Şimdi Ara

Kaptanlık Mesleği Hakkında Bilgi Verebilecek Var Mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
23
Cevap
2
Favori
8.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnternetten bakıyorum adamın biri ortalama olarak yazmış 1. 2. 3. 4. kaptan maaşlarını.
    Biri diyor onlar yakın yol maaşı uzak yol maaşı şöyledir.Biri diyor uzak yol şukadar sürer maaş söyledir.Biri diyor iş bulmak çok zor,biri diyor uzak yol süvarisi vsvs kafam karıştı.

    Şimdi uzakyol gemi kaptanı denizde ne kadar kalır;1. 2. 3. 4. kaptan maaşı nedir.
    Ve çalışma koşulları nasıldır;4 kaptanın gemide ne kadar boş zamanı olur,izin kaç gündür,çifte maaş var mıdır vs. bilgilendirebilirseniz sevinirim...



  • sanki daha önce bir konu daha açmıştın oraya yaz genelde kaptanlar fazla sık takip etmiyor forumu

    marinerocyp a sor o bir kaptan beni o bilgilendirdi


    ben bildşklerimi söyleyeyim

    normal gemiler 6 ay kimyasal gemiler 4 ay denizde kalıyor

    göz kusurları ehliyet almayı etkilermi?
    -"önemli derecede problem yoksa sorun olmuyor. renk körüyseniz ehliyet alamazsınız "

    kontrat olayı nasol oluyor- makine bölümü ing gerektirirmi -staj için gemi seçimi önemlimidir?
    -"universite mezunu olacağın için kontrata takılma. özetle kontrat seni bağlamaz. onlar işçiler için, kaçmasınlar diye bir önlem.

    makina için de ingilizce gerekiyor. ama şöyle birşey var: hani yanlış anlaşılıp risk alacagın bir olay olmuyor. bizde ingilizce sadece makina kitaplarını okuyup operasyon yapmak için geçerli. piston aynı piston, krankşaft aynı krankşaft. zaten türkçeleride aynı.

    staj yaptıgın gemi çok önemli. kakalak diye tabir edilen kucuk gemilerde yapma. sonra okul bttiğinde soracaklar hangi gemide staj yaptın diye. adam kakalakları görürse işe almaz.

    tankere gitmeni öneririm. stajımı tankerde yaptım dersen. bütün kapılar açılır. ve diğer tum gemiler sana tatil yeri gibi gelir."

    hangi üni bitirdiniz-çalışma koşullarınız nasıl?

    -ben ingilterede okudum. ingilizcenin yanına bir ispanyolca kaptırırsan süper olur. kesinlikle ingilizceni ilerlet. okulu kazanırsan 1.sınıf sonunda staja gideceksin ve gemiyi sana teslim edecekler. hergün 08:00-12:00 ve 20:00 ve 00:00 saatleri arasında gemiyi sen götüreceksin. bu değişmez. karşından bir gemi geldiğinde telsizle yol isteyeceksin. uluslararası dil ingilizcedir. çok iyi hakim olman gerekir.
    güverte herzaman rahattır. ama uzun yıllar çalışıp karaya dönmek istersen iş bulman çok zor. mesleğe başladıktan sonra göreceksin ki, hayat denizde değil. çalıştıgım gemide 1.kaptan 20 milyar maaş alıyordu, uzaktan iyi görünüyor ama, iş çıkışı sahilde 1 bira 1 çay içmek gibisi yok.bende karadaki işlere özeniyorum



    "tankere gidersen kontrat 4 aydır. diğer gemilerde 6 ay. ama işçiysen 6 ay kontrat zorunludur. mesela başına bişey gelir ailene bişey olur, şirkete haber verirsen kontrata bakmadan indirirler.
    kontrat dene olay: gemiye gitmeden önce sözleşme yaparsın ben 6 ay çalışacam diye. ve üstündeki malvarlıgını beyan edersin. çünkü şöyle yapan var: misal gemi amerikaya gidiyor, daha 1 aylık adam amerikaya gidince kaçıyor gemiden. gemi zarara uğruyorşirket zarara ugruyor. bunun önüne geçmek için kontrat olayı var.

    üniversite okuyanlar gemide vardiyacı olarak çalışır. her 8 saatte bir 4 saat vardiya tutarlar. guverteci geminin seyri ile ilgilenir. makinacı makinayı ve diger sistemleri kontrol eder."

    cevaplar marinerocyp a aittir kendisine tekrar teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    sanki daha önce bir konu daha açmıştın oraya yaz genelde kaptanlar fazla sık takip etmiyor forumu

    marinerocyp a sor o bir kaptan beni o bilgilendirdi


    ben bildşklerimi söyleyeyim

    normal gemiler 6 ay kimyasal gemiler 4 ay denizde kalıyor

    göz kusurları ehliyet almayı etkilermi?
    -"önemli derecede problem yoksa sorun olmuyor. renk körüyseniz ehliyet alamazsınız "

    kontrat olayı nasol oluyor- makine bölümü ing gerektirirmi -staj için gemi seçimi önemlimidir?
    -"universite mezunu olacağın için kontrata takılma. özetle kontrat seni bağlamaz. onlar işçiler için, kaçmasınlar diye bir önlem.

