Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.
Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.
aynen karbratorden utanmak nerden aklına geldı ya aga senın
Alıntıları Göster
Yazıklar olsun demek karbüratörlü araca biniyorsunuz!!!!!
Neden utanıyorsunuz anlamadım Kuş serisinin %90 ı karbüratörlüdür yani araç satışı konusunda yanlış bilgiye sahipsiniz. Sıfır araç diyorsanız üreticiler artık karbüratörü büyük ölçüde terk ettiler tüketimi kontrol altına almak açısından.
quote:
Orijinalden alıntı: Tanselah
Neden utanıyorsunuz anlamadım Kuş serisinin %90 ı karbüratörlüdür yani araç satışı konusunda yanlış bilgiye sahipsiniz. Sıfır araç diyorsanız üreticiler artık karbüratörü büyük ölçüde terk ettiler tüketimi kontrol altına almak açısından.
ne demek istiysun anlamadım sayın ahmey beyfendi
quote:
Orijinalden alıntı: cilikka
ne demek istiysun anlamadım sayın ahmey beyfendi
Alıntıları Göster
Efendim şöyle ki; Karbüratörlü araç satışı yasak olsa dünyalar kadar araç var çöpe mi gidecek.. Ha arkadaş sıfır araç diyorsa eğer; zaten sıfır karbüratörlü araç kalmadı ki bence yasakta değildir (yoksa öyle midir? )
quote:
Orijinalden alıntı: cilikka
ne demek istiysun anlamadım sayın ahmey beyfendi
Alıntıları Göster
Ne alakasi var karburatorlu arac kullanmayla 2 sinifin? Yasak falan da degil. Oncelikle tuketimi artirdigi,volumetrik verimi dusurdugu ve zamanla kalibrasyonunu kaybettigi icin terkedildi.
Karburatorlu araclara da LPG takiliyor,neden takilmasin.Sirali sistem kastediyorsaniz icinde ECU olmayan bir araca nasil monte edilecek?
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06
Ne alakasi var karburatorlu arac kullanmayla 2 sinifin? Yasak falan da degil. Oncelikle tuketimi artirdigi,volumetrik verimi dusurdugu ve zamanla kalibrasyonunu kaybettigi icin terkedildi.
Karburatorlu araclara da LPG takiliyor,neden takilmasin.Sirali sistem kastediyorsaniz icinde ECU olmayan bir araca nasil monte edilecek?
Alıntıları Göster
suanda TR ye karburatorlu arac girisi serbestmi? yasakmi?
benim bildigim 2000 senesinden sonra karburatorlu arac girisi yasaklanmisdir... dogrumu?
quote:
Orijinalden alıntı: Tanselah
Efendim şöyle ki; Karbüratörlü araç satışı yasak olsa dünyalar kadar araç var çöpe mi gidecek.. Ha arkadaş sıfır araç diyorsa eğer; zaten sıfır karbüratörlü araç kalmadı ki bence yasakta değildir (yoksa öyle midir? )
Alıntıları Göster
Neden yasak olsunki? Enjeksiyon sistemi sadece elektronik olarak kontrol altına alabilmek için yapılmıştır. Aksine karbüratör mekanik bir yapıya sahip olduğundan tamiride kolay olacaktır.
Bu arada, lpg sistemleri elbette oluyor ama elektronik sistemlerde çok daha ince kademelerle ayarlamalar yapılabiliyor, karbüratördeki dezavantaj bu. Ama neden olmasın 50 senedir taksiciler kullanıyor...
Neden yasak olsunki? Enjeksiyon sistemi sadece elektronik olarak kontrol altına alabilmek için yapılmıştır. Aksine karbüratör mekanik bir yapıya sahip olduğundan tamiride kolay olacaktır.
Bu arada, lpg sistemleri elbette oluyor ama elektronik sistemlerde çok daha ince kademelerle ayarlamalar yapılabiliyor, karbüratördeki dezavantaj bu. Ama neden olmasın 50 senedir taksiciler kullanıyor...
Alıntıları Göster
Sanırım artık sıralı sistem karbratorlu araçlarada uygulanıyo şu topice bi bakın isterseniz...
