Şimdi Ara

karbüratör-lpg ilişkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
8.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • şimdiye kadar sorduğum tüm ustalar karbüratör problemlerinin lpg kullanımında bir etkisi olmadığını söylediler. ''hocam benzinle kullanıyorsan karbüratörü tamir ettirmenin bir anlamı yok'' dediler. fakat net'te teorik olarak karbüratör problemlerinin (özellikle hava problemi) çözüme kavuşturulmadan kullanılan yakıtın fazla yakılacağı söyleniyor hep.
    örnek: ''Karbüratöre giren hava miktarı gereğinden fazla ise,araç hem benzin hem de LPG ’de fazla yakmasına ve araçta fazla hava girişinden dolayı patlatmalara sebep olabilir.

    Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeği arızalı olabilir.Bu durum aracın rölantisinin bozulmasına sebep olabilir ve LPG ’ nin çok yakılması problemi ortaya çıkabilir.

    OTOGAZ beynindeki hava ayar vanası (rölanti saplaması )çok açılmış ise araç LPG ’ yi çok yakar.Şayet OTOGAZ beynindeki hava ayar metali (genelde prinç ve birçok beyinde mevcut) açıldığında veya kısıldığında aracın rölantisinde değişme olmuyorsa araç bir yerlerden hava alıyordur demektir.Bu hava alma problemi de genelde karbüratörlü araçlarda karbüratör alt takozundaki problemden veya Westenhouse daki kaçaktan ,enjeksiyonlu araçlarda ise otomatik hava ayarını sağlayan debimetre den kaynaklanır.''

    kaynak:http://www.lovatotr.com/gpage.html

    bu işin doğrusu nedir acaba?







  • Karbüratörler müzik aletleri gibi basit görünen ama kompleks çalışan şeyler. Dışarıdan basit görünümlü ayarlara sahip kemanların hepsi bir Stradivarius olamıyor. Taş devrinden kalma teknoloji, ayarları var, çevirelim onları bizim Samick de Steinway tınısını versin? Olmuyor. Demek istediğim Karbüratörün bahçe tulumbası görüntüsüne aldanan hata yapar.

    Propan gazı eskiden karbüratörde kontrolün kontrolü olarak kullanılırdı. Bütün ayarlar doğruysa propan gazıyla rolantinin spesifikasyon kadar artması gerekirdi ("propan-gain" yöntemi).

    Buradan yola çıkarsak tabii ki etkiler. Sıvı fazdan gaz faza yaklaştıkça karbürasyonda karışımla iligli (miksaj) problemler azalır, karbüratörün miksaj fonksiyonuyla ilgili problemler önemsiz hale gelir ama karbüratörün tek görevi mikssaj değil. İşin içinde metraj da var ve bu kısım modern karbüratörlerde ne yaptığını bilen bir usta için hayli karmaşık. Bu da tabii ki yakıt zenginliğini yakından etkiler.




  • Aracı benzinde hiç kullanmayacaksanız jikle ve gaz kelebeklerinin çalışması yetiyor. Şamandıra, meme tamirinin anlamı yok. Tabi bu sistem basit yapılı karbüratörlerde geçerli. Ekonomi ve verimlilik için düşünülmüş devreler varsa olay farklı olur.
  • Merhaba. 15 ay boyunca Renault Broadway araba kullandım. Ben aldığımda LPG tesisatı sökülmüştü. Sadece benzinli idi. Arabayı 2 ayda bir sürekli karbüratörcüye götürüyordum. Çünkü sürekli boğuluyordu. Her seferinde 40 TL bayılıyordum. İstanbul'dan Konya'ya yola çıktık. Araba Afyonda stop etti. Çalıştırıyordum ama ayağımı gazdan çekince stop ediyordu. Afyon'da pazar günü zar zor sanayide bir usta bulduk. Adam dedi ki:

    -Ben bunu temizlerim. 1000 km idare eder. Seni Konya'ya rahat atar. Fakat işin aslı şu: Bu arabada LPG varmış. Sökülmüş. LPG, benzin gibi dar memelerden geçmez. Memeler biraz daha genişletilir. Artık o araba bir daha benzinde kolay kolay rahat vermez. Sürekli LPG'de kullanmanız gerekir. İlk fırsatta memeleri değiştirin. Veya tam performans için karbüratörü değiştirin.

    Araba sorunsuz Konya'ya ulaştırdı bizi. Oralarda biraz gezdikten sonra tekrar stop etmeye başladı. Karaman yolu üzerinde güvenilir. tanıdık bir tamirciye gittik tanıdık vasıtası ile. Adam bize dedi ki:

    LPG görmüş bir karbüratör bir daha benzinlide rahat çalışmaz. İsterseniz temizlerim. idare eder. Ama yine yapar. Çünkü memeler geniş ve benzinde boğuluyor.

    dedi. Konya'nın dışından bir hurdacıdan kazalı bir Broadway'ın hiç LPG görmemiş karbüratörünü aldık. taktık. Arabanın hem yakıt tüketimi %40 düştü. Hem de performans inanılmaz derecede arttı. Devir saati ibresi aşağı yukarı oynamaz oldu.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.