    makina için de ingilizce gerekiyor. ama şöyle birşey var: hani yanlış anlaşılıp risk alacagın bir olay olmuyor. bizde ingilizce sadece makina kitaplarını okuyup operasyon yapmak için geçerli. piston aynı piston, krankşaft aynı krankşaft. zaten türkçeleride aynı.

    staj yaptıgın gemi çok önemli. kakalak diye tabir edilen kucuk gemilerde yapma. sonra okul bttiğinde soracaklar hangi gemide staj yaptın diye. adam kakalakları görürse işe almaz.

    tankere gitmeni öneririm. stajımı tankerde yaptım dersen. bütün kapılar açılır. ve diğer tum gemiler sana tatil yeri gibi gelir."

    hangi üni bitirdiniz-çalışma koşullarınız nasıl?

    -ben ingilterede okudum. ingilizcenin yanına bir ispanyolca kaptırırsan süper olur. kesinlikle ingilizceni ilerlet. okulu kazanırsan 1.sınıf sonunda staja gideceksin ve gemiyi sana teslim edecekler. hergün 08:00-12:00 ve 20:00 ve 00:00 saatleri arasında gemiyi sen götüreceksin. bu değişmez. karşından bir gemi geldiğinde telsizle yol isteyeceksin. uluslararası dil ingilizcedir. çok iyi hakim olman gerekir.
    güverte herzaman rahattır. ama uzun yıllar çalışıp karaya dönmek istersen iş bulman çok zor. mesleğe başladıktan sonra göreceksin ki, hayat denizde değil. çalıştıgım gemide 1.kaptan 20 milyar maaş alıyordu, uzaktan iyi görünüyor ama, iş çıkışı sahilde 1 bira 1 çay içmek gibisi yok.bende karadaki işlere özeniyorum



    "tankere gidersen kontrat 4 aydır. diğer gemilerde 6 ay. ama işçiysen 6 ay kontrat zorunludur. mesela başına bişey gelir ailene bişey olur, şirkete haber verirsen kontrata bakmadan indirirler.
    kontrat dene olay: gemiye gitmeden önce sözleşme yaparsın ben 6 ay çalışacam diye. ve üstündeki malvarlıgını beyan edersin. çünkü şöyle yapan var: misal gemi amerikaya gidiyor, daha 1 aylık adam amerikaya gidince kaçıyor gemiden. gemi zarara uğruyorşirket zarara ugruyor. bunun önüne geçmek için kontrat olayı var.

    üniversite okuyanlar gemide vardiyacı olarak çalışır. her 8 saatte bir 4 saat vardiya tutarlar. guverteci geminin seyri ile ilgilenir. makinacı makinayı ve diger sistemleri kontrol eder."

    cevaplar marinerocyp a aittir kendisine tekrar teşekkür ederim
    6 ay gemide yaşadıktan sonra insanda sosyal yaşam kalmaz yaa.. ilerde eş çocuk hiç bişeyle ilgilenemezsin hayat yürümez.. ama gel gelelim para o derece




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HjojoT

    6 ay gemide yaşadıktan sonra insanda sosyal yaşam kalmaz yaa.. ilerde eş çocuk hiç bişeyle ilgilenemezsin hayat yürümez.. ama gel gelelim para o derece

    Alıntıları Göster
    kaptan deyince otobüs kaptanı sandım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    sanki daha önce bir konu daha açmıştın oraya yaz genelde kaptanlar fazla sık takip etmiyor forumu

    marinerocyp a sor o bir kaptan beni o bilgilendirdi


    ben bildşklerimi söyleyeyim

    normal gemiler 6 ay kimyasal gemiler 4 ay denizde kalıyor

    göz kusurları ehliyet almayı etkilermi?
    -"önemli derecede problem yoksa sorun olmuyor. renk körüyseniz ehliyet alamazsınız "

    kontrat olayı nasol oluyor- makine bölümü ing gerektirirmi -staj için gemi seçimi önemlimidir?
    -"universite mezunu olacağın için kontrata takılma. özetle kontrat seni bağlamaz. onlar işçiler için, kaçmasınlar diye bir önlem.

    makina için de ingilizce gerekiyor. ama şöyle birşey var: hani yanlış anlaşılıp risk alacagın bir olay olmuyor. bizde ingilizce sadece makina kitaplarını okuyup operasyon yapmak için geçerli. piston aynı piston, krankşaft aynı krankşaft. zaten türkçeleride aynı.

    staj yaptıgın gemi çok önemli. kakalak diye tabir edilen kucuk gemilerde yapma. sonra okul bttiğinde soracaklar hangi gemide staj yaptın diye. adam kakalakları görürse işe almaz.

    tankere gitmeni öneririm. stajımı tankerde yaptım dersen. bütün kapılar açılır. ve diğer tum gemiler sana tatil yeri gibi gelir."

    hangi üni bitirdiniz-çalışma koşullarınız nasıl?

