Şimdi Ara

kaportası en kuvvetli araçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
5.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bazı araçlar için teneke gibi deniyor bir arkadaş formda yeni kasa cıvıc sedan üzerine yagan doludan ne kadar zarar gördügünü yazıyor araç alıcaz saglamlık kriteri ne olmalı yoksa çarpışma testlerinden kaçyıldız aldıgına bakmak yeterlimi



  • quote:

    Orjinalden alıntı: activman

    bazı araçlar için teneke gibi deniyor bir arkadaş formda yeni kasa cıvıc sedan üzerine yagan doludan ne kadar zarar gördügünü yazıyor araç alıcaz saglamlık kriteri ne olmalı yoksa çarpışma testlerinden kaçyıldız aldıgına bakmak yeterlimi



    Kaportada kullanılan sac kalınlığını arabanın çarpışma esnasındaki sağlamlığına hiç bir etkisi yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    quote:

    Orjinalden alıntı: activman

    bazı araçlar için teneke gibi deniyor bir arkadaş formda yeni kasa cıvıc sedan üzerine yagan doludan ne kadar zarar gördügünü yazıyor araç alıcaz saglamlık kriteri ne olmalı yoksa çarpışma testlerinden kaçyıldız aldıgına bakmak yeterlimi



    Kaportada kullanılan sac kalınlığını arabanın çarpışma esnasındaki sağlamlığına hiç bir etkisi yoktur.
    Autobana katılıyorum. Benim toyotanın ve yeni fransız ufaklarının ön çamurlukları plastik diye biliyorum hatta. Doğru mu acaba ?
  • çarpışma testleri belirli kurallar çerçevesinde yapılıyor yani yanılmıyorsam 60km/s ile çarpışıyor araçlar ama günlük hayatta başımıza gelenler o testlerdeki gibi olamıyor karşıdaki arabayla kafa kafaya çarpışma ihtimali var hava yağışlı olur araçların birbirine vuruş açıları vsvs çarpışma testleri tabi insana güven veriyor ama o testlere fazla kapılıp benim arabaya bişi olmaz deyip basmamak lazım ncap de çarpışmalar araçların segmentlerine göre eşit şartlar altında yapılır aynı sınıftaki araçları karşılaştırmak için faydalı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiesta1903

    çarpışma testleri belirli kurallar çerçevesinde yapılıyor yani yanılmıyorsam 60km/s ile çarpışıyor araçlar ama günlük hayatta başımıza gelenler o testlerdeki gibi olamıyor karşıdaki arabayla kafa kafaya çarpışma ihtimali var hava yağışlı olur araçların birbirine vuruş açıları vsvs çarpışma testleri tabi insana güven veriyor ama o testlere fazla kapılıp benim arabaya bişi olmaz deyip basmamak lazım ncap de çarpışmalar araçların segmentlerine göre eşit şartlar altında yapılır aynı sınıftaki araçları karşılaştırmak için faydalı olur
    1986 model skoda 120L araçlarda 2.5mm saç varmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemy22tr

    1986 model skoda 120L araçlarda 2.5mm saç varmış.

    Alıntıları Göster
    Saç aksamı en kalın aracı bilemiyorumda en ince saç hyundai araçlarda mevcuttur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uludag34 -- 27 Haziran 2007; 21:57:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uludag34

    Saç aksamı en kalın aracı bilemiyorumda en ince saç hyundai araçlarda mevcuttur...

    Alıntıları Göster
    bilgiğim en kalın sacları jaguarlar kullanıyor
    jaguar hoşuna gitmezse mercedes de olur

    şaka bir yana her ne kadar aracın sacının inceliğinin çarpışma testlerinde bir etkisi yok densede bence muhakkak vardır
    eğer ince sac kullanmayla da 5 yıldız alınsaydı hondalarda 5 yıldız olurdu
    ama maalesef daha dün çıkardığı arabalar bile 4 yıldız alabiliyor.

    sağlamlık haricinde uzun süreli kullanımda kalın sac kullanan araçların kaportaları daha muntazam duruyor

    90 model mercedeslre bmw lere bakın hasar görmediyse halen daha kapıları,kaputu kaymak gibi durur
    ama 2 yıl önce üretilen hondaların hyundailerin kapıları,kaputları 15-17 yaşındaki mersolarınki kadar düzgün durmuyor
    belirli belirsiz içine küçük göçmeler veya kabarmalar oluyor.

    sac kalınlığı bundan da önemli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi codexhoo -- 27 Haziran 2007; 22:04:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uludag34

    Saç aksamı en kalın aracı bilemiyorumda en ince saç hyundai araçlarda mevcuttur...

