Şimdi Ara

kaportası en kuvvetli araçlar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
5.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY


    quote:

    Orjinalden alıntı: codexhoo

    bilgiğim en kalın sacları jaguarlar kullanıyor
    jaguar hoşuna gitmezse mercedes de olur

    şaka bir yana her ne kadar aracın sacının inceliğinin çarpışma testlerinde bir etkisi yok densede bence muhakkak vardır
    eğer ince sac kullanmayla da 5 yıldız alınsaydı hondalarda 5 yıldız olurdu
    ama maalesef daha dün çıkardığı arabalar bile 4 yıldız alabiliyor.

    sağlamlık haricinde uzun süreli kullanımda kalın sac kullanan araçların kaportaları daha muntazam duruyor

    90 model mercedeslre bmw lere bakın hasar görmediyse halen daha kapıları,kaputu kaymak gibi durur
    ama 2 yıl önce üretilen hondaların hyundailerin kapıları,kaputları 15-17 yaşındaki mersolarınki kadar düzgün durmuyor
    belirli belirsiz içine küçük göçmeler veya kabarmalar oluyor.

    sac kalınlığı bundan da önemli



    kalın saç kullanan arabalar mı 5 yıldız alıyor ncapten ??? Senin ncapin yapılış amacından haberin olmadıağı kanısına vaıyorum bu yorumdan. Madem kalın saçlı arabalar ncapte iyi performasn gösteriyor da neden o çok övdüğün eski model bmwler mercedesler 5 çekememiş ncapte ???? Nasıl ön kısmındaki çoğu parçası plastik benzeri bir madde olan renault 5 yıldız alabilyor ncapten ????

    Üreticiler çarpışmalarda tek bir şey amaçlarlar yaşam kabinine darbeyi en az şekilde iletmek.Yani enerjiyi mümkün olduğunca absorbe etmek. Bunun için de esnek ,hafif ,kolay parçalanan maddeler kullanman lazım , kalın saç koyarsan kaza anında olduğu gibi tüm darbeyi sana iletir , araç sağlam kalır sen pert olursun

    O çok övdüğün bmw ve mercedeslerin son modellerinin çarpışma teslerini izlmeni öneriyorum sana. Araçlar nasıl parçalanıyorlar gözlemle. Ama aynı şekilde iç kokpitede bak hiçbir parça milim yerinden oynamış mı ?? Yaşam alanında bir cm'lik bir değişim olmuş mu ??? Demek istediğini anlamışsındır umarım kalın saç seni bir kazadan sağ olarak kurtarmaz ama iyi darbe emen bir madde bunu çok iyi gerçekleştirir. Merak etme bir kaç yıl sonra da kendi kendine göçmez, kabarmaz , sonuçta o kadar mühendis kafa patlatıyor o araç için

    Yazdıklarım yanlış yorumlanmasın bu arada merdeces ve bmw firmalarına lafım yok onlar zaten kedilerini ispatlamış kuruluşlar. Anlatmaya çalıştığım şey ne kadar kalın o kadar iyi mantığının yanlış olduğu Bu araçları kurşuna dizmeyecekler sonuçta ...



    merak etme benim n captan haberim de var senin yazdıklarını anlayacak kapasitem de ama sen bence benim yazdıklarımı anlayamamışsın


    90 lı yıllarda benim övdüğüm bmw mercedesler zamanının en sağlam arabalarıdır sen merak etme

    o araçlar üretildiğinde ncap da 5 yıldız olsaydı o zamanın kendi kriterleri arasında inan ki 5 yıldızı alırlardı

    senin hondanla 93 model E kasa mercedes e takla attıralım bakalım kim ne kadar çok hasar alacak içindekiler ne olacak

    hadi önden aracın kıvrılması,burulması lazım takla attığında da mı aracın tavanının seni koruması için çökmesi lazım

    mercedes bu işin kitabını yazmış,dünyada araç güvenliğinin kitabını yazmış bir firmadır

    benim yazdılklarımı eleştirmiş hatta benim bu işten anlamadığımı n capın ne olduğumu bilmediğime varana kadar birçok şey söylemişsin

    ben daha kalın sac kullanılmasının sağlamlığa muhakak etkisi olacağını söyledim

    o zaman sen bana şunu söyle

    nedne hondalar ince sac kullanmalarına rağmen 5 yıldız alamıyorlar?
    daha dün çıkardığı civic 4 yıldızda kalıyor?
    çok mu kalın sac kullanıyorki honda?