    -ben ingilterede okudum. ingilizcenin yanına bir ispanyolca kaptırırsan süper olur. kesinlikle ingilizceni ilerlet. okulu kazanırsan 1.sınıf sonunda staja gideceksin ve gemiyi sana teslim edecekler. hergün 08:00-12:00 ve 20:00 ve 00:00 saatleri arasında gemiyi sen götüreceksin. bu değişmez. karşından bir gemi geldiğinde telsizle yol isteyeceksin. uluslararası dil ingilizcedir. çok iyi hakim olman gerekir.
    güverte herzaman rahattır. ama uzun yıllar çalışıp karaya dönmek istersen iş bulman çok zor. mesleğe başladıktan sonra göreceksin ki, hayat denizde değil. çalıştıgım gemide 1.kaptan 20 milyar maaş alıyordu, uzaktan iyi görünüyor ama, iş çıkışı sahilde 1 bira 1 çay içmek gibisi yok.bende karadaki işlere özeniyorum



    "tankere gidersen kontrat 4 aydır. diğer gemilerde 6 ay. ama işçiysen 6 ay kontrat zorunludur. mesela başına bişey gelir ailene bişey olur, şirkete haber verirsen kontrata bakmadan indirirler.
    kontrat dene olay: gemiye gitmeden önce sözleşme yaparsın ben 6 ay çalışacam diye. ve üstündeki malvarlıgını beyan edersin. çünkü şöyle yapan var: misal gemi amerikaya gidiyor, daha 1 aylık adam amerikaya gidince kaçıyor gemiden. gemi zarara uğruyorşirket zarara ugruyor. bunun önüne geçmek için kontrat olayı var.

    üniversite okuyanlar gemide vardiyacı olarak çalışır. her 8 saatte bir 4 saat vardiya tutarlar. guverteci geminin seyri ile ilgilenir. makinacı makinayı ve diger sistemleri kontrol eder."

    cevaplar marinerocyp a aittir kendisine tekrar teşekkür ederim


    burda yazanlar büyük oranda doğru. o yüzden ben sadece düzeltmeleri yapmak istiyorum. öncelikle kontrat süreleri tamamen şirkete bağlıdır. ben tankerde çalıştım ama 3. ve 4. kaptan kontratları 6 aydı. sosyal hayat kısmı kesinlikle doğru, bu mesleği denizde yapacaksanız fazla bi sosyallik beklemeyin hatta hiç... maaşlar kesinlikle çok tatmin edici bana göre de bu mesleğin en iyi yanı bu. karada iş bulma konusunda da bi ekleme yapmak isterim. yüksek maaşla iyi bir iş bulmak tabi ki kolay değil. ama özel sektörde veya deniz ulaştırma işletme mühendisi ünvanını kullanarak müsteşarlığa bağlı kurumlarda 2-3 bin tl civarında iş bulabilirsiniz. ama şunu unutmayın ki dünyaya farklı bir açıdan bakmak, hergün farklı bir yerin havasını içine çekmek, dünyanın dört bir tarafından arkadaşlar edinmenin, bu mesleği yapanların dışında kimsenin gidemediği yerlere gitmenin verdiği hazı başka bir meslekte bulamazsınız. eğer bu mesleği yapacaksanız şunu asla unutmayın. nereye giderseniz gidin değişmeyen tek şey yine sizsiniz. o yüzden gemide ne kadar asosyal bir hayat olsa da onu eğlenceli hale getirmek sizin elinizde. doğal olarak siz eğlenmeyi biliyorsanız gemi çok keyifli bir yer olabilir. 15 ay hiç inmeden tankerde çalışan insanlar biliyorum umarım yardımcı olabilmişimdir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s.boz


    quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    sanki daha önce bir konu daha açmıştın oraya yaz genelde kaptanlar fazla sık takip etmiyor forumu

    marinerocyp a sor o bir kaptan beni o bilgilendirdi


    ben bildşklerimi söyleyeyim

    normal gemiler 6 ay kimyasal gemiler 4 ay denizde kalıyor

    göz kusurları ehliyet almayı etkilermi?
    -"önemli derecede problem yoksa sorun olmuyor. renk körüyseniz ehliyet alamazsınız "

    kontrat olayı nasol oluyor- makine bölümü ing gerektirirmi -staj için gemi seçimi önemlimidir?
    -"universite mezunu olacağın için kontrata takılma. özetle kontrat seni bağlamaz. onlar işçiler için, kaçmasınlar diye bir önlem.

    makina için de ingilizce gerekiyor. ama şöyle birşey var: hani yanlış anlaşılıp risk alacagın bir olay olmuyor. bizde ingilizce sadece makina kitaplarını okuyup operasyon yapmak için geçerli. piston aynı piston, krankşaft aynı krankşaft. zaten türkçeleride aynı.

    staj yaptıgın gemi çok önemli. kakalak diye tabir edilen kucuk gemilerde yapma. sonra okul bttiğinde soracaklar hangi gemide staj yaptın diye. adam kakalakları görürse işe almaz.

    tankere gitmeni öneririm. stajımı tankerde yaptım dersen. bütün kapılar açılır. ve diğer tum gemiler sana tatil yeri gibi gelir."

    hangi üni bitirdiniz-çalışma koşullarınız nasıl?

