Şimdi Ara

kaportası en kuvvetli araçlar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
5.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaporta sacı ne kadar sağlam olursa olsun..Üstünde ki boya kötüyse belli yıllardan sonra deforme olmaya mahkum kalır..

    Eski araçlara bakarak bunu az çok anlayabilirsiniz aslında..

    Sadece kağıt üstü ölçü değilde, gözlemde gerekli bence..
  • bizim 2004 kia rio da harita gibi olmuştu , vurulma ihtimali olmayan kapı çıtalarının altı üstü ön cam sütunu falan manasız göçüklerle doluydu.
  • valla en sağlam mı bilmiyorum ama geçen hafta önümüzde bir volvo (96-97 model 850 olması lazım) takla attı. mucura kaptırmıştı aracı. araba dört teker üstüne düştü geri, tavanda en ufak göçme eğilme yoktu. biraz çizilmişti işte. birde sağ farı kayaya çarptığı için kırılmış ,kaputun ucu hafif eğilmişti. hayran kaldım arabaya
  • Otomobillerde kullanılan sac kalınlığı ortalama 0.5 mm dir.
    2.5 mm nin bir parmağın eninden fazla olması olayına ben de koptum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: coutoup

    renault lagunada da 2,6 milimetre kalinliginda isvec kokenli sac kullanildigini duymustum.



    2,6 mm'lik sac ile üretilen aracın 3-4 ton ağırlığında olacağı gerçeğine ne demeli? Ufak atalım lütfen...

    Araçlarda sabit bir sac kalınlığı yoktur. Malzemenin kullanıldığı yere göre kalınlıklar değişir. Görsel amaçlı ve yük taşımayan bir panelde 0,3-0,5 mm'lik bir sac bile kalın gelebilirken, kritik bir brakette 1 mm'ye kadar çıkabilir. Sac kalınlıkları, araç ağırlığının minimum olması amacıyla olabildiğince azaltılmaya çalışılmaktadır.

    İsveç çeliğine gelirsek,
    tüm olayı saf demir cevherinin içerisindeki kükürt ve fosfor gibi impüritelerin diğer yerlerde çıkarılan cevherlere göre daha düşük olmasıdır. Bu sayede geçmişte bu cevherden üretilen çeliğin mekanik özellikleri daha iyiydi.
    Ancak bugün malzeme teknolojisindeki gelişmeler, dünyanın herhangi bir yerinden çıkan demir cevherinden de benzer mekanik özelliklerde çelik elde edilmesini sağlıyor.

    Yani kısacası;

    "İsveç çeliği" olayı geçmişte kalmış bir olaydır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerem Arıkantürk -- 28 Haziran 2007; 7:59:50 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okanisilak

    valla en sağlam mı bilmiyorum ama geçen hafta önümüzde bir volvo (96-97 model 850 olması lazım) takla attı. mucura kaptırmıştı aracı. araba dört teker üstüne düştü geri, tavanda en ufak göçme eğilme yoktu. biraz çizilmişti işte. birde sağ farı kayaya çarptığı için kırılmış ,kaputun ucu hafif eğilmişti. hayran kaldım arabaya

    işte beklediğim bi cvp geldi bi arkadaştan verdiğin paranın son kuruşuna kadar karşılığını görebilmek ne güzel bişey
    düşünün parayla canınızı kurtarıyosunuz daha ne olsun
    şimdi soruyorum işte euro ncaptan 5 yıldız alan bi çok araba (clio III , pejo 207 vs vs ) aynı şekilde takla atsa onlarda ne olur acaba , acaba onlarında tavanda ne olur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Saab'dır

    ilk 5 yıldız alan araç Renault laguna'dır
    ayrıca önemli olan aracın sağlam kalması değil içindekinin sağlam kalmasıdır.
    biraz uçuk örnek olacak ama teneke bir kutunun içine cam bardak koyup 5-10 metre yükseklikten yere bıraktığınızda cam bardağa ne olursa kaza anında darbeyi iyi absorbe edemeyen darbeyi içindekine yansıtan araçtaki yolcuya da o olur.

    artık sonra öteki tarafta övünürsünüz ne sağlam arabam varmış diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cncrd -- 28 Haziran 2007; 8:35:06 >
  • yahu arkadaşlar lütfen yanıltıcı bilgiler vermeyelim...
    otomobillerde kullanılan sac kalınlığı 0,65 ile 0,95 arasında değişir ama içerde kullanılan kaburgalı saclar 3 mm ye kadar artabilir
    sonuçta oda kaporta sacı değildir.2,5 mm ve 0,5 gibi bir sac katti suretle kaporta sacı olamaz.

    eidt...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 28 Haziran 2007; 9:09:30 >
  • arıkan kardeş 0,3 mm aracın nereseninde kullanılıyor???
    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    quote:

    Orjinalden alıntı: coutoup

    renault lagunada da 2,6 milimetre kalinliginda isvec kokenli sac kullanildigini duymustum.



    2,6 mm'lik sac ile üretilen aracın 3-4 ton ağırlığında olacağı gerçeğine ne demeli? Ufak atalım lütfen...