Ya ne alaka utanıyorum falan.... benim şu anki aracım çok nokta enjeksiyonlu ve karbüratörlü unomu özler oldum. nedir yok lamda sensörü bozulur yok debimetre bozulur bilmem ne olur yok arıza lambası yanar.. bence değerini bilsin..
quote:
Orijinalden alıntı: Fiatci
Ya ne alaka utanıyorum falan.... benim şu anki aracım çok nokta enjeksiyonlu ve karbüratörlü unomu özler oldum. nedir yok lamda sensörü bozulur yok debimetre bozulur bilmem ne olur yok arıza lambası yanar.. bence değerini bilsin..
Alıntıları Göster
efendim rica ederim karburatölü araba sahibi olma yada araba sahibi olmama utanılacak birşey degil,bilakis fosil yakıt tüketimine katkıda bulunmadıkları için alkışlanacak bir olay.
quote:
Orijinalden alıntı: ricardozonta
efendim rica ederim karburatölü araba sahibi olma yada araba sahibi olmama utanılacak birşey degil,bilakis fosil yakıt tüketimine katkıda bulunmadıkları için alkışlanacak bir olay.
Alıntıları Göster
emisyon oranları yasalarla belirtilen değerlere uygun olduktan sonra kimse senin aracını çevreyi kirletiyor diye dışlayamaz
ayrıca sıralı sistem takılamaması teknoloji farklılığından kaynaklanıyor.yoksa kasti bir durum yok.sıralı sistem olmadığı zamanlarda da enjeksiyonlu arabalar mı dışlanıyordu
karbüratör bakım gerektiren bir parça olduğundan enjeksiyonlu sistemlere geçiş oldu.olumlu yanları olduğu gibi enjeksiyonlu motorlarında olumsuz yanları mutlaka vardır karbüratörlüye göre...
quote:
Orijinalden alıntı: qntrl
emisyon oranları yasalarla belirtilen değerlere uygun olduktan sonra kimse senin aracını çevreyi kirletiyor diye dışlayamaz
ayrıca sıralı sistem takılamaması teknoloji farklılığından kaynaklanıyor.yoksa kasti bir durum yok.sıralı sistem olmadığı zamanlarda da enjeksiyonlu arabalar mı dışlanıyordu
karbüratör bakım gerektiren bir parça olduğundan enjeksiyonlu sistemlere geçiş oldu.olumlu yanları olduğu gibi enjeksiyonlu motorlarında olumsuz yanları mutlaka vardır karbüratörlüye göre...
Alıntıları Göster
Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.
Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06
Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.
Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: pcdata76
Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.
Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.
aynen karbratorden utanmak nerden aklına geldı ya aga senın
quote:
Orijinalden alıntı: supersrt
quote:
Orjinalden alıntı: pcdata76
Mekanik asinma dezavantaji var oncelikle. Ikinci olarak ayar tutturmak oldukca zor,herkes yapamaz,genis bir devir araliginda karisimin sabit olmasini saglamak gerekiyor.Rolantide fazla zengin karisim vermek zorunda.Kelebek acikliginin cok hassas ayarlanmasi gerekiyor(ozel komparatoru var) duzgun ilerleme olmasi icin. Ilk calistirmanin enjeksiyonlu gibi olmasi imkansiz,tek seferde calissa bile rolanti duzenleyici olmadigindan ya yuksek rolantide calisir ya da stop eder,karburator kirlendikce tek seferde de calismaz.Oysaki 10 senedir bakimi yapilmayan ve hicbir parcasi degismeyen bir enjeksiyon sistemi hala tek marsta sorunsuz calismakta.
Karburatorun birtek avantaji var bence,ozel uygulamalar icin modifiyesi kolay. Birde karburator ne kadar pahali olsa da yine de hava debimetresi,lambda sensoru,enjektorler ariza oldugunda daha cok masrafli.
aynen karbratorden utanmak nerden aklına geldı ya aga senın
Alıntıları Göster
Yazıklar olsun demek karbüratörlü araca biniyorsunuz!!!!!
quote:
Orijinalden alıntı: sayınabim
Yazıklar olsun demek karbüratörlü araca biniyorsunuz!!!!!