    -ben ingilterede okudum. ingilizcenin yanına bir ispanyolca kaptırırsan süper olur. kesinlikle ingilizceni ilerlet. okulu kazanırsan 1.sınıf sonunda staja gideceksin ve gemiyi sana teslim edecekler. hergün 08:00-12:00 ve 20:00 ve 00:00 saatleri arasında gemiyi sen götüreceksin. bu değişmez. karşından bir gemi geldiğinde telsizle yol isteyeceksin. uluslararası dil ingilizcedir. çok iyi hakim olman gerekir.
    güverte herzaman rahattır. ama uzun yıllar çalışıp karaya dönmek istersen iş bulman çok zor. mesleğe başladıktan sonra göreceksin ki, hayat denizde değil. çalıştıgım gemide 1.kaptan 20 milyar maaş alıyordu, uzaktan iyi görünüyor ama, iş çıkışı sahilde 1 bira 1 çay içmek gibisi yok.bende karadaki işlere özeniyorum



    "tankere gidersen kontrat 4 aydır. diğer gemilerde 6 ay. ama işçiysen 6 ay kontrat zorunludur. mesela başına bişey gelir ailene bişey olur, şirkete haber verirsen kontrata bakmadan indirirler.
    kontrat dene olay: gemiye gitmeden önce sözleşme yaparsın ben 6 ay çalışacam diye. ve üstündeki malvarlıgını beyan edersin. çünkü şöyle yapan var: misal gemi amerikaya gidiyor, daha 1 aylık adam amerikaya gidince kaçıyor gemiden. gemi zarara uğruyorşirket zarara ugruyor. bunun önüne geçmek için kontrat olayı var.

    üniversite okuyanlar gemide vardiyacı olarak çalışır. her 8 saatte bir 4 saat vardiya tutarlar. guverteci geminin seyri ile ilgilenir. makinacı makinayı ve diger sistemleri kontrol eder."

    cevaplar marinerocyp a aittir kendisine tekrar teşekkür ederim


    burda yazanlar büyük oranda doğru. o yüzden ben sadece düzeltmeleri yapmak istiyorum. öncelikle kontrat süreleri tamamen şirkete bağlıdır. ben tankerde çalıştım ama 3. ve 4. kaptan kontratları 6 aydı. sosyal hayat kısmı kesinlikle doğru, bu mesleği denizde yapacaksanız fazla bi sosyallik beklemeyin hatta hiç... maaşlar kesinlikle çok tatmin edici bana göre de bu mesleğin en iyi yanı bu. karada iş bulma konusunda da bi ekleme yapmak isterim. yüksek maaşla iyi bir iş bulmak tabi ki kolay değil. ama özel sektörde veya deniz ulaştırma işletme mühendisi ünvanını kullanarak müsteşarlığa bağlı kurumlarda 2-3 bin tl civarında iş bulabilirsiniz. ama şunu unutmayın ki dünyaya farklı bir açıdan bakmak, hergün farklı bir yerin havasını içine çekmek, dünyanın dört bir tarafından arkadaşlar edinmenin, bu mesleği yapanların dışında kimsenin gidemediği yerlere gitmenin verdiği hazı başka bir meslekte bulamazsınız. eğer bu mesleği yapacaksanız şunu asla unutmayın. nereye giderseniz gidin değişmeyen tek şey yine sizsiniz. o yüzden gemide ne kadar asosyal bir hayat olsa da onu eğlenceli hale getirmek sizin elinizde. doğal olarak siz eğlenmeyi biliyorsanız gemi çok keyifli bir yer olabilir. 15 ay hiç inmeden tankerde çalışan insanlar biliyorum umarım yardımcı olabilmişimdir...


    Gidilen ülkelerde gezme şansı pek yokmuş.Gerçekten böyle mi?Diyelim Avustralya'Ya gittik kaç gün boyunca Avustralya'da kalırız?ne kadar gezme şansımız olur?Ayrıca geçen günlerde kaptan olduğunu iddia eden birisiyle konuştum ve bana dediğine göre gemilerde artık internet bile varmış.Gemilerin artık %70'i lüks gemilermiş.Bu konu hakkında da bilgi verir misin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HeRosTratuS1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: s.boz


    quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    sanki daha önce bir konu daha açmıştın oraya yaz genelde kaptanlar fazla sık takip etmiyor forumu

    marinerocyp a sor o bir kaptan beni o bilgilendirdi


    ben bildşklerimi söyleyeyim

    normal gemiler 6 ay kimyasal gemiler 4 ay denizde kalıyor

    göz kusurları ehliyet almayı etkilermi?
    -"önemli derecede problem yoksa sorun olmuyor. renk körüyseniz ehliyet alamazsınız "

    kontrat olayı nasol oluyor- makine bölümü ing gerektirirmi -staj için gemi seçimi önemlimidir?
    -"universite mezunu olacağın için kontrata takılma. özetle kontrat seni bağlamaz. onlar işçiler için, kaçmasınlar diye bir önlem.

