından beklenen kalite tabii ki aynı değildir. Otomobil üreticilerine verilen saclar '0 hata' ile
    üretilirler. Ayrıca üretilen sac ruloları müşteriye çok ayrıntılı bir rapor ile beraber ulaşırlar. O kadar ayrıntılı ki , sacı alan müşteri aldığı sacın mesela 234. metresinde , sağ kenarından 23 cm uzakta, derinliği 0.02mm, alanı 0.5 mm2 olan bir çukurluk olduğunu bilir.

    Ülkemizde de çok kaliteli saç üretimi yapılabilmekte ve büyük ölçüde ithal edilmektedir. Toyota'ya Türkiye'de sac üretiliyor , kaliteyi İsveç'te aramayalım.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.