Şimdi Ara

Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
35.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thispotkey


    quote:

    Orijinalden alıntı: JimBeam

    Ben olsam,

    Aracı 1. vitese alırım. El frenini iki diş çekip ayak frenine dokunmadan yavaş yavaş inerim. Ani hareketlerdende kaçınırım.


    yaptıklarının yanı sıra hafif de frene basardım ben

    Ben frene basmaya cekinirim acıkcası.

    Buzlu bir yolda frene basmak bana göre büyük bir yanlıştır. Gerçi İzmir'de yaşıyorum pek bir tecrübem yok ama yinede yanlış geliyor frene dokunmak. Sanki araç sağa sola savrulurmuş gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JimBeam

    4 Lastiğe palet takarsanız yokuş aşağı baya bir iyi gider.


    Yok plastik olandan değil, hani kepçelerdeki, tanklardaki paletler var ya onlar gibi...
    Yoksa plastik paletler süper kayar buzda aşağıya inerken...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rhetorical

    Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir?
    temel kural YAVAŞ YAVAŞ


    kesinlikle, aracın az da olsa hızlanmasına izin vermeden, kontrollü bir şekilde yavaş yavaş
  • birkaç post okudum 1.vites yazılmış bunu düzeltmek istiyorum
    ister manuel olsun ister tiptronik karda veya buzda ister yokuş aşağı ister yokuş yukarı

    araba 1.vitese takılmaz

    kar ve buzda en önemli olay virajda frene basmamak
    şu anda orta karar esp si abs si olan araçların kar lastiği ile inemeyeceği çıkamayacağı yokuş yok Türkiye de
    ama ortalama hızınız 30 olur 40 olur daha hızlanamazsınız o başka
  • kış şartlarında karlı ve buzlu yollarda guvenli vitesler sadece 2-3 tür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tour


    kış şartlarında karlı ve buzlu yollarda guvenli vitesler sadece 2-3 tür

    Şuna kısaca uygun vites diyelim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: JimBeam

    4 Lastiğe palet takarsanız yokuş aşağı baya bir iyi gider.


    Yok plastik olandan değil, hani kepçelerdeki, tanklardaki paletler var ya onlar gibi...
    Yoksa plastik paletler süper kayar buzda aşağıya inerken...

    Bende plastik sandım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atp-tour


    birkaç post okudum 1.vites yazılmış bunu düzeltmek istiyorum
    ister manuel olsun ister tiptronik karda veya buzda ister yokuş aşağı ister yokuş yukarı

    araba 1.vitese takılmaz

    kar ve buzda en önemli olay virajda frene basmamak
    şu anda orta karar esp si abs si olan araçların kar lastiği ile inemeyeceği çıkamayacağı yokuş yok Türkiye de
    ama ortalama hızınız 30 olur 40 olur daha hızlanamazsınız o başka

    Yokuş aşağı 2. viteste araba, aşırı hızlanmaz mı ?
  • Kar lastiğin yoksa, yer de buzluysa aşağıya inmeyeceksin... Kesin kayarsın.

    Şimdi nasıl inileceğini anlatsak yine de kaza yapılıyor, ama vitesi 2 ye alacaksın el frenini hareketi yavaşlayacak kadar çekeceksin hiç frene basmayacaksın. Belki çok hafif dokunabilirsin kaydırmadan...

    Önün kesin boş olmalı duramazsın.

    Araç kayarsa direksiyonu aracın kaydığı yöne çevireceksin
  • manual viteste arkadaşların dediği gibi en iyisi vitesi 1e takıp motor frenidir ben istanbulda şimdiye kadar hiç karlı buzlu havada kullanmadım taki geçen sene istanbuldan yola çıkıp düzcede otobanda komple kar buz olmasıyla ilk tecrübemi bu yolda yaşadım mümkün olduğunca frene basmamaya çalıştım tecrübesizdim ve bu halimde o buzlu yolda karabüke kadar geldim sileceklerim bile donmuştu istanbulda kar yağsa büyük konuşmıyım ama yollar ve trafik felç oluyor garajda yatması her açıdan daha iyi.
  • 1.viteste araba gaz verip çekmede daha çok oynar
    ama 2.viteste hem kontrol sende olur hem motor freni yapabilirsin ayak freni dah dengeli olur yığılma esnasında kontrolu kaybetmezsin hız vermen gerekirse kontrollu verebilirsin