    makina için de ingilizce gerekiyor. ama şöyle birşey var: hani yanlış anlaşılıp risk alacagın bir olay olmuyor. bizde ingilizce sadece makina kitaplarını okuyup operasyon yapmak için geçerli. piston aynı piston, krankşaft aynı krankşaft. zaten türkçeleride aynı.

    staj yaptıgın gemi çok önemli. kakalak diye tabir edilen kucuk gemilerde yapma. sonra okul bttiğinde soracaklar hangi gemide staj yaptın diye. adam kakalakları görürse işe almaz.

    tankere gitmeni öneririm. stajımı tankerde yaptım dersen. bütün kapılar açılır. ve diğer tum gemiler sana tatil yeri gibi gelir."

    hangi üni bitirdiniz-çalışma koşullarınız nasıl?

    -ben ingilterede okudum. ingilizcenin yanına bir ispanyolca kaptırırsan süper olur. kesinlikle ingilizceni ilerlet. okulu kazanırsan 1.sınıf sonunda staja gideceksin ve gemiyi sana teslim edecekler. hergün 08:00-12:00 ve 20:00 ve 00:00 saatleri arasında gemiyi sen götüreceksin. bu değişmez. karşından bir gemi geldiğinde telsizle yol isteyeceksin. uluslararası dil ingilizcedir. çok iyi hakim olman gerekir.
    güverte herzaman rahattır. ama uzun yıllar çalışıp karaya dönmek istersen iş bulman çok zor. mesleğe başladıktan sonra göreceksin ki, hayat denizde değil. çalıştıgım gemide 1.kaptan 20 milyar maaş alıyordu, uzaktan iyi görünüyor ama, iş çıkışı sahilde 1 bira 1 çay içmek gibisi yok.bende karadaki işlere özeniyorum



    "tankere gidersen kontrat 4 aydır. diğer gemilerde 6 ay. ama işçiysen 6 ay kontrat zorunludur. mesela başına bişey gelir ailene bişey olur, şirkete haber verirsen kontrata bakmadan indirirler.
    kontrat dene olay: gemiye gitmeden önce sözleşme yaparsın ben 6 ay çalışacam diye. ve üstündeki malvarlıgını beyan edersin. çünkü şöyle yapan var: misal gemi amerikaya gidiyor, daha 1 aylık adam amerikaya gidince kaçıyor gemiden. gemi zarara uğruyorşirket zarara ugruyor. bunun önüne geçmek için kontrat olayı var.

    üniversite okuyanlar gemide vardiyacı olarak çalışır. her 8 saatte bir 4 saat vardiya tutarlar. guverteci geminin seyri ile ilgilenir. makinacı makinayı ve diger sistemleri kontrol eder."

    cevaplar marinerocyp a aittir kendisine tekrar teşekkür ederim


    burda yazanlar büyük oranda doğru. o yüzden ben sadece düzeltmeleri yapmak istiyorum. öncelikle kontrat süreleri tamamen şirkete bağlıdır. ben tankerde çalıştım ama 3. ve 4. kaptan kontratları 6 aydı. sosyal hayat kısmı kesinlikle doğru, bu mesleği denizde yapacaksanız fazla bi sosyallik beklemeyin hatta hiç... maaşlar kesinlikle çok tatmin edici bana göre de bu mesleğin en iyi yanı bu. karada iş bulma konusunda da bi ekleme yapmak isterim. yüksek maaşla iyi bir iş bulmak tabi ki kolay değil. ama özel sektörde veya deniz ulaştırma işletme mühendisi ünvanını kullanarak müsteşarlığa bağlı kurumlarda 2-3 bin tl civarında iş bulabilirsiniz. ama şunu unutmayın ki dünyaya farklı bir açıdan bakmak, hergün farklı bir yerin havasını içine çekmek, dünyanın dört bir tarafından arkadaşlar edinmenin, bu mesleği yapanların dışında kimsenin gidemediği yerlere gitmenin verdiği hazı başka bir meslekte bulamazsınız. eğer bu mesleği yapacaksanız şunu asla unutmayın. nereye giderseniz gidin değişmeyen tek şey yine sizsiniz. o yüzden gemide ne kadar asosyal bir hayat olsa da onu eğlenceli hale getirmek sizin elinizde. doğal olarak siz eğlenmeyi biliyorsanız gemi çok keyifli bir yer olabilir. 15 ay hiç inmeden tankerde çalışan insanlar biliyorum umarım yardımcı olabilmişimdir...


