Şimdi Ara

Kara mazot

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Özel yapılmış mikro filtrelerle, içindeki su, gözle görülmeyen metal parçacıkları ve tortular süzülmüş atık mineral yağları ile % 50 eurodiesel veya gazyağı karşımına kara mazot deniyor. Türkiye'de fahiş akaryakıt fiyatlarından dolayı eski model kamyonlarda atık motor yağlarının süzülmeden depoya koyulup kullanıldığını biliyorum ve hatta doğu illerinde ham petrolün dahi kamyoncular tarafından kullanıldığını duydum. Kendim common rail aracımda geri dönüşüm yağ ve baz yağ kullanıyorum. Şahsi düşüncem bu karışımın kesafetinin tutturulması durumunda eurodieselden pek bir farkının olmayacağı yönünde. Biodizelin kimyasal girdi maliyetleri ve işleme sürecini düşünürsek kara mazot biyodizele göre çok daha avantajlı ayrıca atık mineral yağlarını tedarik etmek atık kızartmalık yağlara göre daha kolay. Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Diesel

    Eurodiesel ve karamazot

     Kara mazot



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi janon -- 22 Mart 2012; 1:56:14 >







  • Aslında mantıklı bir yöntem .Peki normal mazota göre ne kadar ekonomi yapıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki motordan yağ ile atılan atık maddelerin tekrar motora yakitla verilmesi iyi birşey olmayabilir. ne kadar filtre edilse de motorda da yağ filtresi var zaten. bu parçacıklar filtrede süzülmeyenler zaten.
  • Motoru ele almak istiyorsan kullanılabilir tabi, neden olmasın. Biodiesel bile araçlarda arızalara neden oluyor. Bu yüzden biodiesel kullanımında artış yok.
  • Çevre faktörü de var. Mineral yağ kullanımı yüksek çevre kirliliği demek değil mi?

    Bir ikincisi de mineral yağ kullanımı fazla kurumlaşmadan ötürü enjektör ve pompa dışında da aracın motoruna zarar vermez mi?

    Bana Biodizel yapmak daha mantıklı geliyor. Neticede şehirde kızartma yağı bulmaktan kolay birşey yok. Dizel arabam olsa direk girişeceğim bu işe...

    Biodizel'in zararı varsa sadece enjektör ve pompaya. 75.000km pompa ve enjektör dayanırsa, pompa, enjektör ve motor rektifiyesi dahil 7000TL kar edilmiş oluyor. Dolayısı ile biodizel makul geliyor bana. Mineral yağa şüphe ile yaklaşıyorum.
  • Eski dizellerde sık filtre değişimiyle kullanılabilir.Yeniler için düşünmesi bile korkutur.
  • Zamlardan sonra bir anda Otomobile Genel de mazot ve benzine alternatif konuları artmaya başladı. Zamlar yüzünden yakında kimyager olursak şaşırmayın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Opet mi Petrol Ofisi mi - Benzin
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrAssassin

    Aslında mantıklı bir yöntem .Peki normal mazota göre ne kadar ekonomi yapıyorsunuz?

    Kara mazot %50 atık yağ %50 eurodiesel karışımının adı. Atık yağın satışı yasal olarak yasak dolayısıyla atık yağ ücretsiz elde edilebilir. Buradaki masraflar bir kaç varil sonra değişecek çok özel yapılmış mikron filtreler ve taşıma maliyeti olacaktır. Atık yağ hiçbir karışım olmadan da eski sistem dizel motorlarda çalışmaktadır.
  • bu fiyatlar sayesinde türk milleti petrole alternatif yeni bir yakıt keşfedecek bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    Çevre faktörü de var. Mineral yağ kullanımı yüksek çevre kirliliği demek değil mi?

    Bir ikincisi de mineral yağ kullanımı fazla kurumlaşmadan ötürü enjektör ve pompa dışında da aracın motoruna zarar vermez mi?

    Bana Biodizel yapmak daha mantıklı geliyor. Neticede şehirde kızartma yağı bulmaktan kolay birşey yok. Dizel arabam olsa direk girişeceğim bu işe...

    Biodizel'in zararı varsa sadece enjektör ve pompaya. 75.000km pompa ve enjektör dayanırsa, pompa, enjektör ve motor rektifiyesi dahil 7000TL kar edilmiş oluyor. Dolayısı ile biodizel makul geliyor bana. Mineral yağa şüphe ile yaklaşıyorum.

    Çok doğru, endüstriyel mineral yağların yakıt olarak kullanımı çevre ve insan sağlığı için çok zararlı hatta tam anlamıyla çevre katliamıdır fakat bir gerçek var ki ülkemizde fahiş vergiler ve astronomik akaryakıt fiyatlarından dolayı ulaşım ve nakliye sektörünün büyük çoğunluğu kar etmek için mineral yağ (on numara yağ) kullanmaktadır. Mineral yağlar eurodiesele göre binlerce kat fazla kükürt içermektedir ve emisyon değerlerinin çok üstündedir. Motora zarar verme kısmına gelirsek her motorun belli bir ömrü vardır, üretici firmalar normal mazotu baz alarak motora belli bir ömür biçer, bu tür mineral yağların kullanımında ise motorun ömrü, yaklaşık olarak bu rakamın yarısıdır. Yani üretici firma aracın motoruna normal mazot ile 500 bin KM ömür biçiyor ise bu tarz mineral yağların kullanımı sonucu motorun ömrü yaklaşık 250 bin KM'dir. Kara mazot ile bir depoda 100 TL kar edildiğini düşünür isek yaklaşık 35. depo dolumunda bir motorun ortalama tamir masrafı kendini amorti etmiş oluyor.




  • dpf olan araçlar bence sakın denemesinler bu tür yakıtları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Eski dizellerde sık filtre değişimiyle kullanılabilir.Yeniler için düşünmesi bile korkutur.

    Sık filtre değiştirmeye gerek yok özel yapım yakıt filtreleri var, standart filtrenin önüne takılıyor ve takıldıktan sonra standart filtreler bir daha bakımda bile değişmiyor sadece bu takılan özel filtrelerin 3 ayda bir bakımı var. Bu şekilde yakıt çifte filtre edilmiş oluyor ayrıca özel filtreler, yakıtını içindeki suyuda filtre ediyor.
  • Ev yapımı mazot kara tesisi

    http://www.youtube.com/watch?v=wK2cwHK_-7M&feature=related



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi janon -- 22 Mart 2012; 22:28:19 >
  • ATIK YAĞ ATIK YAĞ ATIK YAĞ...

    ARAÇLARDA HİÇBİR İŞLEMDEN GEÇİRİLMEDEN KONAN YAĞ PÜSKÜRMEZ AZ YANAR VEİRMSİZ OLUR.
    İLLA Kİ KULLANILACAKSA BU BİYODİZELE ÇEVRİLMİŞ ŞEKLİ OLMALIDIR. YADA PİROLİTİK ISITMA İLE İNCELTİLMELİDİR.
    KARIŞIM YAPILACAKSA EN AZ YÜZDE 50 MAZOT İHTİVA ETMELİDİR.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.