    Alıntıları Göster
    benim bildiğim en kalın saç volvoların ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: codexhoo

    bilgiğim en kalın sacları jaguarlar kullanıyor
    jaguar hoşuna gitmezse mercedes de olur

    şaka bir yana her ne kadar aracın sacının inceliğinin çarpışma testlerinde bir etkisi yok densede bence muhakkak vardır
    eğer ince sac kullanmayla da 5 yıldız alınsaydı hondalarda 5 yıldız olurdu
    ama maalesef daha dün çıkardığı arabalar bile 4 yıldız alabiliyor.

    sağlamlık haricinde uzun süreli kullanımda kalın sac kullanan araçların kaportaları daha muntazam duruyor

    90 model mercedeslre bmw lere bakın hasar görmediyse halen daha kapıları,kaputu kaymak gibi durur
    ama 2 yıl önce üretilen hondaların hyundailerin kapıları,kaputları 15-17 yaşındaki mersolarınki kadar düzgün durmuyor
    belirli belirsiz içine küçük göçmeler veya kabarmalar oluyor.

    sac kalınlığı bundan da önemli

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: codexhoo

    bilgiğim en kalın sacları jaguarlar kullanıyor
    jaguar hoşuna gitmezse mercedes de olur

    şaka bir yana her ne kadar aracın sacının inceliğinin çarpışma testlerinde bir etkisi yok densede bence muhakkak vardır
    eğer ince sac kullanmayla da 5 yıldız alınsaydı hondalarda 5 yıldız olurdu
    ama maalesef daha dün çıkardığı arabalar bile 4 yıldız alabiliyor.

    sağlamlık haricinde uzun süreli kullanımda kalın sac kullanan araçların kaportaları daha muntazam duruyor

    90 model mercedeslre bmw lere bakın hasar görmediyse halen daha kapıları,kaputu kaymak gibi durur
    ama 2 yıl önce üretilen hondaların hyundailerin kapıları,kaputları 15-17 yaşındaki mersolarınki kadar düzgün durmuyor
    belirli belirsiz içine küçük göçmeler veya kabarmalar oluyor.

    sac kalınlığı bundan da önemli



    aynen katılıyorum!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mygokhan

    quote:

    Orjinalden alıntı: codexhoo

    bilgiğim en kalın sacları jaguarlar kullanıyor
    jaguar hoşuna gitmezse mercedes de olur

    şaka bir yana her ne kadar aracın sacının inceliğinin çarpışma testlerinde bir etkisi yok densede bence muhakkak vardır
    eğer ince sac kullanmayla da 5 yıldız alınsaydı hondalarda 5 yıldız olurdu
    ama maalesef daha dün çıkardığı arabalar bile 4 yıldız alabiliyor.

    sağlamlık haricinde uzun süreli kullanımda kalın sac kullanan araçların kaportaları daha muntazam duruyor

    90 model mercedeslre bmw lere bakın hasar görmediyse halen daha kapıları,kaputu kaymak gibi durur
    ama 2 yıl önce üretilen hondaların hyundailerin kapıları,kaputları 15-17 yaşındaki mersolarınki kadar düzgün durmuyor
    belirli belirsiz içine küçük göçmeler veya kabarmalar oluyor.

    sac kalınlığı bundan da önemli



    aynen katılıyorum!

    Alıntıları Göster
    vw volvo opel merco gibi agırlıklı olarak alman arabaları kaprto konusunda saglamlık adına duzgun uretımler yapıolar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemy22tr

    1986 model skoda 120L araçlarda 2.5mm saç varmış.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy22tr

    1986 model skoda 120L araçlarda 2.5mm saç varmış.



    o kadarda değil bizdede vardı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desiya -- 28 Haziran 2007; 11:21:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    quote:

    Orjinalden alıntı: cemy22tr

    1986 model skoda 120L araçlarda 2.5mm saç varmış.



    o kadarda değil bizdede vardı

    Alıntıları Göster
    Kopmaya başlamış bu konu...

    2,5mm sac kalınlıkları, 2,5 mm'nin bir parmağın eninden daha fazla olduğunu yazmalar falan....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Kopmaya başlamış bu konu...

    2,5mm sac kalınlıkları, 2,5 mm'nin bir parmağın eninden daha fazla olduğunu yazmalar falan....