    Gidilen ülkelerde gezme şansı pek yokmuş.Gerçekten böyle mi?Diyelim Avustralya'Ya gittik kaç gün boyunca Avustralya'da kalırız?ne kadar gezme şansımız olur?Ayrıca geçen günlerde kaptan olduğunu iddia eden birisiyle konuştum ve bana dediğine göre gemilerde artık internet bile varmış.Gemilerin artık %70'i lüks gemilermiş.Bu konu hakkında da bilgi verir misin?

    Alıntıları Göster
    gemilerde uydu internet var ama pahallı olduğunu söylüyorlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    gemilerde uydu internet var ama pahallı olduğunu söylüyorlar.



    şirketi ilgilendiren bir konu. senin için sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    gemilerde uydu internet var ama pahallı olduğunu söylüyorlar.



    şirketi ilgilendiren bir konu. senin için sorun yok

    Alıntıları Göster
    @cihad123 avusturalyaya gittin kaç gün kalırsın? konteyner ve tanker gemisiyle gittiysen çatır çatır indirirler 24 saat kalsın diye dua edersin

    yolcu gemilerinin seyirleri bellidir. 12 saat 24 saat en fazla 36 saat süreyle liamnlarda kalırlar çünkü asıl amaçları mavi yolculuktur

    kuru yükle gidersen(ki gemiciliğin keyfi bu gemilerdir-dingonun ahırı denilebilir diğer tiplere göre ) en kötü ihtimal 2 gün ve tatile denk gelip 24 gün kıbrısta limanda yada 19 gün selanikte kaldığımız zamanları bilirim. ortalama gemi büyüklüğüne ve limanına göre 3-7 gün arası değişir (afrika ve arap limanları hariç. fazla teknolojileri ve vinçleri olmadığından aynı gemilerde ortalama 7-15 gün arası çalışıyorlar)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10ur_1


    quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    gemilerde uydu internet var ama pahallı olduğunu söylüyorlar.



    şirketi ilgilendiren bir konu. senin için sorun yok


    parayı şirketmi ödüyor öyle is güzelmiş

    siz nerden mezunsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık


    quote:

    Orijinalden alıntı: 10ur_1


    quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık

    gemilerde uydu internet var ama pahallı olduğunu söylüyorlar.



    şirketi ilgilendiren bir konu. senin için sorun yok


    parayı şirketmi ödüyor öyle is güzelmiş

    siz nerden mezunsunuz?


    bizim bölümün son mezunları biziz. bizden sonra bölümü deniz liman işletmeye çevirdiler.

    mersin anadolu denizcilik meslek lisesi gemi makineleri bölümü :2004 mezunu
    çanakkale 18 mart ünv. gemi makineleri meslek yüksek okulu 2006 mezunu




  • yer imlerine eklendi

    ben suan lise 2 ye gectim ne olacagima karar verememis durumdayim ve abimde dh de takilir bana kaptan ol sen filan diyordu aylik 5 bin dolar aliyorlar diyordu sanirsam buradaki bir konudan gormus maasi filan neyse benim aklima fikir yatti zaten asosyalim yalniz olmayi filan severim bu yuzden pek bir sikintim olmayacak diye dusunuyorum ama ben sayisalciyim bu meslek hangi bolume giriyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mX-L4S3R

    yer imlerine eklendi

    ben suan lise 2 ye gectim ne olacagima karar verememis durumdayim ve abimde dh de takilir bana kaptan ol sen filan diyordu aylik 5 bin dolar aliyorlar diyordu sanirsam buradaki bir konudan gormus maasi filan neyse benim aklima fikir yatti zaten asosyalim yalniz olmayi filan severim bu yuzden pek bir sikintim olmayacak diye dusunuyorum ama ben sayisalciyim bu meslek hangi bolume giriyor ?


    hemen 5000 vermezler bunun 4. 3. 2. kaptanlığı var süvariliği var uzakyol vardiyası var sınırlı vardiyası var

    tam senlik asosyallere göre bir iş bu bölüm sayısala giriyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mX-L4S3R

    yer imlerine eklendi

    ben suan lise 2 ye gectim ne olacagima karar verememis durumdayim ve abimde dh de takilir bana kaptan ol sen filan diyordu aylik 5 bin dolar aliyorlar diyordu sanirsam buradaki bir konudan gormus maasi filan neyse benim aklima fikir yatti zaten asosyalim yalniz olmayi filan severim bu yuzden pek bir sikintim olmayacak diye dusunuyorum ama ben sayisalciyim bu meslek hangi bolume giriyor ?


    sayısal 440 mf ile başlıyor ama denizcilik liseleride var ama senin için artık çok geç


    özel şartlar felan varmış boy felan önemlimi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık


    quote:

    Orijinalden alıntı: mX-L4S3R

    yer imlerine eklendi

    ben suan lise 2 ye gectim ne olacagima karar verememis durumdayim ve abimde dh de takilir bana kaptan ol sen filan diyordu aylik 5 bin dolar aliyorlar diyordu sanirsam buradaki bir konudan gormus maasi filan neyse benim aklima fikir yatti zaten asosyalim yalniz olmayi filan severim bu yuzden pek bir sikintim olmayacak diye dusunuyorum ama ben sayisalciyim bu meslek hangi bolume giriyor ?


    sayısal 440 mf ile başlıyor ama denizcilik liseleride var ama senin için artık çok geç


    özel şartlar felan varmış boy felan önemlimi?


    boy falan önemli değil(cücede değilsen tabi )

    bazı özel şartlar var. tam teşekküllü sağlık raporu gözlerin çok bozuk olmayacak yada renk körü olmayacaksın. denize elverişli bir ünyen olmalı sürekli kusarsın falan kimse uğraşamaz seninle. psikoloji odyoloji madde bağımlısı teslerinden geçiceksin. gemisine göre sarı humma hepatit b aşılarını yaptırman gerekiyor. klostrofobin varsa unut bu işi vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık


    quote:

    Orijinalden alıntı: mX-L4S3R

    yer imlerine eklendi

    ben suan lise 2 ye gectim ne olacagima karar verememis durumdayim ve abimde dh de takilir bana kaptan ol sen filan diyordu aylik 5 bin dolar aliyorlar diyordu sanirsam buradaki bir konudan gormus maasi filan neyse benim aklima fikir yatti zaten asosyalim yalniz olmayi filan severim bu yuzden pek bir sikintim olmayacak diye dusunuyorum ama ben sayisalciyim bu meslek hangi bolume giriyor ?


    sayısal 440 mf ile başlıyor ama denizcilik liseleride var ama senin için artık çok geç


    özel şartlar felan varmış boy felan önemlimi?


    boy falan önemli değil(cücede değilsen tabi )

    bazı özel şartlar var. tam teşekküllü sağlık raporu gözlerin çok bozuk olmayacak yada renk körü olmayacaksın. denize elverişli bir ünyen olmalı sürekli kusarsın falan kimse uğraşamaz seninle. psikoloji odyoloji madde bağımlısı teslerinden geçiceksin. gemisine göre sarı humma hepatit b aşılarını yaptırman gerekiyor. klostrofobin varsa unut bu işi vs.

    Alıntıları Göster
    Paranın gözüne vurursun orası kesin. tam bir bekar mesleği, aile kurma çaban yoksa ideal..

    yer mekan tanıma gezme görme için ideal...

    ben de bu sene başlayacam hayırlısıyla ukrayna'da...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ForteVeloce

    quote:

    Orijinalden alıntı: dağınık


    quote:

    Orijinalden alıntı: mX-L4S3R

    yer imlerine eklendi

    ben suan lise 2 ye gectim ne olacagima karar verememis durumdayim ve abimde dh de takilir bana kaptan ol sen filan diyordu aylik 5 bin dolar aliyorlar diyordu sanirsam buradaki bir konudan gormus maasi filan neyse benim aklima fikir yatti zaten asosyalim yalniz olmayi filan severim bu yuzden pek bir sikintim olmayacak diye dusunuyorum ama ben sayisalciyim bu meslek hangi bolume giriyor ?


    sayısal 440 mf ile başlıyor ama denizcilik liseleride var ama senin için artık çok geç


    özel şartlar felan varmış boy felan önemlimi?


    boy falan önemli değil(cücede değilsen tabi )

    bazı özel şartlar var. tam teşekküllü sağlık raporu gözlerin çok bozuk olmayacak yada renk körü olmayacaksın. denize elverişli bir ünyen olmalı sürekli kusarsın falan kimse uğraşamaz seninle. psikoloji odyoloji madde bağımlısı teslerinden geçiceksin. gemisine göre sarı humma hepatit b aşılarını yaptırman gerekiyor. klostrofobin varsa unut bu işi vs.

    Alıntıları Göster
    o kadar çok şey yazılmış ve sorulmuş ki nerden başlasam bilemedim öncelikle limanda kalma olayı tamamen gemi tipiyle ve limanın elleçleme kapasitesiyle alakalıdır. ancak konteyner ve tankerlerde bu durum 24 saati geçmez genelde. bizim gemi 115 bin ton ham petrolu 18 saatte tahliye ediyordu :/ diğer yandan gemilere internet gelmeye başladı. çünkü gemilerin haberleşme sistemleri gelişti ve doğal olarak yeni sistemler interneti de beraberinde getirdi. şu an yeni sistemlerin hepsi internete bağlanabilir ancak armatörün interneti aktif hale getirmesi gerekiyor. buda gemi başına ortalama 20 bin dolar demek. amerikanın getirdiği yeni kurallara göre 2012 den itibaren amerikaya giden gemilerde internet olmak zorunda internet parası ise ankesörlü telefon kartı ile aynı mantıktan yürüyor. siz para ödüyorsunuz karşılığında internet kartı alıp internete bağlanabiliyorsunuz. kartında fiyatı ortalama 1gb internet 25 dolar civarında.