Alıntıları Göster
allah utandıracak bir şey vermesin
quote:
Karburatorlu arabam var UTANIYORUM!!!
intaharı denedın mı karbulatorlu arabanda olmaz o zaman sorun kokten cozulmus olur
dostum oyle yada boyle bı arac sahıbısınız arabası olmayanlar ne yapsın toplumdan dıslanıp dag köylerınde mi yaşasınlar
quote:
Orijinalden alıntı: *AXI*
quote:
Karburatorlu arabam var UTANIYORUM!!!
intaharı denedın mı karbulatorlu arabanda olmaz o zaman sorun kokten cozulmus olur
dostum oyle yada boyle bı arac sahıbısınız arabası olmayanlar ne yapsın toplumdan dıslanıp dag köylerınde mi yaşasınlar
karbüratör olayı bir yakıt besleme sistemi arkadaşım ve yeni teknoloji nedeniyle artık üreticiler tarafından tercih edilmiyor. Lpg olayına gelinde ilk olarak karbüratörlü araçlara uygulandı lpg sistemleri. Evet karbüratörlü araçlara sıralı sistem lpg olmaz daha eski teknolojili mikserli sistemler uygulanır
quote:
Orijinalden alıntı: @levent@
karbüratör olayı bir yakıt besleme sistemi arkadaşım ve yeni teknoloji nedeniyle artık üreticiler tarafından tercih edilmiyor. Lpg olayına gelinde ilk olarak karbüratörlü araçlara uygulandı lpg sistemleri. Evet karbüratörlü araçlara sıralı sistem lpg olmaz daha eski teknolojili mikserli sistemler uygulanır
Alıntıları Göster
Cok anlamsız bir bakıs acısı. 94 model Hondanın 1.5 karburatorlu 16 valf motorlu ex model 91 bg aracım vardı. Tuketim ve performans oranı cok iyiydi. Kolay kolay arıza yapmaz bir motordur. Ustelik ilk calıstırmada kısın soguga gore rolanti ustunde cift ayrı devirde calısıyordu. Sonra 2001 enjeksiyonlu 1.6 16 valf motorlu astra aldım kagnı arabası gibi gelmisti. Toyota, honda, mazda gibi aracların 16 valf karburatorlu motorlarının ne kadar performanslı ve kaliteli oldugu bilinir. Bence o motorlar cok farklı, kaliteli uretimlerdi. Bugun uretilen ucuz 8 valf enjeksiyonlu motorlardan cok daha iyidir. Sahin, uno vb aracların karburatorlu motorları tabi vasat onları konusmaya gerek yok. Yani motoruna gore bakmak lazım olaya.
quote:
Orijinalden alıntı: ikarahal
Cok anlamsız bir bakıs acısı. 94 model Hondanın 1.5 karburatorlu 16 valf motorlu ex model 91 bg aracım vardı. Tuketim ve performans oranı cok iyiydi. Kolay kolay arıza yapmaz bir motordur. Ustelik ilk calıstırmada kısın soguga gore rolanti ustunde cift ayrı devirde calısıyordu. Sonra 2001 enjeksiyonlu 1.6 16 valf motorlu astra aldım kagnı arabası gibi gelmisti. Toyota, honda, mazda gibi aracların 16 valf karburatorlu motorlarının ne kadar performanslı ve kaliteli oldugu bilinir. Bence o motorlar cok farklı, kaliteli uretimlerdi. Bugun uretilen ucuz 8 valf enjeksiyonlu motorlardan cok daha iyidir. Sahin, uno vb aracların karburatorlu motorları tabi vasat onları konusmaya gerek yok. Yani motoruna gore bakmak lazım olaya.
Alıntıları Göster
ben şahsen 2 tane weber karbüratörün çıkardığı sesi enjeksiyona değişmem ister benzini az yesin ister teknolojik olsun baba karbüratör
quote:
Orijinalden alıntı: Fiatci
Ya ne alaka utanıyorum falan.... benim şu anki aracım çok nokta enjeksiyonlu ve karbüratörlü unomu özler oldum. nedir yok lamda sensörü bozulur yok debimetre bozulur bilmem ne olur yok arıza lambası yanar.. bence değerini bilsin..
Alıntıları Göster
ben enjeksiyondan çok memnunum. 50.000 e geldim hiçbir problem çıkarmadı. karbüratörlü arabaya biraz kalitesiz benzin al, rölantide zırt-pırt stop eder. enj. arabada çok zor, başıma geldi ama sadece 2 defa, o istasyonlardan da bir daha benzin almam. karbüratör gerçekten baş belası. bıkmıştım yıllardır...
quote:
Orjinalden alıntı: Fiatci
Ya ne alaka utanıyorum falan.... benim şu anki aracım çok nokta enjeksiyonlu ve karbüratörlü unomu özler oldum. nedir yok lamda sensörü bozulur yok debimetre bozulur bilmem ne olur yok arıza lambası yanar.. bence değerini bilsin..