    mercedesin testlerini de izledim merak etme,ama honda gibi ince sac kullanmıyor ama arabaları 5 yıldız alıyor


    ince sac göçüyor kim ne derse desin

    bizim komşumuzun eski kasa civic inin kapısı bagajında belirli belirsiz çökmeler kabarmalar var
    araç ne hasar aldı ne de kaza yaptı ama sağında solunda dediğim şeyler var
    hatta kapı kolunun kenarında bile var

    hadi eski mersolar kalın saç kullanıyor hasarsız 2000 model e serisine bakın

    ince sac herşeyer ramen uzun dönemde aracın görselliğine etki ediyor bir nevi aracın kalitesini ortaya koyuyor




  • Euroncapta takla testi yok.
    Ters dönen yani hadi diyelim bir kez takla atan araçta saç kalınlığı önemli midir?
  • Takla atan arabanın neresiyle darbeyi karşıladığını düşünürsek bir bakalım... A ve B sütunu zaten kaporta değil, şasi olarak arabayı taşıyan bölümlerin doğrudan uzantısı. Yanlış mı? C sütunu desek kalını var, incesi var. Golf gibi yayvan ve sac kaplı olan da var, kelebek camlı olan da.

    Şimdi burada demek ki kastettiğiniz yer üst yüzeyi oluyor. Sunroof'u da bir kenara koyarsak... Sizce ne kadar önemli?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 30 Haziran 2007; 19:13:37 >
  • Taksit taksit yazıyorum özür dilerim. Yanlışlıkla yeni mesaj yazdım ve silemedim.

    Cabrio arabalarda takla güvenliği için eskiden B sütunu olurdu, eski E serisi görürseniz mesela onda vardı. Sonradan kaldırdılar çünkü başka şekilde onun işlevini görecek tasarımlar yaptılar. Demek ki aslında sert bir şeyin tavanı delip kafamıza gelmesini çok önemsemiyorlar sanki?

    Bir de yarış için roll cage takılan arabaları düşünelim. Demir barlar ile yapısı güçlendiriliyor. Ama sac kalınlığı belli ki mühim değil... Hatta sac bile yok ki plastik pek çok yer. Hem de çok sık takla atıyorlar.
  • takla atan araçta sac kalınlığı önemli ama hangi sac kalınlığı diye sorarasan şunu derim;
    kaporta sacı yaklaşık olarak her araçta standart olduğundan vede düz yüzey teşkil ettiğinden fazla bir direnç sağlamaz ama @Eveready ninde bahsettiği gibi A ve B sütunu oluşturan formlu saclar çok önemlidir.

    bu saclar genelde değişik formlarda bükümlü "U" (yaklaşık olarak) şeklinde profildedir. sacın hemen altındadır. tavandada dahi bunlardan vardır. tavanda kaputta ve bagaj bölgesindekiler çoğu yerlerinden silikon yapıştırmadır. aracın devrilmesine ve kaza esnasında bu bükümlü saclar çok büyük görev yüklenir. işte bu bükümlü saclar aracın kapasitesi(hacmi), ağırlığı ve sınıfına göre kalınlaştırılıp inceltilir. hatta çok değişik formlarda pres ile basılır. ama yinede bu saclar için " önemli olan kalınlığı değil büküm formudur" demek mümkündür...




    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Euroncapta takla testi yok.
    Ters dönen yani hadi diyelim bir kez takla atan araçta saç kalınlığı önemli midir?




  • bu arada çok yanlış bilinen ve sürekli değişik yorumlar yapılan bir konuya değineyim,

    Birleştirme olarak, bir aracın kaportasında (karoserinde) çok az bölgede elektod(mig-tig) kaynak kullanılır. asıl kullanılan teknoloji punta kaynak teknolojisi pres birleştirme ve yapıştırmadır.
    örnek veriyorum bir otomobilde 400-500 punta var 20-40 kg kadar özel poliüretan silikon, bazı bölgelerinde pres sıkıştırma ile birleştirme vardır. (perçin de azda olsa vardır)

    bunu söylememdeki asıl sebep şudur;
    bu yukarda söylediğim imalat şekillerinin hepsi ince saca uygulanabilecek imalat şekilleridir.
    bu yüzden aracın sac ağırlığını düşürmek mümkündür.

    ama yinede şundan emin olun dünyada kullanılan (dkp) kaporta sacı klalınlığı 0,8 civarıdır.
    günümüzdeki araçların kaportasında bastığınızda "yok çok eziliyor, yok sağlam" diyorsanız tek sebebi
    büküm bombe formudur.....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: codexhoo


    quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY


    quote:

    Orjinalden alıntı: codexhoo

    ...



