Şimdi Ara

Karda BMW DSC kapatmak mantıklı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, internette gezinirken DSC hakkında biraz resmi yazılar okudum. Kullanıcı yorumları değildi yani. DSC'yi kesinlikle kapatmayın vs. diyordu. Ancak kış günleri istisnaen kapatabilirsiniz diyordu. Bu arada DSC ve ESP aynı şeyler diye biliyorum, DSC BMW'nin ESP sistemi diye biliyorum. 2014 116d aracım var manuel bi kaç kere denedim yanlarken bi anda gerekli tekerlere fren yapıyor ve yanlamayı durduruyor.

    Şimdi sorum, sizce kışın DSC kapatılmalı mı? Buzda kayan arabanın tekerlerini yanlış algılayıp, kitleyerek kazaya sebep verir mi kapatmazsak?



  • DSC ile beraber çekiş konrol çalıştığı için bazen kalkış yaparken yada arabanın patinaj yapmasını gerektiren durumlarda kapatılmalıdır yoksa baskı balatayı zorluyo ve yanmasına neden olabilir sürekli frenleri sıktığı için.
  • Aracınız arkadan itiş ve dizel.Torku fazla olduğu için kışın dsc'yi kapatmazsanız araba patiye kaldığında dsc devreye girer ve teker boşa döndüğü için araba gaz yemez.Az bi eğim bile olsa araba patiye kaldığında dsc devreye girer ve araba kendini bırakır.Kışın dsc kapalı gider.Gidilmesi gerekli değil gider.
  • Bmwe46 ile Bulgaristanda yani soguk hava dalgalarinin Turkiyeye geldigi kislari sert balkanlarda yasiyorum herhalde bu durumu en iyi anlatacaklardan biriyim. Dsc iki kademelidir birkere basarsaniz dugmeye dsc devre disi kalsa da asc devrededir. Basik tutarsaniz tum elektronik kontrol devre disi kalir yapilmamasi gereken budur. Dugmeye basip birakin yani tek kademe devre disi kalsin ki arac biraz patinaja musade etsin ki karda gidebilesiniz tehlikeli boyutlarda asc devreye girer. Kullanim klavuzunda da aynen boyle yazar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muratkati

    Bmwe46 ile Bulgaristanda yani soguk hava dalgalarinin Turkiyeye geldigi kislari sert balkanlarda yasiyorum herhalde bu durumu en iyi anlatacaklardan biriyim. Dsc iki kademelidir birkere basarsaniz dugmeye dsc devre disi kalsa da asc devrededir. Basik tutarsaniz tum elektronik kontrol devre disi kalir yapilmamasi gereken budur. Dugmeye basip birakin yani tek kademe devre disi kalsin ki arac biraz patinaja musade etsin ki karda gidebilesiniz tehlikeli boyutlarda asc devreye girer. Kullanim klavuzunda da aynen boyle yazar.

    +1,,bunu yazmaya gelmiştim...
  • Muratkati kullanıcısına yanıt
    bu arkadaş gerekli cevabı vermiş.
    1. kademede spine düşmeyi(kıç atmayı) önler ama kaymaya izin verir .(1kere basma)
    2. kademede hiçbirşekilde kaymaya izin vermez.(basılı tutma)
  • Karda ya da çamurda kalkarken falan kapatılır, aksi durumlarda asla.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Muratkati

    Bmwe46 ile Bulgaristanda yani soguk hava dalgalarinin Turkiyeye geldigi kislari sert balkanlarda yasiyorum herhalde bu durumu en iyi anlatacaklardan biriyim. Dsc iki kademelidir birkere basarsaniz dugmeye dsc devre disi kalsa da asc devrededir. Basik tutarsaniz tum elektronik kontrol devre disi kalir yapilmamasi gereken budur. Dugmeye basip birakin yani tek kademe devre disi kalsin ki arac biraz patinaja musade etsin ki karda gidebilesiniz tehlikeli boyutlarda asc devreye girer. Kullanim klavuzunda da aynen boyle yazar.

    +1,,bunu yazmaya gelmiştim...

    Eyvallah ustad

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tek kademe basın

    Direksiyonunuz iyi olsa dahi karlı-buzlu yollarda 2 kademeyi birden kapatmayın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuşa kısa süreli bastığımızda DSC devre dışı olur ve DTC devreye girer kontrol panelinde Traction yazarak durumu bildirir. Bu ne için kullanılır ? mesela kaygan yada karlı bir zemindesiniz aracın kalkabilmesi ve lastiklerin tutunabilmesi için arabanın bir miktar patinaj yapması gerekir bunun için güvenliktten çok fazla ödün vermeden DSC kadar katı kuralcı olmayan DTC devreye alınır. Sistem belirli bir oranda kayma ve patinaja izin verir. BMW kendi kullanım kılavuzunda da belirtmiştir. Sadece Karlı ve buzlu yollarda tavsiye edilir.

    Tuşa uzun süreli bastğınızda DSC devreden çıkar ve panelde off yazar, zaten devrede olmayan DTC ise mevcut kapalı durumuna devam eder. Artık arabada bu sistemle ilgili bir kontrol söz konusu değildir. Tavsiye edilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman06 -- 16 Eylül 2014; 15:42:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Karda ya da çamurda kalkarken falan kapatılır, aksi durumlarda asla.


    bu kadar kısa bir cümleyle ancak bu kadar güzel özetlenebilirdi.

    istanbulparkta sürüş yapmıyorsan ve amacın caddelerde patinaj ve yanlamayla apaçilik yapmak değilse yaz olsun kış olsun arkadan itişli bir aracın çekiş kontrol sistemi neden kapatır.
  • 116d zaten yanlamıyorki hocam.
  • Yerler islakken Bebek yokusunda veya Fulya Ortaklar Caddesinde kalkis yapilacagi vakit de kapatilmasinda fayda var. Aksi durumda en ufak patinaja dusmede gazi keser ve kalkamazsiniz.
  • Çok yararlı yorumlar, hepinize teşekkür ederim. Umarım bu konuda bilgisi olmayanları da bilgilendirir cevaplarınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.