    işin özü 2.viteste araba kara buza daha iyi basar
  • Geçtiğimiz kış anlattığına benzer bir yola "ben burdan geçerim abi" diyerek girmiş ve soluğu yolun sağındaki tarlada almıştım Sonuç: 6 saat kurtarılmayı bekledim.
  • çok merak ettim bizim arabanın otomatik bitesinde L seçeneği yada ona benzer özel bi seçenek yok nasıl kullanmak gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reanimate

    çok merak ettim bizim arabanın otomatik bitesinde L seçeneği yada ona benzer özel bi seçenek yok nasıl kullanmak gerek.


    1 seçeneği varsa o da L ile aynıdır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulker

    Istanbul'da pek ihtiyac duymadigim icin ki$ lastigi kullanmiyorum. A$agi resmini ekledigim kar paletleriyle Uludag'a cikip indim, yollar buzlu olmasina ragmen hicbir sikinti yasamadim. Hatta Uludag'a cikarken, artik arac yolda duz gitmiyordu, paletleri taktiktan sonra hicbir$ey yokmu$ gibi devam ettim yoluma. Ayda yilda bir kara, camura girenler icin tavsiye ederim.

     Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir?




    güzelmiş ya bildigin zingir takılı iken normal kar olmadı yola cıktıgında direksion salllanıoo yani bozar in cıkar ama bunla kar olmadıgı yolla cıkınca bişey olmuo herayde ?




  • En iyisi inip kendi yolunu kendin temizliceksin baksana temizleyen tuz döken mi var
  • Vitesi Küçültüp Motor Freni Yaptırmak da ii Bir Etken
  • Otomatik vites araçlarda genelde biraz daha zor bilinir fakat bazı araçlarda kar veya buzda kullanılabilcek fonksiyonlar var bunlar kullanılınca aracın gaza basmadığın sürece fazla devir almasına olanak tanımıyor vede düz viteslerdekine benzer kompressör uygulayarak tehlikeli bölgenin aşılmasını sağlıyor.

    Düz vitesli araçlardada aslında yine ayını sistem vitesi 1'e at kesinlikle ilk kontrol etmen gereken yer aşağıdan bi araç gelip gelmediğini kontrol etmek olsun.

    Çünkü eğer bir araç,yaya v.b varsa zararsız tamamlaman çok zor hatta imkansız bir hal alır.

    Dediğim gibi vitesi 1'e atarak vede gaza basmadan çok az bir şekilde motorun frenini destekleyerek fren yapıyorum fakat yolun sonuna kadar ayağımı frenden 1 cm e ileri nede geri çekiyorum sürekli aynı seviyede tehlikeli bölgeyi bitirene kadar geçiyorum,ama yok ben ayarlıyamam dersen sırf vitesi takıp ağır ağır ilerle.

    Birde kursta bize öğretilen araç eğer karlı bir zeminde kaymaya başladıysa direkiyonu o tarafa çeviriip hafif gaz verin araç dengeyi sağlayınca yumuşak hareketlerle durudun demişlerdi.




  • yok Peugeot 308 araba ileri var N var :D geri var bide manuel seçenekler başka bişe yok. bide S tuşu var arabada :D SPORT kullanım için diye düşündüm yoksa yanlış tahminmi ?
  • asasslan, bununla da kar bittigi zaman paleti aractan cikarmak gerekiyor. zaten karin olmadigi zeminde bu aletlerin omru inanilmaz kisaliyor. ben ilk kullanimimda bir sure asfaltta surmeye devam ettim, bildigin yanik kokusu geldi burnuma. Paletleri cikardigimda da zemine temas eden plastiklerin hafiften eridigini gordum. O yuzden zincirde oldugu gibi karin olmadigi zeminde kullanmamak lazim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.