    ...


    merak etme benim n captan haberim de var senin yazdıklarını anlayacak kapasitem de ama sen bence benim yazdıklarımı anlayamamışsın


    90 lı yıllarda benim övdüğüm bmw mercedesler zamanının en sağlam arabalarıdır sen merak etme

    o araçlar üretildiğinde ncap da 5 yıldız olsaydı o zamanın kendi kriterleri arasında inan ki 5 yıldızı alırlardı

    senin hondanla 93 model E kasa mercedes e takla attıralım bakalım kim ne kadar çok hasar alacak içindekiler ne olacak

    hadi önden aracın kıvrılması,burulması lazım takla attığında da mı aracın tavanının seni koruması için çökmesi lazım

    mercedes bu işin kitabını yazmış,dünyada araç güvenliğinin kitabını yazmış bir firmadır

    benim yazdılklarımı eleştirmiş hatta benim bu işten anlamadığımı n capın ne olduğumu bilmediğime varana kadar birçok şey söylemişsin

    ben daha kalın sac kullanılmasının sağlamlığa muhakak etkisi olacağını söyledim

    o zaman sen bana şunu söyle

    nedne hondalar ince sac kullanmalarına rağmen 5 yıldız alamıyorlar?
    daha dün çıkardığı civic 4 yıldızda kalıyor?
    çok mu kalın sac kullanıyorki honda?

    mercedesin testlerini de izledim merak etme,ama honda gibi ince sac kullanmıyor ama arabaları 5 yıldız alıyor


    ince sac göçüyor kim ne derse desin

    bizim komşumuzun eski kasa civic inin kapısı bagajında belirli belirsiz çökmeler kabarmalar var
    araç ne hasar aldı ne de kaza yaptı ama sağında solunda dediğim şeyler var
    hatta kapı kolunun kenarında bile var

    hadi eski mersolar kalın saç kullanıyor hasarsız 2000 model e serisine bakın

    ince sac herşeyer ramen uzun dönemde aracın görselliğine etki ediyor bir nevi aracın kalitesini ortaya koyuyor




    Kapasitenle ilgili herangi bir yorum yapmadım. Sanıyorum yazdıklarımın son 2 paragrafını da okumamışsın. Bmw ve mercedes firmalarına lafım yok ilk yazımda da dediğim gibi ama senin ne kadar kalın o kadar güvenli düşüncen yanlış bunu anlatmaya çalılşıyorum. Bahsi geçen modeler 90 yıllar bir yana günümüzdeki bir çok seri üretim araçtan da daha sağlamdırlar, ancak güvenli değildirler. Burada ince bir nokta var. Güvenli denildiğinde ''araç kazadan sonra taş gibi kalırsa güvenlidir ''gibi bir yanlış yargı yerleşmiş kafalarımıza.
    Honda nın neden 5 yıldız alamadığına gelirsek; ince sac kullandığından değil, enerjiyi iyi absorbe edemediğinden alamıyor. Mercedes ise kalın sac kullandığında değil enerjiyi en iyi şekilde absorbe dedebildiği için 5 yıldız alıyor. Eğer bu yıldızları sac kalınlıkların göre alsalardı hondanın 2 , mercedesin 5 yıldız fln alması lazımdı yanılıyor muyum ??
    Güvenlilk konusunda gene renaultdan bir örnek vereceğim ama kullandıklrı madde bu konuyu açıklamak için birebir http://www.youtube.com/watch?v=Vk-bF40ENH0 bu reklamı incele demek istediğim anlyacaksın sanıyorum adamlar bu maddeleri kullanrak 5 yıldız alıyorlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bariscevik


    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Arkadaşlar,
    Türkiye'deki en kalın kaportalı araçlar M60'lar(225mm çelik) ve Leopard'lardır (RHA 70mm).
    Asfalt kullanımına (asfaltın sağlığı bakımından) pek uygun olmamakla birlikte Ncap'ten kaç yıldız alır bilemiycem.

    Nedeceniz kaportası kalın aracı, güvenli olsa yetmez mi?..


    225mm yani 22,5 cm ?

    Aynen öyle, 22,5 cm çelik.
    Zaten M60 ve Leopard nasıl bir araç markasıdır bir düşün istersen?!? İpucu: tekerlek yerine paletleri olur, ağırdırlar!




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.