    bölüme girebilmek için mükemmel bir fiziğe ihtiyacınız yok. ön şartlarda boy-kilo oranı, kilo sınırı filan yazar ama bunlar çok önemli değil. yinede size mülakat yapılır dolayısıylada bir değerlendirmeden geçersiniz. eğer renk körlüğü yada çok yüksek dereceli gözlük kullanıyorsanız veya öbezseniz sorun olabilir. mülakatlarda ise en önemli unsur psikolojidir. çünkü gemide yaşayacaksanız sağlam bir ruh halinizin olması gerekir.

    maaş konusunda ise ben uzakyol olduğum için direk kendi üzerimden ve çalıştığım şirket hakkında konuşacağım. zabitler (3. ve 4. kpt) sigortası yok çünkü gemiler yabancı bayrak, 4300-4500$ alıyor. 2. kaptanlar 8000-8700$ civarında, kaptanlar ise 11500-1200$ civarında alıyor. bütün kontratlarda 4+1 yani dört ayda bir çift maaş uygulaması var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: s.boz

    o kadar çok şey yazılmış ve sorulmuş ki nerden başlasam bilemedim öncelikle limanda kalma olayı tamamen gemi tipiyle ve limanın elleçleme kapasitesiyle alakalıdır. ancak konteyner ve tankerlerde bu durum 24 saati geçmez genelde. bizim gemi 115 bin ton ham petrolu 18 saatte tahliye ediyordu :/ diğer yandan gemilere internet gelmeye başladı. çünkü gemilerin haberleşme sistemleri gelişti ve doğal olarak yeni sistemler interneti de beraberinde getirdi. şu an yeni sistemlerin hepsi internete bağlanabilir ancak armatörün interneti aktif hale getirmesi gerekiyor. buda gemi başına ortalama 20 bin dolar demek. amerikanın getirdiği yeni kurallara göre 2012 den itibaren amerikaya giden gemilerde internet olmak zorunda internet parası ise ankesörlü telefon kartı ile aynı mantıktan yürüyor. siz para ödüyorsunuz karşılığında internet kartı alıp internete bağlanabiliyorsunuz. kartında fiyatı ortalama 1gb internet 25 dolar civarında.

    bölüme girebilmek için mükemmel bir fiziğe ihtiyacınız yok. ön şartlarda boy-kilo oranı, kilo sınırı filan yazar ama bunlar çok önemli değil. yinede size mülakat yapılır dolayısıylada bir değerlendirmeden geçersiniz. eğer renk körlüğü yada çok yüksek dereceli gözlük kullanıyorsanız veya öbezseniz sorun olabilir. mülakatlarda ise en önemli unsur psikolojidir. çünkü gemide yaşayacaksanız sağlam bir ruh halinizin olması gerekir.

    maaş konusunda ise ben uzakyol olduğum için direk kendi üzerimden ve çalıştığım şirket hakkında konuşacağım. zabitler (3. ve 4. kpt) sigortası yok çünkü gemiler yabancı bayrak, 4300-4500$ alıyor. 2. kaptanlar 8000-8700$ civarında, kaptanlar ise 11500-1200$ civarında alıyor. bütün kontratlarda 4+1 yani dört ayda bir çift maaş uygulaması var.


    Öncelikle cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.Gerçekten bizim için çok önemli bir konu.
    @s.boz Peki maaşlar genelde böyle mi?Maaş konusunda internette çeşitli yazılar var.3. ve 4. kaptanlar 2000 dolar civarı alırlar diye düşünmüştüm.Tabi maaş gemiye göre değişiyor ama sizin şirket ortalamanın üstünde bir maaş mı veriyor?Ayrıca denizcilikte mezun olduğunn okulun etkisi var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HeRosTratuS1905 -- 6 Eylül 2011; 4:24:40 >




  • güzel konu olmuş bende gemi müh. kaptan olmayı düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek suçu kopya çekmek

    güzel konu olmuş bende gemi müh. kaptan olmayı düşünüyorum
    eğer uzakyol zabitler 2000 dolar alıyorsa muhtemelen o gemi türk bayraklı bir kuru yük gemisidir. maaşın az olmasının nedenide şirketin aynı zamanda sigorta primini yatırmasıdır. bizim şirketin verdiği maaşların içinde sigorta primide var. o yüzden maaşlar yüksek. diğer bi ihtimalse o gemi kakalaktır ve o maaşı alan zabitlerde yakın yoldur. yakın yol zabitlerin maaşları bizimkilere göre daha düşük. okul olayına gelince dört yıllık fakülte mezunları birkaç şirket hariç hemen hemen aynı muameleyi görür. ama çok fazla denizcilik şirketi olduğundan ve herkesin zabit ihtiyacı olduğundan bu farka çoğu şirket dikkat etmez. dikkat edenlerin sayısıda bir elin parmaklarını geçmez.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.