    Alıntıları Göster
    VOLVO Dünyanın en sağlam arabası İSVEÇ ÇELİĞİNDEN YAPILMADIR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLMVER

    VOLVO Dünyanın en sağlam arabası İSVEÇ ÇELİĞİNDEN YAPILMADIR

    Alıntıları Göster
    eet volvo ve saab iveç saçından yapılıyor ve en kalını oydu sanırsam ayrıca bildiğim kadarıysa(yanlı biliyorsam düzeltin)euro ncap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan ilk otomobilv olvoydu galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobra41

    eet volvo ve saab iveç saçından yapılıyor ve en kalını oydu sanırsam ayrıca bildiğim kadarıysa(yanlı biliyorsam düzeltin)euro ncap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan ilk otomobilv olvoydu galiba

    Alıntıları Göster
    Saab'dır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    quote:

    Orjinalden alıntı: activman

    bazı araçlar için teneke gibi deniyor bir arkadaş formda yeni kasa cıvıc sedan üzerine yagan doludan ne kadar zarar gördügünü yazıyor araç alıcaz saglamlık kriteri ne olmalı yoksa çarpışma testlerinden kaçyıldız aldıgına bakmak yeterlimi



    Kaportada kullanılan sac kalınlığını arabanın çarpışma esnasındaki sağlamlığına hiç bir etkisi yoktur.
    Benimde hondam var bende diyorum valla saçı ince teneke gibi .. çarpışmada güvensiz bir araç olcağını sanmıyorum , ama saçının ince olması canımı sıkmıyor deil , guven vermiyor !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeandan

    Saab'dır

    Alıntıları Göster
    activman artik sert kaporta,tosun devri bitti.
    tabiikide incecik kaporta da olsn demıorum (orn:206 gibi de olmasin,hemen yamulmasın tabii)
    ancak artik guvenllik kriterleri daha farklı
    gunumuzde onemli olan aracin darbeden olusan enerjiyi absorbe etmesi,yanı emmesidir.
    bu yuzden ceşitli polimer malzemeler kullanılarak hem araçların agırlıkları dusurulmeye çalişiliyor(cunku teknolojik yenilikler ile araçlar iice agırlşiyor)hemde darbeyı emerek ,surucu ve yolculara bu şiddeti en aza indirmek hesaplanıyor.
    euro-ncap testlerını izlerseniz,en iis,nden en kotusune araçların hepsi kaat gibi yırtılıyor.ancak bu sırada kimisi bu olumsuzlugu kabin içine iletirken kimisi yolcu ve surucusu ne minumum zarari veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cobra41

    eet volvo ve saab iveç saçından yapılıyor ve en kalını oydu sanırsam ayrıca bildiğim kadarıysa(yanlı biliyorsam düzeltin)euro ncap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan ilk otomobilv olvoydu galiba

    Alıntıları Göster
    euro ncap ten ilk 5 yildiz alan arac renault laguna dir. sanirim 2001 yilinda almisti. ama volvo ve saab da cok saglam arabalardir, hayranimdir kendilerine...
    quote:

    Orjinalden alıntı: cobra41

    eet volvo ve saab iveç saçından yapılıyor ve en kalını oydu sanırsam ayrıca bildiğim kadarıysa(yanlı biliyorsam düzeltin)euro ncap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan ilk otomobilv olvoydu galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coutoup

    euro ncap ten ilk 5 yildiz alan arac renault laguna dir. sanirim 2001 yilinda almisti. ama volvo ve saab da cok saglam arabalardir, hayranimdir kendilerine...
    quote:

    Orjinalden alıntı: cobra41

    eet volvo ve saab iveç saçından yapılıyor ve en kalını oydu sanırsam ayrıca bildiğim kadarıysa(yanlı biliyorsam düzeltin)euro ncap çarpışma testlerinden 5 yıldız alan ilk otomobilv olvoydu galiba


    Alıntıları Göster
    volvodur neden volvodur çünkü dünyanın en kaliteli çeliğini isveçliler üretir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profuzman

    volvodur neden volvodur çünkü dünyanın en kaliteli çeliğini isveçliler üretir

    Alıntıları Göster
    kesinlikle katiliyorum, hatta nerede okudugumu hatirlamiyorum ama dunyanin euro ncapten ilk 5 yildiz alan araci olan renault lagunada da 2,6 milimetre kalinliginda isvec kokenli sac kullanildigini duymustum. ama bu bilgiden %100 emin degilim, okudugum kaynak da sallamis olabilir fakat dogruyda hic sasirmam.
    quote:

    Orjinalden alıntı: profuzman

    volvodur neden volvodur çünkü dünyanın en kaliteli çeliğini isveçliler üretir




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.