Şimdi Ara

Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
35.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende continental wintercontact kullanıyorum, testlerde de görüldüğü gibi ıslak-buz-kar-ses performansı en iyisi, ama kuru zemin- yakıt ekonomisi- lastik ömrü konusunda içler acısı..ama ben güvenlik önce gelir diyorum
  • kısların -40 derece olduğu yerde yasamıs ve birkaç kış gecirmiş biri olarak şunları söyleyebilirim.

    4 lastik kış lastiği olmalı
    araçta ABS olmalı
    aracı 1.viteste yada otamtikse L modda olmalı
    ayak fren üzerinde olmalı
    kayma durumunda direksiyon o yöne kırılmalı
    hala kontrol edemiyosan yürüyerek inmelisin.
  • Ankara'nın dikmeninde yıllarca oturmuş biri olarak, kışın buzlanan en sarp dik yokuşlarından inip çıktım. Bunuda;

    1- öncelikle ön 2 lastiğinin kesinlikle kış lastiği yada çivili lastik olması lazım...

    -çivili olursa işin daha kolay, 1nci viteste direksiyona hakim olarak frene min. basarak rahatça iner hatta arabaya yön verebilirsin.

    -kış lastiği aldıysan araç abs li olsada olmasada, 1nci viteste el freni yarıya kadar çekili halde sürekli frene basıp çekerek kolayca inebilirsin. sakın arabayı durdurmaya çalışıp sonuna kadar frene basma, arabanın dengesini bozarsın ve Allah korusun ancak bi enge çarpark durabilirsin...

    tabi diğer arkadaşlarında dediği gibi, çıkacağın yokuş eve uzak değilse arabayı aşağıda bırakıp yürümen daha iyi olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulker

    Hocam gecen sene hepsiburada'dan 95 TL'na aldim. Snowwolf markasinin Basic modeli.



    95 lira gerçekten çok uygun bir fiyat. Bunun tüm lastii komple saranları var örümcek ağı gibi 250 300 lira gibi fiyatları vardı.
  • bence de mümkün mertebe, çok sert havalarda kendi aracını kullanma derim...

    rampa yukarı vites düşürmeden çıkarsan iyi olur
    inerkende el frenini yarım çekip inebilirsin
  • * Lastik önemli faktör ve 4 mevsim diye bir lastik modeli yoktur yaz ve kış lastiği vardır.
    * El freni 2 diş çekili inilebilir.
    * Vites 1 de olmalı ve sert frenden kesinlikle kaçınılmalıdır.
    * En güzeli kendine güvenmiyorsan karlı buzlu havalarda araç kullanmamak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulker

    Hocam gecen sene hepsiburada'dan 95 TL'na aldim. Snowwolf markasinin Basic modeli.



    95 lira gerçekten çok uygun bir fiyat. Bunun tüm lastii komple saranları var örümcek ağı gibi 250 300 lira gibi fiyatları vardı.




    Onlarin kullanimi cok daha pratik, Ancak dedigin gibi fazlasiyla pahali. ayda yilda bir kullanacagim diye o kadar para vermek istemedim. Bir de o paletlerde jant gobegine bir aparat monte ediliyor, kolaylikla takilip cikariliyor.

    Merak edip aldigim paletin fiyatina bir daha baktim, 85 TL'ye du$mu$. 10 TL zararda sayilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaRiS -- 3 Kasım 2009; 21:48:56 >




  • botlarlar inilir
  • el freni burada en büyük yardımcınız olacaktır. arabanın hakimiyetini el frenini yokuş boyunca kısa çek bıraklarla sağlayabilirsiniz. ayak freni size pek yarar sağlamayacaktır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi I_tech -- 4 Kasım 2009; 10:32:50 >
  • Ben olsam,

    Aracı 1. vitese alırım. El frenini iki diş çekip ayak frenine dokunmadan yavaş yavaş inerim. Ani hareketlerdende kaçınırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JimBeam

    Ben olsam,

    Aracı 1. vitese alırım. El frenini iki diş çekip ayak frenine dokunmadan yavaş yavaş inerim. Ani hareketlerdende kaçınırım.


    yaptıklarının yanı sıra hafif de frene basardım ben
  • Kar Buz kaplı kaygan yoldan yokuş aşağı inerken ABS, ESP (VSC) gibi emniyet sistemlerinin faydası olur mu?
    Özellikle ESP'nin?
  • 1. vitese takıp, el frenini birkaç kademe çekip tamamen dekompresyonla ve sağ ayak çok az frene basarak inmek. Ama dar bir sokaksa ve yaya çıkma ihtimali olan bir yolsa aralıklarla korna çalıp uyarmak suretiyle bu riski de azaltmak gerekir. Araç ABS'li ise hızlanıyor ve kontrolden çıkacak gibi oluyorsa 1 sn. içinde çok sert frene basıp çekmekte işinizi kolaylaştırır.
  • Düşük viteste ani fren gaz debriyaj hareketlerinden kaçınarak frene hafif hafif basarak tekerleri kilitlenmesine müsade etmeden inmeye çalışırım. İşler planladığım gibi gitmezse korna eşliğinde Fatiha ve zammı surelerden okumaya başlarım.
  • Kayarak... :)

    Şaka bi tarafa aşağıya inerken asla frene basmayacak, uygun vitese alıp aracı bırakacaksın. Gaza basmayacaksın,kendi devri ile insin. yavaşlamak için el freninden bir-iki diş yeter. Asla ani hareket yapmayacaksın. Zaten araç kaymaya başlayınca yapacağın bişey yok, panik yapmayacaksın... Kaymaya başlayınca işiniz zor çünkü...
  • çıkmakmı inmekmi??

    inmek- benm kullanacağım araba Honda HR-V otomatik.. L'ye takarım frene basa basa yavaş yavaş inerim

    çıkmak- yine L'ye takarım normal çıkmaya çalışırım aklmda canlandıramadım ne yapacağımı
  • Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir?
    temel kural YAVAŞ YAVAŞ
  • Çok doğru inen yada çıkan bir araç varsa yolun boşalmasını beklemek en sağlıklısı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Önünüzde inen başka bir araç varsa önce onun inip gitmesini ve yolun boşalmasını bekleyin.

  • 4 lastiğede palet veya zincir takar inerim... Hadi inmesinde göreyim...
  • 4 Lastiğe palet takarsanız yokuş aşağı baya bir iyi gider.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.