    Araçlarda sabit bir sac kalınlığı yoktur. Malzemenin kullanıldığı yere göre kalınlıklar değişir. Görsel amaçlı ve yük taşımayan bir panelde 0,3-0,5 mm'lik bir sac bile kalın gelebilirken, kritik bir brakette 1 mm'ye kadar çıkabilir. Sac kalınlıkları, araç ağırlığının minimum olması amacıyla olabildiğince azaltılmaya çalışılmaktadır.

    İsveç çeliğine gelirsek,
    tüm olayı saf demir cevherinin içerisindeki kükürt ve fosfor gibi impüritelerin diğer yerlerde çıkarılan cevherlere göre daha düşük olmasıdır. Bu sayede geçmişte bu cevherden üretilen çeliğin mekanik özellikleri daha iyiydi.
    Ancak bugün malzeme teknolojisindeki gelişmeler, dünyanın herhangi bir yerinden çıkan demir cevherinden de benzer mekanik özelliklerde çelik elde edilmesini sağlıyor.

    Yani kısacası;

    "İsveç çeliği" olayı geçmişte kalmış bir olaydır.




  • bu arada isveç çeliği hakkındada şunu belirtiyim;
    dünyada bilinen 1 numaralı çelik fabrikaları ve kaliteli çelikler isveçte üretilmektedir.
    özellikle weldox-hardox gibi yüksek muk. değerindeki çelikler halen daha tartışmasız isveçten alınmaktadır ve isveçten, avrupaya +deniz aşırı ülkelere ihraç edilmektedir... ama bu dediğim, bunun dışında ülkede çelik üretilmiyor anlamınada gelmez.
    bu yüzden eski bir geleneksel laf olan "isveç çeliği kalitelidir" lafı günümüz içinde falen geçerlidir.
  • arkadaşlar bir konuyu defalarca aktardım tekrar aktarıyorum.

    Bir aracın sacının kalınlığının fazla olması güvenlik açısından fazla bir şey ifade etmez.
    çünkü aracın asıl önemli olan güvenlik anlayışı, kaza esnasında sacının düzgünce akordiyon gibi katlanabilmesi ve asıl emniyet için yapılmış olan emniyet kirişlerinin darbeyi düzgünce somurmasıdır...
    Yani araçtan beklenen düzgün bir şekilde esnek olarak darbe somurmasıdır.
    Bunun içinde kalın bir saca gerek yoktur.(YOKTUR)

    Eğer kaza esnasında araçta gerekli esnek burulma olmazsa sert bir şekilde darbe alırsa otomatikman içerdeki kişi büyük bir eylemsezliğe tabi olup bel kemiğinden tutun bütün uzuvlarının kırılma durumu söz konusu olacaktır. Bu yüzden kaza esnasında aracın akordiyon misali katlanması vede asıl önemli olan yolcu kabine kadar darbenin somurularak gelmesidir...
    Hatta yeni dizaynlarda önden çarpmalarda motor bile kulaklarından kopar ve aracın altına doğru yönlenir bu motorun yolcu kabinine girmesini engelleyen bir sistemdir.




  • anadol bence
  • serkes,
    0,3 mm olayı biraz abartı bir örnek oldu haklısın ancak şunu ifade etmek istemiştim, kullanıldığı yere göre sac kalınlıkları artabilmekte veya azalabilmekte...

    İsveç çeliği konusunda ise, özel amaçlı yüksek mukavemetli çelik üretimi yapan isveç firmaları mutlaka vardır, haklısın, ancak "isveç çeliği" tabirinin ortaya çıkışı, zamanında düşük forfor ve kükürtlü cevherin coğrafik olarak isveç bölgesinde yoğun olarak bulunması sebebiyle olmuştur. Günümüzde benzeri mukavemetli malzeme, sonradan saflaştırılarak da elde edilebildiğinden genel amaçlı kullanımlarda çeliğin isveçli olup olmamasının pek bir önemi kalmadı. Otomotiv de kullandığı High strentgh low alloy çelik ile buna dahil tabi...
  • Hem pejo hem de opel kullanıcısı olarak pejonun kaporta sacı kötü. Taş gelsin, kapı çarpsın göçüyor. Bu durumdan nefret ediyorum
  • megane-1

    kullananlar bilir.

    sacı oldukça kalın. 12 yıl pas garantisi

    yüksek hızlarda savrulma yok vs.
  • peki, kaç mm olduğunu biliyormusun????

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    megane-1

    kullananlar bilir.

    sacı oldukça kalın. 12 yıl pas garantisi

    yüksek hızlarda savrulma yok vs.
  • bizim bir kaportacı abimiz var.bir aralar volvo s70i doğrultuyordu.
    diyordu ki "ben volvo kadar sağlam araba görmedim.çekiçle sacı düzelmiyor."
    kaportaya tıklıyorum ses yok.
  • Kaza sırasında kaportaya güvenen arkadaşlara bir sorum var:

    Bütün arabalardaki şasileri aynı kalitedeki bir plastik ile değiştirin, geri kalan herşey -kaportası dahil- orjinal haliyle kalsın. Sözgelimi 40-50km ile çarpışmalarda bu arabalardan kurtulan olur mu? ( Şimdiki Çin otolarında, her ne kadar şasisinde plastik kullanılmıyorsa da, buna benzer bir durum yaşanıyor)

    Başka bir açıdan soralım: Bütün arabaların kaportalarını çıkarın atın, gerisi şasi de dahil orjinal kalsın. hepsini 60 veya 100 km ile çarpıştırın. Güvenlik sıralamasında önemli bir farklılık oluşur mu?


