Şimdi Ara

Karlı Buzlu havada yokuş aşağı nasıl inilir? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
0
Favori
35.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ve sorum:BİRİ BANA EL FRENİNİ NİÇİN ÇEKİYORUZ izah edebilirmi.teşekkürler.
  • 4X4 dizel araçlarda ağır devir oluyor. 1. Viteste araç 4 km/h ile yokuş iniyor. Bu yürüme hızından da düşük. Ağır devri olmayan Dacia Duster'da ise 1. vites'te 5,5 km/h ile araç iner ve dizel olması da yüksek motor freni sağlıyor. Benzinli araçlarda motor freni dizeller kadar iyi değil. Ayrıca araçta yeni sayılabilecek kış lastiği olmalı. 3 yaşından yaşlı kış lastiklerinin performansı %50 düşer
  • Geri vitese takılarak yarın debriyajda inilirmi yav şanzumancınmısınız? Hiç araba kullanmadınızmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    Geri vitese takılarak yarın debriyajda inilirmi yav şanzumancınmısınız? Hiç araba kullanmadınızmı?

    Bunu yazanları bunu uygularken görmek istiyorum
  • Mümkün olduğunca motor freni ile inmek başlıca kuraldır
  • Vinçli bir aracınız varsa yol kenarındaki ağaç veya duvara bağlayıp güvenlice inebilirsiniz.(Böyle bir aracın buna ihtiyacı kalır mı orası tartışılır tabi.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ve sorum:BİRİ BANA EL FRENİNİ NİÇİN ÇEKİYORUZ izah edebilirmi.teşekkürler.

    Onu söyleyen, yanlış söylüyor. El freni çekerseniz arabanın arkası yana kayar mutlaka. Mümkün olan en küçük viteste, frene de mümkün mertebede basmadan inmek gerekir. Bazen frene dokunduğunuzda bile tekerlekler kilitlenebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ve sorum:BİRİ BANA EL FRENİNİ NİÇİN ÇEKİYORUZ izah edebilirmi.teşekkürler.

    Belli ki bu mesaja alıntı yapacak ve düşüncelerinizin aksini savunacak birisini arıyorsunuz mesajınızla.

    Dilim döndüğünce ve parmaklarımında yazabildiği kadar izah edeyim. Eski nesil araçların neredeyse tamamında, yeni nesil araçlarında birçoğunda el freni mekaniktir. Teli vardır. Kimisi 2 "diş"-"tık" vs her ne ise çekildiğinde tamamen sıkı-kitlenmiş duruma gelirken kimisinde (ki çoğunlukta böyledir) 2 diş çekmek, çok dik olmayan bir yokuşta, kuru zeminde arabayı zınk diye durdurmazda arabayı boşa aldığınızda yavaş yavaş aşağı doğru indirir. Yani tekerler kilitlenmez. Karlı-buzlu zeminde önemli nokta tekerlerin kilitlenmemesidir ve tekerler döner vaziyette mümkün olduğunca onları dizginleyebilmektir. Kuru zeminde 2 dişte kilitlenmeyen arka teker karlı yollarda 2 dişde kilitlenebilir o zaman 1 dişe alabilirsiniz, bu sizin el freninizin telinin gerginliği ile alakalıdır. Hatta el freninin tuşu mu diyeyim ortadaki zımbırtısına basılı tutarak frenin size gerekli olan sertliğini ayarlıyabilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barış Can -- 27 Ocak 2012; 14:43:55 >




  • hortlatma gibi olacak ama kusra bakmayın.

    Aklıma gelmişken paylaşayım dedim.

    öncelikle kış lastiği şart ve en güvenlisi kış lastiği ile beraber abs, asr ve esp li bir araç ile 2-3 viteste son derece güvenli şekilde inebilirsiniz. özel birşeyler yapmanıza gerek yok çünkü abs kitlenmeyi, esp savrulmaları, asr de patileri önler kış lastiği de tutunur :) böylelikle sıkıntısız 2-3 viteste sorunsuzca herhangi bir ek birşey yapmadan inebilirsiniz.

    Abs+asr+esp yok ise kendinize güvenemiyorsanız kalbinizin sesini dinleyin o zaman buzlu ve dik bir yamaç ise dört tekere de zincir takabilirsiniz.

    zincir yoksa 4 kış lastiğiniz var ise 1 veya 2. viteste ama yokuş başında iken alınmalı mutlaka, el frenini de 1 diş çekerek sorunsuz inmeniz lazım. frene de sakın fazla basmayın böyle çook hafif hafif arada yoklayabilirsiniz.

    Kazasız sıkıntısız sürüşler.




  • yine hortladı
    bende kendi tecrübelerimi yazayım istedim. aracım lada vega 1.5 16 valve, malum düz araba. yaşadığım köy yollarında çok dik iniş ve çıkışlar mevcut. öncelikle kar ve buz olduğu zamanlarda 185/65R/14 olan kış lastiklerimin 32 veya 34 olan havasını yolun durumuna göre 28 veya 26'ya torpidoda bulunan hava saatimle ölçerek indiririm (çok işe yarıyor). kesinlikle 1. viteste iniş ve çıkış yapmam. yokuş yukarı normal devirlerde 2. viteste çıkarım. yokuş aşağı gene 2. vites kullanırım ve araba devirlendikçe kademeli olarak el frenini çekerim tekerler kilitlenmeyecek şekilde. burda önemli olan 1 diş 2 diş değil, tekerlerin kilitlenmemesi. herkes kendi arabasını daha iyi tanır ve ona göre el frenini çekmeli. normalde ladaya özgü zayıf olan frenler kar ve buzda işe yarıyor kolay kolay kilitlenmez. yokuş aşağı hafiften frene de dokunurum yoksa tek başına el freni işe yaramıyor. virajlara ne kadar yavaş girsemde arkadan kayma eğilimi olan aracıma hafiften gaz vererek toparlıyorum. bugün kaymasını beklemediğim virajda araba 90 derece döndü Allah'tan karşıdan gelen araba yoktu.
    burada önemli olan hangi vites, kaç diş yada kaç devir değil. her arabanın kendine özgü freni, vitesi, deviri vardır. önemli olan arabanın dilinden anlamak, arabanı iyi tanımak. diğer önemli etken ise dikkat ve kendine güven.
    umarım birçok arkadaşa yol gösterici olur. herkese kazasız belasız seyirler.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.