    Kazada kaporta sizi nasıl koruyacak anlamıyorum. Siz bazı kalın kaportalı arabalarda kaza sonrasında kaportada fazla yamulma görmemiş olmayı, kaporta sizi koruyor diye algılıyorsanız gülerim. Sizi koruyan da, kaportanın az yamulmasını sağlayan da öncelikle şasidir.


    Yok siz kaporta kalın olmayınca dolu izleri oluyor, kaportaya oturup fotoğraf pozu veremiyorum, park yerindeki ayı kapısını açarken benimkine çarpınca sadece çizildi, toyotanınki olsa yamulmuştu diyorsanız, bunun güvenlikle bi alakası yok ki




  • serkes sağolasın.bende sacı kalın olan araç sağlam olur mantığıyla yaklaşanlardandım.ama görüyorumki,işin içinde olan birisi olarak sen böyle diyorsan doğrudur.önemli bir soru cevap oldu.teşekkürler.

    amma yanlış bildiğimiz şeyler varmış.hep kulaktan dolma bilgiler bizleri yanlış yönlendiriyor.

    demek boşuna çinlilere laf söylüyosunuz bakadamlar işi biliyormuşşaka tabi ciddiye almayın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    arkadaşlar bir konuyu defalarca aktardım tekrar aktarıyorum.

    Bir aracın sacının kalınlığının fazla olması güvenlik açısından fazla bir şey ifade etmez.
    çünkü aracın asıl önemli olan güvenlik anlayışı, kaza esnasında sacının düzgünce akordiyon gibi katlanabilmesi ve asıl emniyet için yapılmış olan emniyet kirişlerinin darbeyi düzgünce somurmasıdır...
    Yani araçtan beklenen düzgün bir şekilde esnek olarak darbe somurmasıdır.
    Bunun içinde kalın bir saca gerek yoktur.(YOKTUR)

    Eğer kaza esnasında araçta gerekli esnek burulma olmazsa sert bir şekilde darbe alırsa otomatikman içerdeki kişi büyük bir eylemsezliğe tabi olup bel kemiğinden tutun bütün uzuvlarının kırılma durumu söz konusu olacaktır. Bu yüzden kaza esnasında aracın akordiyon misali katlanması vede asıl önemli olan yolcu kabine kadar darbenin somurularak gelmesidir...
    Hatta yeni dizaynlarda önden çarpmalarda motor bile kulaklarından kopar ve aracın altına doğru yönlenir bu motorun yolcu kabinine girmesini engelleyen bir sistemdir.





  • madem çinliler dedin bende bir şey daha ilave ediyim.
    bir araç ister çinli olsun ister mozambikli n-cap test sonuçları bize güvenliği hakkında (özellikle çarpışma sonuçları hakkında) gayet net bilgi verir.. Bu yüzden n-cap yorumlarına göre araç almak mantıklıdır denebilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    serkes sağolasın.bende sacı kalın olan araç sağlam olur mantığıyla yaklaşanlardandım.ama görüyorumki,işin içinde olan birisi olarak sen böyle diyorsan doğrudur.önemli bir soru cevap oldu.teşekkürler.

    amma yanlış bildiğimiz şeyler varmış.hep kulaktan dolma bilgiler bizleri yanlış yönlendiriyor.

    demek boşuna çinlilere laf söylüyosunuz bakadamlar işi biliyormuşşaka tabi ciddiye almayın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    arkadaşlar bir konuyu defalarca aktardım tekrar aktarıyorum.

    Bir aracın sacının kalınlığının fazla olması güvenlik açısından fazla bir şey ifade etmez.
    çünkü aracın asıl önemli olan güvenlik anlayışı, kaza esnasında sacının düzgünce akordiyon gibi katlanabilmesi ve asıl emniyet için yapılmış olan emniyet kirişlerinin darbeyi düzgünce somurmasıdır...
    Yani araçtan beklenen düzgün bir şekilde esnek olarak darbe somurmasıdır.
    Bunun içinde kalın bir saca gerek yoktur.(YOKTUR)

    Eğer kaza esnasında araçta gerekli esnek burulma olmazsa sert bir şekilde darbe alırsa otomatikman içerdeki kişi büyük bir eylemsezliğe tabi olup bel kemiğinden tutun bütün uzuvlarının kırılma durumu söz konusu olacaktır. Bu yüzden kaza esnasında aracın akordiyon misali katlanması vede asıl önemli olan yolcu kabine kadar darbenin somurularak gelmesidir...
    Hatta yeni dizaynlarda önden çarpmalarda motor bile kulaklarından kopar ve aracın altına doğru yönlenir bu motorun yolcu kabinine girmesini engelleyen bir sistemdir.







  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.